• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Kvalitní chemie - odstraňovače, čističe, přípravky, příslušenství

Já jsem teda umyl nahrubo wapkou a potom šamponem pomocí kvalitní rukavice, samozřejmě metodou dvou kýblů. Vysušil jsem kvalitními utěrkami. Pak jsem aplikoval Tar na asfalt a Iron na polétavou rez. Na oba přípravky potřebuješ zvlášní hadr. Potom jsem lehce opláchl vodou a hezky přeleštil měkkým clayem s trochou lubrikantu. Potom jsem znovu lehce opláchl šamponem a vodou. Vysušil jsem důkladně celou karoserii. Potom jsem celou karoserii odmastil přípravkem Prep. A nakonec jsem nanesl vosk, u mě Fusso 99 pomocí houbičky k tomu určené, pak už rozleštit a je to.
Bohužel jsem tehdy neměl něco na ruční leštění a uvažuju, že při příštím důkladném umývání něco takového před voskováním zkusím.
 
tak nakonec zůstávám u svýho výběru a přidávám korrosol.
- umyju šamponem
- nastříkám korrosol
- opláchnu vodou
- použiju clay
- osuším
- použiju ruční leštění (Prime plus potřebuju protože nemám ani novej ani již ošetřenej lak, předpokládám že 11let na něj nikdo nesáhnul
- použiju ten hybridní vosk, líbí se mi jednoduchá aplikace (suchá po mytí), na ruční nanášení vosku nemívám běžně moc času.

Zobrazit přílohu 22077

Pak vždycky umyju nasucho šamponem (v případě větší špíny samozřejmě nejdřív wapkou) a pak nanesu ten hybridní vosk a to by mohlo 2 roky vydržet když to udělám párkrát za léto. Předpokládám kompletní proceduru si jednou za 2 roky zopakuju.

Je tam někde velký pochybení ?

Chybu máš v tom, že po použití korrosolu a clayování musíš auto ještě jednou pořádně umýt, hlavně dodrž PH neutrální šampon.

U té leštěnky skutečně záleží na tom v jakém aktuálním stavu je lak. Pokud v hodně špatném, tak je jedno co použiješ, protože ručně toho moc schopen opravit nejsi. Leštěnky typu lime prime či lime prime plus fungují tak že rozleští minimum ale díky obsaženým ingrediencím drobné škrábance zamaskují.

Z mého pohledu je snadnější 2x do roka udělat skutečně poctivou proceduru (tu kterou jsem popisoval výše) s tvrdým voskem, protože pak údržbové myti je skutečně snadná záležitost. Mnohdy stačí wapka či hadice a obyč houba. Tebou popisovaná procedura 2 roky skutečně nevydrží. Ty tekutý vosky mají výdrž tak max 1/4 roku podle mě a v průběhu doplňování ochrany tě to ve výsledku stojí víc času a peněz.
 
Pro mě bylo voskování auta nakonec méně namáhavé a časově méně náročné, než samotné detailní čištění karoserie. Nejnáročnější je leštění detailů, např. kolem dveří, značek apod.
 
@Mateo co jsem četl tak uváděli, že kvalitní vosk vydrží na autě 3 měsíce až pul roku, takže jestli našplíchám rositko jednou za měsíc a setřu což po mytí zabere chvilku, a nebo jednou za čtvrt roku budu muset napaplat, nechat zaschnout a rozlešťovat vosk, tak je pro mě lepší v danou chvíli to rositko.

Říkám na lak podle pohledu nikdo určitě za těch 11let nikdo šetrně nesáhnul takže stav bude horší, strojní leštění je lepší volba, nicméně radši to udělám sám ručně a ušetřený peníze raději použiju na gumy. Sám leštičku nemám, ani s ní neumím a nechat si to udělat kvalitně je minimálně 10tis.

Dokonalej lak mně auto dřív nezastaví, lepší gumy ano. Nějakou ochranu provést chci protože tak nějak cítím že by se s tím polotech něco udělat mělo :)
 
Tak jsem se nechal ukecat :D Co třeba vosk
Bilt Hamber Double Speed-Wax
Údajně poslední roky dopadl líp jak dražší vosky
 
tak nakonec zůstávám u svýho výběru a přidávám korrosol.
- umyju šamponem
- nastříkám korrosol
- opláchnu vodou
- použiju clay
- osuším
- použiju ruční leštění (Prime plus potřebuju protože nemám ani novej ani již ošetřenej lak, předpokládám že 11let na něj nikdo nesáhnul
- použiju ten hybridní vosk, líbí se mi jednoduchá aplikace (suchá po mytí), na ruční nanášení vosku nemívám běžně moc času.

Zobrazit přílohu 22077

Pak vždycky umyju nasucho šamponem (v případě větší špíny samozřejmě nejdřív wapkou) a pak nanesu ten hybridní vosk a to by mohlo 2 roky vydržet když to udělám párkrát za léto. Předpokládám kompletní proceduru si jednou za 2 roky zopakuju.

