• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Skyactiv-G cvakání na volnoběh

NaF

nový člen
11
Ahoj vsichni, . Jak jsem zde jiz psal, mam novou m3 g122 a znepokojuje me zvuk motoru na volnobeh... Jako by tam neco cvakalo, . Slyset je to kdyz nechate nastartovano a stojite uvnitr. Zvuk krasnej hrubsi, ale k tomu takovy pridatny cvuk rytmicky se opakujiciho cvakani... Napady chtel jsem jinak poprosit zda muze nekdo nahrat zvuk sve m3 gg12 a vlozit ho sem ...

Jinak mam jeste jednu vec, to ze poznam kdy jedu na 2 valce ted resit nechci ale pri 4.rychlostnim stupni v cca 2100 otackach slysim od spolujezdce zpredu neco jako kdyz fouknete do flasky a piskne" to na vas... Je to jen v tomhle pasmu. Pri jinych rychlostnich stupnich se to tam taky dostane ten zvuk ale ne tak znatelne jako na ctyrce... Co vy na to?

Diky :D
 
Hoj, podle mě tam cvaká vysokotlaké palivové čerpadlo. Je to vlastnost.
 
Tak jako rytmicky to cvaka.

Jinak co muze byrt to fouknuti az jako pisknuti? Vazne nejbliz je zvuk jako fouknuti do flasky takovym stylem ze to piskne. Je to pri tech 2000 az 2200 otackach... Ja vzdy jezdil s aspon trosku zvukovou kulisou z radia, ale co jsem jel parkrat bez radia tak na to furt myslim a vnimam to ..
 
Ahoj, to "cvakání" spíše bych to přirovnal ke zvuku "stepování" mám taky, na volnoběh i při pomalejší jízdě (cca 10km/h) potom to už nevnímám.
 
95 u nás na Benzine a přidávám aditivum. Zkoušel jsem i Vervu ale rozdíl jsem moc nepocítil.
 

takhle zní volnoběh přibližně i u mě i ty vibrace.

Úplně stejně v každé mé předchozí i současné Mazdě s atmosférickým Skyactiv-G dvoulitrem (3, CX3, 6, CX5). To klepání a hrubší zvuk je nutné zlo přímovstřiku, u Mazdy možná horší kvůli vyšší kompresi, a to rytmické cvakání je palivová pumpa, jak psal už @MildaMPS.
 
Zajímavé, když jsem to poslouchal u sebe, tak mi to nepřipadlo tak hlasité. Zkusím to někdy natočit pro porovnání. Mimochodem od prvního natankování dávám Vervu 100 nebo MaxxMotion 100 (ten mi přijde ještě o fous lepší).
 
To cvakání je dobře znát právě třeba na záznamu z mobilu, protože jeho mikrofon zachytává nejlépe zvuky ve středním pásmu + samozřejmě je to mnohem znatelnější nad motorem při otevřené kapotě. Rozdíl v hlučnosti podle paliva (při krátkodobé změně) jsem nikdy nepozoroval, dlouhodobě vedl obyč Natural 95 u 2.0 SkyG 165k v 2015 Trojce k vyšší hrubosti chodu (srovnával jsem tenkrát se zcela novou se shodným motorem), což se podařilo opět zklidnit po cca 10 tis km na Vervu 100. Od té doby do všech svých Mazd dávám téměř výhradně jen aditivovaná vysokooktanová paliva. V servisu nicméně vždy říkali, že sice možná rozdíl v hrubosti chodu v dlouhodobém horizontu nějaký je, ale že na spolehlivost je to jedno... to se asi dá věřit, tolerance v motoru nejsou binární povahy :), takže cesta od krásně čistého motoru k motoru, kde bude mít nános devastující vliv, je jistě dlouhá.
 
Ahoj přátelé,dnes ráno mě začalo něco cvakat v motoru.Je to to palivové čerpadlo,jak tady někdo psal a nebo něco jiného?Zvuk jde někde od kladek a nebo jako by z po za motoru.Nemate někdo podobnou zkušenost? Díky
 
Mně to přijde jako hydraulické zdvihátko, po ohřátí to neztichlo?
 
Mně to přijde jako hydraulické zdvihátko, po ohřátí to neztichlo?
Ztichlo.Je fakt,že to dělá většinou po ránu a nebo na krátké vzdálenosti,kde se motor pořádně neohřeje.Odpoledne jsem jel delší cestu a přestalo to.Udelalo to teď po druhé.Je potřeba to řešit? Díky za odpověď ?
 
Leda dát řidší olej s nulou na začátku... Nebo prostě vyrazit a jet a motor co nejdřív ohřát.
 
Takže na to má vliv nízká teplota která teď panuje.Má to nějaký vliv na chod motoru,když pominu to cvakání?
 
Ahoj přátelé,dnes ráno mě začalo něco cvakat v motoru.Je to to palivové čerpadlo,jak tady někdo psal a nebo něco jiného?Zvuk jde někde od kladek a nebo jako by z po za motoru.Nemate někdo podobnou zkušenost? Díky
Tohle by se snad u nového auta dít nemělo...?

Takže na to má vliv nízká teplota která teď panuje.Má to nějaký vliv na chod motoru,když pominu to cvakání?
Kolik máš najeto? A datum výroby?
 
Určitě bych se tím pochlubil servisu, je možné, že třeba jen jeden je horší.

Occurrence:
Sound occurs at instant when engine is started on vehicle left for 1 day

Possible cause:
Oil shortage in oil passage, HLA oil shortage

Action:
Maintain the engine speed between 2,000 to 3,000 rpm for approx. 2 s and 10 min*, and verify that the sound disappears.
If the sound disappears, the HLA is normal.
*Period of time engine oil flows to the HLA, this value includes tolerance caused by the ambient temperature and the oil used.
hla.gif
 
Díky za osvětu.?
Určitě bych se tím pochlubil servisu, je možné, že třeba jen jeden je horší.

Occurrence:
Sound occurs at instant when engine is started on vehicle left for 1 day

Possible cause:
Oil shortage in oil passage, HLA oil shortage

Action:
Maintain the engine speed between 2,000 to 3,000 rpm for approx. 2 s and 10 min*, and verify that the sound disappears.
If the sound disappears, the HLA is normal.
*Period of time engine oil flows to the HLA, this value includes tolerance caused by the ambient temperature and the oil used.
Zobrazit přílohu 32840
Díky za osvětu.?
 
Back
Top