• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Problém s brzdami

Dnes som bol na serviske 1 rok (17500km). Po skúsenostiach so zad. brzdami z Hondy, Oplu a Bouu som si vyžiadal aj rozobratie stremenov, vyčistenie, premazanie zadných bŕzd.
Servis ALZ Prešov, prístup výborný, auto pri prehliadke sa dá sledovať z poschodia cez sklo. Skonštatovali, že zadné kotúče sú po roku neprimerane skorodované a skúsia to dať na reklamáciu.
Uvidíme.
 
Poslední úprava:
Pri brzdení z vyššej rýchlosti mi vibruje volant. Inak jazda 0-150 bez vibrácií (predpokladám vyváženie kolies OK - na zimných 5000 km) Odišli predné kotúče pri 24000 km???

Pokiaľ ide reklamáciu zadných kotúčov nik sa, ako sa dalo čakať, neozval o_O
 
Stočit kotouče. Pokud mají dobrou silu.
 
Pri brzdení z vyššej rýchlosti mi vibruje volant. Inak jazda 0-150 bez vibrácií (predpokladám vyváženie kolies OK - na zimných 5000 km) Odišli predné kotúče pri 24000 km???

Pokiaľ ide reklamáciu zadných kotúčov nik sa, ako sa dalo čakať, neozval o_O
Co se týče vibrujících kotoučů ano, normálně reklamovat a nechat srovnat, případně nechat dát destičky/kotouče nové, které nezpůsobují otisky a které jsou odolnější při částečném kontaktu za jízdy (tato závada se běžně vyřizuje při prvních 20000 km, ale pokud se projevila již dříve neboj se reklamovat). Zadní abnormálně zrezlé kotouče může způsobovat to samé, navíc u tam dochází k ojetí vnějších destiček u aut s elektrickou ruční brzdou (je na to servisní program - občas se stane, že se brzda neuvolní ve správný okamžik při rozjetí).
 
Co se týče vibrujících kotoučů ano, normálně reklamovat a nechat srovnat, případně nechat dát destičky/kotouče nové, které nezpůsobují otisky a které jsou odolnější při částečném kontaktu za jízdy (tato závada se běžně vyřizuje při prvních 20000 km, ale pokud se projevila již dříve neboj se reklamovat). Zadní abnormálně zrezlé kotouče může způsobovat to samé, navíc u tam dochází k ojetí vnějších destiček u aut s elektrickou ruční brzdou (je na to servisní program - občas se stane, že se brzda neuvolní ve správný okamžik při rozjetí).
Ano, istotne reklamovat .
Ja som reklamoval na M3 po vymene kotucov (menili sa prve z vyroby, po 110.000km, za 400 €) uz po 8500 km-och.
Dostal som official mazda odpoved, ze skrivenie kotucov som si sposobil sam, nespravnym uzivanim, nespravnym stylom jazdy, opotrebenim (nameranych bolo -0,06 mm) a reklamaciu preto neuznavaju. :banghead:
 
No tak to je jasné, přece to nebudou platit... víš kolik pak zbyde na prémie? :) Ale to jsi ještě neznal MazdaKlan ne? Jinak nevím jestli na BL byly ty samé problémy (je možné, že se tam obtiskávající se destičky dávaly taky), ale obecně s tím problémy jsou, zvlášť u aut, které prostě jezdí rychle. Já jsem na GH také stáčel poprvé při 20000 km. Nejlepší je tam dát brzdy ze starší MPS a je po problému.
 
No tak to je jasné, přece to nebudou platit... víš kolik pak zbyde na prémie? :) Ale to jsi ještě neznal MazdaKlan ne? Jinak nevím jestli na BL byly ty samé problémy (je možné, že se tam obtiskávající se destičky dávaly taky), ale obecně s tím problémy jsou, zvlášť u aut, které prostě jezdí rychle. Já jsem na GH také stáčel poprvé při 20000 km. Nejlepší je tam dát brzdy ze starší MPS a je po problému.
M3, 2.0, BK , r. 2009 .
Ano, vtedy som este naozaj nepoznal Mazdaklan :rolleyes:
 
Nejlepší je tam dát brzdy ze starší MPS a je po problému.

Vic info by nebylo prosim? K vymene staci kotouce, desky, trmeny? Tehlice atp zustava? Zadek zustava serie?
Predem dekuji za odpoved ;)
P.S. sory za diakritiku, pisu z prace a nejde prepnout klavesnice na ceskou ;)
 
Vic info by nebylo prosim? K vymene staci kotouce, desky, trmeny? Tehlice atp zustava? Zadek zustava serie?
Predem dekuji za odpoved ;)
P.S. sory za diakritiku, pisu z prace a nejde prepnout klavesnice na ceskou ;)
Komplet 320mm brzdy (třmeny s destičkami a kotouči) z 6 MPS sedí na rozteč i ofsetem na otvory v těhlici GH. Ale je pak nutno obouvat min. 17" kola. Už jsem našel příklad ... https://www.drive2.ru/l/4851271/
 
Poslední úprava:
Mam najeto 60 tisíc a v servisu mi minulej týden řekli že zadní brzdy bude třeba už vyměnit
první výměna po kolem 30 tis/km, pak experiment Mazda K.Vary cca 5 tis/km ..........

