• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel 2.2 cuká a netáhne do kopce

rkoll

nový člen
3
Zdravím všechny a prosím o radu kde může být problém. 7 let stará (130k km) 6 GH 2,2 diesel pravidelně servisovaná a autorizovaném servise najednou začala cukat a neakceleruje do kopce (což dříve bylo bezproblémové) i při nenaloženém autě. Děje se u 5 a 6 rychlosti nad 2500 rpm. Při sešlápnutí plynového pedálu k podlaze bez reakce. V autorizovaném servise dali na diagnostiku a vyměnili snímač tlaku výfukových plynů. Pak volali že je vadný další snímač "pod turbem". To mi bylo podezřelé že by diagnostika hlásila jeden vadný snímač a jiný ne, tak jsem zatím odmítl výměnu druhého snímače s tím že vyzkouším, jak se auto chová. Nic se nezměnilo. Tak prosím o radu jak dál. Díky moc.
 
Mě se zase nezdá, že ano je jen 7 let staré a je to GH...
Ten popis auta je docela nic neříkající. A auto necuká nad 2500, když je zařazená 4?
 
Ta rada je jednoduchá.

Příště, až budeš něco servisovat v autorizáku, nech je práci dokončit. Tebe vůbec nemusí zajímat co oni vymění navíc. Pokud to nebylo příčinou problému a nevedlo to k nápravě, nevidím důvod abys to platil - cizí chyba v úsudku není tvůj problém. Já nikdy v autorizáku (jiná kategorie vozidel, princip identický) neplatím čidla, která se vymění, ale nevedou k nápravě. Já nejsem zodpovědný za to, co se jim honí v hlavě a jestli jsou či nejsou schopni de facto jako jediný správný subjekt odstranit závadu na výrobku, na který mají jak školení, tak díly, tak diagnostiku a případně i pomoc fabriky na telefonu/mailu. Já ten pobyt auta tam platím, to musí stačit. Neautorizovaný servis to má trochu jinak a pravda tam může být třenice, že namontované čidlo už nejde vrátit apod..to ale nebudem rozebírat, to je na delší vysvětlování.

Tedy :

1) Přijedu do servisu a přesně sepíšu zakázku tak, aby i idiot pochopil co chci
2) Servis se ujme auta a provede prvotní kontrolu, následně má volat a sdělovat podezření, dojmy, ceny a termín dokončení
3) Pokud nastává komplikace a servis (ač autorizovaný) neví a bádá, tak nechť bádá. Ale já bádání v autorizáku platím jen do jisté pochopitelné a ospravedlnitelné míry (t.j. obvykle čas). Určitě ne formou "parts canon" neboli z anglického překladu něco jako - "nastřelování dílů" a ono se to nějak povede.

Čili sdělit - oni by to i možná opravili, ale já jsem jim řekl, že ne a auto jsem si vzal a pak hledat rozumy na fóru aniž by bylo uvedeno jaká byla ta původní chyba (alespoň)...to mě osobně přijde zbytečné.

BTW můj táta by ti sdělil, že to auto potřebuje Italskou údržbu. :D
 
Mě se zase nezdá, že ano je jen 7 let staré a je to GH...
Ten popis auta je docela nic neříkající. A auto necuká nad 2500, když je zařazená 4?
Cuká občas i při nižších rychlostech. Registace vozu je 01 2015 a je to GH dle maleho technickeho prukazu.
 
Ta rada je jednoduchá.

Příště, až budeš něco servisovat v autorizáku, nech je práci dokončit. Tebe vůbec nemusí zajímat co oni vymění navíc. Pokud to nebylo příčinou problému a nevedlo to k nápravě, nevidím důvod abys to platil - cizí chyba v úsudku není tvůj problém. Já nikdy v autorizáku (jiná kategorie vozidel, princip identický) neplatím čidla, která se vymění, ale nevedou k nápravě. Já nejsem zodpovědný za to, co se jim honí v hlavě a jestli jsou či nejsou schopni de facto jako jediný správný subjekt odstranit závadu na výrobku, na který mají jak školení, tak díly, tak diagnostiku a případně i pomoc fabriky na telefonu/mailu. Já ten pobyt auta tam platím, to musí stačit. Neautorizovaný servis to má trochu jinak a pravda tam může být třenice, že namontované čidlo už nejde vrátit apod..to ale nebudem rozebírat, to je na delší vysvětlování.

Tedy :

1) Přijedu do servisu a přesně sepíšu zakázku tak, aby i idiot pochopil co chci
2) Servis se ujme auta a provede prvotní kontrolu, následně má volat a sdělovat podezření, dojmy, ceny a termín dokončení
3) Pokud nastává komplikace a servis (ač autorizovaný) neví a bádá, tak nechť bádá. Ale já bádání v autorizáku platím jen do jisté pochopitelné a ospravedlnitelné míry (t.j. obvykle čas). Určitě ne formou "parts canon" neboli z anglického překladu něco jako - "nastřelování dílů" a ono se to nějak povede.

Čili sdělit - oni by to i možná opravili, ale já jsem jim řekl, že ne a auto jsem si vzal a pak hledat rozumy na fóru aniž by bylo uvedeno jaká byla ta původní chyba (alespoň)...to mě osobně přijde zbytečné.

BTW můj táta by ti sdělil, že to auto potřebuje Italskou údržbu. :D
Diky, ja to koneckoncu opravit necham, ale zda se mi podezrely pristup servisu vymenime cidlo, snad to pomuze. Nasledne telefonat, ze i dalsi cidlo je vadne. Mel jsem za to, ze diagnostika detekuje vadne soucastky, pripadne ty, ktere davaji nestandardni data... Dve vadna cidla najednou?? Proto hledam na foru zda nekdo resil podobny problem. Kazdopadne jiz vymenene cidlo servisem chybu neodstranilo, tak to s nimi budu resit.

Mas pravdu, je to dle obrazku GJ. V technickem je GH ?

250px-2014_Mazda6_SE-L_Diesel_Estate_2.2_Front.jpg IMG_20220721_135237933 a.jpg
 
Obecně se dalo předpokládat že má GJ (když píše 7 let staré) a my zkušenější přeci víme jak to je s TP a že ne všechno co v něm je psáno je přesné, ke všemu i ty jeho problémy víceméně kopírují to co tu obecně řešil asi každý (s dieselem) a co ho sem vlastně přivedlo..problémy s motorem hrůzy...2.2 D skyactive 2013-2018...no a takže k věci....podle projevu čidla asi nebudou tvou příčinou problému a už jak uvádíš, první čidlo nic neřešilo a druhemu moc šancí nedávám.
K tomu jak to popisuješ to tady bude chtít trochu podrobnější popis aby se dalo aspoň trochu usuzovat co tě čeká.
1. načetls chyby a víš jaké jsou? nemáš někoho v okolí kdo ti je načte?
2.kolik máš najeto a jakým způsobem jezdíš - jak dlouhé trasy?
3.už ti někdo čistil karbon?
4. výš jakým způsobem ti vypaluje DPF
5.jak často měníš olej?
6.máš udělané svolávací akce..popřípadě dělal nekdo výměnu podložek pod vstřikovači?
 
Back
Top