• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Píše se rok 2020. Na našem webu zveřejňuji článek o tom, že Mazda pracuje na nové generaci modelu 6 s pohonem zadních kol a benzínovým šestiválcem. Představení je naplánováno na rok 2022, čtenáři jásají. Jenže o dva roky později je tomu vše jinak. Co prozradilo vedení Mazdy? Nedávno představená Mazda CX-60 je prvním modelem nové generace, která bude využívat novou platformu s pohonem zadních kol Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture. Ta je vyrobena tak, aby byla kompatibilní jednak se šestiválcovými motory, tak plug-in hybridní soustavou. Pochopitelně se pak začaly šířit informace ze zahraničí, že by stejnou techniku mohla dostat i nová 6. MOŽNÁ PODOBA NOVÉ MAZDY 6 DLE AUSTRALSKÉHO DENÍKU! Šéf vývoje a výzkumu Mazda Europe...
Je to skoro rok, co jsem psal o výňatku ze zprávy pro investory, kde byla zmíněna investice do nového podvozku s pohonem zadních kol, ale také šestiválců, ať už benzínových, tak dieselových. Od té doby nepadlo ani slovo o budoucích plánech automobilky, proto mnoho z nás se zas rozloučilo s onou nadějí. Tu však nyní obnovuje americký portál Car and Driver, který přichází s potvrzením techniky pro novou Mazdu 6. Na co se můžeme tedy těšit? Segment D neboli střední třída, už není tolik v oblibě, a to díky velké poptávce po vozech SUV. Proto není divu, že některé automobilky končí s modely v daném segmentu. Příkladem je např. Ford, který už potvrdil, že Mondeo nedostane nástupce. Osobně jsem se bál, že podobné rozhodnutí udělá i Mazda...
Malá, jízdně skvělá, ale přesto nedoceněná a taky drahá. Řeč je o nejmenším zástupci portfolia Mazdy, který se prodává momentálně už ve čtvrté generaci. Mazda 2, ač se to nezdá vzhledem k designu Kodo, je na trhu už šestým rokem, a to je už pomalu na představení nové generace, i přesto, že nedávno „dvojka“ prošla lehkým faceliftem. Jaké má automobilka plány s modelem segmentu B? Prodeje Mazdy 2 nejsou oslňující a je si toho vědoma určitě i sama automobilka, proto zveřejnila v prezentaci k finančním výsledkům za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2021 možné řešení, jak snížit náklady a třeba i změnit cenovou politiku modelu. Ovšem bude k tomu potřebovat Toyotu jako svého partnera v rámci aliance. Dle jednoho snímku ze zmíněné...
Malá, jízdně skvělá, ale přesto nedoceněná a taky drahá. Řeč je o nejmenším zástupci portfolia Mazdy, který se prodává momentálně už ve čtvrté generaci. Mazda 2, ač se to nezdá vzhledem k designu Kodo, je na trhu už šestým rokem, a to je už pomalu na představení nové generace, i přesto, že nedávno „dvojka“ prošla lehkým faceliftem. Jaké má automobilka plány s modelem segmentu B? Prodeje Mazdy 2 nejsou oslňující a je si toho vědoma určitě i sama automobilka, proto zveřejnila v prezentaci k finančním výsledkům za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2021 možné řešení, jak snížit náklady a třeba i změnit cenovou politiku modelu. Ovšem bude k tomu potřebovat Toyotu jako svého partnera v rámci aliance. Dle jednoho snímku ze zmíněné...
Fórum Ethibel se sídlem v Bruselu zapsalo společnost Mazda Motor Corporation do svého investičního registru Ethibel EXCELLENCE. Zápisem fórum vyjádřilo Mazdě uznání za trvalé úsilí být společensky odpovědnou společností a příkladným zaměstnavatelem. Společnosti zapsané v registru se vyznačují pozitivním přístupem k širokému okruhu témat společenské odpovědnosti, od komunitních a dobročinných aktivit přes lidská práva a zacházení se zaměstnanci až po otázky životního prostředí, například nakládání se surovinami. Mazda se v Evropě podílí mimo jiné na projektu dětských vesniček SOS nebo na Světovém summitu laureátů Nobelovy ceny míru. Mazda Motor Europe spolu se svými národními organizacemi už pět let podporuje dětské vesničky SOS formou...
