• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Cukání při brzdění motorem

Serg012

nový člen
2
Zdravím, nevěděl by někdo co by mohlo způsobovat cukání při brzdění motorem?
Auto je Mazda 6 GG 2.3 (r.v. 2002) s LPG (ale problém se projevuje i po přepnutí na benzín)

Dělá to hlavně při vyšších otáčkách, tedy když jedu např. 130 km/h (~4000 ot/min) a uberu plyn, tak několikrát škubne, pak třeba 5-10 vteřin nic, pak zase, dokud nevyřadím nebo se motor nedostane pod 3000 otáček, pak je to zase v pohodě. A taky se to děje jen když jedu z kopce a pustím plyn abych zpomalil (je jedno jestli ho pustím rychle nebo pouštím pomalu). Jinak dokud zrychluju, tak táhne hezky bez cukání. (Ale je tam asi 1s prodleva mezi sešlápnutím plynového pedálu a než auto začne zrychlovat, jestli to nějak pomůže)

Díky za rady
 
No, napadá mě, jestli by to nemohlo souviset s převodovkou. Ale přesně ti to nepovím, možná někdo upřesní.
 
Skus silentbloky motora/prevodovky (ak máš pocit, že je odozva na plynový pedál moc dlhá). Potom možno spatná skrtiaca klapka, váha vzduchu, palivové čerpadlo, sviečky, vzduch filter atď. Možno niečo s variabilným časovaním, ak hovoríš že je to cítiť až od určitých presných otáčok? Moja GG cukala len pri nízkych rýchlostiach na 1.st, robí to aj GH.
 
Skus silentbloky motora/prevodovky (ak máš pocit, že je odozva na plynový pedál moc dlhá). Potom možno spatná skrtiaca klapka, váha vzduchu, palivové čerpadlo, sviečky, vzduch filter atď. Možno niečo s variabilným časovaním, ak hovoríš že je to cítiť až od určitých presných otáčok? Moja GG cukala len pri nízkych rýchlostiach na 1.st, robí to aj GH.

Palivové čerpadlo si myslím, že by se projevilo při zátěži, ne při brždění motorem. Svíčky to samé, navíc když brzdí, tak tam je podtlak a palivo tam nejde, svíčky tedy jedou na prázdno. Vdzuchový filtr je taky nejméně pravděpoboný. Muselo by to být v zátěži.
 
Když jsem to koupil, tak byl utržený motor, takže tam teď jsou všechny slientbloky vyměněné.

Dnes jsem chtěl vyzkoušet jestli to cuká jen na 5 nebo i na jiných rychlostech, ale po vytočení motoru nad 5tis otáček se rozsvítila check engine kontrolka. Po připojení OBD II diagnostiky to přečetlo chybu P0340 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction.

Každopádně, dokud je sešlápnutý plyn, tak auto táhne bez cukání, jakmile začnu pouštět plyn, tak začíná cukat.(pokud byl motor vytočený nad 3000 otáček, do 3000 je to v pohodě, bez cukání, i po ubrání plynu)

Asi zkusím sundat víko a kouknout jestli není rozhozený časování nebo jak se to jmenuje, ale to by se mu pak nechtělo jet vůbec, ne?

OT: Taky žere celkem dost oleje (asi 2 litry na 1000km). Dá se nějak zjistit jestli netěsní ventily, nebo pístní kroužky, aniž bych sundaval hlavu?
 
Ten senzor bych určitě vyměnil. Může to mít souvislost.

Jestli to žere dva litry oleje, tak je něco hodně špatně. Zapečené kroužky by to mohli být. Začal bych dekarbonizací od BG. Nejlevnější řešení. Pokud to nepomůže, budeš asi muset do motoru.
 
Jinak to časování. Nad tím jsem taky přemýšlel, ale domnívám se že by to mohlo dělat i v zatížení. Ale raději to zkontroluj.
 
Back
Top