• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Senzor měříče tlaku v pneumatikách.

Marcel

nový člen
22
Zdravím skupinku, chci se zeptat jak se restartují senzory měřiče tlaku. Nebo resp. jak se to dá ve vozidle přesně nastavit. Vlastním CX5 r. 2018 a tohle vozidlo bylo postaveno na 17 palcových kolech, tudíž i měřiče tlaku byly naprogramovány na určitou mez. Jenže jsem 17 -ky vyměnil za 19-ky a hodnota tlaku se změnila a kontrola tlaku v pneu neměří jak by měla.

Máte někdo s tímhle zkušenoti ?
 
CX-5 2018 je model KF, který má aktivní měření tlaku v pneumatikách - je tedy třeba mít senzory v každém jednotlivém kole. U mě stačí prohodit sady (zimní -> letní nebo naopak), zkontrolovat tlak, případně dofouknout a jet. Není nikde třeba nic nastavovat/programovat (jedna sada origo kol k autu, do druhé sady koupeny origo snímače). Tlak v 17" i 19" by měl být IMO stejný...
 
Prehodil som zimné 17 za letné 19 a nikde nič nehlásilo. Defekt to hlásilo, takže fungujú..

Kalibruje sa ten systém ktorý to berie z ABS, lebo napr moje letné sú o kúsok väčšie (aj tacho má inú odchýlku proti gps)..
 
CX-5 2018 je model KF, který má aktivní měření tlaku v pneumatikách - je tedy třeba mít senzory v každém jednotlivém kole. U mě stačí prohodit sady (zimní -> letní nebo naopak), zkontrolovat tlak, případně dofouknout a jet. Není nikde třeba nic nastavovat/programovat (jedna sada origo kol k autu, do druhé sady koupeny origo snímače). Tlak v 17" i 19" by měl být IMO stejný...
Mám taky kola 19 a tlakuji se na 250,,,a při kolika kpa mně začne hlásit měřič, že je pńeu podhuštěná???

CX-5 2018 je model KF, který má aktivní měření tlaku v pneumatikách - je tedy třeba mít senzory v každém jednotlivém kole. U mě stačí prohodit sady (zimní -> letní nebo naopak), zkontrolovat tlak, případně dofouknout a jet. Není nikde třeba nic nastavovat/programovat (jedna sada origo kol k autu, do druhé sady koupeny origo snímače). Tlak v 17" i 19" by měl být IMO stejný...
Prehodil som zimné 17 za letné 19 a nikde nič nehlásilo. Defekt to hlásilo, takže fungujú..

Kalibruje sa ten systém ktorý to berie z ABS, lebo napr moje letné sú o kúsok väčšie (aj tacho má inú odchýlku proti gps)..
 
Tohle byla jedna z prvních věcí o které jsem se zajímal při koupi. Servisman mi to vysvětlil tak, že ty ventilky neměří žádný určitý tlak, ale větší odchylku od průměru všech kol. Teoreticky, pokud by vám utíkaly všechny ventilky tak nějak stejně, budete jezdit na čím dál měkčích, ale systém to jako chybu nevyhodnotí.

Odesláno z mého H8324 pomocí Tapatalk
 
Smysl to ale dává. Rapidní úbytek tlaku ve více pneumatikách naráz se se stává jen vyjímečně. Zato kolísání tlaku vlivem např. teploty se děje stále. Kdyby ten systém hlídal konkrétní tlak, asi by hlásil problém každou chvíli.

Odesláno z mého H8324 pomocí Tapatalk
 
A preto mi to pípalo keď poriadne mrzlo a je to aj v návode, že pri zmene teploty to môže hodiť falošný poplach.. Takže technik bude expert
 
K tomu servismanovi už bych nikdy nešel.
To já bych k němu naopak šel. Páč při představě, že třeba pojedu v terénu a budu muset upustit všechny čtyři o jednu atmosféru a auto by to vyhodnotilo jako chybu, tak to teda fakt ne.
 
