• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cruising & Traffic Support (CTS)

Kilgore

nový člen
10
Jako novopečený šéf skvadry kybernetických asistentek v CX-5 bych se chtěl zeptat vás zkušenějších: můžete mně nějak srozumitelně vysvětlit rozdíl mezi adaptivním tempomatem (MRCC - Mazda Radar Cruise Control with Stop and Go) a systémem CTS (Cruising & Traffic Support), resp. objasnit mně, v jaké situaci je CTS výhodnější oproti MRCC? Adaptivní tempomat je jasnej, ale pro CTS nějak nevidím příliš velký prostor, pokud by se to mělo používat pouze na dálnici, když se vytvoří kolona, která se pohybuje maximální rychlostí 60 km/hod. Rozumím tomu, že CTS oproti MRCC zajistí i autonomní řízení - ruce na volantu ale musíte stejně nechat (je někdo, kdo by je z toho volantu důvěřivě úplně sundal?) a MRCC s aktivním asistentem hlídání jízdních pruhů (LKA + LDWS) vás taky nenechá opustit váš jízdní pruh, stejně jako CTS. Tak nevím...
Jak jsem tak pročítal zahraniční fóra (tedy, žádná v japonštině), tak nejspíš nejsem sám, kdo v tom nemá jasno.
 
Já to vnímám tak, že se oba systémy doplňují. CTS zajišťuje řízení do 30, možná 60 km/h, MRCC od 30 km/h výš. Standardní LKA totiž funguje až od 60 km/h, přičemž MRCC funguje nezávisle na LKA. CTS spojuje obě funkce pro rychlosti směrem dolů až do 0 km/h.
 
@MichalIP nevím, ale měl jsem za to, že MRCC funguje taky od nuly.
CTS oproti MRCC podporuje to "kroucení volantem" - jestli to chápu dobře, tak systém CTS je vlastně adaptivní tempomat se schopností autonomního udržování vozidla uprostřed jízdního pruhu v rychlostech od 0 do 55 km/h, pokud jsou podélné čáry jízdních pruhů dobře vyznačeny a pokud kamera nemá problém ty čáry identifikovat za mlhy, hustého deště nebo v ostrém protisvětle...
Fakt jsem docela zvědavej na vaše osobní zkušenosti s používáním CTS versus MRCC.
 
Já ve své 6 z r. 2017 ještě CTS nemám a LKA mi funguje od 60 km/h výš a podle nastavení mi zasahuje do volantu. Mám nastaveno pozdní zásah, tj. až když se přiblížím k čáře, středové či krajní. Ale mám nastavenu hlasité oznámení najetí na pruh, které by mě mělo vzbudit ;) Standardní nastavení sahá do volantu už při mírném vyjetí ze středu pruhu, to mi dost vadilo. Pokud je zatáčka, a to dokonce výjimečně i na dálnici, ostřejší, tak nereaguje, což se pozná tím, že zmizí čáry na head-up displeji. Tudíž na státovce je to skoro každá trochu prudčí zatáčka. Je to stavěno prakticky jen pro jízdu na dálnici.
Zcela nezávisle na tom funguje MRCC, který funguje pro rychlosti nad 30 km/h. Nelze na něm nastavit rychlost 30 a míň. Pokud MRCC sníží rychlost pod 30 tím, že vozidlo přede mnou sníží rychlost pod 30, tak mi oznámí, už nevím jak, zkoušel jsem to snad jen asi dvakrát, asi také na HUD, že adaptivní tempomat vypíná a musím brzdit sám. Pokud je ve vozidle CTS, domnívám se, že toto se nestane.
Takže není CTS versus MRCC, jsou to komplementární systémy a každý funguje trochu jinak. A netuším, jak moc CTS dokáže držet pruh. Podle návodu se zdá, že každou prudčí reakci či anomálii nechá na vyřešení řidičovi. Mazda určitě zatím nemá ambici mít byť jen (polo)autonomní řízení. Jsou to jen asistenti.
 
