• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Klepanie motora

stefan_kristan

nový člen
20
Zdravím,

keďže diesel Mazda zatiaľ veľmi nepoznám chcel by som skúsenejších poprosiť o názor na klepanie motora.
Zvuk vo videu:

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D, 129 kW, 95.000 km, r.v. 2015

Doteraz bol motor tichý, pred dvoma dňami absolvoval asi 15km trasu, väčšinou vo vyšších otáčkach (cesta do pôrodnice). Následne cesta späť, normálna jazda, bez akéhokoľvek prejavu. Na druhý deň rovnaká trasa, motor bol ticho, cestou späť sa spustila regenerácia DPF, ktorú nevedel dokončiť - hodnoty PM_ACC a PM_GEN klesli na nulu asi po 10km, PM_ACC_DSD sa držalo na cca. 3,5 g/l a klesalo len pri znížení otáčok / jazde z kopca, pri jazde cca. 100km/hod po rovnej ceste, otáčky okolo 2000 stále stúpalo.

Po cca. 30km som musel zastať a teda prerušiť regeneráciu. Po 10min zastávke pri opätovnom naštartovaní začal motor klepať. Regenerácia skončila po ďalších 5km na hodnote 3,8 g/l. Žiadna zmena vo výkone, žiadna chybová hláška.

Zmena, ktorú som si všimol boli korekčné dávky a teda hodnoty INJ_CMP pričom všetky boli okolo -0,200 mm3 len INJ3_CMP bol asi 4,500 mm3. Skúsil som korekciu vstrekovačov, po nej sa klepanie nezmenilo vôbec a INJ_CMP psu okolo -0,200 mm3 a opäť INJ3_CMP klesol na 1,600 mm3.

Auto má 95tis. km, olej menený každých 10tis. km (od poslednej výmeny 2000 km), podložky pod vstrekovačmi vymenené pred 10tis. km, kôš čistý. Dlhšie riešim problém s DPF - regenerácia každých 70-80 km, v poslednom mesiaci to bolo 50-60 km, pôvodne som si myslel, že kvôli zmene teploty, tiež ma vyššiu spotrebu - cca. 9 l/100km ale tento údaj dosť ovplyvňujú časté regenerácie. Vyčistené sanie, vymenené oba EGR ventily, vyčistený MAP, nový MAF, nový snímač dif. tlaku, nový snímač tlaku vo výfuku, tankovaný len Shell V-Power Diesel, skontrolované turbo, nikdy nezistená žiadna chyba a žiadna zmena.

Napadá niekomu kde začať? Podľa vyššie popísaného by som začal vstrekovačmi ale príde mi to príliš "hlučné" a zároveň neviem či sa dajú repasovať.
Alebo: zdvihátka ventilov, vačka (nespadá do rizikovej skupiny podľa VIN, málo km).
Snažím sa objednať nové tesnenie pod veko ventilov + nové podložky tak som to zatiaľ nezačal rozoberať.


Hodnoty FI_LRN:
FI_LRN_01
32​
FI_LRN_02
24​
FI_LRN_03
0​
FI_LRN_04
32​
FI_LRN_11
12​
FI_LRN_12
8​
FI_LRN_13
-4​
FI_LRN_14
12​
FI_LRN_21
8​
FI_LRN_22
4​
FI_LRN_23
0​
FI_LRN_24
4​
FI_LRN_31
12​
FI_LRN_32
4​
FI_LRN_33
0​
FI_LRN_34
-4​
FI_LRN_41
4​
FI_LRN_42
0​
FI_LRN_43
-4​
FI_LRN_44
-12​
 
Těžko říct, ale už se tu vyskytla auta po faceliftu s též vydřenou vačkou i od těch novějších měkčích vahadel. Takže těsnění a podložky vypadá jako dobrý start. Ale ty naučené hodnoty FI_LRN mi nepřijdou jako extrémně rozhozené (zvlášť ty ve vysoké zátěži), jsou to pořád jen milisekundy... Teď jsem si to poslechnul, podle frekvence, kterou to klepe, to fakt vypadá na jeden vstřik.
 
