• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Gumová lišta pod prahem

F.i.T.T.i

nový člen
21
Ahojte,
už mě to trápí nějakou dobu a ještě jsem nepřišel na to, jak to dát do pořádku. Mám na prahu (pod prahem) takovou gumovou lištu, která mi na koncích nedrží. Nejprve to dělalo jen na jednom místě (u levého zadního kola), ale pak to začalo "vypadávat" i vepředu a včera i na pravé straně. Strašně mě to rozčiluje a nevím, jak to uchytit zpátky. Zatím to tam vždy jen strčím dovnitř, ale je tam pak mezera. Lepit to ničím nechci - ono by to ani možná nebylo jak.
Jsem v tom fakt amatér, tak vás chci poprosit o radu, jestli nevíte, jak tu lištu nasadit tak, aby byla v pořádku a držela po celé délce.

20211210_103649.jpg

Takhle by to mělo vypadat:
Pravé zadní.jpg

A mám to teď jen zastrčené dovnitř, aby to netrčelo:
levé zadní.jpg
Levé přední.jpg
 
Poslední úprava:
Ahoj, mám naprosto ten stejný problém (sundal jsem to wapkou). Už jsi přišel na to jak to vyřešit? Vypadá to, že se musí sundat první ten spodní plast, do toho nasadit tady tu spadlou lištu a pak to tam dat znovu celé zpět. Takže buď na zvedák a zkusit si s tím pohrát, nebo servis(origo mazda asi ideal).

IMG_20220517_161354.jpg IMG_20220517_161403.jpg
 
Do originál servisu bych kvůli tomu asi nejezdil. Jednou jsem měl cestu kolem, tak jsem se tam stavil, ukázal jim to a oni mi řekli, že se to musí celé vyměnit za nové díly, konkrétně za nové lišty, kde je ta guma nalepená + vyměnit "klipsy" na kterých to drží, protože ty jsou údajně jednorázové. Když mi to spočítali, tak to vycházelo (bez práce) asi na 7500,-Kč. Což mi přijde opravdu dost.

Ale v soukromé zprávě mi napsal človíček odsud, který to taky řešil a který si to opravil sám, tak doufám, že se nebude zlobit, že to tu zveřejním:

"Ahoj, všiml jsem si, že jsi měl trápení s gumovou lištou pod prahem. Mně se to taky utrhlo, když jsem to myl...
Jinak jsem pátral a tady jsem našel demontáž celé té lišty (šla dost ztuha sundat): SIDE STEP MOLDING REMOVAL/INSTALLATION.
Zde jsou OEM čísla jednotlivých dílů toho prahu: Mazda Parts Catalogs 3 AXELA.

Já to lepil BISON MAX REPAIR 8 g a sevřel SVORKAMA.
Dělal jsem to v létě a celou zimu to drží a snad i bude. I wapku to kolikrát zvládlo:)

Nic na tom není, měl jsem z toho také strach, nejdřív jsem to zkoušel oboustrankou, jenže ta moc nevydržela. Pak jsem našel postup, jak to demontovat a to se pak povedlo sundat... očistil jsem to a pak hledal nějaké lepidlo, aby bylo transparentní a odolné vůči vnějším vlivům. A to lepidlo od BISONA mi bylo doporučeno. Očistil jsem to, dal lepidlo a sevřel svorkama a nechal tak 2hod schnout a pak montáž a drží to.
Jen si dej pozor ať se ti někam nezakutálí ta plastová cvočka na které to drží. Mě to zajelo pod auto a pak to byla sranda dostat ven.:joy: "

Já mám teď ale tak hodně práce a ještě se mi do toho trochu zkomplikovaly jiné věci, že jsem se k tomu ještě nedostal. Ale určitě se na to chci vrhnout, až budu mít více času. Snad to bude brzy.
 
Do originál servisu bych kvůli tomu asi nejezdil. Jednou jsem měl cestu kolem, tak jsem se tam stavil, ukázal jim to a oni mi řekli, že se to musí celé vyměnit za nové díly, konkrétně za nové lišty, kde je ta guma nalepená + vyměnit "klipsy" na kterých to drží, protože ty jsou údajně jednorázové. Když mi to spočítali, tak to vycházelo (bez práce) asi na 7500,-Kč. Což mi přijde opravdu dost.

Ale v soukromé zprávě mi napsal človíček odsud, který to taky řešil a který si to opravil sám, tak doufám, že se nebude zlobit, že to tu zveřejním:

"Ahoj, všiml jsem si, že jsi měl trápení s gumovou lištou pod prahem. Mně se to taky utrhlo, když jsem to myl...
Jinak jsem pátral a tady jsem našel demontáž celé té lišty (šla dost ztuha sundat): SIDE STEP MOLDING REMOVAL/INSTALLATION.
Zde jsou OEM čísla jednotlivých dílů toho prahu: Mazda Parts Catalogs 3 AXELA.

