Kdybych mohl přispět svou troškou zkušeností:
První generace GG/GY - tam je nákup problémový s ohledem na to, že mnoho aut nemá provedený servisní program - ošetření nevhodně spojovaných lemů blatníků proti korozi a vůbec dodatečnou ochranu proti korozi. Benzínové motory L8 (1.8), LF (2.0), L3 (2.3) s nízkou kompresí jsou dlouhodobě spolehlivé a i ty vznětové RF (2.0) jsou relativně spolehlivé (pokud porovnáme jejich závady např. s nevyzpytatelným chováním aktuálního motoru 2.2 SH), podložky vstřiků se dají řešit. Osobně bych volil motor LF po faceliftu, tedy s šestistupňovou převodovkou a hodnotněji vypadajícím interiérem z toho důvodu, že RF po faceliftu je vybaven nejstarším typem studeného suchého DPF a pokud do něj nechci investovat příslušné peníze, existuje v budoucnu dost dobrá šance na to, že auta s odstraněným DPF dostanou na emisích stopku.
Druhá generace GH - nová technologie spojování blatníků, koroze minimální (většinou osekaná střecha na hraně čelního skla, vniřní lem 5. dveří u kombi, vnitřní lemy dveří a některá místa na spodní části karosérie), jinak lehká povrchová kotoze mechanických dílů, občas se různě teplem roztahují světla, takže odírají místa, kde se stýkají s karosérií, stejně tak se teplem roztahují stojny hagusů u kombi, benzínové motory L8, LF (včetně přímovstřikového LF-VD) a L5 kromě jedné série L5 (viz. naše technické informace) dlouhodobě spolehlivé, po roce výroby RF (výkon motoru RF byl proti GG/GY lehce snížen z důvodu emisí) nástup dieselového R2 (2.2), který trpí snad jen lehkým taháním rozvodového řetězu a podložky vstřiků by se měly opět preventivně měnit. Také dát pozor na nevhodný provoz a dlouhé výměny oleje způsobující zalepení systému mazání karbonem a z toho vyplývajících poruch. Brzdy nejsou dimenzované (obzvlášť u silných 185k/180k R2 a 175k L5) na ostrý dálniční provoz, lze namontovat přední brzdy z přechozí generace GG v provedení MPS (320mm kotouče, držáky a třmeny). Nejúspornějším benzínovým motorem je L8, dieselovým uškrcený R2 125k, osobně bych volil facelift s dieselovým R2 180k nebo benzínovým LF-VD a L5 z důvodu hodnotněji provedeného interiéru (např. kličky otevírání dveří z kovu) a SAP paketu zdarma.
Třetí generace GJ - rozporuplné ekologicky laděné auto plné elektroniky, které opustilo tradiční platformu a na které jsem si ještě neudělal úplný názor. Mnoho dobrých věcí z předchozí generace nebylo použito, jako bytelné přední zavěšení s lepší kinematikou - ta nová (včetně těch na CX-5 KE a 3 BM) vrže a skřípe (mění se horní uložení, případně se montují ochrany na pružiny), bezklíčový přístup je již bez dotykových klik, celkově méně místa v interiéru s velkým tunelem, širokými prahy a nepochopitelně zkráceným rozvorem u kombi. Dietně laděný biturbo diesel SH (2.2) neustále váhá mezi vypalováním DPF a regulací EGR pro nízké NOx (auto deNOxuje vlastně jen pomocí EGR, nízké komprese a systému IDEVA) - to vše stojí naftu navíc díky neoptimálnímu chodu motoru. Manuální převodovky s extrémně dlouhými rychlostmi, automaty (konečně schopné, na rozdíl od neslaného-nemastného klouzajícího pětikvaltu JATCO u jediného provedení dvoulitrové GH) ještě s delšími. Volil bych benzínový 165k PE (2.0) nebo 190k PY (2.5), který ale bohužel nejde v Evropě objednat s manuální převodovkou. Diesel jen pro ty, kteří se přesunují na trasách delších než 100 km.