• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Problém se startováním

Dreadurn

výkonný člen KLANu
137
Ahoj, prosím o vaše vzácné rady. Nejde mi nastartovat auto. Při poslední jízdě v noci při použití blinkrů problikáválo osvětlení palubní desky. Druhý den již nešlo nastartovat auto. Zkoušel jsem odpojit a připojit baterku a nic víc mě nenapadá. Všechno jinak funguje. Startér jakoby škytne a to je tak všechno. Přidávám i video, kdyby někoho něco napadlo. Díky


Jen pro jistotu jsem vyndal baterii a zkusim nabít do zítra a proměřit proudy.
 
Skontrolovať či sú utiahnuté svorky na baterke, skontrolovať ukostrenie mínus pólu o karoseriu a tiež by mal byť ešte další kostriaci kábel karoseria -> motor.
Premerať baterku, ak má okolo 12V tak už je nič moc, dobrá baterka po vypnutí motora aj na druhý den musí mať 12,2-12,3V, ak je zánovná tak aj 12,5V.
Dalej sa dá skontrolovať bateria vizuálne, nemala by mať nafúknuté boky, mierne nevadí = 1mm, ale nemalo by to byť nafúknuté tak že to je vypuknuté 3-4mm.

Neviem aká Mazda, ale ja baterku nikdy nedobíjam, nemám ani nebíjačku a vydrží 6-7 rokov. Kupujem vždy silnejšiu ako predpisuje výrobca.
Do môjho japonca predpisuje výrobca 52Ah a ja mám už druhú 64Ah 640A (väčšia nevojde).
Mierne predimenzovaná bateria menej trpí pri štartovaní, pretože nedochádza k takému vybitiu pri štartovaní a tým menej kolíše jej napätie.
 
Tak pánové byla to doopravdy baterka. Nešla nabít, při odpojení z nabíječky neměla vůbec hodnoty. Jel jsem tady za pánem, pořídil novou a už zase vrčí. Děkuji :)

Jen pro zajímavost, měl jsem exide 640 a vydržela necelé 4 roky, než se rozsypala a to jsem ji před zimou a po zimě vždy nabíjel.
 
Odporúčam skontrolovať dobíjanie, či dobíja tak ako má 14,4V.
Ak je problém zničíš ďalšiu baterku, teda kontrola len pre istotu.

Batériu si myslel asi Exide 64Ah 640A , presne takú mám už druhú, auto mám 13 rokov, ale je to v Subaru, kamoš kúpil GH 2.5i, ale aká tam je netuším.
 
Poslední úprava:
Nechal jsem si to rovnou přeměřit a se zapnutými světli a klimou tam lítalo kolem 14 - 14,2.

Přesně tu jsem myslel. Ale tak slyším, že někomu vydrží 4 někomu 7 někomu 2. Asi je to i náhoda a styl jakým se jezdí a jak se o ni stará.

Pokud někdo víte kolik má baterie při volnoběhu dávat V dejte vědět, to by mě zajímalo :)
 
Pokud někdo víte kolik má baterie při volnoběhu dávat V dejte vědět, to by mě zajímalo :)
Kup si měřák do zapalovače v auto kelly a uvidíš hned jak na tom je baterka. Při prvním startu má třeba 12,3V při dalším už 12,5V a za jízdy až 14,7V.......
 
Môžu sa stať dve veci pri probléme s dobíjaním:
1. nebude to dobíjať a bude to ukazovať len tolko kolko má bateria = 12V a bude to klesať
2. bude to problém s regulátorom a na baterku pôjde 16-17V, čím viac rpm tým viac voltov, kludne aj 19-20V

Mne tá prvá Exide umrela po 6-7 rokoch tiež len tak z hodiny na hodinu. Jazdím takmer denno denne, žiaden problém so štartom. Prišiel som do obchodu a ked som odchádzal tak už to točilo ledva ledva, normálne som prišiel domov, zhasol a skúsil naštartovať a zasa ledva ledva, vybehol som pre merák, zhasol motor aby som zmeral bateriu a už mala len 11,5V a už som nenatočil. Na druhý den som kúpil takú istú.
 
Back
Top