• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Bezklíčkové odemykání/startování

PavlasCZ

nový člen
5
Zdravím vás, plánuju pořizovat Mazdu 3 GTA r.v. 2009 ve 2.2 naftě, 136 kW. Je komplet bezklíčková, proto bych se chtěl poptat, jak je to s odemčením dveří, když klíči dojde baterka. V manuálu jsem našel jsem startování motoru, že se musí "odloupnout" tlačítko a vsunout "auxiliary" key. Jak je to prosím u dveří? Odklápí se nějaká krytka a vsunuje klíč? Ještě mám jeden dotaz - vím, moc to možná vyhrocuji, ale když by náhodou odešlo tlačítko otvírání nádrže, dá se do ní nějak jinak dostat...? Moc se omlouvám za dotazy tohoto rázu, kupuji ale první auto s takovou výbavu a jsem kapku nervózní... :)
Díky moc za případné rady.
 
Asi ti nezbyde nic jinýho, než nosit u sebe náhradní baterii do klíče. Já naštěstí v M3 tu díru pro klíč ve dveřích mám.:D
 
Jen taková poznámka k videu, není potřeba rýpat se v tom ostrým šroubovákem, stačí jídelní nůž.
 
Pánové díky moc. Auto už je doma, samo si zahlásilo výměnu baterky v klíčku, takže snad nějaký čas vydrží.. :D
 
Vyšel nový velký test od magazínu Which? za podpory ADACu... výsledky jsou velice nevalné. Kromě pár nových Jaguárů prolomily všechny bezklíčkové odemykání a startování.

Všechny aktuálně prodávané Mazdy nabízející Keyless byly úspěšně otevřeny a nastartovaný bez klíče. Starší modely testovány nebyly avšak výsledek bude s největší pravděpodobností stejný.

Origo článek - https://www.which.co.uk/news/2019/01/how-easy-is-your-car-to-steal/
Kompletní list testovaných aut - https://dwkujuq9vpuly.cloudfront.net/news/wp-content/uploads/2019/01/Cars-tested-by-ADAC.pdf
Česká zmínka o testu - http://www.autoforum.cz/zivot-ridic...okusu-o-kradez-zneuzitim-bezklicoveho-vstupu/

Mazda v UK se vyjádřila, že jakémukoliv zákazníkovi bezklíčkovou funkci deaktivuje zdarma, pokud o to má zájem.
 
Ano, viz časté krádeže v příhraničí a vůbec v celém Polsku, kde je zařízení ve velké oblibě zlodějů. Povolení nebo zakázání Advanced Keyless Entry - je to jeden bit v nastavení SSU. Ale lepší je to IMO řešit doma házením klíče do plechovky od kafe (ani nemusí být zavřená) a někde mimo domov stíněnou kapsičkou https://www.aliexpress.com/w/wholesale-keyless-blocker.html ...
 
Taky to řeším stíněnou kapsičkou. A kdo chce ušetřit i těch pár eur/dolarů, tak stačí i obyčejný alobal.
 
Vyjádření ADACu:
Wrapping tin foil around the key fob is no reliable remedy because the foil does not always provide reliable insulation and may be damaged by the jagged edges of other keys. Also: if a vehicle is stolen in spite of this, the owner may be assigned part of the blame for not wrapping the foil tightly enough around the key fob. Metal cans do not always provide protection against radio waves

Prostě ani plechovky ani kovové folie, alobaly pod nemusí zaručit 100% ochranu, ale rozhodně lepší prevence než nic.
 
Já osobně si teda myslím, že místo zbytečných tlačítek na klíči pro dálkové odemčení a uzamčení vozu výrobci už dávno mohli dělat klíček jen s jedním tlačítkem pro odpojení baterie v klíčku.
 
Jsem sice laik, jak se systém chová ale to se dá podle mne jednoduše otestovat, když s takto obaleným klíčem přijdu k autu a zkusím chytnout za kliku. Když jsem toto zkoušel s kapsičkou (něco jako postoval @shr3k z aliexpresu) tak se auto prostě neodemklo. A riziko takového ukradení je podle mne právě hlavně doma, případně možná v práci, kdy si mohou zloději vytipovat auto a jeho majitele.
 
Riziko ukradení je tam, kde se nachází auto a v řádech desítkách metrů i klíček (tvrdí, že zesilovač přečetl signál z klíčku až na 100m). V takovém případě lze auto odemknout, nastartovat a používat ho až do prvního zhasnutí motoru.

Každopádně to, že když přijdu s klíček obaleným v bezpečností kapsičce a auto se neodemkne neříká vůbec nic o tom, jestli kapsička pomůže ochránit před přečtením kódů klíče pomocí všech různých typů zesilovačů. Auto využívá nějaký integrovaný přijímač a ten, pomocí kterých tu komunikaci odposlouchávají má několikanásobně (řádově sta až tisíce) vyšší výkon, tím pádem dle mého by za určitých okoloností odposlechnout kod na nějakou kratší vzdálenost (přes vchodové dveře apod) i když klíček bude v nějakém ochranném obalu.

Samozřejmě tady už to bude o fyzice, jak silný je obal, jakým výkonem vysílač z klíčku vysílá, jaký výkon má přijímač a na jakou vzdálenost dokáže komunikaci spolehlivě odposlechnout. Každopádně za mě plechovka i nějaký tenký kovový obal poskytují dodatečnou ochranu, ale rozhodně to neznamená, že by signál byl absolutně neodposlechnutelný.
 
Samozřejmě tady už to bude o fyzice, jak silný je obal, jakým výkonem vysílač z klíčku vysílá
Pokud to má být o fyzice (skin efekt), tak jak silný je obal, je při dané frekvenci a materiálu úplně jedno. Cokoliv (hliník, měď, a tím spíš železo) nad 2 desetiny mm to utlumí na úplnou nulu, viz tloušťka obalu u koaxu.
 
0,2 mm kovového materiálu už by mohly stačit na odstínění. Na internetu jsou stovky uživatelů, kteří používají alobal, který tuto tloušťku ale nemá. No, je to trochu smutná pohádka v roce 2019, kde se musí zabezpečovat daleko důležitější věci a byly pro to vytvořené protokoly a standardy, tak automobilový průmysl si projde opět znovu dětskými nemocemi. A přitom bezdrátový handshake na určité frekvenci mezi vysílačem a příjímačem není zase taková technologická věda.

Když nechcete ponechat nic náhodě :D -

DhmzS1rUEAAeP5s.jpg
 
Back
Top