Je tam někde velký pochybení ?

Meguiars ceramic wax ... nečekej od toho žádný zázraky, keramika je mnohonásobně dražší, upřímně u tohoto je i škoda práce. Raději kup kvalitnější tuhej vosk, sice si s tím dáš práci ale ten vosk chvíli vydrží.
Jinak, já osobně mám podobnej postup jako @Mateo akorát jiná značka přípravků, co se týče odmaštění, umývání atd. tak to jedu Gyeon, co se vosku týče, aktuálně mám Swisswax Mirage, to je jiná parádička. ;)
 
Když už jste mě přesvědčili, rozhoduju se mezi:
- Bilt Hamber Double Speed-Wax
- Soft99 Fusso Coat F7

Co jsem na detailing foru viděl dlouhodobý srovnávací test na autě, F7 vydrží déle a rychleji se nanáší (tekutý), ale zas je problém, že pod něj nejde použít ten Lime Prime Plus, potřebný na ruční přeleštění jemných škrábanců - je na olejové bázi a F7 musí ve finále na odmaštěný povrch. Takže ještě hledám nemastnou náhradu na finální úpravu laku pod F7

Postup jsem zvolil teda zatím následující
- Oplach WAP
- Mytí JARem
- Mytí Dodo Juice BTBM
- BH Korrosol
- Oplach vodou
- BH Clay Medium + BTBM na lubrikaci
- Oplach vodou
- Osušit
a)
- Dodo Juice Lime Pro Plus
- BH Double SW

b)
- Jiná lehce abrazivní nemastná ruční ,,leštěnka,,
- CarPro Eraser nebo Gyeon Prep
- Fusso F7

Holt se tomu mytí nevyhnu tak co už. Detailer po umytí v případě potřeby použiju Sonax BSD, kterej v tom testu vydržel jen o asi týden míň (skoro 5 měsíců v zimě) než vosky, což je na detailer velkej výkon.
 
Kdyby šly upravovat příspěvky, nemusel bych tolik spamovat :D :D ale budu se teda krotit ;)
 
Nemusis se krotit, bylo spis jen takove placnuti do vzduchu. Ze to auto potrebuje na svuj lak vic pripravku, nez kdyz se zenska vypravuje na ples :D. Takze jesteze tohle necham zaridit nekoho jineho :rolleyes:.
 
On ten lak je v horším stavu nikdo ho nikdy neošetřoval, jezdilo do myčky, takže je to spíš téměř matný černý než tmavě modrá metalíza. Po té proceduře se to jednou za měsíc omyje neutrálním šamponem a po půl roce přeleští detailerem, nic náročnýho :)
 
Tak jsem po 3 dnech pročítání detailing clubu nakonec vybral tohle. Třeba to někomu pomůže, kdo tápal stejně jako já ;)

seznam.png
 
Tak já ti do toho zase hodím vidle. Šampon bych vzal ValetPro. Super poměr cena/výkon a na nanopovlak na plasty bych se vyprdnul. Za ušetřené peníze bych vzal APC od Dodo nebo BH a štětec na karoserii na vyčištění detailu kolem oken, masky a jiných lišt kam se houbou nedostaneš. Ale jinak dobrý
 
BTBM měl taky dobrý hodnocení, navíc jde při vyšší koncetraci použít jako lubrikace pro clay (byť BH by mohl klouzat i po vodě, lubrikace je jistota) samozřejmě těch šamponu co použít je vic a mají svoje pro a proti.
APC teď vyloženě nepotřebuju, naopak tu vodičku na plasty využiju vic. Auto stojí venku na slunci a tam plasty trpí. Navic těch 50ml vydrží opravdu dlooouho.
Zas tak hrotit viz štětec atd to nemám zatím v plánu, přecejen už nemám tolik volna abych mohl auto řešit až tak detailně
 
Po použití lubrikace doporučuju pak použít odmastovac nez budeš voskovat.
Já třeba teď "clayoval" celý auto, mám koupenou i lubrikaci a převážnou část jsem frcel na vodě a šlo to úplně na pohodu. Stačí mít po ruce rozprašovač s vodou,netlacit a jde to jak po másle.
 
Collonite lze aplikovat přímo na rozleštěnej DJ Lime Prime Plus, na rozdíl např od soft99 nebo BH. Tím odmaštěním bych LPP smyl i s jeho krycí funkcí a vzhled by byl horší.

S tím clayem vím že jde použít i s vodou, lubrikace ale není na škodu a když to budu dělat poprvé tak pro tu jistotu... stejně je toho BTBM plno na několik mytí.
 
LPP je trošku něco jiného než klasickej "lubrikant" na clay. ;)
 
Neříkám že je to lubrikace, LPP je samozřejmě leštící pasta. Na lubrikaci bych použil to BTBM s vyšší koncetrací po zředění, což pro BH clay postačí. :)
 
Back
Top