Kdo by neznal Pikes Peak. Hora v americkém Coloradu, kde se pravidelně pořádají závody do vrchu. Krom toho jde také o skvělou „módní přehlídku“ divoce upravených aut a nebude tomu jinak ani při stém závodu. Ovšem opravdu nadupaný speciál pro nadcházející ročník představil Mad Mike, vlastním jménem Michael Widdett. Možná si někteří z Vás právě řekli, kdo je sakra Mad Mike? Jde o novozélandského driftera, který už potrápil pár Mazd, a hlavně ty s rotačním motorem. A tohle know-how zakomponoval právě do speciálně upravené Mazdy 3. Na samotný hatchback nižší střední třídy není mnoho náhradních dílů k sehnání, a proto už i tak jde o výstřední proměnu. Pod kapotou se nachází čtyřrotorový rotační motor o přibližném výkonu 1200 koní, který...
Boří klišé, že ženy nerady řadí. Zlata Adamovská totiž nemá ráda auta s automatem a nechce se nechat připravit o možnost mít nad vozem kontrolu. Možná proto, že ani v životě nechce jen tak odevzdaně plout. Celý rozhovor s ambasadorkou Mazda Zlatou Adamovskou ve formátu PDF Pokračujte ve čtení...
Že by? Jsou tomu asi dva měsíce, co jsem psal, jak současná Mazda 6 má údajně vydržet na trhu ještě pár let a pak definitivní sbohem… Máme září a najednou to vypadá zas jinak! V Japonsku začaly kolovat informace, spíš spekulace, že Mazda změnila názor a přece jen se pustí do vývoje nové generace Mazdy 6. Vezmeme-li to pohledem do minulosti, tak současná verze Mazdy 6 se nabízí už od roku 2012. Jinými slovy, s ohledem na životní cykly konkurenčních modelů značně přesluhuje. Proto zástupy skalních fanoušků doufaly, že každým rokem by mohla dorazit nová generace, ale všechny naděje zhatil loni v březnu Joachim Kunz, šéf vývoje Mazda Europe. Ten pronesl, že nová platforma s pohonem zadních kol se neplánuje u modelu 6. Jenomže japonský...
Benzín i nafta, jakožto vedlejší produkty ropy, jsou už mnoho let nedílnou součástí automobilového světa, resp. spalovacích motorů. Jenomže spalováním fosilních paliv vzniká mnoho nepříjemných znečišťujících látek, které samozřejmě škodí nám, ale i životnímu prostředí. Bohužel vlivem stále se zpřísňujícím emisním předpisům dojde jednou k úplnému zákazu prodeje nových aut na fosilní paliva. Vezměte si takové Norsko, které chce zakázat prodeje nových osobních aut s benzínovým nebo naftovým motorem od roku 2025 a o deset let později dojde i na zákaz prodeje užitkových vozidel. I nařízení č. 14057 amerického prezidenta Bidena mluví o tom, že nová lehká užitková vozidla do soukromého vlastnictví mají disponovat nulovými emisemi škodlivých...
V současnosti prodávaná Mazda 6, ať už v provedení sedan nebo kombi, se prodává i přes nějaké modernizace už deset let. Vyjma tedy USA, neboť tady byl prodej ukončen v loňském roce. Automobilka si však připravila pro své zákazníky výroční Mazdu 6 20th Anniversary, a jak už přídomek napovídá, jde o připomínku, že se Mazda 6 ukázala poprvé před dvaceti lety, čili v roce 2002. Co nabídne speciální edice? Výroční Mazda 6 20th Anniversary je sice zatím oficiálně potvrzena pro japonský a australský trh, ale my už víme, že se dostane i do Evropy, a to včetně České republiky. Bude se nabízet pochopitelně v obou karosářských variantách, ale na výběr budou jenom dva prémiové odstíny – Artisan Red a Rhodium White. K tomu budou 19palcová lesklá...
V listopadu loňského roku v rámci prezentace byl představen elegantní koncept Vision Study, který zobrazuje zároveň dlouhodobý závazek Mazdy pro výrobu zábavných aut. Daná studie může být předzvěstí nové MX-5, anebo třeba také ne. Jedno je však jisté – MX-5 bude žít věčně. Ano, je to tak. Generální ředitel Mazdy Europe, Martijn ten Brink, pronesl během rozhovoru s deníkem Autocar na bruselském autosalonu, že jejich sportovní model nikdy nezemře. Přesněji na otázku, co automobilka chystá pro oblíbený roadster s pohonem zadních kol, Brink odpověděl: „Jak zůstanete věrní konceptu auta, abyste ho přenesli do příští generace technologií? Rozhodnuto o tom ještě nebylo, ale bylo by zas fér říct, že MX-5 nikdy nezemře.“ Dále Martijn ten...
