• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Pískání / hvízdání motoru

ppkouba

nový člen
4
Zdravím,
právě se mi vyskytla závada, která se projevuje zcela identickým zvukem jako v následujícím videu:

Začalo to takto:
- zvuk motoru zcela normální
- pak manželka ujela cca 70 km, a když přijela, všiml jsem si zcela lehkého pískání / hvízdání. Kdybych ale neznal normální zvuk motoru, tak bych to neslyšel. Slyšitelné bylo hlavně při rozjezdu, protože při vyšší rychlosti to přehlušil aerodynamický hluk a hluk od kol.
- po dalších asi 30 km po sjetí z dálnice (v klidu 130 km/h) v zatáčce hvízdání skokově zesílilo. Teď už Je slyšet zřetelně i na volnoběh.
Najeto 170 tis., MZR-CD 2.0, 103 kW (čili motor, který byl i v předchozí generaci)
Olej neubýval.
Chyby žádné.

Když strčím hlavu do motoru tak se mi zdá, že to jde směrem od řemenu. Čili ne od turba, ale ruku do ohně za to nedám.
Nemáte někdo zkušenost po čem jít?
 
Tipoval bych to na vadné ložisko napínací,vodící kladky nebo alternátoru.Vzít půlmetrovou dřevěnou tyč a použít to jako stetoskop.(opatrně přiložit jeden konec tyčky na domeček kladky a druhý konec přiložit k uchu-vadné hlučící ložisko zlokalizujete.)Druhá možnost-nějaká netěsnost,prasklá hadice od turba nebo podtlaková hadička,intercoller,přisává nebo tlačí vzduch,proto to hvízdá.
 
Zdravím,

pro zajímavost a pro ostatní, které potká stejná závada ...

Prvotní podezření padlo na vodní pumpu. Měla sice najeto jen necelých 50tis. ale tak na 90% to vypadalo na ni. Bohužel to nebyla. Po sundání olejové vany se problém ukázal - ozubené kolo na olejovém čerpadle. Bohužel kdybych nedojížděl ty 3 km s oním hvízdáním, pravděpodobně by to spravila jen jeho výměna. Takhle to bohužel schytalo i ozubené kolo na klikovce. Podařilo se však sehnat vydřenou kliku s dobrým ozubeným kolem a přehodit ho na moji kliku. Oprava vyšla komplet na 15 000 Kč, ale jen díky tomu, že jsem narazil na férové lidi. O této částce se mi po zjištění závady, kdy jsem koketoval s koupí celého staršího motoru, ani nezdálo.

Jinak způsobeno to bylo asi zaneseným sacím košem, kdy čerpadlo se začalo zadírat, což vyústilo v poškození ozubení. Co jsem se bavil se znalcem na Mazdy, tak každou 2-3. výměnu oleje to chce u tohoto typu motoru sundat vanu a vyčistit sací koš. Ano je to pakárna, ale pak člověk nemusí řešit to co já. Bohužel tohle ví člověk, který auta opravuje pro zábavu, ale autorizovaný servis o tom nemá ani páru.
 
Zdravím,
právě se mi vyskytla závada, která se projevuje zcela identickým zvukem jako v následujícím videu:

Začalo to takto:
- zvuk motoru zcela normální
- pak manželka ujela cca 70 km, a když přijela, všiml jsem si zcela lehkého pískání / hvízdání. Kdybych ale neznal normální zvuk motoru, tak bych to neslyšel. Slyšitelné bylo hlavně při rozjezdu, protože při vyšší rychlosti to přehlušil aerodynamický hluk a hluk od kol.
- po dalších asi 30 km po sjetí z dálnice (v klidu 130 km/h) v zatáčce hvízdání skokově zesílilo. Teď už Je slyšet zřetelně i na volnoběh.
Najeto 170 tis., MZR-CD 2.0, 103 kW (čili motor, který byl i v předchozí generaci)
Olej neubýval.
Chyby žádné.

Když strčím hlavu do motoru tak se mi zdá, že to jde směrem od řemenu. Čili ne od turba, ale ruku do ohně za to nedám.
Nemáte někdo zkušenost po čem jít?
Vypadá to na napínací a vodící kladku,mám sice benzin,ale dělalo mi to podobné zvuky,vyměnil jsem obě a je klid.Pozor kupovat jen kvalitní např.INA
 
Zdravím,
právě se mi vyskytla závada, která se projevuje zcela identickým zvukem jako v následujícím videu:

Začalo to takto:
- zvuk motoru zcela normální
- pak manželka ujela cca 70 km, a když přijela, všiml jsem si zcela lehkého pískání / hvízdání. Kdybych ale neznal normální zvuk motoru, tak bych to neslyšel. Slyšitelné bylo hlavně při rozjezdu, protože při vyšší rychlosti to přehlušil aerodynamický hluk a hluk od kol.
- po dalších asi 30 km po sjetí z dálnice (v klidu 130 km/h) v zatáčce hvízdání skokově zesílilo. Teď už Je slyšet zřetelně i na volnoběh.
Najeto 170 tis., MZR-CD 2.0, 103 kW (čili motor, který byl i v předchozí generaci)
Olej neubýval.
Chyby žádné.

Když strčím hlavu do motoru tak se mi zdá, že to jde směrem od řemenu. Čili ne od turba, ale ruku do ohně za to nedám.
Nemáte někdo zkušenost po čem jít?

Mám ten samý problém, auto s tímto zvukem najelo asi 500 km :/ takže mě asi čeká co tebe, teda. když sundam vanu tak uvidím co všechno je zničeno? bude to dost zřetelné nebo jak jsi to poznal?
 
Po sundání vany byly vidět "ožvejkané" zuby - viz foto. Obávám se, že po 500 km mohly kovové piliny vydřít uložení klikové a vačkové hřídele a kdoví co dalšího. Pro výměnu ozubeného kola bylo potřeba vyndat kliku --> na šálkách nebyly známky poškození, tak to chlapi dali dohromady a jelo se. Pokud budeš mít na šálkách "rýhy", tak to bude asi na větší opravu motoru. Zkrátka když jde z motoru divný zvuk --> zastavit. A je lepší třikrát zastavit zbytečně kvůli závadě, která se poté ukáže jako banální, než jednou nezastavit a nechat napáchat velké škody.

PART_1540996784884_20181031_144844.jpg
 
Mám na tom motoru najeto přes 327000km a vanu jsem nesundal a ani nic preventivně nedělal, podložky pod vstřiky mám původní, sací koš taky, vlastně na motoru mám vše původní a osobně si myslím, že mám vysvětlení - od 0 km každých 20000km výměna oleje včetně originálního filtru, ustálené trasy tedy žádné jízdy kolem komína (i když teď je Brno jedno parkoviště).
 
Jak jsem koupil, tak prodávám. Prý se u motoru 2.0 MZR-CD dělaly asi 3 typy olejových čerpadel, tohle co mám já je snad ten poslední typ a prý dělal problémy. Pak krátce na to už přišly 2.2 MZR-CD.
 
Back
Top