Já to lepil BISON MAX REPAIR 8 g a sevřel SVORKAMA.
Dělal jsem to v létě a celou zimu to drží a snad i bude. I wapku to kolikrát zvládlo:)

Nic na tom není, měl jsem z toho také strach, nejdřív jsem to zkoušel oboustrankou, jenže ta moc nevydržela. Pak jsem našel postup, jak to demontovat a to se pak povedlo sundat... očistil jsem to a pak hledal nějaké lepidlo, aby bylo transparentní a odolné vůči vnějším vlivům. A to lepidlo od BISONA mi bylo doporučeno. Očistil jsem to, dal lepidlo a sevřel svorkama a nechal tak 2hod schnout a pak montáž a drží to.
Jen si dej pozor ať se ti někam nezakutálí ta plastová cvočka na které to drží. Mě to zajelo pod auto a pak to byla sranda dostat ven.:joy: "

Já mám teď ale tak hodně práce a ještě se mi do toho trochu zkomplikovaly jiné věci, že jsem se k tomu ještě nedostal. Ale určitě se na to chci vrhnout, až budu mít více času. Snad to bude brzy.
V pohodě, jinak to pořád drží:)
 
Fuuuu...to je ale věda, blbá lišta. Jinak opravdu moc děkuji za odpověď a za radu. Zkusím ze srandy místní servis co by na to řekli, ale takove love za to určitě nedám. Já to musím řešit bo za chvilku budu celou lištu tahat po cestě!
 
Nevím, jak by to vycházelo v neautorizovaném servisu, jestli by to neopravili/nepřilepili nějak sami. A pak by to možná vyšlo daleko levněji. Ale to jsem zatím nezkoušel zjišťovat.
 
V pohodě, jinak to pořád drží:)
Takze ty jsi řešil dle návodu a v poho jo? Na kolik vyjdou nějaké ty náhradní díly které jsou k tomu potřeba? Děkuji

Nevím, jak by to vycházelo v neautorizovaném servisu, jestli by to neopravili/nepřilepili nějak sami. A pak by to možná vyšlo daleko levněji. Ale to jsem zatím nezkoušel zjišťovat.
Zkusil bych právě ze srandy taky ten autorizák. V obyč by to bylo řešeno určitě nějakým lepidlem...a třeba by to fungovalo :)
 
Takze ty jsi řešil dle návodu a v poho jo? Na kolik vyjdou nějaké ty náhradní díly které jsou k tomu potřeba? Děkuji
Já nic nekupoval jen kromě toho lepidla to bylo kolem 100kč.
Měl jsem strach, aby nějaký ten cvoček co drží tu lištu nebyl špatněj, ale všechny byly v pořádku. Když někde koukneš, tak dělají ruzné firmy náhrady za origál cvočky např. TADY.
Dle návodu to bylo pak už jednoduché, nebyl potřeba zvedák nic... Stačilo trochu zabrat a lišta se vycvakla. Vzal jsem si to domů, omyl jsem to, očistil tech. benzínem a tu odlepenou část zalepil. A po cca 3hod. když už to nějak drželo, tak jsem to šel nacvaknout na auto. Takže tak dohromady to mohlo trvat bez toho schnutí ani ne 1hod.:)
 
Ale v soukromé zprávě mi napsal človíček odsud, který to taky řešil a který si to opravil sám, tak doufám, že se nebude zlobit, že to tu zveřejním:
Nic ve zlém, jenom jaksi mi hlava nebere, proč někdo místo toho, aby napsal svoje řešení nějakého problému do daného vlákna, ať to vidí všichni, tak to napíše do SZ. K čemu asi tu je to fórum? Sorry jako ;)
 
Hlásím stejný problém, ? jen se chci zeptat, ze spoda té plastové lišty jsou bílé obdélníkové asi prichytky, ty teda nějak vycvaknu (odkaz na návod výš se mi neotevřel) tak potom budu otvory mít přístup dovnitř prahu? Chtěl bych je rovnou vystrikat voskem.
 
Hlásím stejný problém, ? jen se chci zeptat, ze spoda té plastové lišty jsou bílé obdélníkové asi prichytky, ty teda nějak vycvaknu (odkaz na návod výš se mi neotevřel) tak potom budu otvory mít přístup dovnitř prahu? Chtěl bych je rovnou vystrikat voskem.
Lišta je přichycena k prahu takovými plastovými cvočky, které musíš vycvaknout z prahu. Takže ano, jsou tam otvory. Pak se zase jen nacvaknou.
 
Lišta je přichycena k prahu takovými plastovými cvočky, které musíš vycvaknout z prahu. Takže ano, jsou tam otvory. Pak se zase jen nacvaknou.
Pokud to tam chceš zachovat, tak ty záslepky se nevycvakají, ale guma se potáhne dozadu, nejlépe ji chytnout do sikovek nebo hasáku. Já jsem všechny origo záslepky dal pryč a dle průměru díry koupil plné záslepky a ty na lepidlo nalepil. Pod gumou se pořád držela vlhkost a několikrát jsem práh vyvařoval, takhle je to v pohodě i nástřikem prahů.
 
Pokud to tam chceš zachovat, tak ty záslepky se nevycvakají, ale guma se potáhne dozadu, nejlépe ji chytnout do sikovek nebo hasáku. Já jsem všechny origo záslepky dal pryč a dle průměru díry koupil plné záslepky a ty na lepidlo nalepil. Pod gumou se pořád držela vlhkost a několikrát jsem práh vyvařoval, takhle je to v pohodě i nástřikem prahů.
Takže jestli to správně chápu, tak tu plastovou lištu jsi tam nechal a jen jsi vytáhnul tu gumu? Nebo jsi sundal celou tu plastovou lištu a pak jsi jen zaslepil otvory?
 
To už ale nebude u BM problém s korozí ne? Jakože taky mi to přijde jako hovadina, nechápu k čemu to tam je...
 
Takže jestli to správně chápu, tak tu plastovou lištu jsi tam nechal a jen jsi vytáhnul tu gumu? Nebo jsi sundal celou tu plastovou lištu a pak jsi jen zaslepil otvory?
Gumovou lištu jsem už nevracel, jenom zaslepil otvory. Pokud máš chuť a čas, tak je možné díry v prahu zavařit, ale na to já nervy nemám.
 
Back
Top