• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Vířivé klapky

Paradox

nový člen
9
Zdravím všechny,

řešil už někdo klepání vířivích klape ?
Konkrétně u 2.5 ?

Myslel jsem, že budu jeden z mála komu to dělá, ale měl jsem možnost slyšet další 2 mazdy a dělali to také . Takže asi žádný ojedinělý kus.

Konkrétně se mi jedná o repas. Rád bych koupil právě zmíněné klapky ideálně i s hřídelí a nahradil.

Bohužel nemůžu najít ani číslo dílu, ani že by se dalo klapky koupit samostatně :( . Jediné co jsem našel tak právě klapky na repas pro ford. Ale vzhledem k tomu že tam mají trošku jinou funkci prej, bojím se že tvarově ani rozměrově nebudou sedět.

Dokázal by někdo pomoci ? :)
 

Přílohy

  • installed_on_the_intake_manifold.jpg
    installed_on_the_intake_manifold.jpg
    86,2 KB · Zobrazení: 208
Na volnoběh mi to klepe taky, ale na jízdním projevu není nic poznat. Chci se tedy zeptat jestli už někdo oficiálně zjišťoval jestli a nebo co je ještě normální klepání? Moje auto má najeto 120k, tak by mě zajímalo jestli je nějaký nájezd, po kterém jsou KO. V autorizovaném servise jsem s tím nebyl, když jsem se postupně dočetl, že to nějakým způsobem klepe "běžně".
 
V první řadě musíš zjistit jestli ti klepou ty výřivé klapky. To zjistíš odpojením červeného konektoru viz video:
Já s tím byl dnes u Balvina a řekli mi, že to je normální a že by to neřešili. Výměna celého modulu sání mi řekli odhadem 20 - 30 tisíc.
Ptal jsem se jestli zde nehrozí možnost utržení klapky jako u prvních Durateců HE a řekli že u MZR se to neděje, takže jde jen o ten hluk.
Asi záleží jak moc to hlučí tobě. Moje auto má najeto 134k. Já se budu pídit po nějakém šikovném servisákovi, který by to dokázal vyměnit levněji než v Mazdě, protože mi ten hluk trochu vadí.
Pokud by jsi byl z Brna, můžeme svoje klepání porovnat :D
Ještě mě napadlo, zda by třeba nestačilo celý modul sání demontovat a klapky pouze vyčistit, tak jako když se ručně čistí vstupní klapka sání ... Ale to už chce mechanika co ty motory zná a bude s tím mít zkušenost.
 
Řekl bych, že na tom budeme podobně. Klepe mi to stejně jako na videu a ruší to jen z venku na volnoběh. Zatím do toho vrtat nebudu. V interiéru to slyšet není a vše funguje, takže si raději počkám, až přijde někdo s tím, že by se to opravdu mělo řešit :).
 
Az se jedna z vyrivych klapek urve a prolitne motorem pres saci ventil, tak budes se mlatit do hlavy, ze jsi to neresil drive.
 
Máte někdo nějaký odkaz, že se to někomu stalo na Mazdě? Zatím na to upozorňovali u Fordu, který měl sice stejný blok motoru, ale má jinak řešené sání, včetně klapek. Jak jsem psal výše, tak je to slyšitelné hlavně na volnoběh cca 650 ot./min. Od 800 už to nejde rozpoznat vůbec. Na poslech s odkrytovaným motorem víc cvrlikají vstřikovače než ty klapky.
 
Na konkurenčním fóru to řeším delším příspěvkem, dovolím si ho dát i sem, snad mi bude prominuto :
Takže jdeme na to :
Dnes jsem byl v Mazdě (Auto Balvin) na svolávačce a při té přiležitosti jsem je nechal udělat diagnostiku a kontrolu chodu volnoběhu motoru. Trápí mě tam mírné vibrace, což je teď vedlejší. To klapání je tedy opravdu způsobeno vířivými klapkami. To už víme.
Klapky nejdou pouze vyměnit, je nutné měnit celý modul sání vzduchu (intake manifold). Obj. číslo modulu komplet vč. všecho příslušenství je L504-13-100D
Cena za tento modul je 23 990 bez dph (a bez práce ...)
Říkali, že by to neřešili, dokud to není nepříjemně hlučné. Ještě se jim prý nestalo, že by se nějaká klapka trhla a vlítla do motoru jako se to dělo u prvních Durateců HE.

