• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Teplota vody?

Franda

nový člen
9
Zdravím, vlastním Mazdu 3 2005 2.0l benzín. Je normální že při klidné jízdě mi teplota vody ukazuje jen ve spodní třetině? Když jedu svižně teplota vyleze do půlky, ale jak mile jedu klidně zase spadne dolů. Můj tip teda je že by mohl být pořád otevřený termostat. Po čem jiném ještě jít? Dík za odpověď
 
Když budu měnit termostat musím vyměnit i chladící kapalinu, nebo kolik jí vyteče z termostatu když ji nevypustim? Je tam od léta nová chladící kapalina, která originál do Mazdy, není zrovna levná, takže se mi nechce moc kupovat.
 
Když budu měnit termostat musím vyměnit i chladící kapalinu, nebo kolik jí vyteče z termostatu když ji nevypustim? Je tam od léta nová chladící kapalina, která originál do Mazdy, není zrovna levná, takže se mi nechce moc kupovat.
Snad pomuze.
upload_2020-1-28_14-50-19.pngupload_2020-1-28_14-49-15.png
 
a jaka je vlastne "spravna" teplota u benzinu?
Me se to treba vysplhalo zhruba do pulky i kdyz si myslim ze to trvalo relativne dlouho...ale forscan mi nameril "jen"72-75 stupnu...?To je OK?
 
Mě se po výměně dostane na půlku rychle, max 5 km po městě a teplota vody je veprostřed budíku. Jinak než teplota vody, je spíš důležitá teplota oleje.
 
tak to je jasný ,ale to buď musíš mít přídavný "budík" a nebo mít to furt natáhlý z OBD?
Ale Jde mi hlavně o to jestli tech 75 není málo.
Jestli se nemusím řešit třeba termostat
 
tak jsem to dnes testnul...
Rano jizda zhruba 20 minut.
Ne uplne na klobouka to ani nejde...
Prvnich 15 minut se to pres 60st nedostalo spise mene (okolo 55)
V podstate to vubec nestoupalo.
Na konci viz foto.
Tak nevim videl bych to na termostat?
Jeste zkusim ve forscan vyhrabat ten olej...psal o tom Max6 tak to snad najdu

IMG_3465.jpg IMG_3466.jpg
 
Mě se to drželo ještě níž, měl sem termostat nejspíš pořád otevřený. Po výměně to mám zase o kousek výš než na fotce a ani se to nehne.
 
Ideální teplota vody po plném ohřátí motoru je pro M3BK:
LF - od 82°C (to se otevírá termostat) do 97°C (to je plně otevřený termostat)
Z6 - od 82°C (to se otevírá termostat) do 95°C (to je plně otevřený termostat)
L3T MPS - od 80/84°C do 97°C

Většinou se pohybuje ale od cca 80-82°C - cca 92°C (to platí snad pro všechny NEskyactiv benzíny mazdy)

Teplota samozřejmě podle stylu jízdy, venkovní teploty,.... může klidně jít až za hranici 100°C kde potom zapnou sahary,ale neměli by se v týhle hranici pohybovat dlouhodobě. To potom značí závadu chladícího okruhu - čerpadlo, termostat, průtokovost nebo klidně i špatnou/špatně zvolenou chladící kapalinu.

To že někdo má tzv. "studený motor" a nedosáhne těch provozních teplot automaticky neznamená že má vadný termostat.Termostaty od různých výrobců se dají koupit s růsným otevíracím rozsahem (byť mají OEM kód výrobce). Některý otevírají už třeba při 78°C atd.... Tyto termostaty jsou pro "zvláštní účely" nebo jiný krajiny. Proto při výměně termostatu to chce:
1. zkontrolovat OEM kód jestli sedí s vašim autem
2. otevírací teplotu (82°C)

Na ručičku teploměru vody nemusíte koukat, ta je naprosto k ničemu u většiny aut. Většinou ta "půlka" kde se zastaví ručička znamená teplotu mezi 76-100°C, takže je to opravdu jen hodně informativní zaležitost.Pokud máte podezření na špatně fungující chladící okruh,tak zásadní kontrola je přes diagnostiku (to platí i při opravě,odvzdušnění,.... chladícího okruhu)

+ malý typ: Kontrola čidla teploty chladící kapaliny je velice jednoduchá. Stačí ráno před nastartováním (potom co je auto opravdu studený - dlouhou dobu stálo) napojit diagnostiku a zobrazit ECT - teplotu chladící kapaliny. Pokud je hodnota stejná (případně s malinkatou odchylkou) jako venkovní teplota,tak čidlo je s největší pravděpodobností naprosto v pořádku.

