• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Průchod mezi motorem a kabinou - voltmetr a ampérmetr na palubce

pkadecka

výkonný člen KLANu
247
Kudy se nejlíp dostat mezi motorovým prostorem a kabinou? Potřebuji si tam natáhnout nějaké dráty nebo kabel. Určitě tam nějaké dráty vedou, nebo tam vede něco jiného (např. plynové lanko).

(Pokud by někoho zajímalo, na co ty dráty potřebuju: chtěl bych si udělat měření napětí baterie, tj. displej na palubce. Dráty chci vyvést přímo ze svorek baterie (+ pojistku samozřejmě), aby to bylo přesnější než ty bazmeky, co se strkaj do zásuvky zapalovače. A aby to bylo dokonalé, tak chci měřit i proud z/do baterie, takže budu moct sledovat, jak dobře to dobíjí, případně kolik si auto bere z baterie. Umístění voltmetru a ampérmetru bude v přihrádce nad rádiem, už tam mám navigaci, tohle se tam vejde taky.)
 
Jedinej rozumně přístupnej otvor mezi kabinou a motorovym prostorem je hlavní kabelová průchodka ta je ale bohužel celá zalitá, takže se k origo kabelům ve svazku nedá žádnej přidat. Když jsem si kvuli předpisům závodů dodělával odpojovač baterie, tak jsem si na boku této průchodky propích díru a protáh kabely tudy.(díra musí bejt jen propíchlá ne vyřízlá aby guma těsnila okolo kabelů a neteklo do auta) Průchodka se nachází nalevo od spojkového pedálu.

Jinak je pak ještě teoreticky možnost protáhnout to tam, kudy vede lanko otevírání motoru, ale tam je pro dobrej přístup dobrý sundat levej blatník.

Ostatní otvory tj průchod trubek topení, klimatizace sloupku řízení, plynového lanka) rozhodně svojí velikostí nebo umístěním nejsou vhodnými kandidáty proto něco tam ještě cpát.

Pár názornejch fotek, jak ta mezistěna vypadá když je to odstrojený:
20151108_161748.jpg 12214106_10205707568557476_1580858320_o.jpg 20160115_194702.jpg P1170178.JPG P1310196.JPG
 
Deri, to je ta kulatá díra v plechu? Je to odstrojený tak moc, že žádnou průchodku nevidím ;)

Kábek: bočník je 125A/60mV, je to hotový výrobek, celkem běžné provedení. Snímat se bude v mínusovém kabelu. Ano, poteče přes něj i startovací proud, mělo by to být cca 100A. I kdyby to bylo 200A, takové krátkodobé přetížení by bočník měl snést. Měřák je 200mV z GMka, bude se muset zkalibrovat. Má LCD displej a podsvícení (bílé a asi to nejde jednoduše změnit, ta LEDka je tam nějak přilepená nebo zalitá, do mazdy se to moc nehodí). Měřák napětí je ten samý, ale s rozsahem 20V.
 
Jo je to ta větší kulatá díra :D
díra.JPG

díra2.JPG

Samotná průchodka na svazku vypadá takle:
P2220219.JPG P2220216.JPG P1030167.JPG
 
Jediné přesné měření je na svorkách baterie. V zásuvce zapalovače je to za nějakou kabeláží, nějakými konektory a nějakými pojistkami. A všude po cestě jsou odbočky s různými odběry. (Teda schéma jsem teď nestudoval, ale bude to asi jak píšu.) A proč chci měřit i proud? Jsem zvědavej ;) A je to lepší než jen kontrolka dobíjení. Po otočení klíčkem bude vidět, kolik auto baští s vypnutým motorem, pak tam bude vidět i proud při startování a až to chytne, bude vidět, kolik to dobíjí, kolik na volnoběh, kolik v otáčkách a jak se na tom projeví třeba světla nebo zapnutá klimatizace. Bude tam vidět i pokles napětí při startování.

Něco podobného má toyota prius, ale ne s čísly na displeji, má tam nějaké symboly nebo grafiku a ukazuje to, kam zrovna proudí energie ;)

Bohužel to ale vypadá, že budu muset vlézt pod auto, abych to skrz tu průchodku protáhnul, takže to může skončit odložené na neurčito. :-(
 
Spodem se k ní určitě nedostaneš to je bez šance. Tam jednak překáží hlavní nosník, ale taky nápravnice, řízení, ABS, různý trubky atd.

Musí se to tahat z kabiny auta směrem ven do motoráku a pak to vytáhnout vrchem.

Krom kabelů odpojovače baterie jsem tamtudy tahal i kabely k přídavnejm mlhovkám a to tim způsobem, že jem si nejdřív skrz tu propíchlou průchodku provlík tvrdej drát a na jeho ohnutej konec přivázal teprve tu licnu kterou jsem tam potřeboval natáhnout. Chce to teda trochu násilí aby se tou průchodkou protáh ten ohnutej konec drátu, ale jde to. Když sem tahal ty kabely od odpojovače (silovina od baterie průměr cca 1cm) tak to šlo i bez pomocnýho drátu.

Pro lepší přístup je dobrý vyndat z auta baterii prípadně i její držák, ale i bez toho se to docela dá.
 
Já jsem si pro natažení napájecího kabelu pro ty moje serepetičky udělal svojí vlastní díru. Všechno mám u/v kastlíku, takže místo akorát a krásně to vyšlo.
Ničemu to nevadí a v kabině v palubce to vede akorát krásně mezi boxem na filtr a pak je tam zase něco nalevo od toho. Akorát přístup byl horší - vrtal jsem to z motoráku, bez motoru to byla sranda :)
P5080061.JPG P8220171.JPG
 
S delším vrtákem by to šlo i z druhý strany, ale chápu :)
Ten prostor mezi klimou větrákem a palubkou zas tak moc manévrovacích možností nedává :D
(mě stačilo, když jsem to několikrát rozebíral, jak doslova debilní přístup je k těm konektorům od servomotorků klapek klimatizce) :D

Ani bez palubní desky to taky není žádná sláva:
PB070127.JPG
 
Tak to mám hotové, fakt je nejlepší vyndat baterii, pak je k té průchodce docela pěkný přístup. Tady jsou fotky (horní displej napětí, spodní proud):
1) stav po otočení klíčkem (spotřeba 3,8A)
2) navíc s rozsvícenými světly (mám xenony), spotřeba 25,5A
3) po nastartování, dobíjí se baterie, napětí je vyšší, aktuální dobíjecí proud 14,3A
4) po vypnutí motoru
5) pohled na +pól baterie, je to připojené přes autopojistku
6) pohled na bočník, musel jsem trochu improvizovat, ale připojení se podařilo

25353845995_ecd87d1ab5_o.jpg

24986191839_bd690bc76a_o.jpg

24723242224_151c449b19_o.jpg

24986197559_655249e5d9_o.jpg

25327665896_f03ac92411_o.jpg
25327668666_125fd9e19a_o.jpg
 
Poslední úprava:
Těch 46W odběru neni moc. To by mohlo dát jenom samotný rozsvícení žárovek v interiéru při otevřenejch dveřích + nějaký drobný pro další elektroniku se zaplym rádiem bych tipoval, že to bude ukazovat víc.
 
Back
Top