• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Rozdíl v tvrdosti na discích 17" a 19"

to vypada pekne... akorat nejak ted nestiham googlit, jestli je to stejne ET jako na nasi M6...

CX-5 disky maji jinou sirku (sirku disku), nelze je ani dodatecne legalizovat, nemaji typovy list.
 
Tak, a já to posunu dál — prodám 4ks samotné pneu Tomket SUV3 225/65 R17 106V, DOT3119, vzorek 8mm, takřka nejeté, dva měsíce. Žádné viditelné poškození, čisté.

Rozměr vhodný na všechny modely CX5 se 17" disky.

Cena nových 1877 Kč za kus, nabízím za 900 Kč kus = 3600 Kč komplet. Sundané z originál disků od uživatele @blazin :)

Pouze osobně, předání možné skoro kdekoliv na severu Čech + severní část Středočeského kraje a Praha.
 
Dobrý den,
vlastním CX-5 G194 r.v.2020 výbava Revolution top.
V rámci zimní sezony jsem přešel z 19" (letních) na originál 7j17" ET45 (zimní pneu) - kola z druhé ruky 1 sezonu jezděné vč. senzoru TPMS, jaký je předepsaný tlak v pneu pro R17? Ten samý jako na R19 t.j. 2,5 bar? (dle zatížení auta štítek u dveří)
Druha otázka, lze nějak jednoduchou nastavit TPMS? po záměně kol mi pořad svítí kontrolka tlaku v pneu (momentálně nahuštěné na 2,5 bar). Výměnu kol jsem dělal sám jelikož nebyla možnost to nechat přehodit v autorizovaném servise. Pravděpodobně nemám registrované sensory TPMS v R17 s autem dle toho co jsem zjišťoval. Má s tím někdo zkušenost? nebo se mám obrátit na autorizovaný servis?
Díky za info.

Jinak pocitově R17 trochu měkčí u příčných nerovnostech ale připadá mi, že je vetší odpor v řízení při otáčení volantu oproti R19".

P.S. pokoušel jsem se to tady vyhledávat ale nějak bez úspěchu.
.
 
Pokud je správný tlak v pneu, tak by mělo stačit popojet pár metrů a senzory se spárují - nemělo by to vyžadovat žádný servisní zásah. Aspoň tak to funguje u mého ročníku 2017. Kola jsem si také několikrát měnil sám. Tlak dle zatížení ze štítku na autě, je jedno zda R17 či R19.

Otázkou je jak jsou na tom baterky v senzorech, zda nejsou vybité a tím TPMS v kolech nic neposílají.
 
V manualu je na to myslim nejaky navod, ted jsem liny chodit do mrazu k autu, ale po pameti je to neco takoveho, jako ze auto po vymene zhasne, nastartuje, a po 15 minutech souvisle jizdy se samy sparuji. Nebo neco v tom smyslu.

Co se tyka zmeny odporu v rizeni, to bude spis pneumatikama, nez jejich prumerem, zimni maji mekci a vic lepivou smes s vice drazkami, pri zataceni se vic ohybaji bloky, tak ta vazba do volantu je jina. Je dost jina kdyz vymenim letni 17" za zimni 17", a je i trochu jina mezi ruznymi znackami pneu (napr. citelna zmena byla letni 17" Yokohamy na letni 17" Bridgestone).
 
Přešel jsem z 17" na 19".Vzhledově úplně někde jinde,že jsou tvrdší to je passé.

Zobrazit přílohu 28252 Zobrazit přílohu 28253 Zobrazit přílohu 28254

Ted jsem si vsiml — nejsou to nahodou 19" z Mazdy 6 GL? Na prvni generaci CX5 byly tyhle jen ve svetle verzi, a to jeste s jinak vypadajicim stredem, ne?

Proc to pisu: Maji jine rozmery (sirku i zalis), vedou tedy i k drobne zmene jizdnich vlastnosti a prostorovych parametru v podbehu (vetsi sirka a jiny zalis posouva disk vuci zaveseni, vede k jinemu propnuti bocnice vysokoprofilove pneu), ale hlavne pro CX5 nejsou homologovane, nelze k nim ziskat typovy list pro dodatecny zapis do TP = problemy s pojistovnou pri nehode, a take pri technicky kontrole, pokud bude technik pozorny... ale technicka je u novyho auta v CR poprvy po ctyrech letech, takze ctyri roky jeste ok :D
 
Jo všiml jsem si,že rozumíš všemu.Trošku uber.
Zális stejný,šířka o 1/2 větší.
 