Asi je tím myšlena velká změna v krátkém čase, protože když jedu např. po D1, je to prakticky neustálé střídání různých povrchů a samozřejmě rychlosti. Divil bych se, kdyby si ty pneumatiky při takové jízdě zachovávaly neměnnou teplotu a tlak. Když trochu zavspomínám, upouštěl jsem o chlup zadní kvůli komfortu a systém to přešel mlčením, takže přesný tlak to určitě nehlídá.
 
Jak funguje systém TPMS?
Jak název ukazuje, účelem systému je monitorovat tlak v pneumatikách, čímž se sníží emise z vozidel a zvýší bezpečnost. Systém řidiče upozorní, jestliže tlak v pneumatice poklesne o více než 20% vzhledem k specifické hodnotě, obvyklé pro dané vozidlo a pneumatiku, nebo pokud tlak v pneumatice klesne pod 1,5 baru. To umožní řidiči včas zastavit a předejít potenciálně nebezpečné situaci.
Směrnice EU sama o sobě neurčuje, zda systém TPMS musí být takzvaně aktivní (v každé pneumatice je samostatný senzor tlaku) nebo pasivní systém (založený na interpretaci ABS systému vozidla na změnách rychlosti rotace pneumatiky). Nedůležitější věcí je, že systém musí splňovat všechny požadavky směrnice EU. Výrobci vozidel se rozhodnou, který systém budou používat.
 
Tohle byla jedna z prvních věcí o které jsem se zajímal při koupi. Servisman mi to vysvětlil tak, že ty ventilky neměří žádný určitý tlak, ale větší odchylku od průměru všech kol. Teoreticky, pokud by vám utíkaly všechny ventilky tak nějak stejně, budete jezdit na čím dál měkčích, ale systém to jako chybu nevyhodnotí.

Odesláno z mého H8324 pomocí Tapatalk
No tak vidím,že to je teda vynález , já čekal že mi to nahlásí mírné vychyleni a ono nic. Jak jsem tady už psal to pozná člověk pohledem ze ty kola jsou podhuštěné.
 
Jak funguje systém TPMS?
Jak název ukazuje, účelem systému je monitorovat tlak v pneumatikách, čímž se sníží emise z vozidel a zvýší bezpečnost. Systém řidiče upozorní, jestliže tlak v pneumatice poklesne o více než 20% vzhledem k specifické hodnotě, obvyklé pro dané vozidlo a pneumatiku, nebo pokud tlak v pneumatice klesne pod 1,5 baru. To umožní řidiči včas zastavit a předejít potenciálně nebezpečné situaci.
Směrnice EU sama o sobě neurčuje, zda systém TPMS musí být takzvaně aktivní (v každé pneumatice je samostatný senzor tlaku) nebo pasivní systém (založený na interpretaci ABS systému vozidla na změnách rychlosti rotace pneumatiky). Nedůležitější věcí je, že systém musí splňovat všechny požadavky směrnice EU. Výrobci vozidel se rozhodnou, který systém budou používat.

To ale nevylučuje výše popsané nastavení systému. 20% rozhodně je rapidní úbytek a tlak pod 2 bary je při dnešní konstrukci pneumatik docela nízký. Když jsem psal o možnosti malého rovnoměrného úbytku tlaku na všech kolech, nemyslel jsem tím do nuly. Nějaké bezpečnostní minimum se rozumí samo sebou. Reakce na rozjezd ze studených pneumatik za mrazu, kdy se pneumatiky zahřejí o hezkých pár stupňů na pár stech metrech, se dá taky chápat. Možná je to jen můj pocit, ale připadá mi, že se Mazda snaží dělat maximum systémů bezzásahových ze strany řidiče, přičemž se počítá s vnějšímy zásahy typu upuštění nebo dohuštění kvůli komfortu nebo nákladu a nebo výměny pneumatik či celé sady kol, tedy i jiných ventilků. Nevím jak Vám, ale mě se snaha o vcelku jednoduchý systém, který hlásí chybu evidentní a ne potenciální, docela zamlouvá.
 
