• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Sněhové řetězy

MK-M3

rodinný člen KLANu
1 400
Ahoj tak po tom co mi dnes dorazila zásilka s řetězy bych rád shrnul první postřehy pro ostatní, třeba to bude více lidem k užitku.

Tak prvně až dnes sem zjistil, že Mazda povoluje na 3 BP jen 9mm na výšku a 9mm na šířku jako MAX rozměr. (V návodu je to v radách pro jízdu).
Konfigurátory mi nabízeli i 10mm (asi by to prošlo ale jistota je jistota).

Jak jsem psal ve vlákně u 6 (toho sem si všiml taky až dnes ? a pozor na to mají tam větší prostor).

Tak jsem vybral řetězy König (Thule) CD-9 - 097 na mejch 215/45 R18.


Co jsem tak hledal a od kamaráda získal tak ty automatické systémy na dotažení sice nějak fungují, ale vždy je lepší to dotáhnout manuálně pro delší jízdu je to jistota. Z toho důvodu jsem vzal rovnou řetězy s manualnim dotažením páč proč ořiplácet za něco co moc nefunguje. Jinak je provedení úplně stejné.

Dnes tedy dorazila zásilka tak jsem to hned testnul na parkovišti před prací.

Nasazenî je pohodička - podstrčit pod kolem a za oba konce vytáhnout nahoru ideálně tak aby konce lezli ven z podběhu a v klidu sepnout. Pak jen zastrcit dozadu a povytahnout retizky. Sepnout přední stranu na vrchu a pak dole zastrcit konec do západky, porovnat tak aby pekne byl řetěz ,,vycentrovaný” a dotáhnout.

Pak by se měl znovu dotáhnout po krátké jízdě.

Ještě se na řetěz co jde kolem disku nacvakají plastové chrániče - ty jsem ještě nenacvakal budu to dělat až v klidu doma.

Co zmíním je ze ,,šedý” řetěz co jde po obvodu kolem disku je pogumovaný - taková gumová barva vrstvička takže to je fajn.

Nasazení mi trvalo 1 minutu, sejmutí 30s. Samo, že někde po tmě v bordelu to nebude taková pohoda, ale v podstatě pokud člověk bude mít pracovní rukavice a plachtu pod kolena je to pohoda. Mimochodem jednorázové rukavice z igelitu a plachta jsou pribaleny. Jsou tam i nějaká náhradní oka a spojky.

Na můj rozměr 2800,- takže jsem spokojen a teď už jen aby napadlo a bylo kde je otestovat.

Jinak nasazení není finální - jak říkám ještě sem nenacvakal ty chrániče disku a myslím ze to bude chtít možná o 1-2 očka zkrátit na tom horním spoji tak abych spodní ,,utahovák” nedotahoval až na maximum.
Šlo mi jen o to si je cvičně nasadit.

16FB9B00-17A4-4077-AC36-CC37FB0F97F6.jpeg
 
Podívej v podstatě ano. Taky sem zvažoval levnější ale po zkušenosti s řetězy z obchodaku jsem chtěl něco lepšího - hlavně co do ochrany ráfku, kterou levné řetězy většinou neřeší. Takže jsem v podstatě koukal jen na König a Pewag.
 
Podívej v podstatě ano. Taky sem zvažoval levnější ale po zkušenosti s řetězy z obchodaku jsem chtěl něco lepšího - hlavně co do ochrany ráfku, kterou levné řetězy většinou neřeší. Takže jsem v podstatě koukal jen na König a Pewag.
Taky jsem měl v hledáčků Pewag a nebo König.Po zkušenosti z obchodňákovýma na minulém autě,kdy se mě roztrhly(naštěstí bez škody na autě,krom poškrabaných poklic, které jsem od té doby sundával),jsem hledal něco kvalitnějšího.Po dlouhém rozhodování vyhráli König.Já teda koupil ty automatické a jak píšeš,je to paráda nasazoval jsem zatím jenom v garáži,ale jde to úplně samo.?Doufám,že je nebudu nikdy potřebovat, protože ve sněhu to nasazovat nechceš.? I když s těmato by to asi nebyl problém.?
 
Právě, že je nasadit chci minimálně si je chci letos testnout.
Podívej já zvažoval ty CG-9 a pak hodně CL-10 které mají i zdvojená oka což se mi líbilo. Obojí samodotah tak přitáhnout ručně mohu vždy, ale když jsem dnes zjistil, že Mazda uvádí pro BP max 9mm tak jsem nakonec rád že jsem ty CL-10 nevzal (ono by se asi nic nestalo, ale toho místa za kolem opravdu moc není). Přitom konfigurátor je na můj model i s rozměrem pneu nabízel.

Teď jsem odpoledne nacvakal ty plastové krytky, vypadá to, že asi dost oddálí řetěz, takže možná mi to při nasazení sedne lépe a nebudu muset ani zapínat na kratší oka.
Někdy vyzkouším.
 
