• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy - Vymezovací plíšky

Dreadurn

výkonný člen KLANu
134
Ahoj pánové,
po výměně brzd a ujetí cca 300km začali brzdy pískat a to docela hlasitě. Tipnul bych si, že bude problém ve vymezovacich plíšcích, které vymezují destičky.
Koukal jsem na různá videa na YT a destičky jim tam jdou hezky vložit a já je tam musim rvát a jde to jen tak tak. Musí tam ty plíšky být na všechny druhy destiček? Nebo je to podle toho jaké jsou. Pořizoval jsem Brembo P 49 036, jiné nedělají. Koukal jsem na sady plíšků, které se dají sehnat a vůbec tam nemám ty velké, jen ty malé se zobáčky.
Můžete někdo poradit? Díky.
 
Setkal jsem se s tím, že se prodávají desky s dvěma různými tloušťkani obložení (u mě teda zadní) tak jestli to není stejný případ. Určitě by měly jít namontovat volně i s vymezovacími plechy
 
Na přední nápravu je jen jeden rozměr. No ale volné namontovat nejdou a tyhle plechy (zakrouzkovano na obrázku) nebyly ani na brzdach po předchozím majiteli a brzdilo to v pořádku.
9751037B-7A67-4CBF-AB2D-6E55BB67E154.jpeg

Nemohl by poradit prosím místní guru @Max6 ? :rolleyes:
 
Na přední nápravu je jen jeden rozměr. No ale volné namontovat nejdou a tyhle plechy (zakrouzkovano na obrázku) nebyly ani na brzdach po předchozím majiteli a brzdilo to v pořádku.
Zobrazit přílohu 24142

Nemohl by poradit prosím místní guru @Max6 ? :rolleyes:
Ahoj jestli jsi kupoval Brembo P 49 036 tak to jsou destičky na zadní brzdy. Ty plíšky co máš vyfocený, to jsou na přední nápravu. Na zadek se dávají tyhle.
images.jpeg
Pokud ti tam ty destičky do úchytu jdou špatně dát A VŠECHNO MÁŠ OČIŠTĚNÝ, tak u zadních třmenů se stává docela často, že se tělo úchytu destiček teplem (když se třeba rafne třmen a přibržďuje) zkroutí a proto ty destičky tam nejdou dát a nebo jsou v něm zatuhlý (nehýbají/nekloužou v něm volně). Musel bych to vidět co tam je nebo není špatně, ale tvým úkolem je donutit ty destičky se volně pohybovat. V nejhorším případě (když se nevyměňuje ten úchyt) se destičky na těch krajích musí přibrousit.
Ale je to "coby,kdyby" když to nevidím naživo a nemůžu si to přeměřit
 
Dopředu jsem dával TRW https://www.autodily-cardo.cz/brzdovy-system/sada-brzdovych-desticek-trw-gdb3501/ + všechny plechy které byly u původních origo Mazda desek a šly namontovat volně, nepoznám rozdíl v brzdění, nepískají jen snad o něco víc špiní, tak teda častěji myju disky....:D:D
Někde jsem četl, že TRW jsou nových Mazdách. Ale kvalitou by to mělo být stejné TRW, Ate, Brembo... těžko říct, každý má jiné zkušenosti. Budu to muset nějak poštelovat o víkendu, kdyžtak servis. Sadu plíšků už mám objednanou. Tak ať brzdí :D
 
Ahoj jestli jsi kupoval Brembo P 49 036 tak to jsou destičky na zadní brzdy. Ty plíšky co máš vyfocený, to jsou na přední nápravu. Na zadek se dávají tyhle.
Zobrazit přílohu 24146
Pokud ti tam ty destičky do úchytu jdou špatně dát A VŠECHNO MÁŠ OČIŠTĚNÝ, tak u zadních třmenů se stává docela často, že se tělo úchytu destiček teplem (když se třeba rafne třmen a přibržďuje) zkroutí a proto ty destičky tam nejdou dát a nebo jsou v něm zatuhlý (nehýbají/nekloužou v něm volně). Musel bych to vidět co tam je nebo není špatně, ale tvým úkolem je donutit ty destičky se volně pohybovat. V nejhorším případě (když se nevyměňuje ten úchyt) se destičky na těch krajích musí přibrousit.
Ale je to "coby,kdyby" když to nevidím naživo a nemůžu si to přeměřit
Ahoj :) Nene přepsal jsem se v posledním čísle. Myslím přední nápravu. Předchozí majitel tam neměl ty velké plíšky jak jsou zakroužkované na obrázku nahoře. Přitom to brzdil normálně. Na stranách destiček drželi plíšky, s kterými jsem tam ty bremba nemohl vůbec nacpat. Ale v krabici žádné od bremba nebyli, tzn že tam být nemusí? Samozřejmě jsem měl vše očištěné a vyfoukané vzduchem. Mužů i přední v případě zbrousit, aby tam šli lépe? Myslíš konce na širší straně ne?
 