Mi je to zatím jedno, páč mi nikde nic nesvítí a nebliká. Ale jsem rozhodně proti, a jen to potvrzuje, že opravdová a poctivá auta se stavěla do roku 2002 +/-1.
 
By mě zajímalo,jaké čidla máš v autě ty.V kolech měří tlak a v ABS tebou zmiňovaný průměr kola.
 
Mi je to zatím jedno, páč mi nikde nic nesvítí a nebliká. Ale jsem rozhodně proti, a jen to potvrzuje, že opravdová a poctivá auta se stavěla do roku 2002 +/-1.

V zásadě souhlas, ale ber na vědomí, že ubývá řidičů ze staré školy, co jezdí do servisu jen s podstatnými závadami, zato těžce přibývá řidičů co si volají opraváře k prasklé žárovce v lustru doma v obýváku.
 
By mě zajímalo,jaké čidla máš v autě ty.V kolech měří tlak a v ABS tebou zmiňovaný průměr kola.
Řekl bych, že ta samá. Navíc o čidla samotná tu nejde. Pes je zakopaný v tom, jak ten systém s naměřenými hodnotami pracuje. To, že čidlo hlásí hodnotu rozdílnou od "ideálu", nemusí přeci hned znamenat problém. Uvedu příklad: Pokud hodnota tlaku v levém kole není výrazně rozdílná od hodnoty v pravém kole a zároveň se neblýží bezpečnému minimu, problém není. Pokud je ale rozdíl velký nebo se rozdíl během jízdy postupně zvyšuje, pak tu problém je. Jaký rozdíl je považován za velký a jak nízké by mělo být minimum, to si dovolím ponechat na jemnocitu toho ktereho uživatele. Reálně to ale stojí na jemnocitu inženýrů z Hirošimy.
Chtít po tomto systému, aby byl co nejpřesnější, je jako podřizovat jizdní styl ukazateli okamžité spotřeby. Čísla budou krásná, ale uživatelsky o ničem.
 
Mne sa vcera na dialnici tiez rozpipalo auto a zasvietila kontrolka tlaku v pneu. Po cca 2 km kontrolka zhasla, dosiel som dalsich asi 10 km na benzinku a tam premeral tlak v pneu, vo vsetkych to bolo na cca 2,4 - 2,5, tak som to dofukal na 2,6 a normalne dosiel dalsich 500 km bez problemov.
Nechapem do teraz co to malo znamenat a preco sa to rozsvietilo. Je pravda, ze som mal dost nalozene auto, ale to by to snad nemalo ovplyvnit...
 
Mne sa vcera na dialnici tiez rozpipalo auto a zasvietila kontrolka tlaku v pneu. Po cca 2 km kontrolka zhasla, dosiel som dalsich asi 10 km na benzinku a tam premeral tlak v pneu, vo vsetkych to bolo na cca 2,4 - 2,5, tak som to dofukal na 2,6 a normalne dosiel dalsich 500 km bez problemov.
Nechapem do teraz co to malo znamenat a preco sa to rozsvietilo. Je pravda, ze som mal dost nalozene auto, ale to by to snad nemalo ovplyvnit...
Netvdim ze to je tvoj pripad ale v jednom z poslednych videi scottyho kilmera na YT hovori o tom ze toto moze sposobovat aj lacna usb nabijacka v 12v zasuvke. Hmm..
 
Ahojte
chcem sa opytať na system TPMS? minule som predbiehal a system zaznamenal pokles tlaku v pneumatikach
na tom by nebolo nič zvlastne keby auto nezacalo same brzdiť, vtej rychlosti sa mi to zdalo dost nebezpečné.. ako chapem že bezpecnosť posadky je prvorada ale je možne že to može byť kludne problem pri nejakom inom manevri ? ked som zastavil vystupil ziadna z pneumatik nesfukovala.. vypol som a zapol motor a system pracoval spravne.. mate s tým nejake skusenosti?
Díky
 
Back
Top