• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Nefunkční topení na straně řidiče

vlk_44

nový člen
9
Ahoj, pořídil jsem si ojetou CX5 2.0 benzín, r.v. 2012 s duální klimatizací. Bohužel jsem zjistil, že mi nejde topení na straně řidiče. Z otvorů u spolujezdce jde normálně horký vzduch. Při všech možných nastaveních na straně řidiče fouká pouze studený vzduch. Nemáte prosím někdo zkušenost se stejnou závadou? Jak to opravit?
 
Díky odpověď a za link. Je to divný, určitě to nebude v pořádku, protože u řidiče mi jde i na nohy studený vzduch.
 
Mazda servis to resi vymenou HVAC Heater Core KD4561A10A pripadne i vymenou termostatu PE0115171. Dle vyjadreni servisu je problem s intervalem vymeny chladiciho media, kde se v okruhu vytvareji usazeniny a neni mozne to dostatecne vycistit chemickou cestou, tak vymenuji kus za kus.
 
@RH-Praha Popsal příslušnou servisní informaci dobře. Ano, ucpává se to. Koncentrace chladicí kapaliny byla zvýšena tak, aby množství obsaženého aditiva bylo vyšší. Složení chladicí kapaliny bylo změněno.
Servisy měly tehdy dělat proplachy výměníku kyselinou citrónovou v koncentraci 15g na 4 litry 40 st. teplé vody pomocí akvarijního čerpadla.
 
Díky za odpovědi!!! Auto jsem kupoval loni v Německu. Celou dobu od roku 2012 až do loňska bylo servisováno v Mazdě v Německu, takže snad kapalina byla měněná dle výše popsaného. Každopádně teď po zimě kdy jsem poprvé použil klimatizaci za teplejšího počasí auto dělá stále to, že teplota na straně řidiče je nižší, než na straně spolujezdce. Na straně řidiče fouká vždy chladnější vzduch, ať je puštěné topení, nebo klimatizace. Takže stejně jako v zimě to musím kompenzovat různým nastavením teplot na obou stranách. Dává vám to smysl s výše uvdeným ohledně usazenin v okruhu? Nebo bude problém jinde?
 
Uplne stejne se chovala topeni/klima ve vsech nasich novodobych Mazdach... na kazdy strane trosku jina teplota vzduchu z ventilace. U CX5 a CX3 nepatrne vic, nez u 3 a 6. Myslim, ze je to nejakou delkou tech sachet a tim, kolem ceho jdou (kde je ohriva motor, kde je vyparnik, atp.).

Rozdil podle displeje klimy je cca 1 - 2 stupne leva/prava. Tzn. kdyby clovek chtel uplne shodnou teplotu, musi na jedny strane dat 19 a na druhy 20 nebo 21. Ta "delta" rozdilu neni uplne shodna napric celym rozsahem, nejvic je to znatelny kolem 20 st. Na 16 nebo 25 mi prijde skoro nulovy nebo subjektivne nerozpoznatelny.
 
U mě je ten rozdíl mnohem větší. V zimě jsem měl nastaveno na straně řidiče 27C a šel mi tam celkem vlažný vzduch. U spolujezdce bylo nastaveno 23C a šel tam krásně horký vzduch.
 
Tak to jsem zažil jen u Fordu mé tchýně, kde bylo vadné nějaké servo rozdělování vzduchu v palubce, ale bylo to znát i na intenzitě foukání. Klapka do odbočky se neotevírala celá, nebo tak něco... Viděl jsem popis opravy, takže nevím úplně přesně. Nejhorší na tom bylo že museli rozebrat skoro celou palubku.
 
Klimatizace u mne prozatim funguje vporadku, rozdily teplot urcite nejake budou, u kazdeho z vydechu ventilace, to tak jednoduse je z duvodu jak pozice kabinoveho filtru, vedeni ventilacniho potrubi, vlivu jednotlivych soucasti a komponent jak v motorovem prostoru tak i v dashboard-u , takze s tim zcasti musis pocitat. Dulezite ale je, ze kdyz nastavis 15 stupnu v lete, tak studeny vzduch z ventilace fouka a v horkem lete, klidne i 38 stupnu, az budes vystupovat z vozu a dostanes teplotni sok, tak chytnes rymu ( neplest s COVID-em ), rovnez v zime, kdyz potrebujes odmlzit predni sklo, a zbavit ho vlhkosti, tak jednoduse to zafunguje a sklo odmlzis v prubehu chvilky, kdyz ano, zodpovedel jsi si otazku, klimatizace je funkcni. Navrch je to vynikajici moznost si vyzkouset jak se ti rychle predni sklo odmlzuje a jaky je rozdil mezi pravou a levou stranou. U me to bylo vporadku.

Vidim, ze motorek ovladani klapky na mix tepleho/studeneho vzduchu ti funguje normalne.

Z toho co jsi popsal , aspon co jsem pochopil z tematu "Nefunkční topení na straně řidiče" jsem ti spolu s adminem odpovedel,...... pro jednoduchost .... v zime pri zapnuti topeni se projevuje tim, ze fouka vlazny vzduch, mozno ani ten ne.
I kdyz mas nastaveno 29 stupnu na strane ridice a spolujezdce. Za zhruba 10 minut by se mel clovek zacit potit ..... ale ja i zbytek rodiny v cele s manzelkou zacne nadavat, ze je tam zima a jestli budeme muset sedet v bundach az domu :).

