• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Kam hever - Jak zvednout auto heverem

neGryk

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
29
Jen technická taky to takhle zvedate za práh? Nebo někde u tlumiče?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jen technická taky to takhle zvedate za práh? Nebo někde u tlumiče?
Tam kde jsou šipky, za nimi, až za lemem prahu, je opěrné místo, vezmu vždy dva hevery a udělám jednu stranu najednou.
 
Za práh je hrozný výraz. Nosník;)
Nosník a práh jsou 2 různý věci ;)
To za co je na fotce zvednutý auto je opravdu boční práh. I když to z fotkx vypadá, že trochu moc vepředu a ne na označenym místě pro zdvihání (zdvihací body na nich bývají označeny šipkou nebo prolisem jeden v přední části prahu a jeden vzadu), kde je zesílen a nehrozí jeho zborcení heverem (pokud to neni shnilý).
Nosník je dál pod autem (pokračování "šavlí" co vedou dopředu k výztuze nárazníku) obvykle cca v polovině vzdálenosti mezi prahem a středovým tunelem a bývají k němu přišroubovány např nápravnice.

(boční prahy modře, hlavní nosníky červeně)
prahyanosníky.PNG
 
Osobně zvedám při přezouvání předních kol za tenhle bazmek. Krásně zapadne do misky pojízdného zvedáku z Lidlu. Zvedání za prahy dělám vzadu, kde jsou po hmatu jasně znatelná zesílená místa, kam zvedák umístit. Ve přední části prahů jsem tyto zesílená místa nenašel. Takže v případě defektu pneu na přední nápravě někde na cestě mi není jasné, kam konkrétně umístit nůžkový zvedák.

Screenshot_20201103-170805_Gallery.jpg
 
Osobně zvedám při přezouvání předních kol za tenhle bazmek. Krásně zapadne do misky pojízdného zvedáku z Lidlu. Zvedání za prahy dělám vzadu, kde jsou po hmatu jasně znatelná zesílená místa, kam zvedák umístit. Ve přední části prahů jsem tyto zesílená místa nenašel. Takže v případě defektu pneu na přední nápravě někde na cestě mi není jasné, kam konkrétně umístit nůžkový zvedák.

Zobrazit přílohu 31337
Pro nůžkový hevery
https://www.obi.cz/ostatni-udrzba-a-autooprava/cmi-nuzkovy-zvedak-na-auto/p/4931093
je na přední části prahu taky zesílený místo jako vzadu.
Ale pojezdovým hevírkem
https://m.alza.cz/auto/compass-hydraulicky-pojizdny-hever-2t-gs-tuv-d2898826.htm
to klidně můžeš zvedat za ten šroub zadního uchycení spodního předního ramena jak jsi ukázal.:)

Přímo zvedací body jsou potom na nápravnicích.
 
Já právě na přední části prahů to zesílený místo nenašel... Vzadu je to jasný.
 
On se ten nůžkový hever neopře o spoj podlahy a prahu, to má zapadnout jen do toho výřezu v heveru. Ty styčný plochy na heveru se opřou o body v podlaze a o zesílení co je v prahu.
pic-5821438456256378754-1600x1200.png
ac5uuw00000004.gif
 
Poslední úprava:
Mimochodem, tento nůžkový hever je kvúli malému výřezu asi na M6 nepoužitelný?

20201103_200405.jpg
 
Tak dnes mi dorazil nový hever Heyner Ultra Lift na 2 tuny. Proti zničenému heveru Geko 1,5 tuny, vypadá robustněji a radost mi udělala ráčna místo obligátního točení nepraktickou tyčkou. Proběhla zkouška nosnosti a dopadla dle očekávání na výbornou. Hever vypadá, že přežije víc jak dvě přezutí kol, což hever Geko nezvládl......20220328_100256.jpg20220328_101235.jpg
 
Tú račňu predávajú za stovku na alíkovi napr. Podľa mňa je lepšie strčiť tam hák a použiť aku vrtačku. :rolleyes:

Ja používam hydraulický - pár zapumpovaní a auto je hore, akurát som musel kúpiť vysoký, lebo CX5 má aspoň vzadu fakt vysoký zdvih tlmičov a taký ten plochý na kolieskach nestačil (bez podloženia).
 
Hydraulickou panenku na 2t mám taky, ale kdybych píchnul a kolo sedlo na ráfek tak jí nedám pod auto. ?
 
Mimochodem, tento nůžkový hever je kvúli malému výřezu asi na M6 nepoužitelný?

Zobrazit přílohu 31341
Zrovna resim neco podobnyho. Letos jsem pres leto s sestkou najel jen cca 3 tis km, nema smysl jezdit do pneuservisu, kde budou trvat na vyvazeni zimaku, i kdyz jim budu rikat, ze je to zbytecny, a chtit za prohozeni kol litr + more casu (objednat, skladat kola do auta, dojet, cekat, dojet domu, vykladat z auta...). Navic vykonny kompresor doma mam, silny razovy utahovak taky... aspon bych je vyuzil i mimo domaci dilnu.

Muj soucasny (rozumej historicky, snad od prvniho auta) nuzkovy hever ma ale jen takovyto maly melky prolis. Ten by podle me ohnul tu hranu, na kterou doseda, ne? A v kazdym pripade by z toho auto mohlo sklouznout. Stejne jako kdybych ho dal az za tu svarenou hranu...

Premyslim nad tim Heynerem, klidne bez racny, ale tam je zas takovej gumovej spalek bez hlubokyho vyrezu. Ten spalek se pod tou svarenou hranou uprostred oznaceneho zdvihaciho mista prizpusobi a neohne ji? Nebo se ma polozit az za ni? Ale nesklouzne to pak? @99luftbalons , je to v pohode?
 
Poslední úprava:
Za mně je to v pohodě, ten výřez má hloubku skoro půl cm i dostatečnou šířku na tu zesílenou hranu. Plech se nedeformuje, za těch pár minut potřebných na výměnu kola nemá šanci.
 
Ten Heyner má táta a "zachránil" mě minulý čtvrtek, když jsem přezouval. Hydraulický zvedák (proteco) mi padal tak rychle, že jsem pod auto nestihl ani dát podpěru, takže letěl do příkopu (kde jsem ho pak po uklidnění hledal, abych ho vyhodil do kontejneru). A ta guma na nůžkovém Heyneru v pohodě, vypadá tvrdě, ale ten výřez se plechu poddá a rozloží se váha i na plech okolo.

Tchán mi říkal, že ten hydraulický zvedák opravuje jeho kolega, stačilo prý na něm pravděpodobně vyměnit hranaté těsnění za pár desetikorun.
 
Dik za odpovedi, Heyner objednany. Recenze ma vsude skvele, na rozdil od levnejsich nuzkacu, tak se nemuzu dockat.
 
Back
Top