Poslední úprava:
Ahoj, nejsem odborník a mám starší model Mazdy, ale docela mi to připomíná můj příběh. I ten zvuk je docela podobný - kovové klepání. U mě to byla KO šála na ojnici. Takže už se rovnou udělala GO motoru (všechny nová ložiska, pístní kroužky, přeleštit klikovou křídel, těsnění, podložky, žhaviče atd.). Od té doby jsem ujel skoro 50 000 km a motor šlape jak hodinky, olej na milimetr stejně po i před výměnou a regenerace DPF pravidelné.
Vím, že Tvůj motor je "trošku" jiný :) , ale třeba Ti má zkušenost pomůže. Když ne, tak jsem se aspoň pokusil...
Krásné vánoční svátky. R.
 
nechci strašit...podobný zvuk, podobný stav jsme řešili na Supu..2013, naj. 200 tis, problém byl nejdřív na vačce - velmi podobný problém jak u nášich aut - vydřená...ale stejně to nevyřešilo...dělalo to dál...nakonec byla prasklá klika.
 
Frekvence toho klepani je nizsi, nez otacky motoru prepocteny za sekundu (neni to jedno klepnuti za jedno otoceni kliky ale spis jednou za dve otacky). Takze tipuju ventilovej rozvod, nebo neco jineho co je pohaneno od kliky s prevodem do pomala...
 
Auto som vzal k mechanikovi - preslo cca. 500m pricom po 450m prestalo klepat, po dlasich 50m sa ozval pisklavi zvuk a pred garazou zdochlo a nejde nestartovat. Motor vobec netoci, pri pokuse o nastartovanie bolo pocut, ze sa mierne pretocil a zasekol.

Zaciatkom tyzdna bude rozobraty a dam vediet kedze alternativy mi prubudaju od zaseknuteho zdvihatka, zlomeny ventil, cez vakuovu pumpu az po rozvod.
Aj ked ten rozvod asi nie - hodnoty CC_DIFP_WOA mam na 3,44° stabilne a zvuk bol jednoznacne spod vika ventilov, prebehol som to stetoskopom. Tiez som zhodil drazkovany remen a teda vylucil vodnu pumpu, AC kompresor, alternator...
 
Priebezne aktualizujem - stav po zlozeni vika ventilov:
- na prvy pohlad to pod vikom vyzera ako keby olej nebol nikdy vymeneny, pritom pred 10tis km bolo sitko ciste, nikdy ani zmienka o nizkom tlaku, pri vypustani oleja pravidelne kontrolovane - nikdy ziadne piliny ani zrazeny olej
- vacka zodrata, pritom nespada do rizikovych (VIN 187769)
- motor sa stale neda pretocit, cakam na zlozenie hlavy a uvidim nakolko je to zle

Nerozumiem celkom tomu preco by tento bordel zostal len pod vikom, resp. ako by mohol vzniknut za 10tis. km.

20210104_180549.jpg 20210104_181035.jpg 20210104_182557.jpg 20210104_182601.jpg 20210104_182603.jpg 20210104_182606.jpg
 
Obavam ze, ze ten bordel cos nasel pod vikem se siril dal po motoru mazanim, a to pak muzes ocekavat pridrena loziska a motor zralej na generalku. Snad ti v Mazde preplati na kulanci alespon tu vacku. Stejne to bude poradna palka...
 
No tohle je děs..bohužel jak jsem říkal..potvrdilo to má slova že vačka bude v háji a bude dobře když jen ta..vypada to na pořádný průšvih, osobně si myslím, že tohle by spíš mohl být problém karbonu od vstřiků pokud byl olej měněný po 10 tis S tím jak popisuješ vypalovani dpf tam muselo být sazí jak z lokomotivy. Měnils podložky? Nebo kontroloval je někdo někdy? Ale sakra ten nájezd 95 tis. to je hruza..opravdu to mělo každých 10 tis. výměnu oleje? A DPF ještě předtím než začlo všechno zlobit si dojížděl? ja bych fakt řekl že musel být problém se vstřikovačem ..a karbonováním vrchu motoru.
 
