• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Vychytávky na Mazde 3BL

frtoxd

nový člen
13
Ahojte,

mám pár otázok ohladom vychytáviek do M3 BL.

1. je možné dorobiť coming home svietenie? tj. pri odomknutí auta sa zosvietia predné svetlá
2. vo výbave mám sledovanie mrtveho uhlu, funguje od 60km/h, je možné ho nakódovať aby fungoval trebars od 30km/h (v meste)
3. je možné nejako zaslepiť svetelný senzor? aby mi svetlá automaticky svietili v polohe AUTO aj cez deň? (nemám denné svietenie, a koľkokrát sa človek pozabudne ich zapnúť)
4. v stredovom panely na stropnici mám na Mazde 6GH modré jemné svetlo, na M3BL mi toto svetlo nesvieti, neviem či to do M3 nedávali alebo je len vypálená ledka

pochválte sa so svojimi vylepšeniami na svojej M3BL ktoré stock auta nemajú :) čo sa dá dorobiť? dokódovať?
 
Iba k bodu 2 oprava asi z neznalosti.

Je stisknutý sp.nač syst.mu RVM a indikačn. kontrolka syst.mu RVM (zelene) př.strojov.m panelu sv.t..
• Rychlost vozu je přibližně 30 km/h nebo vyšš..
 
Iba k bodu 2 oprava asi z neznalosti.

Je stisknutý sp.nač syst.mu RVM a indikačn. kontrolka syst.mu RVM (zelene) př.strojov.m panelu sv.t..
• Rychlost vozu je přibližně 30 km/h nebo vyšš..
Nerozumiem, vysvetlím z mojej skúsenosti, RVM mám aktivované stále, pokým idem 60km/h a menej tak detekcia mŕtveho uhlu nejde, akonáhle idem 60km/h a viac tak už mi signalizuje auta v mŕtvom uhle. Takisto aj v manuáli od auta je napísané že detekcia sa aktivuje na 60km/h.
 
Skopíroval so ti text z manuálu kde sa píše že RVM je automatickky aktivované od rýchlosti 30 km a vyššej.
Rychlost vozu je přibližně 30 km/h nebo vyšš..
 
Mazda 3 BM. Neverím že by sa niečo menilo pre Mazdu 3 BL Práve v meste to dáva zmysel.


RVM.png
 
Hádať sa nejdem, reálne keď idem 50kmh v meste mŕtvu uhol aktívny nieje. Funguje až nad spomínaných 60kmh. A presne preto by som ho chcel prerobiť, 80% jazdím mesto a dáva mi tiež zmysel aby mi v meste fungoval.
 
Mazda 3 BM. Neverím že by sa niečo menilo pre Mazdu 3 BL Práve v meste to dáva zmysel.
Jestli to nebude tím, že BL je starší, než BM. ;)
@frtoxd jinak zapomeň na nějaké "předělání". :cool:

