• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Kolísanie voľnobežnych otáčok po zahriati na prevádzkovú teplotu

Daiwo

nový člen
27
Zdravím, chcel by som sa Vás spýtať či má niekto skúsenosti s tým že mu kolíšu otáčky po zahriati.. Motor netrha pri zoslapnuti plynu ani nič.. Otáčky kolíšu od 900 ot. dole kúsok pod tých 900 a potom zas idú hore na nejakých 920 a tak dookola ale iba pri vyradení za jazdy, keď zastavím tak sa ustalia.. ako nič strašné ale rad by som sa toho zbavil . Auto je aktuálne po výmene filtrov a oleja.. Jedná sa o mazdu 6 benzín 108kw 6st manuál, r. 2005.. Môže to byť zanesena klapka? Alebo niečo iné? Autko ma 200 000 km a netuším ci to bolo niekedy čistene kedze som ho pred nedávnom kúpil. Ďakujem vopred za rady :)
 
Tak jestli kolísají otáčky jen v rozmezí 900 až 920, tak bych tomu nepřikládal vůbec žádnou váhu (se divím, jak to můžeš pozorovat). Obzvlášť pokud máš zapnutá světla, klimu, nebo něco podobného. Jen se divím, že máš 900, a ne 750, nebo 800.
 
Akože keď zastavím tak klesnú na 800-750 oni tie otáčky kolísaju iba keď za jazdy vyradím.. Noo tak je to v celku vidieť možno to je v rozmedzí 850-950 otáčok neviem presne to je len odhad .. Ale ak to nemám nejak extra riešiť tak je to iba dobré :)
 
Mohu potvrdit, že na mé Mazdě GG benzín 108kW r.v.2007 mi to dělá naprosto stejně. Ale nemyslím si, že je to tak v normě. Ovšem důvod tohoto kolísání je mi taky záhadou. Můj motor šlape jinak naprosto perfektně. Ale po zahřátí se chová takto.

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
 
Sice mam zkusenost s jinou znackou ale i tak to sem napisu:
Ja jsem problem s kolisanim otacek ale pouze na volnobech na mem predchozim aute (VW Golf 4 1.6 16V) - tam to bylo zapricinene zadelanou skrtici klapkou...po vycisteni a zakladnim nastaveni jednotky to prestalo
 
Tak v normě to samozřejmě není, jak píše @radkraj. V prvé řadě bych buď zkusil resetnout nastavení řidicí jednotky( když se ti nechce pouštět do rozebrání klapky) . Tuším, že stačí odpojit baterku a prošlapovat několikrát po sobě brzdový pedál. V případě, že to nezabere, tak vyčištění škrticí klapky. A poté opět provést reset ŘJ.
 
Hmmm. To by mohlo s tím resetem ŘJ asi zabrat. Mně se to kolísání projevilo po výměně baterie. Tedy po odpojení staré a napojení nové.

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
 
Pokud klapku sání při čištění demontuješ (asi jako že demontuješ), tak bych těsnění mezi klapkou a sacíma parohama určitě vyměnil.
Jestli máš GG po FL benzín tak těsnění by mělo mít kód L3G2-13-655 (bez VIN to není 100%)
 
No ano chcem ju demontovať .. Už mám aj kúpený čistič na klapky .. Takže musím ho teda vymeniť za nové? Lebo keď som čistil na svojom starom aute klapku tak som nemenil to tesnenie a auto išlo normálne.
 
Vem to trochu logicky. To těsnění je gumový, 13 let starý, 13 let vymačkaný a vyhřátý. Jsou to tvoje peníze a tvoje auto,takže ho měnit nemusíš,ale hrozí potom že ti to bude přisávat falešný vzduch. Nechci tím tvrdit že se tak stane.
Ale chápu že může být pro někoho 500-700Kč za nový hodně...
 
Poslední úprava:
No to teda, momentálne som ešte študent na vysokej a popravde to bola v celku veľká strata peňazí za kúpu toho autka a moc mi ich teda neostalo po výmene filtrov a oleja, sviečky a prepis :D .. Akože zas chápem ze by bolo lepšie to vymeniť rovno .. Myslíte že by to tam nevydržalo do budúceho leta?
 
No takže klapka je vyčistená dočasne so starým tesnením a už sú vidieť prvé výsledky :) prešiel som 20 km a keď vyradím rýchlosť tak sa otáčky ustalia.. Ešte kde tu kolíšu ale mal som aj odpojenu batériu takže tipujem ze sa ta klapka ešte nastavuje
 
Prosim poradte. Po vymene baterie mi kolisu otacky z normálu na 1000. Deje sa to len za jazdy pri zaradeni neutralu. Ked stojim volnobeh ide brz problemov. Skusal som aj odpojit cierny kabel z baterie, stlacit brzdu a opat zapojit. Robi zo stale. Predtym bolo vsetko v pohode. Skusal som cistit aj skrtiacu klapku.
 
Zdravím, chcel by som sa Vás spýtať či má niekto skúsenosti s tým že mu kolíšu otáčky po zahriati.. Motor netrha pri zoslapnuti plynu ani nič.. Otáčky kolíšu od 900 ot. dole kúsok pod tých 900 a potom zas idú hore na nejakých 920 a tak dookola ale iba pri vyradení za jazdy, keď zastavím tak sa ustalia.. ako nič strašné ale rad by som sa toho zbavil . Auto je aktuálne po výmene filtrov a oleja.. Jedná sa o mazdu 6 benzín 108kw 6st manuál, r. 2005.. Môže to byť zanesena klapka? Alebo niečo iné? Autko ma 200 000 km a netuším ci to bolo niekedy čistene kedze som ho pred nedávnom kúpil. Ďakujem vopred za rady :)
Zdravim ta vyriesil si nejako ten problem? Lebo mam uplne ten isty problem. Dik
 
Zdravím, áno vyriešil som to tak ze som vypojil batériu odmontoval klapku vyčistil a taktiež som potom vymenil to tesnenie medzi klapkou a tým nasavacim hrdlom a odvtedy mam pokoj už asi 20 tisíc km .. Ale asi prvých ja neviem 30-40 km to ešte kolísalo neviem asi sa to nastavovalo alebo co.. Ale doteraz mam s tým kľud :)
 
pripajam aj video ktore moze pomoct :) .. ked vymontujete klapku tak nehybte tym motylom co je v klapke .. mohlo by to uskodit co som sa dopocul
 
Back
Top