Podlozky boli vymene na 86tis. km. Vtedy boli ciste, ani stopy po podfuknuti, rovnako ako teraz. Regeneracie boli dokoncovane - samozrejme sa stalo, ze som obcas musel odparkovat auto a prerusit regeneraciu ale obvykle aj tak bola dokoncena pri dalsej jazde.

A ten bordel nie je vyslovene karbon ako od vstrekov, je to husta vazelina. Olej pouzivany Shell Helix Ultra 5w-30.
 
No nějak takhle to vypadá když selžou podložky (v počáteční fázi - spíš mazut než karbon) pod vstřikovačem co je interně zapuštěný v hlavě přes víko ventilů (diesely). Tam potom nepomůže výměna oleje ani po 5000km.

Nechci ani nebudu nikoho obviňovat, ale pokud byly před 9000km měněný podložky pod vstřikama a tohle tam nebylo a teď to tam je,.....
 
Poslední úprava:
přesně tak bych to tipnul....ale když říkaš že ani ted nebyl videt žádny podfuk...pochopil bych kdyby to někdo špatně dotáhl...ale to by ted po sundání muslo byt poznat...a jen možná pitomá otázka, je ten olej se specifikací pro diesel skyactiv?
 
Poslední úprava:
jen tady ještě podotazka pro @Max6 mysllíš že by ten maz byl při kontrole vidět po otevření víčka na dolevaní oleje..třeba kamerkou? popřípadě přímo na něm? Možná měl smulu i v tom že nestihl další výměnu oleje...tam už by to asi poznal že mu z toho jde vazelína.
 
@Reddwarf z hlavy si to teď nevybavuju, ale není tam u tohodle motoru krycí plech pod víčkem oleje ? To potom nemusí být na první pohled znát, protože ten mazut se moc nerozstřikuje a zůstane schovaný pod ním.
U Sky-G nebo MZR benzínů by takováhle fatální kontaminace byla vidět protože tam krycí plech není a po otevření víčka je vidět na stěny hlavy motoru nebo i část vačky případně na rozvodový řetěz.
 
Jj dik za odpoved...schvalne ve stredu budu delat olej tak to zkouknu a dam tu vedet treba i pro ostatni aby vedeli jestli je realny tomu nejak vizuelne predejit kontrolou.
 
Mě spíš přijde divný že by z toho takhle rychle zaklepal motor. Jak jsem pochopil, tak před 9000km byly dělaný podložky pod vstřikama, takže to tam muselo v tý době být čistý. Může být i prasklý ventil...
Osobně bych vytáhnul z vany nasávací sítko
rozebral ho a kouknul co je v něm.

Ale čím se tohle stalo, to už zjistí přesně jen ten co se tuhle hromádku neštěstí pokusí oživit.
 
Poslední úprava:
jo to sedí..taky nechápu, že v sítku nic nebylo, když je po 90 tis. takhle vydřena vačka a že tekl olej když nahoře byla vazelína. Osobně už před lety když jsem ještě měl hodně daleko k řešení vačky..ale vstřiky měli právě ten problém s podložkama....tak sítko bylo úplně ucpané bordelem...a házelo to červený vykřičník na palubce. Naštěstí tenkrát na to zavčasu byla svolávačka a tam se to vyřešilo.
A je fakt teda že tady bych asi neřešil jako příčinu vačku ...spíš bych řekl že naopak vačka mohla být následek až sekundární projev špatného mazání..nemyslím si že by se musela vysoustružit předtím..ikdyž to asi nebude mít už na funkci živočicháře žádny vliv :-(
 
Poslední úprava:
Napadá mě snad jen olejové čerpadlo v pytli, nebo jeho pohon...

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Back
Top