• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční parkovací senzory a vibrace motoru

DejvSest

nový člen
16
Mazdar,

dnes jsem se zařadil mezi Vás, Mazďáky, a stal se majitelem Mazdy 6 2.0i 107kW z roku 2019. Najeto má 75k a slušnou servisní historii. Vlastně je to poprvé, co jsem řídil Mazdu. Po cca 100km cestě domů jsou zde věci, na které bych rád znal názor zkušených matadorů, neb mám povětšinou zkušenosti pouze s koncerny.

Překvapili mě vibrace motoru. Po 100km jízdě jsem se cítil docela "vyklepaně", v rukou a nohách. Žádná hrůza, ale necítil jsem se komfortně. Při stání jsem kouknul pod kapotu a na můj vkus motor docela vibruje, což se přenáší do auta. Auto jinak na volnoběh drží nízké otáčky a necítím nic nepravidelného. Je to v Mazdě normální nebo může být někde zádrhel?

Dále jsem si všiml po dojezdu nefunkčních parkovacích senzorů. Bohužel tak, že jsem málem najel do v garáži do zdi. Při zapnutí se ukáže žlutý trojúhelník s vykřičníkem uprostřed auta a následně u levého zadního senzoru, sem tam i u zadního středního. Po pátrání na internetu jsem podobné případy našel, nikde však žádné řešení. Avšak nemusím být myslivec, abych si nedomyslel, že senzor je KO a vyřadil celý systém, a tedy výměna. Máte s tím někdo zkušenost?

Předem díky za vlídné přijetí.
 
Ahoj :)
Co se toho klepání týče, řešil jsi pneu?
Beru z osobní zkušenosti, kdy jsem koupil auto, vpředu Orium, vzadu Tomket, nic horšího jsem nezažil, jen co jsem to přezul, bylo po klepání.

Co do senzorů, občas v diagnostice najdu chybný rozsah toho či onoho senzoru, což mi párkrát udělala jen hromada nečistot na senzoru, nikdy to však bez diagnostiky nebylo poznat, žádný trojúhelník, nic.
 
Překvapili mě vibrace motoru. Po 100km jízdě jsem se cítil docela "vyklepaně", v rukou a nohách. Žádná hrůza, ale necítil jsem se komfortně. Při stání jsem kouknul pod kapotu a na můj vkus motor docela vibruje, což se přenáší do auta. Auto jinak na volnoběh drží nízké otáčky a necítím nic nepravidelného. Je to v Mazdě normální nebo může být někde zádrhel?

Ahoj a vitaj klube Mazda pozitív. Škoda že hneď negatívne poznatky od kúpy.

Nie nie je to vibrovanie normálne v Mazde a to v žiadnom prípade ani v dieselovom motore. Po zahriatí to musí byť šlapať ako šepot květín. Tak ako to opisuješ by ma asi jeblo a hneď by som to išiel vrátiť pôvodnému majiteľovi. Po naštartovaní a klesnutí otáčok na predpísané voľnobežné čo je asi 700 sa chod musí ustáliť a ísť pravidelne bez vibrácii. Byť tebou tak to idem hneď odniesť na diagnostiku a s protokolom oplieskať bývalému majiteľovi o hlavu.
Neboli ste na skúšobnej jazde? Nedal ti do zmluvy prípadné závady? Možno bude problém s tým voľnobehom ale to posúdi mechanik. Na čidla sa teraz vykašli, rieš ten motor.

Z gumami a nevyváženosťou to pri státí predsa nemá nič spoločné.

Držím palce, nech to je len nejaká prkotina a nech sa to vyrieši k tvojej spokojnosti.
 
Poslední úprava:
Nevím, kde jsi auto kupoval, ale známy bral Mazdu v bazaru, kde udělali nějaký servis a nacpali tam nějaké bosch svíčky, co tam neměly co dělat. Stejně jako ty dojel s vibracemi motoru a vysokou spotřebou. Zkontroluj.
 
ja bych kouknul určitě na ty gumy, motor ti auto určitě nerozvibruje...myšleno při jízdě, na volnoběh se může třepat (může být špatný silenblok) ale pokud jedeš v otáčkách motor se uklidní a přestává vibrovat, takže rozvibrování po 100 km od motoru by bylo jen kdybys měl nastartováno a to auto jste vezli na vozíku :) když říkáš že má za sebou slušný servis při 75 tis je pravděpodobné že budou ještě originální svíčky....můžeš je zkusit vyměnit, ale i ty by měli mít ještě chvilku čas na výměnu. Pokud by vibrace nevyřešilo převážení pneu doporučuji zajet na STK a za malý poplatek si nechat zkontrolovat nápravu, jestli není někde vůle.
Senzor je dobrý zkontrolovat...někdy to může být jen přerušená kabeláž, třeba od kun, nebo se tam mohla dostat voda, pokud není diagnostika....uvidíš jak se to chová po nějákém čase....jestli to děla sporadicky nebo pořád.
 