Problem s rozdilnou teplotou, nebo kompenzaci prave a leve strany, jsem nikdy zvlast nevnimal, ani nijak zvlast neupravoval. Ale je mozne, ze ten rozdil tam muzes detekovat. Kdyz se podivas na soustavu vymenniku HVAC heater core a ventilatoru AC heater blower motor, tak kterou stranou ti ventilator profoukne prez vymennik vzduch do kabiny ( ucpanou / neucpanou ), tak ANO, muze ale i nemusi to byt tento problem.
 
Poslední úprava:
Dneska jsem s autem jel za počasí, kdy nebylo potřeba mít puštěnou ani klimatizaci, ani topení. Bylo slunečno, tak jsem jen do kabiny potřeboval pustit vzduch o venkovní teplotě. Klimatizace byla vypnutá. Na straně řidiče jsem nastavil 20C. Když jsem na straně spolujezdce nastavil také 20C, tak u spolujezdce foukal ohřátý vzduch od topení. Aby mi u spolujezdce foukal vzduch o stejné teplotě jako u řidiče, tak jsem tam musel nastavit jen 16C. Přijde mi to jako hodně velký rozdíl v nastavení.
 
Díky za odpovědi!! Auto jsem kupoval loni v Německu. Celou dobu od roku 2012 až do loňska bylo servisováno v Mazdě v Německu, takže snad kapalina byla měněná dle výše popsaného. Každopádně teď po zimě kdy jsem poprvé použil klimatizaci za teplejšího počasí auto dělá stále to, že teplota na straně řidiče je nižší, než na straně spolujezdce. Na straně řidiče fouká vždy chladnější vzduch, ať je puštěné topení, nebo klimatizace. Takže stejně jako v zimě to musím kompenzovat různým nastavením teplot na obou stranách. Dává vám to smysl s výše uvdeným ohledně usazenin v okruhu? Nebo bude problém jinde?
Měnili by to, jen kdyby to někdo reklamoval. Nepředstavuj si nic automatického, když nejde o život, nebo o zamezení fatální závady, nic takového se dobrovolně neprovádí.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Preplachni radiator kurenia kyselinou citronovou, za pomoco ponorneho čerpadla - kupiš v akvaristických potrebach aj s hadicami. Idealne preplach robit v dvoch krokoch a v dvoch smeroch ako prudi vody v radiatore. Hadice v oblasti motora prepoj sprav bypass a preplachni aj chladic H2O pripravkom na to urcenym, aby si prečistil obidva okruhy. Vyskušane, overené funguje.
Dokonca v neskorsich pripadoch mozes mat chybove kody v pamati zavad v kureni, nakolko rj bude evidover rozdiel teplot, pokial mas 2 zonovu digi klimu.
 
Preplachni radiator kurenia kyselinou citronovou, za pomoco ponorneho čerpadla - kupiš v akvaristických potrebach aj s hadicami. Idealne preplach robit v dvoch krokoch a v dvoch smeroch ako prudi vody v radiatore. Hadice v oblasti motora prepoj sprav bypass a preplachni aj chladic H2O pripravkom na to urcenym, aby si prečistil obidva okruhy. Vyskušane, overené funguje.
Dokonca v neskorsich pripadoch mozes mat chybove kody v pamati zavad v kureni, nakolko rj bude evidover rozdiel teplot, pokial mas 2 zonovu digi klimu.
Díky za odpověď, už o tom psal nahoře Sh3ek, že se měnilo složení chladící kapaliny a v servisech to u některých aut proplachovali kyselinou citronovou. Díky za popis postupu. Jen si nejsem jistý hadicemi a ještě nějakými detaily postupu. Jinak jsem našel pěkné video zde (sice to není Mazda).
Bylo by možné to s vámi probrat po telefonu? Pokud by to šlo, poprosil bych o telefonní číslo do chatu.
 
Konečně zima přemohla mojí lenost a odhodlal jsem se udělat průplach topení. Ono taky shánějte hadice, čerpadlo, svorky atd. v době korony. Nejprve jsem nalil speciální čistící prostředek pro chladící kapalinu do celého okruhu, projel auto na 30 min a potom udělal průplach topení kyselinou citrónovou. Bohužel tato procedura nezafungovala. Žádné velké nečistoty nevyplavaly. Možná i proto, že jsem průplach dělal jen ve směru proudění kapaliny. Další týden jsem udělal následující. Napustil jsem na dva dny topení kyselinou citrónovou a potom udělal několikrát průplach proti směru i po směru proudu kapaliny. Citrónovka nebyla při průplachu nijak znečištěná, jen malá zrnka (asi rzi). Nic, co bych si řekl, že by mohlo ucpávat topení. Nicméně po této proceduře začalo topení u řidiče topit téměř stejně jako u spolujezdce, rozdíl už není téměř znát. Díky všem moc za rady, jsem rád že už topím!!! :)
 
Back
Top