Jo všiml jsem si,že rozumíš všemu.Trošku uber.
Zális stejný,šířka o 1/2 větší.

Proc ubrat? Tak upozornuju te na to — mel bys bejt rad... jak ja mam vedet, jestli to vedome porusujes?
Zalis je jiny. 45 vs 50.
 
Poslední úprava:
Ale opravuju se, vidim, ze u KE a KE F/L byl zalis 19" 50mm (i u tech kol, ktere mely vizualne skoro shodny design s tehdejsimi u 6), ale u KF uz je v TP 45mm.

A nerikam, ze si nemuzes s autem delat co chces... delej.
 
Poslední úprava:
Ale opravuju se, vidim, ze u KE a KE F/L byl zalis 19" 50mm (i u tech kol, ktere mely vizualne skoro shodny design s tehdejsimi u 6), ale u KF uz je v TP 45mm.

A nerikam, ze si nemuzes s autem delat co chces... delej.
R19 ma ET 45 i R17 ET45 , jine nemam povolene ofiko na modelovy rok 2020
 
Mam tam původně tyhle na letních pneu
https://www.mazdashop.cz/Lite-kolo-19-d2004.htm

A teď jsem pořídil tyhle na vč. zimní pneu:
https://www.mazdashop.cz/Lite-kolo-17-d1910.htm

Samozřejmě oba mají senzory. V manuály jsem našel odstavec o kalibraci TPMS při výměně kol ale nechtěl jsem to psát a ovlivnit Vaše návrhy. Po přezutí vše jelo jak mělo a po cca 5 km hodilo kontrolku tlaku v pneu pípla zvuková signalizace a pote rozsvítila se kontrolka. Vyzkouším postup v manuály ale nvm kam jet 10 minut aby neklesla hodnota rychlosti po 25 km/h po tom co 15 minut budu cekat po poloze ON pak do polohy OFF nebo ACC ..

Co se týká tlaku v pneu při R17 a R19 viděl jsem na youtube kde dealer (asi z USA) ukazoval štítek na dveřích (modelový rok 2017 - 2020) a modely s R17 měli jiný tlak 2,4bar jako modely s R19 2,5bar, proto můj dotaz. Rozumím že v EZ jsme jiný . ..
 
Toto jsou disky z fota,pořád si myslíš,že víš všechno.Zobrazit přílohu 31722

Zobrazit přílohu 31721

Ja uz nevim, jak slusne a neurazlive napsat, ze jsem nikde nepsal, ze vim vsechno, dokonce jsem psal "nejsou to nahodou", protoze houby vim o tom, co si kdo nechal jak prelakovat, nebo jak vypadalo uplne vsechno, co Mazda kdy vyrabela... Za nepresnost ohledne ET jsem se sam omluvil a sam napsal korekci, protoze (ha!) nevim vsechno, a nez jsem se podival do technicaku, zil jsem v domneni, ze na KE i KF je shodne ET u 19".

Co jeste chces slyset!? Vidim na aute disky, ktere vypadaji na prvni pohled z fotky jako disky z 6 GL, nikoliv jako disky, ktere si pamatuju z ruznych modelu CX5, tak — podle me v naprosty slusnosti a zcela korektne, s argumenty — upozornim na to, ze davat na CX5 disky z Sestky je riskantni z pohledu pojisteni i technicke kontroly, i protoze jsem to resil parkrat naopak, a ty me zacnes urazet podsouvanim neceho, co nikde netvrdim.
  • Tak to ty disky z Sestky nejsou. Nebo jsou a neresis to. At uz a nebo b, stacilo to napsat, ne?
  • Kdo tady prekracuje nejaky hranice slusneho chovani? Hm?
Pripadam si jak v nejaky diskusi pod clankem na blesk.cz, sorry jako. Tohle je jak slapnout nekomu na kuri oko...
 
Poslední úprava:
Back
Top