• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Trhání ve středních otáčkách

Sk8mazda6

nový člen
2
Dobry den l, vopred sa ospravedlnujem za temu, isto tu uz taka je ale precital som skoro cele forum a nic mi zatial nepomohlo. Mam mazdu 6 2.0 mzr-cd 103kw 2008.
Za studena je vsetko ok, po chvilke cca 2k co sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu zacne v rozmedzi cca 1400-1900 otacok pri jemnom plyne trhat autom je asi jedno na ktorom stupni, uz to robi aj na tempomate. Akonahle prudsie pridam alebo uberem neprejavuje sa to. Nad 2000otacok som to nepostrehol. Spotreba vyzera byt normal. Auto ma real 170k km. Olej novy, rozvody nove, egr vycistene, vaha vzduchu tiez, skusal som aj aditivum do nafty retech tusim no nepomohlo. Na volnobehu su otacky uplne ok aj vykon motora sa mi zda vporiadku. Co by to mohlo este byt. Dakujem za kazdu odpoved.
 
Bol som na diag ale hodnoty vstrekov mu neukazovalo.... skusil som odpojit konektor z egr ventilu a auto jazdi uplne bez problemu. Ani netrhne ani chyba ziadna nechapem moze to byt egr alebo daco co riadi egr? Mozem jazdit s odpojenym?
 
A to funguje stejně jako zaslepeni? Škubani motoru jsem už taky řešil a jediný co mi pomáhá je cca 2-3 do roka vyčistit váhu vzduchu. Pak je to celkem ok. Jediný co mi přijde na prd je, že auto jako by pořádně nešlo za plynem. Jako by místo 103kw mělo tak 70kw. Mám najeto 230 000 dle tachometru ale myslím, že to úplně pravda nebude.
 
DPF určitě ne, naopak. Turbo resp. výfukový trakt může dosahovat mírně vyšších teplot.
 
Zdravím, mám asi podobný problém jako Sk8mazda6, na mojí Mazdě 3 (BK14), 2.0 MZR-CD, 105kW při jemném zvednutí otáček na místě se při cca 1100-1400 otáčkách chvěje (poškubává) motor, při jízdě je to taky tak, když se výrazněji akceleruje, tak je to ok. Forscan mi ukazuje pořád na volnoběh i při zvýšených otáčkách otevření EGR na 1,2mm, ale při čištění ventilu bylo vidět, že hezky dosedá na sedlo (plně uzavřený), při inicializaci na povel cvaká a na sešlápnutí spojky reaguje cca 4-6mm, ale pak se zase vrací na 1,2mm. Nevím, jak s tou hodnotou pracuje jednotka, aby nedávala špatný povely dál. Nepomohlo by "obnovení" hodnot EGR přes diagnostiku (raději jsem to nezkoušel) nebo se na to rovnou vyprdnu a zaslepit...případně odpojit? Děkuju.
 
Zdravím, mám asi podobný problém jako Sk8mazda6, na mojí Mazdě 3 (BK14), 2.0 MZR-CD, 105kW při jemném zvednutí otáček na místě se při cca 1100-1400 otáčkách chvěje (poškubává) motor, při jízdě je to taky tak, když se výrazněji akceleruje, tak je to ok. Forscan mi ukazuje pořád na volnoběh i při zvýšených otáčkách otevření EGR na 1,2mm, ale při čištění ventilu bylo vidět, že hezky dosedá na sedlo (plně uzavřený), při inicializaci na povel cvaká a na sešlápnutí spojky reaguje cca 4-6mm, ale pak se zase vrací na 1,2mm. Nevím, jak s tou hodnotou pracuje jednotka, aby nedávala špatný povely dál. Nepomohlo by "obnovení" hodnot EGR přes diagnostiku (raději jsem to nezkoušel) nebo se na to rovnou vyprdnu a zaslepit...případně odpojit? Děkuju

Zdravím, já bych ho zaslepil. Dokonce když do té záslepky vývrtáš cca 6 dírku, tak ti nebude svítit kuře.
 
Koukal jsem na Forscan, jestli se mění hodnoty EGR, když dojdu k otáčkám, co nejsou ok, tak žádný velký výkyv. Ještě si auto občas poškubává při zastavení, ale to jenom někdy - nemám to zatím checklý na diagnostice, nestihnu to ;) Tak asi prubnu obnovení EGR, zkontroluju jestli skutečně je uzavřený a pak to dyštak zaslepím a dírku udělám podle "kuřete" :cool: Jo a Petře tobě to zaslepení EGR teda pomohlo? Dík
Pak možná ty vstřiky...tak mají přes 220 000km a docela rozdílný hodnoty...nicméně co jsem četl, tak někdo vyměnil, co šlo, i repas vstřikovačů a stejně naprd...
 
Koukal jsem na Forscan, jestli se mění hodnoty EGR, když dojdu k otáčkám, co nejsou ok, tak žádný velký výkyv. Ještě si auto občas poškubává při zastavení, ale to jenom někdy - nemám to zatím checklý na diagnostice, nestihnu to ;) Tak asi prubnu obnovení EGR, zkontroluju jestli skutečně je uzavřený a pak to dyštak zaslepím a dírku udělám podle "kuřete" :cool: Jo a Petře tobě to zaslepení EGR teda pomohlo? Dík
Pak možná ty vstřiky...tak mají přes 220 000km a docela rozdílný hodnoty...nicméně co jsem četl, tak někdo vyměnil, co šlo, i repas vstřikovačů a stejně naprd...
Jako pomohlo no. Ještě bych ti doporučil než ho zaslepis vyčistit váhu vzduchu a mrknout na podtlaky z vyvevy.
 
Vaha vzduchu je cista, tak jsem ji necistil, porad je to docela citlivy sensor, tak do toho nechci moc hrabat ? Myslis na cidlo dif. tlaku, co je nad vyvevou nebo primo z vyvevy? Z vyvevy to jde jenom do posilovace brzd a k turbu ne...to by nemelo mit vliv...Dystak me nekdo opravte ?Podtlakovy hadicky od airboxu k cidlu jsem kontroloval. Dif. tlak je podle Forscanu kolem 0.5 na volnobeh.
 
Back
Top