• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Pokusy o diagnostiku vstřikování s ForScanem

Alda1234

výkonný člen KLANu
259
@Alda1234 klapka sání https://i.ebayimg.com/images/g/9DQAAOSwW0BfrMpU/s-l300.jpg

Přes FORScan si načti ShortFuelTrim a LongFuelTrim. Součet hodnot by se ideálně měl pohybovat v rozmezí + nebo - 8%. Čím blíže bude součet hodnot 0 tím líp.
Příklad: ShortFuelTrim = +6%, LongFuelTrim = -3%, součet je +6-3= +3%
Tím se dají u benzínu odhadnout třeba vstřikovače nebo díra v sání atd...
Tak iCAR2 dorazil a funguje to, takže paráda a starou krabičku házím do koše. Teď k těm trimům. Ty najdu v záložce načíst údaje PIDu ? Pak předpokládám jít na osciloskop a dole na nastavení ukazatelů ? V jaké jednotce a jakou zkratku to má ? A monitoruju to na volnoběh nebo za jízdy ?
 
@Alda1234 Nejdřív si dej Tabulku, Nástěnku nebo Graf dle toho jaký zobrazení ti víc vyhovuje. PIDy ShortFuelTrim (SHRTFT) a LongFuelTrim (LONGFT) najdeš v řídící jednotce motoru.
Monitoruj to s plně ohřátým motorem na volnoběh potom otáčky cca 3000ot. když bude auto stát na místě na neutrál, potom za klidný jízdy a nakonec při silný akceleraci v celým spektru otáček.
Neděs se že ty hodnoty můžou chvilkově hodně vyskočit když úplně pustíš plyn nebo ho naopak hodně sešlápneš, přeci jen je to mechanický zařízení a může to mít malí zpoždění.
 
@Alda1234 Nejdřív si dej Tabulku, Nástěnku nebo Graf dle toho jaký zobrazení ti víc vyhovuje. PIDy ShortFuelTrim (SHRTFT) a LongFuelTrim (LONGFT) najdeš v řídící jednotce motoru.
Monitoruj to s plně ohřátým motorem na volnoběh potom otáčky cca 3000ot. když bude auto stát na místě na neutrál, potom za klidný jízdy a nakonec při silný akceleraci v celým spektru otáček.
Neděs se že ty hodnoty můžou chvilkově hodně vyskočit když úplně pustíš plyn nebo ho naopak hodně sešlápneš, přeci jen je to mechanický zařízení a může to mít malí zpoždění.
Tak jsem to naměřil. Ale vůbec netuším, co z toho lze vyčíst. Soubor "volnobeh" je na volnoběh, "volnobeh_3000" je volnoběh a 3000 otáček, "klidna_50_4" je klidná jízda 50km/h na 4-ku a "akcelerace_4" je plyn až na podlahu při 4-ce.
 

Přílohy

  • data.zip
    10,6 KB · Zobrazení: 11
Tak jsem to naměřil. Ale vůbec netuším, co z toho lze vyčíst. Soubor "volnobeh" je na volnoběh, "volnobeh_3000" je volnoběh a 3000 otáček, "klidna_50_4" je klidná jízda 50km/h na 4-ku a "akcelerace_4" je plyn až na podlahu při 4-ce.
Naloguj k tomu ještě VSS, RPM, APP (%), LOAD (%), LOAD_ABS (%) a FUELSYS a klidně to můžeš mít všechno v jednom logu.
 
@Alda1234 Ahoj, hoď mi tam k těm Fuel Trimům prosím ještě aspoň údaje RPM, ECT, MAF, IAT, LOAD, LOAD_ABS, EQ_RAT a EQ_RAT_DSD. Případně nemáš tam ještě jeden údaj/pid o LongFuelTrim ?
Něco se mi tam trochu nelíbí,tak abych měl větší představu co se tam děje.
 
Poslední úprava:
@Alda1234 Ahoj, hoď mi tam k těm Fuel Trimům prosím ještě aspoň údaje RPM, ECT, MAF, IAT, LOAD, LOAD_ABS, EQ_RAT a EQ_RAT_DSD.
Něco se mi tam trochu nelíbí,tak abych měl větší představu co se tam děje.
Neděs mě ?, ale zítra samozřejmě pošlu.
 