Takže možnosti :
- nechat to být
- vyměnit za 30 klacků
- sehnat levněji a nechat to vyměnit někoho levnějšího. Otázka je, aby to bylo kvalitou originálu, klapky do motoru nechce poslat nikdo.

A nyní několik hříšnějších možností:
- nechat vypnuto, jako napsat statham. Z logiky věci by to nemělo ničemu vadit, možná by se to podepsalo na spotřebě, ale jinak ? Jen kdo to otestuje ...
- co to zkusit vyčistit ? Sundat sání musí zvládnout každý mechanik s prstem v nose (viz
) Pak by to šlo vyčistit stejným přípravkem jako vstupní klapka sání, pěkně ručně a pečlivě
- poslat na prase do motoru přípravek na čištění klapky sání a egr. Tak jak je uvedeno v návodu k tomuto přípravku.

Samozřejmě, pokud mají klapky vůle kvůli nánosu karbonu, tak už to vyčištění nic zachránit nemusí, ale myslím že jedna rozborka by za to stála, když víme, kolika lidem by to ušetřilo buď uši nebo 30 papírů ...


Suma sumárum mi z toho vychází, že za všechny problému sání tohoto motoru může EGR. Viděli jste už sundanou klapku sání ne ? Já ano ....
Nebýt této prasárny tak je to vše uvnitř čisté a jako nové ...
 
Pokud by jsme mel cas a prostor tak to sundam uz davno, jenze to auto denne slouzi. Jinak. cele sani se menit nemusi nekde na americkych forech jsem nasel, ze to sani je pry stejne jako na Fordech a maji i stejne rozmery. Takze klapka jde obednat samostatne, jako i gumicky tesneni. Problemem je sehnat. kalenou tycku ktera se opotrebovva v loziscich ktere jsou z plastu. Takze je na uvazeni kolik casu a penez do toho chce kazdej investovat. Uprimne za takovou palbu muzu mit skoro celej motor a ne jen sani. :)
 
První benzínové GGčka mají dneska najeto stovky tisíc kilometrů a klapkama problémy nejsou. Mě ty klapky na 2.3 taky lehce cvrlikají, neřeším a jezdím. Pár GH 2.5 jsem si taky poslechl a všude stejné cvrlikání.
 
Já už mám všechna těsnění objenaná, většinou Ali, to co nebylo tak holt autorizák. Celkem to jsou všechna těsnění, PCV, hadice a další příslušenství PCV atd. Pak se do toho pustím.
 
Pokud tohle uz jsi hledal, tak sem nahod list, mohlo by se hodit pro porovnani cenove nabidky.
@MildaMPS U GG byly loziska u vyrivych klapek jinak. Tam byly jeste kovove, kdez u serie GH a bouzel GJ je tvrzeny plast.

Jinak PCV ventil ceska Mazda nacenoval diky mne pred tremi roky protoze nemeli ani cenu. Ja ho prave menil kvuli podezreni ze je ucpany ale nakonec po vydelani jsme zjistil ze bzla ucpana hadice kde ji nekdo ohnul vic nez mela byt.
 
Zde je seznam dílů, které považuji za vhodné mít připravené při demontáži. Ne všechny jsou nutné. Objednal jsem ale celou sadu těsnění z Ali, takže pohoda. Uvedené ceny jsou z autorizáku, bez DPH. Pod položkou je vždy popis kde jsem to sehnal já.

13-655B LFE213655 GASKET,THROTTLE BODY 827.-
Na to bych se vybodnul, ale páč je v sadě, tak dobrý, takže Ali sada.

20-305A LF0120305 GASKET,E.G.R. VALVE 168.-
Ali sada.

13-111 L50513111 GASKET,INLET MANIFOLD 4x 213.-
Ali sada.

20-305A LF0120306 GASKET,E.G.R. VALVE 204.-
Ali sada.