Děkuji všem za reakce. Dnes jsem si vyzvedl auto po diagnostice z autorizáku v Plzni, senzory opraveny - přerušený kabel. Ohledně vibrací nic nenašli, diagnostika v pořádku + to, že si auto reguluje otáčky v závislosti na klimě atp. Samozřejmě klima vypnuta, když jsem tam auto dával, všiml jsem si, že se otáčky tak cca 10-20s pohybují z cca 500 do 750 otáček, to mi přišlo trochu zvláštní. S tímto diskomfortem se odmítám smířit. :(

Auto bylo kupované v Auto Palace Spořilov, kde bylo co rok servisované i původně jako nové koupené. Zkušební jízda proběhla, asi 10 km, tam jsem to ale nijak nevnímal.

Zatím mám najeto Praha-Plzeň a nějaké jízdy po dálnici 50km do práce a zpět. Celkem mě i překvapila spotřeba, po dálnici 120-140 kmh a jen tak tak jsem ji dostal těsně pod 8l/100km. Že se vibrace přenášejí do auta jsem myslel do pedálů, volantu a sedačky, a to i při stání, proto pneu vylučuji. Pocitově mi to přijde lepší, když vyřadím při jízdě na neutrál, to jsem zkoušel jen krátce.

Auto je krásný, těšil jsem se na jízdu s ním, ale tohle mi dojem fakt kazí. Taktéž doufám, že to bude nějaká prkotina. :(
 
Děkuji všem za reakce. Dnes jsem si vyzvedl auto po diagnostice z autorizáku v Plzni, senzory opraveny - přerušený kabel. Ohledně vibrací nic nenašli, diagnostika v pořádku + to, že si auto reguluje otáčky v závislosti na klimě atp. Samozřejmě klima vypnuta, když jsem tam auto dával, všiml jsem si, že se otáčky tak cca 10-20s pohybují z cca 500 do 750 otáček, to mi přišlo trochu zvláštní. S tímto diskomfortem se odmítám smířit. :(

Auto bylo kupované v Auto Palace Spořilov, kde bylo co rok servisované i původně jako nové koupené. Zkušební jízda proběhla, asi 10 km, tam jsem to ale nijak nevnímal.

Zatím mám najeto Praha-Plzeň a nějaké jízdy po dálnici 50km do práce a zpět. Celkem mě i překvapila spotřeba, po dálnici 120-140 kmh a jen tak tak jsem ji dostal těsně pod 8l/100km. Že se vibrace přenášejí do auta jsem myslel do pedálů, volantu a sedačky, a to i při stání, proto pneu vylučuji. Pocitově mi to přijde lepší, když vyřadím při jízdě na neutrál, to jsem zkoušel jen krátce.

Auto je krásný, těšil jsem se na jízdu s ním, ale tohle mi dojem fakt kazí. Taktéž doufám, že to bude nějaká prkotina. :(
Zvýšené otáčky po startu jsou celkem normál. Zítra ráno zkusím mrknout kolik mi to za studena točí. Mám automat, takže když tam prdnu Dčko tak hnedka klesnou, ale na Pčko/Neutrál je mívám taky celkem vysoko.
Zbytek věcí (spotřeba a vibrace) to už imho normální neni. Na dálnici pokud není nějak ultra hnusný počasí a protivítr tak tam by ses měl vejít na nějaký 7.5 litru bez problému si myslim. Ale záleží smozřejmě na spoustě faktorů, například teď v mrazech to žere víc, protože se víc zapojuje alternátor, studené pneu mají nižší tlak, zimáky obecně mají větší valivý odpor atd... Vibrace v žádným případě nejsou norma. Pokud např. stojíš na semaforech, měl bys defakto se zapnutým rádiem, nebo aktivním fukarem být schopen zapomenout, že ti vůbec běží motor.
 
Myslím že DejvSest netrápia vysoké volnobežné otáčky po naštartovaní motora skyactiv ale práve tie nízke ktoré môžu byť zdrojom tých vybrácii ktoré opisuje v prvom príspevku.

Z ostatným obasolútny súhlas.
 