+ malý vtip: Víte jak poznáte že vaše auto sloužilo předchozímu majiteli jako závodní speciál ? Že tam žádný termostat nemáte :)
 
Poslední úprava:
K té ručičce - pro srovnání u Almery N15 1.4/1.6 (1998) se ručička teploty se začíná hýbat při 60° a v půlce budíku je už při 70° a půlku ukazuje do 110°. Tolik asi k přesnosti indikace
 
super maxi to je to co jsem potreboval :)
Kdyz jsem koukal po eshopech tak tam bylo taky ze se to otvora pri 82.
Na to ect kouknu ,ale to cidlo je asi OK.
Venku byly ty 3 a na cidle je taky 3
Nahral bych sem csv s prubehem teplot ale nejde to :)
ale jako pdf jo :)
 

Přílohy

  • LiveData_2020-03-27_090344.pdf
    943,6 KB · Zobrazení: 19
Zdravím, trochu mi slinta chladič, pomůže tohle viz. foto nebo vyměnit celej? Někdo říká, že to může zalepit topení a to se mi nechce. Jsem se ptal v jiném fóru, ale nevšiml jsem si, že se tam řeší jiná Mazda než bk 2.0 110kw

IMG_20201027_184626.jpg
 
Ideální teplota vody po plném ohřátí motoru je pro M3BK:
LF - od 82°C (to se otevírá termostat) do 97°C (to je plně otevřený termostat)
Z6 - od 82°C (to se otevírá termostat) do 95°C (to je plně otevřený termostat)
L3T MPS - od 80/84°C do 97°C

Většinou se pohybuje ale od cca 80-82°C - cca 92°C (to platí snad pro všechny NEskyactiv benzíny mazdy)

Teplota samozřejmě podle stylu jízdy, venkovní teploty,.... může klidně jít až za hranici 100°C kde potom zapnou sahary,ale neměli by se v týhle hranici pohybovat dlouhodobě. To potom značí závadu chladícího okruhu - čerpadlo, termostat, průtokovost nebo klidně i špatnou/špatně zvolenou chladící kapalinu.

To že někdo má tzv. "studený motor" a nedosáhne těch provozních teplot automaticky neznamená že má vadný termostat.Termostaty od různých výrobců se dají koupit s růsným otevíracím rozsahem (byť mají OEM kód výrobce). Některý otevírají už třeba při 78°C atd.... Tyto termostaty jsou pro "zvláštní účely" nebo jiný krajiny. Proto při výměně termostatu to chce:
1. zkontrolovat OEM kód jestli sedí s vašim autem
2. otevírací teplotu (82°C)

Na ručičku teploměru vody nemusíte koukat, ta je naprosto k ničemu u většiny aut. Většinou ta "půlka" kde se zastaví ručička znamená teplotu mezi 76-100°C, takže je to opravdu jen hodně informativní zaležitost.Pokud máte podezření na špatně fungující chladící okruh,tak zásadní kontrola je přes diagnostiku (to platí i při opravě,odvzdušnění,.... chladícího okruhu)

+ malý typ: Kontrola čidla teploty chladící kapaliny je velice jednoduchá. Stačí ráno před nastartováním (potom co je auto opravdu studený - dlouhou dobu stálo) napojit diagnostiku a zobrazit ECT - teplotu chladící kapaliny. Pokud je hodnota stejná (případně s malinkatou odchylkou) jako venkovní teplota,tak čidlo je s největší pravděpodobností naprosto v pořádku.

+ malý vtip: Víte jak poznáte že vaše auto sloužilo předchozímu majiteli jako závodní speciál ? Že tam žádný termostat nemáte :)
Ahoj, můžu se zeptat jaké jsou provozní teploty chladící kapaliny pro skyactiv benzín 2.0? Přes obd mi teplota drží stále 85 max 87 stupňů.
 
Ahoj, můžu se zeptat jaké jsou provozní teploty chladící kapaliny pro skyactiv benzín 2.0? Přes obd mi teplota drží stále 85 max 87 stupňů.
85-87°C je u Sky-G ideální stav. Přesný rozpětí teď na mobilu asi nezjistím. To mám v PC, ale určitě by neměla jít pod 80°C u mechanickýho termostatu.
 
To vypadá, že tam bude klasickej termostat na 82°C , takže je vše v pořádku, zkus kouknout teď po delší/ živější jízdě při teplotách vzduchu nad 30°C, když zastavíš na místě , tak to po chvíli vyleze i přes 90°C než sepne sahara, ale Tvoje teploty jsou naprosto v pořádku - když navíc koukneš na budík s diagnostikou , zjistíš, že v půlce bude už od nějákých 70 až 75°C max a pak se ručka pohne až když je teplota hodně vysoká, třeba 110°C ;)
 
Ahoj, nemá někdo zkušenost, jak se běžně pohybuje teplota chl. kapaliny u skyactiv 2.2D 175PS? :) Totiž tohle auto nemá ukazatel na palubce a po opravě těsnění pod hlavou tu teplotu sleduju přes OBD2. Při klidné stabilní jízdě 86°C, ale při předjíždění nebo jízdy do kopce to vystřelí během pár sekund klidně na 95°C a když jsem na plynu delší dobu, tak samozřejmě stoupá dál a to už radši nepokouším. Při kombinaci léto, regenerace dpf a kopec to vyletělo až na 104°C, to když jsem zrovna nehlídal. Při jízdě z kopce bez plynu to zase klesne až na 82°C běhěm minuty. Je takové rychlé kolísání pro tyhle motory normální? U VW TDI jsem se se s tímto vůbec nesetkal.
 
To je normální, u aut vybavených teploměrem je ručička uprostřed v rozmezí cca 72-110 °C aniž by se pohla. Když je teplota nižší odpovídá modré kontrolce, když vyšší, odpovídá červené.
 
Back
Top