• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Jak správně zajet motor

Floyd

výkonný člen KLANu
168
Ahoj všem tady v klubu,
zanedlouho se stanu majitelem zbrusu nové CX-3 (G121, 6MT) a bude to pro mě úplně nový svět. Celý život jsem totiž jezdil prakticky výhradně v různě silných turbodieselech a myslel jsem si, že takto to zůstane až do smrti. A ejhle, náhle přijde naprostá změna, otočka o 180°, no a protože je to pro mě obrovská novinka zejména co se jízdního stylu týká, potřebuji od Vás zkušených mazďáků poradit: Jak opravdu správně zajet motor G121, aby byl spolehlivý, silný a úsporný?
Příklad: Prvních 500 km v klídku? A na kolik otáček maximálně? Dalších 500 km už mu občas přidat? A opět, do kolika otáček maximálně? A od 1000 km už mu občas zatopit pod kotlem, aby se válce tzv. vypálili? A v 5000. km vyměnit olej ano/ne?
To jsou prosím pěkně jenom teoretické otázky, něco už mi k tomu psal i Max, ale fakt potřebuji poradit a rád se tady dočtu toho co nejvíce, nechci si něco pokazit hned na začátku.
Děkuji všem za cenné rady.
 
Zajeti dnes už není co bývalo, prvních cca 1000 km bych zbytečně netočil přes 4000 otáček, vyhnul se monotónním dlouhým jízdám po dálnici , spíš častější řazení. A kolem cca 5000 km vyměnit olej. Jinak mě asi nic nenapadá
 
4000/miv? To bude uplne novej svet:) Vsak on mi Max psal, at si zalepim otackomer:)
Nicmene dekuji za radu
 
Jak píše vladas75, chce to zajíždět na okreskách a často řadit, aby se rozchodila pěkně i převodovka a kvalty tam samy padaly. Stejně tak brzdy zajet postupně, ne na to hned dupnout. Já ten motor nepustil přes 4000 ot. asi do 4000 km až pak jsem mu ukázal omezovač a jak se mu to zalíbilo. Dneska když ho chci protáhnout, tak tam dám při nájezdu na dálnici trojku, a za chvíli běží na 6000 ot a na tacháku je 170.:D
 
Jak píše vladas75, chce to zajíždět na okreskách a často řadit, aby se rozchodila pěkně i převodovka a kvalty tam samy padaly. Stejně tak brzdy zajet postupně, ne na to hned dupnout. Já ten motor nepustil přes 4000 ot. asi do 4000 km až pak jsem mu ukázal omezovač a jak se mu to zalíbilo. Dneska když ho chci protáhnout, tak tam dám při nájezdu na dálnici trojku, a za chvíli běží na 6000 ot a na tacháku je 170.:D
Děkuji za odpověď a přeji pěkný den a víkend
 
Back
Top