Je to tak, trápí mě především vibrace přenášející se do pedálů, volantu a sedačky, který jsou fakt citelný a nepříjemně kazí dojem a působí na mě, že auto s něčím "bojuje". Dneska jsem se na to cestou z práce zaměřil. Vibrace cítit od začátku jízdy, u zahřatýho motoru citelnější. Je to cítit při přidání plynu, při jízdě s rychlostí bez plynu, kdy si auto brzdí motorem i při volnoběhu. Pokud jsem při jízdě vyřadil, je to lepší, kdyby to tak bylo furt, asi bych to ani neřešil.

Otáčky na volnoběh, zahřátý motor, bez klimy a dalšího kolem 500 (je tam jen čárka, detail nevím), nepravidelně lítaj k čárce 750. Cca po 20-30 sekundách si na chvíli poposkočí vejš a pak se zase vrátí. Při tomto samovolném zvýšení otáček pocitově zmírnění vibrací volnoběhu. Nemám tušení, proč to auto dělá.

Ten pocit dojet po 50km "vyvibrovanej" mě potupně donutil zavolat opět do autorizáku a vyžádat si nějakou sofistikovanější kontrolu, zejména pak po přijetí s teplým motorem, kdy mi to přijde výraznější. Naštěstí má pán na příjmu trpělivost a je ochotný pomoci.

Samozřejmě by bylo řešením vrátit ho zpět do Prahy, ať to tam prohlídnou a vyřeší to, ale bohužel, moje aktuální situace mi nedovoluje jezdit v pracivní dny trasy Pha-Plz, být bez auta a nedej bože zkoušet pokus omyl. Proto se tu upínám na autorizák, abych do Phy přijel alepspoň s něčím "hmatatelným". :( Pokud mi tam budou furt tvrdit, že je to v pohodě a všechno v normě, tak už nevim.
Jen bych doplnil, že nejsem žádnej citlivka, nemám problém je s ženy starším BMW s nevyváženejma gumama a není to pocitově takový nekomfort jako toto. :( Sorry za dlouhý text/pláč.. :(
 
Rekl bych, ze to vsechno (vibrace, litajici otacky, atd) naznacuje potize v nekterem valci, ve kterem jakoby dochazelo k nepravidelnemu/nestabilnimu spalovani. Skontroloval bych svicky, vstrikovace, kompresni tlaky, ventily (podpalenej, nebo usazenej karbon).
 
Díky, zkusím se zaměřit na tyto oblasti, resp. na to nasměrovat servis. I když si říkám, ze tohle by měli navrhnout oni mě, ne já jim.

Z toho karbonu mám trochu děs, už před koupí mě to trochu děsilo, tak jen doufám, že se to nepromění ve drahou noční můru.

Ještě si říkám (a možná se na tuto banalitu upínám), jestli to (a až takhle) může mít na svědomí benzín. Auto jsem převzal s půlkou nádrže, po vyjetí dotankována 98 a zatím vyjeta tak 1/2.
 
Ahoj,

po čase bych se rád svěřil s pokračováním mé anabáze s vibracemi. Problém stále pokračuje, a tedy vibrace do pedálů, volandtu a sedačky při jízdě pod plynem, s rychlostí bez plynu a při volnoběhu. Nejcitelnější je to kolem 2,5tis otáček. Při volnoběhu jsou vibrace cítit, když si otáčky sednou na 500, a to třeba i položením ruky spolujezdcovu sedačku. Pokud si auto točí při volnoběhu víc otáček, je to relativně kultivované.

První servis v AS v Plzni - přehrání softwaru řídících jedenotek - bez efektu.
Druhý servis (reklamace) v AS v Praze - závada se neprojevila, nic necítí, vibrace jsou v "normě" ; dolití oleje, výměna baterky v klíčku, vyvážení kol a geometrie (ano, čtete dobře) - bez efektu.
Třetí servis v AS v Plzni - výměna oleje v převodovce a kontrola špon, promazání silentbloků - subjektivně mám pocit, že se to trochu zhoršilo. Debatovali jsme o možnosti výměny silentbloků, ale moc mi to nedoporučovali, cena za všechny 3 cca 30k bez práce. To je dost na pokus omyl.

Následně proběhla ještě konzultace se soukromým automechanikem v rámci vyzvednutí ženy auta ze servisu - Mazdy moc nezná, ale vibrace v kabině, zejména v sedačkách se mu nezdály stejně jako vibrace motoru po zvednutí kapoty. Na první dobrou si říkal, že by to mohli být ty silentbloky s tím, že druhovýroba určitě nebude tak drahá, příp. dvouhmota se může podobně projevovat, avšak si není jistej, jestli ji toto auto má.

Nevěším hlavu, zkouším pátrat dál.
 
Back
Top