• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nestartuje a nestartuje

Psohlavec

nový člen
11
Dobrý den,

prosím o info, jestli někdo neřešil něco podobného. Předesílám, že jsem v rámci možností prohledal zdejší fórum a nenašel jsem podobnou "anamnézu"...
Ve zkratce - v neděli odpo jsem přezouval na letní. Vše probíhalo jako obvykle, jen u pravého předního kola mě zradil starý "nůžkový" hever, když se v horní části ohnul, čímž auto v této části ne až tak prudce poskočilo o cca 5 cm dolů - nedošlo k poškození rámu, pouze jsem hodil hever do kopřiv a přezutí dodělal bez dalších mimořádností. Myslím, že při průměrné jízdě po našich tankodromech auto schytá výrazně šťavnatější otřesy, ale ať je soubor informací komplet. Před přezutím jsem ještě naposledy bez potíží a standardně nastartoval a pohnul s autem, po přezutí už nebyl důvod.
V pondělí ráno (po cca dvanácti hodinách) už nešla Mazda nastartovat. Po otočení klíčku do polohy ON se rozsvítí piktogramy na budíkách, ale neozve se žádný zvuk, klikání relátek, při pokusu o nastartování se nestane lautr nic, auto se ani nesnaží... Jediné, co funguje, jsou světla a blinkry. Nelze zapnout stěrače, otevřít dveře kufru, rádio nejde zapnout - displej svítí, ale jsou na něm jen 2 svislé čárky.
Baterie měla při měření 12,3 V, tak jsem ji dobíjel ( nabíjí se podezřele dlouho, ještě stále po 1,5 dne není na 100%), ale zkusil jsem start dnes odpoledne, kdy měla baterka kolem 13 V a situace stále stejná viz výše. Očistil jsem ukostření mínusového kabelu a tím jsem prozatím skončil, milý Watsone.
Nestávkovala, prosím, někomu Mazda podobně? Zítra se pokusím domluvit na audienci v servisu, ale očekávám, že to bude nějaká banalita v tom předigitalizovaném cirkuse, zvlášť, když v neděli vše bez potíží fungovalo.

Díky všem, neodborné vyjadřování berte, prosím, s rezervou... Psohlavec
 
Dobré ráno, děkuji za odpověď.

Bohužel juž jsem v práci a auto stojí doma na zahradě, tak na to nemůžu mrknout. Jen jsem ráno zkontroloval, že se po dvou dnech konečně dobila baterka... Předpokládám, že máte na mysli nějaký piktogram klíče v té "diskotéce" dalších kontrolek, co svítí na budíkách, ale to si teď nevybavuji a fotku nemám. Kdyby tomu tak bylo, co by to signalizovalo?

Pamatuju si jen, že tam bliká "AFS OFF". Ještě mě napadlo, jestli tím cuknutím při defektu heveru se nezbláznila nějaká čidla ohledně náklonu auta a nemyslí si, že leží na střeše...

Díky, Psohlavec
 
Ještě bych to před startem smazal forscanem. Možná jen poskočil kontakt na baterce a udělalo to chyby kvůli poklesu napětí
 
Poslední úprava:
Přeji dobré ráno a děkuji za odpověď. Jen se musím omluvit, ale nevím, co je forscan (a jeho smazání...) a kontekt na baterce. Pokud je to složitější na vysvětlení, pak Vás tím samozřejmě nechci zdržovat a dostuduji si někde sám. Pokud ne, budu rád za info.

Děkuji
 
Ohledně Forscanu je info zde - je zdarma a hodí se to

Kontekt je překlep, opraveno
 
Poslední úprava:
Dobrý den, navazuji na předchozí komunikaci - zdá se, že příčinou může být spálená hlavní pojistka. Myslel jsem, že napravím snadnou výměnou jako ostatní pojistky, bohužel to začíná vypadat, že kvůli výměně této drobnosti budu asi muset rozebrat půl auta... Není, prosím, k dispozici nějaký návod, jak se s tím porvat? Pátrám po netu a zatím jsem nevypátral.... Děkuji velice!
 
Hlavní pojistky (box F01) jsou v motoru pod krytem pojistek, jsou tam i relátka. Další pojistkovej box (F02) je u levé nohy řidiče. Více pojistek tato generace mazdy 6 nemá. Po výměně bude potřeba diagnostikou vymazst chyby
 
Hlavní pojistky (box F01) jsou v motoru pod krytem pojistek, jsou tam i relátka. Další pojistkovej box (F02) je u levé nohy řidiče. Více pojistek tato generace mazdy 6 nemá. Po výměně bude potřeba diagnostikou vymazst chyby
Dobrý den, díky za snahu, ale potíž není v tom, že bych nemohl pojistky najít, nýbrž v tom, že ta hlavní pojistka je narozdíl od všech ostatních utopená pod tím šedým plastem, který je zřejmě nutné vyndat ven i s ostatními pojistkami a relátky, ale to se mi nedaří a nedaří...
 
Díky moc za pomoc, schéma mi pomohlo, byť jsem původně nevěřil, že budu muset rozebrat "půl lakatoše", abych se k takové blbosti, jako je pojistka, vůbec dostal. Trvalo mi to půl druhé hodiny a lítala silná slova, ale pojistka je venku.

Někdy za dlouhých zimních večerů bych se rád zeptal některého z konstruktérů japonského samohybu, proč ta pitomá pojistka není na těch šroubech, které jsou průchozí, namontována z horní části, kam se stopro vejde a já ji tam taky tak namontuju (rozdíl je jen v průměru šroubu, ale to spraví pilník nebo vrták...). Minimálně už proto, že samotná pojistka nemusí být příčinou potíží, ale ty můžou být ukryté někde jinde a pojistka to jen odnesla, přičemž páchat tuto rozborku/sborku několikrát se mi fakt nechce. Je ale fakt, že po propojení "natrvrdo" kusem drátu auto startovalo a chovalo se normálně. Každopádně koupím pojistky aspoň 3. Jen mi přijde zvláštní, že i když napíšu do googlu "suchý z nosa", tak mi hned vyhodí padesát odkazů na prodejce včetně Allegra, který mi to suchý z nosa pošle bez poštovnýho do druhýho dne. Když dám vyhledat Mazda 6 gh hlavní pojistka, tak nevypadne v podstatě nic, tak to bude s pátráním asi složitější. Snad ten kus plechu zalitej v kousku plastu nebude stát patnáct set, i když bych se asi ani nedivil...

Ještě jednou velice děkuji za pomoc a přeji vše dobré!
 
Dobré ráno,

hlásím, že auto zase šlape, na vině byla, zdá se, pouze hlavní pojistka. Novou pojistku (Auto Kelly - 85,- vč. DPH) jsem dle plánu namontoval na horní stranu těch průchozích šroubů, z nějakého mně nepochopitelného důvodu mi pak auto při pokusu o start ukázalo na displeji pouze "GOODBYE" a umřelo definitivně, nefungovaly ani blinkry, ani světla, nic... Tak jsem se hecnul a udělal znovu tu rozborku včetně airboxu a pojistku "proti své vůli" namontoval zespoda, tam kde má být. Pak jsem vše smontoval a auto krásně naskočilo, vše funguje jak má, provedl jsem cca 5 km zkušební jízdu vč. pár startů, jeden jsem zkusil ještě dnes ráno a vše funguje jak má.
Díky za pomoc a přeji pěkný den.
 
Back
Top