• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

@Jakubf .. rozvody neni treba delat,jsou to zbytecne penize navic. To je snad jediné na tom motoru co opravdu vydrzi "celou zivotnost" v podstate na vsech autech co nam proslo i servisem a meli ruzne zavady tak rozvody byly vzdy ok...problem byva samozrejme s retezem u olejoveho cerpadla a to je potreba mit zkontrolovany...aby se nedelala zbytecna prace...pokud je vydrena vacka je potreba eliminovat ty piliny ktere mohli poskodit i ostatni veci..hlavne pak viz turbo...tam si udelej vymenu nejtku za sroubek...a mas zase o starost min...pak kdyz budes hlidat DPF a menit fakt pravidelne olej je relativme vyhrano...doufam ze to nezakriknu..ale. @MAN by snad mohl potvrdit moje slova ze to auto pak opravdu pomerne spolehlive jezdi jen proste to je pak o starostlivosti jak na stare Š120 kdy se jezdi s golou v kufru..coz od Mazdy vetsinou majitele necekaji...ale me to vratilo do klukovskych let...jen to vysvetlit manzelce trvalo...a zase ted uz si uzivame klidu s benzinovou kraskou :)
 
Prave ze je vyhoda ze to jde softwarove..takze se kdykoli da resit jeho odpojeni nebo pripojeni (ikdyz to asi uz nikdo neudela)
 
Ahojte vďaka za spoluprácu @Reddwarf a @shr3k určite dám priebežne vedieť ako to ide ale vidím to na tak na 3-4 týždeň popri práci tak dám vedieť, inakšie neviete o nejakom fajn servisnom manualy? Našiel som len na cx5 a tam dačo nájsť je dosť o držku. Inakšie tie výfukové ventily som kúpil náhradu ale moc sa mi nepáčia nw či nepôjdem do originálneho koľko tak vychádza neviete? Tie náhrady majú ten driek nejaký matný moc sa mi to nepáči.

IMG_20230114_120048.jpg IMG_20230114_120050.jpg
 
Urcite nesetri a ber jen originaly...neni to zadna palba pri celkove cene se to ztrati. Hlavne pak originalni srouby na utahnuti hlavy. A dodrzet utahovaci momenty a poradi utahovani. Nejaky manualy mam co pouzivam z toho co mi tu poskytl Shr3k tak kdybys potreboval muzu ti to poslat. Jinak osobne jsme to delali cca mesic ikdyz jsem taky myslel ze to bude za tri tydny :)
 
Vďaka za info tie ventile dám orientálne určite zajtra objednám, no len tesnenie pod hlavu som kúpil už od elringu a sroby na hlavu značky ajusa tak teraz nw na nervy ? a s tými manuálny vedel by si mi pomôcť ďakujem.

Rozvody značky febi
 
Ahojte prišli mi nejaké veci objednával som aj nové o-kružky na olejové čerpadlo len tie nové sú není také široké stretli ste sa s tým niekto? V pravo starý o-kružok.

IMG_20230116_123033.jpg IMG_20230116_123038.jpg
 
Ahojte ešte jedna vec dnes prišla aj reťaz olejoveho čerpadla ťa stará reťaz sedí presne pritom opotrebenie na kolieskach je zanedbateľné nová je na kolieskach dosť voľná a merám hrúbku valčekov tak na starej reťazi majú 6mm a na novej 5mm aj články sú zreteľne tenšie. Začína sa to celé zamotávať ?

IMG_20230116_163848.jpg IMG_20230116_163916.jpg
 
předpokladam že je to nějaka druhovýroba..jsi si jistý že je to opravdu díl co tam je podle katalogu? Nemohli to třeba zaměnit za jiný typ?Obojí máš od stejného dodavatele?
 
Ahoj @Reddwarf prvá je moja stará reťaz a druhá je nová ktorá by mala byť originál po úprave aj OM sedí len je tenšia a aj valčeky tenšie o 1mm.cize reťaz je na kolieskach o dosť volnejšia. Jedine mi to pripadá že keď ich trhalo tak urobili úpravu s tými valčekami aby bola možnosť čiastočnej vôle v kolieskach inakšie si to neviem vysvetliť. Dnes som dal akurát zrovnať hlavu a blok motora. A nakoniec aj sacie výfukové ventily sú na kašu... Len na Slovensku z Mazdy pýtajú za jeden ventil 30€ a na allegre stojí nový 19€ riadny rozdiel. A to s tou reťazou riešim už aj v Mazde ale sú tam moooc ochotný ako vždy.... Posielam foto starého sacieho ventilu.

IMG_20230117_181217.jpg IMG_20230117_181249.jpg
 
No pekně, já sací aspon zachránil ty problém neměli, měnili jsme jen vyfukové. Škoda že už od toho nemám papír přeci jen je to už nějaký rok co se to dělalo...leda že by to zůstalo někde ještě ve starém účetnictví - jaká byla cena a kde jsme je brali...uvidím zkusím se tím probrat. Řetěz jsem na své nedělal, ale zítra pokud to sdtihnu se stavím na dílnu a můžu se pokusit zjistit, jak to je se řetězy co se měnili na dalších autech co se dělali.
 
Jasné v pohode ak niečo zistíš budem rád dám aj ja vedieť ako som dopadol ?a v zadu čo je solenoid na bloku motora určuje tlak oleja? Pri turbe.
 
Ahojte Mazdaci
@shr3k presne ako hovoríš je to tak treba k tomu druhé kolesá inakšie je reťaz zbytočná.
Akurát som bol po blok a hlavu blok bol krivý v strede 0,14mm hlava bola na tom lepšie 0,1mm. Blok bol frézovaný a vidno na ňom ako keby strabamce a trošku to aj cítiť či to ešte prejsť z ľahka brusnym papierom nejakou 600 alebo 800? Prikladám foto

IMG_20230118_155944.jpg IMG_20230118_160020.jpg IMG_20230118_160027.jpg IMG_20230118_160944.jpg
 
Ahoj je to jak pise Shr3k, ted jsem dojel z prace a zjistoval ten retez. Musi k tomu byt i nova kola. Nebo sehnat puvodni retez..ale to je otazka jestli je k sehnani
Ventily dopadly tak ze nam je daval rovnou motorar co brousil a chystal hlavu s tim ze dava to co ma provereny takze original to zrejme nebyl ale neco ve stejne kvalite. Urcite originaly byly ty utahovaci srouby na hlavu.
 
Ahojte @Reddwarf tak mňe na koniec treba všetkých 16 ventilov už objednané čakám na nej aj s kolieskami. Ten blok čo som písal tak nakoniec som ho ešte prerovnal je to super zmestil som sa s rovinou pod 0,05mm. Inakšie s tými piestami je to tam o držku a riadne je to strašne na tesno piest pretŕča nad blok motora pred zrovnanim 0,15mm po zrovnani 0,30mm a hrúbka tesnenia je 0,90mm. Ešte jedna otázka pozrieť pre istotu ojničné ložiská či radšej so toho nechytať?
 
To je dobré video. To se mi líbilo. Ale tam rozebírají ty původní motory, které nemají modifikovanou vačku...
 

Podobná vlákna

Back
Top