Tady něco z návodu od trojky. CTS nemám, takže poradit nemůžu. Ale když mám adaptivní tempomat a zapnu si hlídání pruhů, tak to je stejné jako to CTS. Jen u toho CTS je to od 30 km/h do 60 km/h a u adaptivního tempomatu od 30 km/h do 200 km/h (u manuálu). Nebo jedině co mě napadá, tak že když máš vypnutého asistenta pro jízdu v pruzích, tak abys ho nemusel v menu hledat, tak že tlačítko CTS ho zapne do té rychlosti 60 km/h.

Edit: teď jsem našel, že asistent jízdy v pruzích je až od 60km/h, tak ten CTS ho tedy aktivuje i při rychlosti nižší.

1.jpg 2.jpg
 
Poslední úprava:
Já si myslím, že CTS mají v této chvíli jen Mazdy, které mají už novou verzi infotainmentu - tedy 3/CX-30/MX30 a CX-5. V 6ce z toho co se dívám na internetu asi vůbec nebude.
Jinak LKA, tak jak píše @MichalP by měl fngovat od cca. 60 km/h. MRCC už u 6ky od roku 2018 je až do zastavení. CTS mi příjde, že je právě kombinace obojího, kdy neupravuje rychlost jen pouze podle vzdálenosti aut před sebou, ale nejspíš bude reagovat rychlostí i na zatáčky. Ale je to jen dohad.
Prostě takový pokus o semi-autonomní jízdu.

EDIT: V tom, co postoval @pantauleo je to nakonec pěkně vysvětleno. Přiznám se, že ten symbol volantu a tedy asi i CTS jsem zažil za těch 6 týdnů s MX-30 a přišlo mi to ale ve finále úplně stejné, jako klasické drženív pruzích a adaptivní tempomat v 6ce. :D Jediné, co mě právě v MX-30 štvalo a mohlo by to být toto, bylo, že pokud auto detekovalo jiný vůz přede mnou, tak nedovolilo zrychlit (jako by narazilo do neviditelné zdi).
 
Poslední úprava:
A taky jsem moc nepochopil zatím ten rozdíl 😁🙈
No já tam vnímám zásadní rozdíl v tom, že CTS se o jízdu v koloně ( do 60 km/h) stará dosti autonomně, včetně udržování v jízdním pruhu a včetně jízdy do zastavení s možností rozjetí. Zřejmě v koloně udrží i pruh do zatáčky. A možná ani nenutí řidiče držet volant - nevím, nejel jsem s tím. Nic takového MRCC neumí - i na udržování v jízdním pruhu je separátní asistent, který se v zatáčkách sám vypíná a pak zase zapíná - zvládá jen mírné oblouky na dálnici.
 
Tyjo, tak to mas možná nějakou starší verzi MRCC. Mně naopak MRCC drží odstup až do úplného zastavení a když se to rozjede, tak se mi auto rozjede samo. U CTS to po mně chce stisknout RES.
Jinak ano, drží jízdní pruhy, ale to drží i MRCC když si tu fci zapnu nad levým kolenem.
Co se týče CTS a nutnosti držení volantu-jeste jsem nezkoušel. Ale podle mě to bude chtít také držet.
 
Tyjo, tak to mas možná nějakou starší verzi MRCC. Mně naopak MRCC drží odstup až do úplného zastavení a když se to rozjede, tak se mi auto rozjede samo. U CTS to po mně chce stisknout RES.
Jinak ano, drží jízdní pruhy, ale to drží i MRCC když si tu fci zapnu nad levým kolenem.
Co se týče CTS a nutnosti držení volantu-jeste jsem nezkoušel. Ale podle mě to bude chtít také držet.
No jistě, mám GL model 2017, jak si můžeš přečíst v mém podpisu. Ale zkontroluj si, jestli ti MRCC drží pruhy i pod 60 km/h. Ta funkce se do těch dob jmenovala tuším LKA a žádnou vazbu na MRCC neměla - zapíná, nastavuje a vypíná se každé nezávisle a zvlášť. Pokud by ti auto při vypnutém CTS udržovalo i jízdní pruhy (tedy bys viděl na head-up displeji ty boční čárky značící kraje pruhu) i při rychlostech pod 60/30 km/h, tak pak opravdu též nevidím rozdíl mezi MRCC a CTS. Ale pochybuji o tom. Spíše se shodujeme s @tommas .
 
Back
Top