• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika "SOS" volání r.v. 2013?

AR1

výkonný člen KLANu
212
Zdravím, ustřelil mi o víkendu předek v zatáčce na ledě a auto dostalo smyk. Nejel jsem rychle, takhle pohoda. Ale - auto zrušilo rádio a aktivovalo se ovládání řečí, to jsem ještě v točícím se autě vypnul, protože jsem lekl, aby mi auto nevolalo záchranku a následně se na displeji objevila GPS poloha, předpokládám, že současná v tu chvíli. I to jsem poměrně rychle zrušil, stiskem jiného tlačítka, asi hudba. Bohužel tedy, v rozrušení jsem neuvažoval. SOS volání tento ročník asi ještě nemá, řekl bych? Nebo to umí přes telefon? Přikláním se k k tomu, že to při tom smyku nabídlo hlasovou volbu, abych v případě nouze rovnou vyvolal tel. hovor, a následně mi to udalo polohu, kdybych ji potřeboval nahlásit, kde jsem. Ví někdo přesněji , co to auto dělalo?
 
Řekl bych, že jsi nejpíš zavadil o tlačítko na volantu k zahájení hovoru, nebo k vyvolaní kontaktu z adresáře...
 
To si nemyslím, mám ruce na volantu - věnci. A pokud řídím jednou, tak levou a tlačítko je vlevo. Ale v tu chvíli jsem řídil oběma, jsem si celkem jistý a hned jsem kontroval ten smyk. To bych v klidu vyloučil. A ta GPS lokace se tam vzala kde? Zkuste napsat kdo to fakt víte...
 
Ne. Modely 2013 v ČR ještě systémem eCall nebyly vybaveny.

A už určitě by se tento systém neaktivoval obyčejným smykem - to by se záchranáři asi po.... množstvím požadavků co by jim chodilo.

Spíš jestli nemáš nějaký moc chytrý telefon nebo hodinky, který monitoruje zrychlení a potom se snaží spojit se 112
 
Díky.
BTW mám kamaráda s BMW1250GS (motorka) v létě mu spadla při 0 rychlosti a 2x si pokecal s dispečinkem. Překvapilo náš, že ani nemusel jet. Ale zase logicky, může ho srazit auto na křižovatce třeba..
 
Já teda SOS Call - defakto eCall měl kdysi na BMW E91 rv 2006. Fungovalo to úplně stejně, jako aktuální eCall - tlačítko na stropnici pod odklopení krytky, GPS poloha a vytočení 112. Při nehodě se aktivoval, mám zkušenost :D
 
U motorky je to většinou napojený na náklonový čidlo, který tam je aby to chcíplo motor po pádu.
U auta je to hlavně (ale nejenom) na airbagy.
Automobilky SOS tlačítka běžně montovali už od nepaměti, ale tady v EU to drtivě zavedli až po tom co jim to orgáni nařídili. Můj Lexus 2011 taky tohle tlačítko nemá, ale kdybych si ho koupil v USA nebo téměř celý Asii, tak ho má.
Mazda tohle zavedla pro nás žijící v EU opravdu až po nařízení z vrchu.
 
Mám Xiaomi 12T a ten to myslím neumí. Nicméně, i kdybych fakt do toho někde drbnul rukou, pořád mi není jasná ta druhá obrazovka s GPS daty. Jen upřesním, nebyl to formát se stupni a minutami ale pouze stupně s desetinnými místy.
 
Back
Top