Výňatek z technického popisu:
• The rear vehicle monitoring system, which detects vehicles approaching from the rear, illuminates the RVM warning indicator light equipped in the power outer mirror glass.When the RVM warning indicator light is illuminated and the turn light switch is turned onto the side in which the RVM warning indicator light is illuminated, the RVM warning indicator light flashes and a warning chime is activated to alert the driver.
The rear vehicle monitoring system operates while the vehicle is traveling at approx. 60 km/h {37 mph} or more.
• The rear vehicle monitoring system has an on-board diagnostic function for improved serviceability.
Warning
• The rear vehicle monitoring system is not a substitute for the driver in confirming safety. The driver is responsible for assuring the safety of lane changes and other maneuvers.Do not rely completely on the rear vehicle monitoring system, and always confirm the safety around the vehicle visually before changing lanes.
• Due to various restrictions in the operation of the rear vehicle monitoring system, the RVM warning indicator light might not illuminate or it may be delayed even if there is a vehicle traveling in the adjacent lane.
• If there is mud, water, or snow adhering to the areas near the rear vehicle monitoring system control modules, obstruction of the radar could result in the system not appropriately detecting a target vehicle, or complete non-detection of the target vehicle.Always pay attention to the direction of vehicle travel and the area around the vehicle.
• Do not block the area around the rear vehicle monitoring control modules on the rear bumper with foreign material (such as bumper stickers) so as not to affect the rear vehicle monitoring system functions.
• Perform radar aiming for the rear vehicle monitoring control modules if the rear bumper has received an impact.
• The rear vehicle monitoring system may not operate normally under the following conditions:
― Dirt, ice or snow is adhering to the rear bumper surface
― The vehicle is driven in heavy rain or snowfall, or under conditions where water on the road is sprayed by the vehicle
― The vehicle is towing a trailer
― The vehicle accelerates from a standing-start with a target vehicle alongside
― A target vehicle moves laterally from a lane two lanes over to the adjacent lane
― The difference in vehicle speed between the vehicle and a target vehicle is higher with the target vehicle passing through the detection area in a very short period
― On a steep incline, or if there is a difference in height between lanes
• The system may detect guardrails or vehicles on a road shoulder and activate the warning light/beep.
• The rear vehicle monitoring control modules may not detect all types of vehicles. In particular, detection of the following types of vehicles may not occur:
― A vehicle driving at a low speed
― Small vehicles such as motorcycles
― Vehicles with body shapes that may not reflect radar such as unloaded trailers
― Vehicles with low vehicle height
― The difference in vehicle speed between the vehicle and a target vehicle is extremely high
― A target vehicle accelerates suddenly from the rear of the vehicle and changes to the adjacent lane
― Target vehicles which are travelling in the vehicle's blind spot at nearly the same speed for long periods
• The RVM warning indicator light may be difficult to view under the following conditions:
― Sunlight at sunrise and sunset is reflected in and around the RVM warning indicator light
― A lighting device with strong illumination is used in the vehicle
• On a road with a narrower lane width, the system could detect vehicles on a lane next to the adjacent lane and cause the warning light/beep to operate.Conversely, on a road with a wider lane width, the system may not detect vehicles on the adjacent lane and may not operate the warning light/beep.
Caution
• If the rear bumper installation position is changed or individual differences (coating film/thickness) occur, the radar angle will deviate and the rear vehicle monitoring system may not operate properly. Perform the radar aiming using the SSTs (Special Service Tools) and Mazda Modular Diagnostic System (M-MDS) when any of the following items have been performed.
― Rear vehicle monitoring control modules are replaced
― Rear vehicle monitoring brackets are replaced
― Rear bumper is repaired or replaced
― Vehicle's rear area is repaired due to collision
• Refer to the Workshop Manual for the radar aiming procedure.
am3zzn00002018.pngam3zzn00003166.png
Rear vehicle monitoring system operation conditions
• The rear vehicle monitoring system activates (standby condition) when the RVM switch is turned on after the engine is started.
• Detection begins when the rear vehicle monitoring system is operating and after the vehicle speed exceeds approx. 60 km/h {37 mph}.
• Detection stops when the vehicle speeds is approx. 60 km/h {37 mph} or less. However, the RVM indicator light (green) in the instrument cluster remains illuminated.
Rear vehicle monitoring system stop conditions
• If the RVM switch is pressed again while the rear vehicle monitoring system is on, the RVM indicator light (green) in the instrument cluster turns off and the rear vehicle monitoring system is stopped.
 
Nechcem zakladať nové vlákno, ale sklopenie spätných zrkadiel po zamknutí auta je možné nejako aktivovať ?
 
Keďže súdruhovia z krajiny vychádzajúceho slnka spravili niekde chybu, to určite dám, lebo keď to zrkadlo niekto nasilu preklopí, budem zasa riešiť výmenu celého, alebo aspoň mechanizmu.
 
A čo tak používať ten čudlík z interiéru na sklopenie zrkadiel? Ja to robím vždy už automaticky a to aj vo svojej garáži kde to nie je potreba. To isté aj z deaktiváciou i-stop po naštartovaní.
 
Poslední úprava:
Nie som zvyknutý, že to treba a navyše na druhom aute inej značky to sklápa automaticky...
 
Ahojte,

mám pár otázok ohladom vychytáviek do M3 BL.