@Alda1234 Nejdřív se zeptám jestli nemáš nějakou úpravu na sání/vzduchovym filtru nebo celkově nějakou úpravu na motoru a kolik že to máš vlastně najeto ?
Mě totiž přijde že ta korekce je tam docela dost, ale jen ve chvíli kdy dávka paliva není tak velká. Sice je to v normě,ale tohle bych si představoval vidět u auta s víc než 150000km který jezdilo na nejobyčejnější benzín. Pokud máš vzduchový filtr normální a čistý a nemáš nějakou další úpravu na autě,tak mi přijde jako by si měl zanesenou špičku/trysku vstřikovačů od salovacího procesu v komoře (prostě přímovstřik) nebo byly vstřikovače bržděný suchym palivem (málo mazivostní složky v palivu). I ty korekce který trvají i v řádu vteřin a jsou v součtu přes +12% (dlouhodobě 8) mi přijde prostě dost. Hlavně je v situacích kdy ta dávka paliva už není tak velká, proto soudím že se jedná jen o hrot vstřiku.
Tak jako tak to není nic hroznýho, to by se i auto samo ozvalo kontrolkou s chybou moc chudý směsi. Já osobně bych použil nějaký kvalitnější čistič vstřikování a po jeho vyjetí zkusil do jedný nový nádrže dát třeba VIF nebo něco podobnýho co zvedá mazivost.
A nebo to prostě můžeš nechat bejt a pokud budeš tankovat kvalitní benzín,tak by se to zhošovat nemělo.
Tohle prostě vidim v těch datech.
 
@Alda1234 Nejdřív se zeptám jestli nemáš nějakou úpravu na sání/vzduchovym filtru nebo celkově nějakou úpravu na motoru a kolik že to máš vlastně najeto ?
Mě totiž přijde že ta korekce je tam docela dost, ale jen ve chvíli kdy dávka paliva není tak velká. Sice je to v normě,ale tohle bych si představoval vidět u auta s víc než 150000km který jezdilo na nejobyčejnější benzín. Pokud máš vzduchový filtr normální a čistý a nemáš nějakou další úpravu na autě,tak mi přijde jako by si měl zanesenou špičku/trysku vstřikovačů od salovacího procesu v komoře (prostě přímovstřik) nebo byly vstřikovače bržděný suchym palivem (málo mazivostní složky v palivu). I ty korekce který trvají i v řádu vteřin a jsou v součtu přes +12% (dlouhodobě 8) mi přijde prostě dost. Hlavně je v situacích kdy ta dávka paliva už není tak velká, proto soudím že se jedná jen o hrot vstřiku.
Tak jako tak to není nic hroznýho, to by se i auto samo ozvalo kontrolkou s chybou moc chudý směsi. Já osobně bych použil nějaký kvalitnější čistič vstřikování a po jeho vyjetí zkusil do jedný nový nádrže dát třeba VIF nebo něco podobnýho co zvedá mazivost.
A nebo to prostě můžeš nechat bejt a pokud budeš tankovat kvalitní benzín,tak by se to zhošovat nemělo.
Tohle prostě vidim v těch datech.
Ahoj, ne žádné úpravy. Auto jsem koupil za hubičku, protože mělo nalítáno přes 250tisíc, takže vlastně máš pravdu. Já už ho tolik nehoním, ale chci mu dopřát péči, aby ještě vydrželo. Tak teď koupím něco na to čištění vstřikování (je něco ozkoušeného kvalitního ?) a pak klidně můžu dát ten VIF.... Jinak tedy koukám, co všechno tam lze vidět, to tedy poklona. Co jsem tady četl, tak se taky vstřiky mohou vymontovat a odvézt na čištění? Kdy se to dělá?
 
Poslední úprava:
Ahoj, ne žádné úpravy. Auto jsem koupil za hubičku, protože mělo nalítáno přes 250tisíc, takže vlastně máš pravdu. Já už ho tolik nehoním, ale chci mu dopřát péči, aby ještě vydrželo. Tak teď koupím něco na to čištění vstřikování (je něco ozkoušeného kvalitního ?) a pak klidně můžu dát ten VIF.... Jinak tedy koukám, co všechno tam lze vidět, to tedy poklona. Co jsem tady četl, tak se taky vstřiky mohou vymontovat a odvézt na čištění? Kdy se to dělá?
Tak při tomhle nájezdu to může být běžný opotřebení způsobený běžným benzínem. Před měsícem jsem kontroloval GJ 2.0 s nájezdem 220000km a co si pamatuju tak se to nedostalo v součtu přes +7,5 ale pán tankuje od nova N98/100

Zkus jednu nádrž jakýchkoliv benzínu zalej BG44K Platinum nebo Chevron/Texaco Techron GDI.
Až nádrž úplně vyjedeš, tak tam můžeš dát ten VIF (do N95 normální dávku, do N100 třeba jen poloviční)
 
Mně to prostě přijde jako auto, co jezdí na benzín bez aditiv. Prodloužení doby vstřiku je po natankování takového paliva prakticky okamžité.
 
Back
Top