• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Tohle by byla bomba! Pokud chce nějaká automobilka nadále prodávat své modely i na starém kontinentu, nevyhne se bohužel nějaké formě elektrifikace. Toho si je vědoma i Mazda, a proto zamýšlí, jak vyzrát nad budoucností v automotive oblasti. A to by nebyla Mazda, aby nepřišla opět s něčím speciálním… Jak už je známo, Mazda se snaží snižovat či udržovat váhu svých vozidel, jak to jen jde – důkazem je například model MX-5. Je všeobecně známo, že hybridní či elektrický model disponuje vyšší váhou než ten s konvenčním motorem a tomuto se chce japonská automobilka vyvarovat nebo alespoň se pokusit být o krok dále než konkurence. Mazda si tak hraje s myšlenkou, že by vyvinula karbonový podvozek. Před pár dny byl totiž zveřejněn patent...
V loňském roce byla po více než deseti letech obnovena výroba rotačního motoru, který je typickým prvkem pro Mazdu, ale bohužel nenašel takové uplatnění, jaké bychom si nejvíce přáli. Jinými slovy, nedorazil jako agregát ve sportovním modelu, nýbrž jako jakýsi generátor v MX-30 e-Skyactiv R-EV. Že bychom se dle posledních zpráv přece jen dočkali toho sporťáku? Prezident a generální ředitel Mazdy, Katsuhiro Moro, prohlásil nedávno na tokijském autosalonu, že s účinností od 1. února letošního roku vznikne speciální tým inženýrů, který se zaměří na vývoj rotačních motorů. Samozřejmě Moro nebyl sdílnější ohledně toho, na jakých projektech bude pracovat zmíněný tým, ale víceméně mluvil o konceptu Iconic SP, u kterého ho potěšila i pozitivní...
Do čtveřice všeho dobrého? Mazda představila včera už čtvrté prémiové SUV, které se bude prodávat především v Evropě, ale také v Japonsku a Austrálii. Nově představená Mazda CX-80 byla chybějícím dílkem do rodiny prémiových SUV a připojí se tak k modelům CX-60, CX-70 a CX-90. Není také tajemstvím, že se CX-80 stane novou vlajkovou lodí evropského portfolia a nahradí tak dosluhující model 6. Nikoho asi nepřekvapí, že CX-80 sdílí mnoho prvků se svou menší sestrou CX-60, ba dokonce přední část vozu je naprosto identická, ale rozvor náprav a zadní převis má delší. Díky tomu se pak záď podobá spíše CX-70 nebo CX-90, které se prodávají pouze na severoamerickém trhu. Z profilu disponuje CX-80 delšími zadními dveřmi a silnějším chromováním na...
Krom elektrického sedanu Mazda EZ-6 byl představen na pekingském autosalonu i působivý koncept SUV Mazda Arata, který je nejspíš předzvěstí očekávaného modelu EZ-60. Arata v sériovém provedení má být přímým konkurentem velmi známé Tesly Model Y. Vzhled představeného konceptu, který vychází pochopitelně z designového jazyku Kodo, popisuje Mazda jako oduševnělý, futuristický a moderní. Na první pohled Arata zapůsobí malými okny, osvětlenou přední maskou, elegantními předními i zadními světly, bíle svítícím nápisem Mazda na bocích i na zádi v červeném a dominantním spoilerem, který je svisle rozpůlený třetím brzdovým světlem. Jelikož jde o koncept, má místo zpětných zrcátek kamery, zapuštěné vnější kliky a chybí i zadní stěrač. To by se...
Back
Top