• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Výfuk od sazí

Adamer

člen KLANu
40
Čaute. Asi už se to tu řešilo, ale stále mi to vrta hlavou. Jsou saze v koncovkach výfuku normal? Už jsem si pár mazd se stejným motorem prošel a jen pár z nich ho měly tolik zanesene. Možná to jde na ulteru jen víc vidět, ale zajímal mě nazor ostatních. Na zahraniční skupině všichni tvrdí že je to ok, ale nevím proč by to tak měla jen některá mazda? Je tam stage 1 od shreka, s tím samozřejmě 100 oktan, 5w30 shell hu, olej nežere, emise v pohodě nedávno, nevytacim za studena, po zahřátí tomu občas dám pár tisíc otáček, ale vždy Max kolem 5k, ale nějak extra to nehonim, jen na dálnici pri rozjezdu. Jedine co tak poslouchám, může to být jen v mojí hlavě, podle všech normal, ale zda se mi že lehce cvaka za studena na volnobeh. Co myslite? Fotka je v rozmezí asi týden + foto pred chipem se starým vyfukem.

IMG_1200.jpeg IMG_1472.jpeg IMG_1470.jpeg IMG_2626.jpeg
 
Tak Mazda 3 BN a BM nemaju GPF filter. Nejake sadze tam tym padom budu. Ja to mam tiez ja by som si z toho hlavu nerobil.
 
Máš Stage 1, od 3000 ot/min wide open throttle mírně bohatší, ne lambda 0,85 jako v sérii, ale 0,83-0,80 pro chlazení spalovacího prostoru, ventilových sedel, svodů a prvního katalyzátoru odparem. Řešení je pro čistý výfuk je ne podlaha, a nebo Stage 0.5. Všechna ostatní řešení (chudá směs) povedou jen ke zvýšení teplot a ke zničení celkem drahých komponentů.
 

Přílohy

  • HPA-Understanding-AFR-Cheat-Sheet.pdf
    492 KB · Zobrazení: 19
Mám novú M3 BP 2024 a výfuk mám stále mokrý a to aj po prejdení 80 km po dialnicia a bezprostrednej kontrole. Spotreba po poslednej jazde 5,0 L. Najazdených 750 km.

S tým som sa nikdy nestretol a to som tých výfukov už niečo videl :) Pripadá mi že jazdím na vodík a nie benzín :)
 
Já mám koncovky černočernou tmu. 😂 Splývají s nárazníkem, není ani vidět, že bych nějaký koncák tam snad měla.. Vše přesně od doby Stage 1 😂
 
Já měl koncovky očouzené vždy, jak před tak po Stage 1. Nejčistší byly, když jsem před úpravou tankoval 95ku E5 - nicméně stačilo vzít párkrát Vervu 100 a byly uvnitř černé.

Po úpravě už rok tankuju výhradně Vervu a beru to jako vlastnost. Na emisích vše naprosto v normě, nedělal bych si z toho hlavu…

Jak tu už zaznělo, BM, BN a některé počáteční BP nemají GPF filtr.
 
Mám novú M3 BP 2024 a výfuk mám stále mokrý a to aj po prejdení 80 km po dialnicia a bezprostrednej kontrole. Spotreba po poslednej jazde 5,0 L. Najazdených 750 km.

S tým som sa nikdy nestretol a to som tých výfukov už niečo videl :) Pripadá mi že jazdím na vodík a nie benzín :)
M3 2019, výfuky pořád čistý. Jen asi dva roky zpět, byly najednou od sazí... časem se vyčistily a stále jako nový. Stage 0,5, plnej plyn běžně, hodně městskýho provozu, 70 najeto.
 
Ja skoro žiadne mestské jazdy, na to mám skúter,bicykel, el.kolobežku alebo chodím pešky. A v nádrži nebol iný benzín ako Rakúsky N95 Shell, ale už aj tam prešli na E10 asi rok po nás. Mám odsledované ešte z červenej M3 BM že na nádrž spravím aj o 70 km viac ako na SK benzín alebo INA Chorvátsky.

Minulý rok som natankoval v AT Swechat Shell išiel domov 60 km a prišiel do Makarskej 740 km a ešte mi svietil dojazd 130 km :) Všetko mimo dialníc.

Celková spotreba od výmeny batérie 5,7L. Ten motor bol neskutočne úsporný aj keď mu chýbali koníky.

IMG_7575.jpeg
 
BM nemá filtr, nemít výfuk od sazí, tak jsem nervózní, kde se to usazuje. Lepší ve výfuku, než na ventilech.
 
Back
Top