1. je možné dorobiť coming home svietenie? tj. pri odomknutí auta sa zosvietia predné svetlá
2. vo výbave mám sledovanie mrtveho uhlu, funguje od 60km/h, je možné ho nakódovať aby fungoval trebars od 30km/h (v meste)
3. je možné nejako zaslepiť svetelný senzor? aby mi svetlá automaticky svietili v polohe AUTO aj cez deň? (nemám denné svietenie, a koľkokrát sa človek pozabudne ich zapnúť)
4. v stredovom panely na stropnici mám na Mazde 6GH modré jemné svetlo, na M3BL mi toto svetlo nesvieti, neviem či to do M3 nedávali alebo je len vypálená ledka

pochválte sa so svojimi vylepšeniami na svojej M3BL ktoré stock auta nemajú :) čo sa dá dorobiť? dokódovať?
K bodu 4. V tom středovám panelu mi na mojí 3 BL svítí modré světýlko stejně jak popisuješ, takže to asi budeš mít někde špatný kontakt.
A ještě k těm vylepšením a trvalému svícení se pochlubím svou vychytávkou (ale dají se asi i dokoupit nějaké mlhovky s LEDkama na denní svícení a zapojit to stejně jak to mám já - teda že při světlech to zhasne, jinak to svítí vždy s nastartovaným motorem): https://www.mazdaklan.cz/threads/co-jste-dnes-udelali-na-vasich-mazdach.881/post-145739
 
Poslední úprava:
Fijasko: Máš ty kroužky denního svícení moc pěkné. Super prácička, já bych se teda do rozdělávání světlometů nepouštěl. Jistě by to šlo napojit na pozici AUTO, chtělo by to pravděpodobně natáhnout nějaký vodič navíc.

Na svém autě jsem svícení vyřešil tak, že když je vypínač světel v poloze AUTO, tak se rozsvítí v závislosti na podmínkách ( jestli je den či noc) buď denní svícení v mlhovkách nebo hlavní světla. Přitom je to udělané tak, že při zapnutí zapalování se nic nerozsvítí, ale až nastartuju motor, pak se teprve rozsvítí světla.
 
Ahojte,

mám pár otázok ohladom vychytáviek do M3 BL.

1. je možné dorobiť coming home svietenie? tj. pri odomknutí auta sa zosvietia predné svetlá
2. vo výbave mám sledovanie mrtveho uhlu, funguje od 60km/h, je možné ho nakódovať aby fungoval trebars od 30km/h (v meste)
3. je možné nejako zaslepiť svetelný senzor? aby mi svetlá automaticky svietili v polohe AUTO aj cez deň? (nemám denné svietenie, a koľkokrát sa človek pozabudne ich zapnúť)
4. v stredovom panely na stropnici mám na Mazde 6GH modré jemné svetlo, na M3BL mi toto svetlo nesvieti, neviem či to do M3 nedávali alebo je len vypálená ledka

pochválte sa so svojimi vylepšeniami na svojej M3BL ktoré stock auta nemajú :) čo sa dá dorobiť? dokódovať?
1. Pravdepodobne nie, iba výmenou BCM

2. M3 bola medzi prvými autami, ktorý systém RVM mali, majú.
Funkčnosť RVM nad 60 km, je úmyselne stanovená hranica - vtedy to bola rýchlosť, nad povolenú rýchlosť v obci.
RVM mám aj v novšom aute, v ktorom je aktívne RVM už od 30 km/ hod.
V meste, kde je viac jazdných pruhov mi to svieti furt, takže ho vypínam v mestách.
Lepšia verzia je od Mazda.

3. DRL som vyriešil viď na fotkách. Funguje to ako originál DRL. Pri štarte sa rozsvieti, pri odstavení motora zhasne.
Rosvietením tlmených svetiel, aj v automat móde, DRL zhasnú (napr. pri vjazde do tunela)- vypnutím svetiel na aute, sa DRL znovu rozsvietia ( výjazd z tunela)

4. Aj M3 má mať takú modrú ledku, je to výborná vychytávka, v iných autách ho nemám a tam mi to chýba.

Na predchádzajúcej Mazda 3 BK, som mal namontované Angel Eyes krúžky vo vnútri svetiel, na spôsob a la BMW, ale nesplňajú technické požiadavky denných DRL.
Neodporúčam venovať sa takému riešeniu.

Keď doteraz svietila tvoja Mazda 3 tlmenými svetlami, namiesto LED DRL, vymeň xenón žiarivky D2S, ak ich máš na aute.
Rozdiel v svietivosti nových žiariviek oproti starým-vysvieteným, bude obrovský.

DRL.jpgSkutocnost.jpgDR_ L_R.jpg
 
Back
Top