CELKEM: mam zatím za sebou: VÝMĚNA PŘEDNÍCH I ZADNÍCH KOTOUČŮ, VÝMĚNA PŘEDNÍHO I ZADNÍHO OBLOŽENÍ A VÝMĚNA ZADNÍHO BRZDIČE pravá strana + nějaká elektronika


Musím pravidelně jednou týdně vapkou vystříkávat brzdy jináč pískají jako ... píp :)
 
Poslední úprava:
Zdar lidi, :rolleyes:
dnes jsem si vyzvedl kočár ze servisu a: nové zadní kotouče, nové zadní obložení, nové zadní brzdové třmeny (tachometr 68 tisíc km)
Mazda servis s Mazda importér na záruku brzdové třmeny + všechna uložení tlumičů
Proč jeden servis (Karlovy Vary - Algon) neumí opravit ani drnčící okno, diagnostiku - opravu brzd nezvládá už vůbec a pan technik by mohl z fleku hrát řeznického psa
Na proti tomu servis (Plzeň - Aspekta Trading) technik komunikativní - ochotný až jsem měl podezření že si ze mne utahuje - ne neutahoval, je to tam samozřejmé u všech a servis nemá problém ani s diagnostikou závad včetně odstranění :)
 
Tak Mazda bola opäť v servise ale bohužiaľ nie na servisnej prehliadke.Počas jazdy sa mi rozsvietila porucha tlaku v pneumatikách aj pocitovo sa mi zdalo že auto nejak slabšie ťahá, tak som zastavil a čo nevidím.Zo zadného pravého kolesa vychádzal dym ,brzdový kotúč už chytal červenú farbu a bolo cítiť prehriatie.V servise sa postavili k poruche veľmi férovo, vymenili mi na obidvoch stranách vzadu brzdové strmene , kotúče a aj nové platničky.Tak tomu hovorím prístup k reklamačným poruchám.Porucha sa mi prejavila po roku a po 15000 km.Pred mesiacom som bol v servise kôli poškodenému motorčeku na pravej lampe.Mazda má ešte 4 roky záruky aby skúšala moju trpezlivosť.
 
Zo zadného pravého kolesa vychádzal dym ,brzdový kotúč už chytal červenú farbu a bolo cítiť prehriatie.V servise sa postavili k poruche veľmi férovo, vymenili mi na obidvoch stranách vzadu brzdové strmene , kotúče a aj nové platničky.
U CX-5 KE je to známá a častá závada, existuje na to servisní informace... :( Do 20000 km je výměna bez debat, to je limit, do kterého se řeší jakékoliv závady čehokoliv, co může podléhat opotřebení. Včetně různých pazvuků atp. Proto doporučuji všechny otravné závady začít řešit ještě před tímto nájezdem a mít na to papír.
 
Idem 21.8. na servisku 24 mes, mám 30000km. Ak budú chcieť menit doštičky / kotúče (nepočítam že zo záruky) nechať ich tam namontovať mazďácke alebo namontovať inde niečo lepšie? (Servis mám 80 km)
 
Tak moja konkretna skusenost so zadnymi brzdami bola taka, ze som ich reklamovala este pred prvou garanckou a nic. Autorizak neuznal vadu a naslednu vymenu. Cuduj sa svete na tretej garancke mi autorizak vrazil medzi oci vetu, ze vsetky brzdy komplet su na vymenu.
Tak som si kupila Textar kotuce aj s brzdovymi dostickami a obrovsky rozdiel v brzdeni. To mazdacke blato, co ram davaju od vyroby je uplny smejd z ciny.
Takze za mna Textar alebo Ate.
 
Idem 21.8. na servisku 24 mes, mám 30000km. Ak budú chcieť menit doštičky / kotúče (nepočítam že zo záruky) nechať ich tam namontovať mazďácke alebo namontovať inde niečo lepšie? (Servis mám 80 km)
Je veřejným tajemstvím to, že originál Mazda jak kotouče,tak desky nestojí opravdu za nic.Montujou se značky nevalné kvality. Za slušnou volbu a zároveň i cenou bych osobně doporučil ATE. Mám s touto značkou docela dlouhodobou zkušenost..vydržely v pohodě 80000km. i více. Určitě vyměnit brzdy někde v osvědčeném servisu.Konečný výsledek bude lepší,jak funkčně tak i cenově.
 
Je veřejným tajemstvím to, že originál Mazda jak kotouče,tak desky nestojí opravdu za nic.Montujou se značky nevalné kvality. Za slušnou volbu a zároveň i cenou bych osobně doporučil ATE. Mám s touto značkou docela dlouhodobou zkušenost..vydržely v pohodě 80000km. i více. Určitě vyměnit brzdy někde v osvědčeném servisu.Konečný výsledek bude lepší,jak funkčně tak i cenově.

Já zas budu za "buřiče", když napíšu, že na mých autech se to veřejný tajemství neprojevovalo. Jezdím rychle, jezdím hodně, a přesto jsem na dvou trojkách za sebou (r.v. 2012 a r.v. 2015) měl po dvou letech a nájezdu 86 tisíc, resp. 58 tisíc, kotouče i destičky na všech kolech v bezvadném stavu, zdaleka ne ještě zralé na výměnu (destičky tak v posl. 1/3 životnosti). Možná je to tím, že jsem měl lehčí benzíny, nejezdím plně naložený a před každou ostřejší zatáčkou nebo na dálničním sjezdu postupně podřazuju s meziplynem?

Teď mám novou 2017 šestku a popravdě ty zprávy tady mě dost děsí, pokud by měly kotouče a desky vydržet jen 30 tisíc...
 
Back
Top