• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Náboj/ložisko kola

ZdenoOH

člen KLANu
91
Ahoj, v dohledné době budu muset měnit zadní ložiska, obě strany. Orig. č.: B45A-26-15X. Když hledám podle toho čísla, tak v českých e-shopech jsem našel zn. NTY, Optimal a Febest. Ale když vyhledávám podle typu vozidla tak těch výrobců je víc, jenom, samozřejmě, jiné OEM čísla. Je to zaměnitelné? A jakou značku bych měl volit, pokud možno, nějaký střed.
Příklad: podle OEM - https://mlparts.cz/vyhledavani?search=B45A2615X
podle vozidla - https://mlparts.cz/autodily/mazda/3-2013/2.0-121kw/zaveseni-napravy-vedeni-kol/naboj-kola-lozisko

Dík za radu.
 
Poslední úprava:
Max6: měl jsem nehodu v r. 2015, boční náraz ve smyku do obrubníku, měnili mi tehdy i ložisko a na faktuře je to číslo, tak z toho vycházím. Podle VIN jsem to zatím neověřoval, zaměnitelné to tedy není? Myslel jsem, že jo, když při vyhledávaní podle auta a motorizace to najde i to číslo, co ty píšeš. V čem tam vůbec je rozdíl?
EDIT: tak tady třeba mají uvedené obě čísla, tak nevím: https://www.ebay.com/itm/FEBEST-Rad...200993&hash=item3411827540:g:fsgAAOSwrVddXepY
 
Poslední úprava:
Max6: měl jsem nehodu v r. 2015, boční náraz ve smyku do obrubníku, měnili mi tehdy i ložisko a na faktuře je to číslo, tak z toho vycházím. Podle VIN jsem to zatím neověřoval, zaměnitelné to tedy není? Myslel jsem, že jo, když při vyhledávaní podle auta a motorizace to najde i to číslo, co ty píšeš. V čem tam vůbec je rozdíl?
EDIT: tak tady třeba mají uvedené obě čísla, tak nevím: https://www.ebay.com/itm/FEBEST-Rad...200993&hash=item3411827540:g:fsgAAOSwrVddXepY
Když mi pošleš zprávou VIN tak ti zítra v práci zjistím co tam máš mít. Některý díly jsou zaměnitelný bez komplikací, některý jsou zaměnitelný ale můžou mít jiný vlastnosti (který můžou a nemusí vyhovovat třeba z ohledu životnosti) a některý nejsou zaměnitelný.
 
Jak se projevují špatné ložiska? Já teď pozoruji, že při rychlejší jízdě v zatáčkách trochu slyším hrubší zvuk od kol (jako by trochu zhrubnul asfalt) - zatím to přisuzuju zimnímu obutí, jelikož jsem si toho všimnul po přezutí a dělá to na obě strany cca stejně.
 
Jak se projevují špatné ložiska? Já teď pozoruji, že při rychlejší jízdě v zatáčkách trochu slyším hrubší zvuk od kol (jako by trochu zhrubnul asfalt) - zatím to přisuzuju zimnímu obutí, jelikož jsem si toho všimnul po přezutí a dělá to na obě strany cca stejně.
Tak já mám dva důvody, jeden je, že už někdy v září jsem čistil brzdy a zjistil jsem, že při točení kolem (nábojem) to vydává takový kuličkový zvuk, a další je asi to samé co u tebe, v zatáčce se zvuk od pneu změní na takový hukot, možná to dělají pneu, nevím, protože jsem si toho všiml taky až teď, co mám zimní, ale ložiska jsou asi v háji.
 
No mám 2017 a 52000km najeto, to by nepotěšilo. Uvidím na jaře zda to bude dělat i na letních.
 
No u mě zatím nic nechrastí. Dej pak vědět zda zmizelo to hučení v zatáčkách. Mě to dělá jen při rychlosti kolem 80-100 a musim se do toho opřít. Při normání jízdě nic.
 
exBURN: ložiska mám vyměněné, u mně byli fakt vadné, teď už to tak nehučí v zatáčkách, co slyším, tak jde od pneumatik. Měl jsem auto i na zvedáku a nic jsem teď neslyšel, jak předtím takový kuličkový zvuk při točení kolem. Takže u mně Ok.
 
Super. Já uvidím na jaře až přezuju na letní, jestli to dělají zimní nebo už začínají ložiska.
 
Ahoj,

rád bych se zeptal..při výměně předního ložiska na Mazdě 3, BM, 2.0. G120 2015, je třeba vyměnit komplet celý náboj, kde je ložisko už součástí, anebo se dá ložisko vylisovat z náboje a vyměnit samostatně? Našel jsem, že se dají koupit jak komplet náboj, tak jen ložisko a som z toho volajaký zmätený..:)

Na netu jsem totiž našel jen návod na výměnu kompletu, ale nikde zmínku, zda se dá vyměnit jen to ložisko. Přijde mi zbytečné vyhazovat celý náboj jen kvůli ložisku, ale nechci být zase přehnaně úzkoprsý :).

A ještě, i když vím, že to se asi úplně nepatří, ale kulový čep předního spodního ramene, zda se dá vyměnit jen ten, anebo komplet rameno (v případě, že by zbytek ramene byl ještě použitelný).Dočetl jsem se na stránkách Mazda Klubu v USA, že pakliže se vylisování udělá špatně, musí se čep do ramene přivařit, jinak nemusí držet...

Máte někdo zkušenost, jak s ložiskem, tak s tím kulákem na rameni? (mám najeto 184 000 a zatím sice nikde nic necvaká, ale stejně si myslím, že z finančních i jiných důvodů bude lepší vyměnit celé rameno)

Díky moc předem
 
@kloky 3 Ahoj, u BM se mění celý náboj včetně ložiska dohromady. Prodává se to jako jeden kus. Důvod je nejspíš ten, že tento náboj neoplývá nějakou pevností a při lisování by se mohl ohnout a pak ti minimálně budou kopat brzdy při brzdění. Když díl nebudeš hledat podle těch katalogů prodejců dílů co mají neuvěřitelný množství chyb, ale podle OEM kódu, tak uvidíš, že ti budou vybíhat náboje s ložiskem v celku.
Kulový čep spodního předního ramene není běžně vyměnitelný (bavíme se o originálním ramenu). Dá se sice vylisovat a pokud seženeš nějaký univerzální kulák co tam bude pasovat, tak ho tam znovu můžeš nalisovat, ale pak se doporučuje ho pro jistotu obvařit. Proto se raději mění to rameno v celku -nehledej v tom vytahování peněz z lidí, ale jde čistě o bezpečnost, protože u zavěšení McPherson je tenhle kulák 50% toho co drží kolo u auta.
 
Poslední úprava:
@Max6
Ahoj, diky moc za odpověď.
Je fakt, ze to hledám v katalogu prodejcu ND..
Ok, rozumim, takze v obou pripadech komplet...je pravda, ze vzhledem k tomu, co doufam, ze to vydrzi, to neni zas az takova palka...
Doporucujes SKF (lozisko, potazmo naboj) nebo jake jeste alternativni vyrobce?
A u ramene Lomförder (doufam, ze jsem to nezkomolil) nebo i jinou alternativu?

Diky moc.

(Jinak zrejme jsi z Pribrami?, tam jsem kupoval svou první Mazdu 3,BK 1.6 benzin,r.v.2005,privezenou z D.. )

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Back
Top