• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

kvalita laku v 2022

adminko

nový člen
1
caute, cital som na FB, ze kvalita laku ide dole vodou.
Ako to je v 2022? Ma tu niekto nove auto a ma problemy s lakom?
Lebo ak je lak ozaj taky slaby, tak potom je nutne si s novym autom prikupit aj foliu ako ochranu laku.

Vopred vdaka mazdaci! ;)
 
tak dnešní laky nejsou nikde žádná sláva, pokud to má něco vydržet, tak opravdu investovat do folie, nic jiného asi nemá smysl ?
 
Podle toho, co jsem za ty roky videl u autosalonu, a co jsem si vyzkousel na vsech peti vlastnich Skyactiv-G Mazdach (roky vyrob: '14 3, 16' CX-3, 19' CX-5, 17' 6, 19' 6), je to poslednich devet let zcela shodne. Priblizne stejna tloustka laku porovnatelnych dilu, a to nejen u Mazdy, ale i u vetsiny ostantich nepremiovych znacek... nektere dily maji i pod 100 mikronu, ale to je tak proste treba i u VW Group nebo PSA, u naseho noveho '22 Citroenu C4 nejinak. Take neni zadny velky rozdil mezi jednotlivymi barvami, rozdil je hlavne v tom, jak moc je videt pripadne poskozeni laku — podklad na plechovych dilech je svetly, takze cim je barva tmavsi, tim je na ni vic videt kazda tecka. Pak je rozdil samozrejme i v tom, ze na CX-5, ktera ma strmejsi naraznik, kapotu a sloupky okna, tyhle dily vic trpi, nez na Mazde 6 nebo 3. Pokud clovek nejezdi jako "lepic", nejezdi prilis rychle a vyhradne po plnych dalnicich ci naopak po hodne spinavych cestach, a dava si bacha na veci typu sekacu strunovkama na krajnici, podle me je folie nesmysl, po peti letech je na aute par desitek tupek... zadny drama. Kvalitni folie na celym aute (aby to melo smysl i proti tomu, kdyz se nekdo strunovkou rozhodne sekat vedle zaparkovaneho auta) stoji snadno pres 10 % ceny auta — to se nikdy nemuze pri prodeji ojeteho vratit. Na parkovisti libovolneho supermarketu se lze presvedcit, ze plne tupek od kaminku jsou i kapoty nejnovejsich aut premiovych znacek; pri prodeji ojetiny bude (opet i z vlastni bohate zkusenosti s prodejem sesti aut) spis zalezet na tom, aby auto nemelo velke skrabance, promacknuti, technicke vady, nebo nebylo po havarii... nikdo neresi u triletyho auta ani drobne mikroskrabance z umyvani. To clovek jako ja resi leda kvuli sobe :D
 
Poslední úprava:
Back
Top