A co emise? Tuhle otázku pokládá vedení automobilek svým podřízeným asi nejčastěji za poslední dobu a není divu, tlak na snižování emisí je značný. Jenže Mazda, jak už bývá u ní zvykem, jde opět proti proudu. Nedávno totiž představila nejen novou platformu s pohonem zadních kol, ale také příchod šestiválcových motorů. Dokonce jde snad o poslední automobilku, která nabízí ještě atmosférické motory a navíc nadále vidí budoucnost pro spalovací motory – alespoň v některých částech světa. Velký otazník pak visí nad modelem MX-5, který je stále naživu i navzdory sílícím tlakům na snížení emisí vozového parku dané značky. Proto britský deník Autocar uskutečnil rozhovor s vedoucím výzkumu a vývoje Mazdy pro Evropu, Joachimem Kunzem, jež...
Nová Mazda6 obdržela prestižní ocenění red dot design award 2013, udělované za mimořádný produktový design. Je to další úspěch pro fascinující novou vlajkovou loď značky Mazda a její revoluční designový sloh "KODO - Duše pohybu". Porota složená z 27 nezávislých odborníků na design, která posuzovala jednotlivé produkty na základě devíti kritérií, vyzdvihla u Mazdy6 vysokou úroveň designérské inovace stylu KODO. Tento oceňovaný designový směr, vytvořený pro novou generaci automobilů Mazda, je inspirovaný explozivním uvolněním energie, jak ho lze vídat u divokých zvířat - ale třeba také u startujících sprinterů. KODO symbolizuje vitalitu a agilitu Mazdy, dokonale doplňuje její přístup ke konstrukci vozů. Na kontě má již několik jiných...
Hlasy čtenářů časopisu AUTO BILD hovoří jasně – nejatraktivnějším automobilem střední či vyšší třídy je nová Mazda6. Nejpohlednější automobily vybíralo přibližně 200 000 čtenářů časopisu AUTO BILD a jeho mutací z patnácti zemí Evropy. Mazda6 získala 23,1 % hlasů a předstihla tak Maserati Quattroporte (19,1 %) i Mercedes-Benz třídy E (13,1 %). Za to jí náleží ocenění nazvané AUTO BILD Design Award 2013. Japonský výrobce triumfoval v tomto prestižním hlasování již podruhé za sebou. Loni ocenění získala Mazda CX-5, a to v kategorii „SUV, velkoprostorové a terénní vozy“. Oba modely byly navrženy ve stylu KODO – Duše pohybu, který má na kontě mimo jiné prestižní mezinárodní cenu red dot design award 2013. KODO ve své nejryzejší formě...
V pondělí 20. ledna 2014 se uskutečnilo v TOP Hotelu Praha slavnostní zakončení ankety Auto roku 2014 v České republice. Jejími vyhlašovateli byly Klub motoristických novinářů a Klub motoristických publicistů ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. O tom, který z 37 nominovaných modelů se stane Autem roku 2014 v České republice, rozhodovaly body, rozdělované 42člennou porotou, složenou z odborných motoristických novinářů. Ta v prvním kole vybrala pětici finalistů a z ní pak absolutního vítěze. Jeho jméno nebylo do poslední chvíle známo, protože sčítání jednotlivých hlasů probíhalo přímo na místě během programu. Nejvíce jich shromáždila Mazda6 a je tak po zásluze Autem roku 2014 v České...
V pondělí 20. ledna 2014 se uskutečnilo v TOP Hotelu Praha slavnostní zakončení ankety Auto roku 2014 v České republice. Jejími vyhlašovateli byly Klub motoristických novinářů a Klub motoristických publicistů ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. O tom, který z 37 nominovaných modelů se stane Autem roku 2014 v České republice, rozhodovaly body, rozdělované 42člennou porotou, složenou z odborných motoristických novinářů. Ta v prvním kole vybrala pětici finalistů a z ní pak absolutního vítěze. Jeho jméno nebylo do poslední chvíle známo, protože sčítání jednotlivých hlasů probíhalo přímo na místě během programu. Nejvíce jich shromáždila Mazda6 a je tak po zásluze Autem roku 2014 v České...
Back
Top