Právě, že je nasadit chci minimálně si je chci letos testnout.
Podívej já zvažoval ty CG-9 a pak hodně CL-10 které mají i zdvojená oka což se mi líbilo. Obojí samodotah tak přitáhnout ručně mohu vždy, ale když jsem dnes zjistil, že Mazda uvádí pro BP max 9mm tak jsem nakonec rád že jsem ty CL-10 nevzal (ono by se asi nic nestalo, ale toho místa za kolem opravdu moc není). Přitom konfigurátor je na můj model i s rozměrem pneu nabízel.

Teď jsem odpoledne nacvakal ty plastové krytky, vypadá to, že asi dost oddálí řetěz, takže možná mi to při nasazení sedne lépe a nebudu muset ani zapínat na kratší oka.
Někdy vyzkouším.
Je fakt, že co jsem četl,tak CG-9 byly doporučovány pro sportovní vozi a vozi s málo místem v blatníku.A jak píšeš toho místa za kolem moc není.Ja jsem s nima spokojený,ale jak říkám,radši je budu vozit a nikdy je nepotřeboval, než je nemít a potřebovat je.?Kazdopádně jsem se z retězi už něco najezdil a moc komfortní to není i když už mě vytáhli z nepříjemných situaci.?
 
Jo tak dělá to bordel a hlavně musíš jet pomalu, na druhou stranu kdo by v podmínkách kde klasická pneu nezabírá chtěl jezdit nějak rychle.
JJ raději je mít než pak řešit jak dál přesně jak píšeš.
Ještě jsem koukal na ten CS-9 to vypadá super na to sundavání, ale mají u toho poznámku, že se nedoporučuje do terénu, asi by hrozilo jeho rozepnutí, a těžko říct co je pro ně terén, když je to určeno na osobáky obávám se, že to bude klidně polní cesta.
No ještě budu muset vymyslet kam s nima, myslím že pod plato se nevejdou.
 
Jo tak dělá to bordel a hlavně musíš jet pomalu, na druhou stranu kdo by v podmínkách kde klasická pneu nezabírá chtěl jezdit nějak rychle.
JJ raději je mít než pak řešit jak dál přesně jak píšeš.
Ještě jsem koukal na ten CS-9 to vypadá super na to sundavání, ale mají u toho poznámku, že se nedoporučuje do terénu, asi by hrozilo jeho rozepnutí, a těžko říct co je pro ně terén, když je to určeno na osobáky obávám se, že to bude klidně polní cesta.
No ještě budu muset vymyslet kam s nima, myslím že pod plato se nevejdou.
Já mám pravidlo:"na sněhu lehká noha" a zatím jsem nikde nezakufroval.? Řetězy vozím v kufru,moc místa nezaberou.
 
Me ty kladky fungovlaly uplne bez problemu, zadne dalsi manualni preutazeni nebylo nikdy treba. Ono ani neni vlastne jak, kdyz se to dorve samo. To by se to muselo povolit jako na sundani a pak to stejne rucne tolik neutahnes. Tak nejak nevim, jak to tvuj kamarad jeste dotahoval. To spis mohlo byt zpusobeno, ze to nasadil asymetricky, a nebo ze mel retezy, kde byla jen jedna kladka. Ja mel na ex Pewag Super Ice Grip se dvema.
 
No z toho co mi říkal neslo o povolování ale o to ze se to samo neutahlo tak silně jako když za to zatáhl rukou.
No a jelikož jsem toto četl i jinde od lidí tak tomu docela věřím. Ano dvě kladky mohou fungovat lip.

Na funkci to nemělo vliv řetěz mu z kola nelítal ale šlo o to že automatika to utáhne nějak a když zastaví a ručně to dotáhne stáhne to silněji než ten napínák. Takže možná jen takový pocit - nějak to utazene je ale ještě to jde dorvat. Jak mi říkal vždy po par metrech zastaví a zkontroluje a zatahne za to rukou a většinou to o kousek dotáhne.

Přijde mi to logické jelikož ten napinak nemá v tahu stejnou sílu jako tvoje ruce - kdyby měl musel bys s tím jinak zápasit.

Jak sem psal nebylo to něco co by nemělo fungovat a co bych nechtěl - jen když jsem si řekl ze ten CG-9 je úplně stejný jako CD-9 co to té západky a řetězu samotného a jde jen o ten napínák tak mi nedá smysl za to připlatit, když mi kámoš říká, že stejně zastaví a kontroluje to a vždy to jde rukou ještě dotáhnout.

Ten CL-10 bych bral z důvodu zdvojení těch ok na řetězu to vypadá dobře a asi bude na ledu lepší, ale je to 10mm a Mazda na 3BP povoluje MAX 9mm i když tam určitě bude v reálu vyšší tolerance takže asi by těch 10 prošlo.
Zas jako s M3 do nějakých extrému člověk nikdy nepojede pac by skončil hlavně na výšce vozu a drhnul by a 9mm řetěz by měl vyřešit vše co je auto schopno projet.
 
Back
Top