Ahoj, já jsem si to myslel že to bylo jiný číslo :) Ty boční (malý 4 kusy) plíšky bych tam nechal,protože ty destičky po nich líp kloužou. Když tam ale nebudou,tak z krátkodobýho hlediska se nic neděje, z dlouhodobýho hlediska může být problém,protože samotnej ten úchyt není tak hladkej a víc se na něm dělají puchýřky od rzi,takže by se ty destičky časem mohli naopak zasekávat i když ze začátku by byly víc volný.
Ty horní plíšky (velký 2 kusy) bych tam určitě dal,protože nejenomže přimačkávají destičku aby nelítala nahoru a dolu,ale zároveň přidržují samotný brzdový třmen aby byl "v rovině".
Pokud jsi si jistý že je opravdu všechno v pořádku (očištěný kartáčem, úchyt destiček není zkroucený atd...) tak můžeš ty destičky lehounce přibrousit, ALE S ROZUMEM aby tam šli volně.
Červeně jsem ti na obrázku znázornil kde to můžeš JEMNĚ A S ROZUMEM přibrousit:
845520153308480.jpg
Já už popravdě běžný brzdy od Bremba nekupuju,protože šli s kvalitou "běžných brzd" neuvěřitelně dolu a ani bych se nedivil kdyby ti tam nešli dát protože ta základna destičky je špatně vykrojená.
Zároveň si zkontroluj aby jsi na zadní straně destičky měl ty "protipískací plíšky" (Brembo a i jiní výrobci už je do sady nedávají a musí se přehodit ze starých destiček pokud na nich jsou - jinak hodně hustý měděný pasty nanýst na styčný plochy třmen/destička)
ccfaa5708d266a97a6f344dcf16ff865-604x849.gif
 
Děkuji moc za ochotu vysvětlit problematiku. Já se rozhodoval ATE nebo Brembo, ale dostal jsem se na zajímavou cenu, snad něco vydrží. Už mám objednanou sadu plíšků, tak až příjde se s tým zkusím nějak popasovat.

S těmi "protipískacími plíšky" tam nešly nacpat desky (málo místa) a přitom třmen byl roztáhnutý co to šlo. Tak jsem je tam dal bez nich zatím. Tak mám počkat, až se trochu sjedou nebo je na to nějakej fígl?
 
Děkuji moc za ochotu vysvětlit problematiku. Já se rozhodoval ATE nebo Brembo, ale dostal jsem se na zajímavou cenu, snad něco vydrží. Už mám objednanou sadu plíšků, tak až příjde se s tým zkusím nějak popasovat.

S těmi "protipískacími plíšky" tam nešly nacpat desky (málo místa) a přitom třmen byl roztáhnutý co to šlo. Tak jsem je tam dal bez nich zatím. Tak mám počkat, až se trochu sjedou nebo je na to nějakej fígl?
Tak to jsem nezažil že by po plným zamáčknutí pístku ve třmenu tam nebylo místo na destičku s protipískacíma plíškama. Podle toho co popisuješ (to všechno) to vypadá na hodně nekvalitní destičky, ne li rovnou padělky.
 
Už jsem konečně vyměnil sadu plíšků. Destičky jsem musel po stranách lehce zbrousit na tvé doporučení, aby tam dobře jezdily. Ty plíšky za mezi destičkama a třmenem se mi tam ale nepodařilo dostat.. Tak počkám, až je trochu sjedu a kdyby to dělalo neplechu, tak koupím jiné desky. Do Bremba už rozhodně nepůjdu. Díky za rady ;)
 
Čaute chlapi (a třeba i holky), hledám někoho, kdo by mi poradil s mýma brzdama... Na autě jsem udělal komplet repase třmenů (pístky, těsnění, třmeny opískované, atd), vyměnil vodítka, vyčistil vodící pouzdra, dal nové desky a kotouče ATE. Auto parádně brzdí, kotouče se rovnoměrně otírají... dotud paráda. Ale když jedu víc jak 10km a přibržďuju, ozve se brutální rezonance od předního kola. Nejsou to vibrace, vše je naprosto klidné, ale je to zvuk jak od vyplouvajícího parníku. Je tak intenzivní, že je stěží rozumět vlastního slova v autě... setkal se s tím už někdo? Auto jinak brzdí parádně, netahá na strany, kotouče jsou stejně teplé, rovnoměrně sjeté... ale ten zvuk je brutální. Díky moc !!!
 
No je to asi nesmysl za takové peníze + doprava ze zahraničí a bylo by to za 2000 Kč na jednu nápravu :grinning:
Já tohle všechno mám, ale netuším, jestli při rozebrání/očištění/namazání je nutno tyto vymezovací plechy měnit za nové nebo lze ponechat ty stávající až do výměny obložení?
 
Od výmeny platničiek som brzdy už 2x rozoberal a premazaval a tie podložky som neriešil, su vraj proti piskaniu, aj keby neboli nič sa nestane
 
Plíšky jsou potřeba, bez nich bude destička "kloktat" a časem se to uložení může vymačkat a deska se může sekat.
Podobný problém míval Jeep při použití brzd Teves.
 
Téma je ale tie veľké pod čeľusťou a piesrom, nie te v strmeni, tie tam samozrejme byť musia, tie veľké nemyslím aj keď ich tam mám, ale napríklad z vodiacich čapov som gumky dal dole a pohoda
 
Back
Top