13-895B LF2L13895 HOSE,P.C.V. 550.-
Auto Balvin

13-890 L356 13890 VALVE,P.C.V. 365.-
Ali zvlášť objednávka.

13-475 LF0110509 RETAINER 333.-
Auto Balvin

13-203 L34113203 SEAL,RUBBER (těsnění PCV) 200.-
Auto Balvin

No a zde odkazy na Ali :
sada těsnění co jsem objednal :
https://1url.cz/VMBrE

Levnější sada, kdyby chtěl někdo zkusit :
https://1url.cz/WMBrB

PCV co jsem objednal:
https://1url.cz/6MBrp

Dále je výhoda té sady, že tam je těsnění na EGR, vezmu to jením vrzem a vyčistím jej taky.
Jediné z čeho mám ještě strach je těsnění vstřikovačů, nepoznám jestli je v té sadě, nebo jej raději koupit zvlášť. Tedy pokud by bylo náhodou potřeba.
Jedná se o to, že jednu hezkou sobotu ráno se do toho pustím a večer to auto bude muset jet :D
 
Při demontáži pojedu podle toho návodu. Je to sice pro 2.3, ale mělo by to být skoro stejné. Je to dost podrobné video, říká tam i utahovací momenty atd. Zvlášť má k tomu druhé, skoro stejné video kde ukazuje výměnu PCV.
 
Ahojte, podávám hlášení z demontáže a čištění bloku sání, EGR atd ...
Hned na začátku mohu hrdě prohlásit, že to bylo celkem k ničemu :)
Ale popořadě.
Pro info, nájezd mám 135k.

Zjevně u Mazdy pár věcí u 2.5 oproti 2.3 vylepšili.
Vířící klapky jako nové, žádný nános karbonu jak jsem očekával dle videa a stavu mé škrtící klapky. Vše bylo jen lehce mazané olejem, což mohl způsobovat PCV. Přesto jsem vyčistil přípravkem na čištění sání. Klapání nezmizelo a asi ani nemohlo, způsobuje to asi vůle v hřídeli klapek. Nebudu dále řešit, není třeba. Maximálně kdyby někdo dokázal sehnat samotné klapky s hřídelí a otestoval že tam sedí, tak to sundám znovu.
PCV jsem vyměnil, preventivně, je levné, tak když už to bylo dole...
Hadice od PCV je zjevně z lepší gumy než u 2.3, žádné náznaky prasknutí. Vyměnil jsem.
Když už to bylo dole, byl dobrý přístup k EGR, tak jsem vyčistil.
Měl jsem strach ze sundání lišty vstřikovačů, naštěstí to docela šlo, bylo třeba opatrně, aby se nezničilo uchycení vstřikovačů v liště. Kolem těsnění vstřikovačů byl dost nepořádek, vyčištěno.
U toho jsem alespoň vyměnil chladící kapalinu za novou, přece jen, má být na 10 let a já mám 2008. Šlo jí ven 5 litrů, takže větší část.

Můj problém s lehkými vibracemi na volnoběh to nevyřešilo. Přesunu svoje bádání směrem k silentblokům motoru a výfuku. Achjo, sám sobě mechanikem, to jsem vždycky chtěl ... :(
 
Podle lidí ve skupině na FB stačí z klasické gumičky o síle 2mm ustříhnout délku 4mm a vložit na dno otvoru čtvercového tvaru. (Vymezení axiální vůle) Těm co tuto ,,opravu,, provedli prý klapky ihned utichly a mají klid. Na ovládacím členu je prý červený konektor.
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg
 
Dnes osobně vyzkoušeno a funguje to.
Přotože nejde upravit příspěvěk zkusím to srozumitelně doplnit sem.
Zkouška se provádí odpojením Hnědýho konektoru od potlaku nad EGR ventilem, klepání by mělo ined ustat, po zacvaknutí konektoru se klepot zase objeví.
Doporučil bych ustřihnout spíš 1cm z gumičky, líp se to tam zapře. Při rozdělání je nejdřív potřeba vycvaknout osku ventilu z modrýho mezikusu. Pak se mezikus vysune ven (je docela dlouhej asi 4cm). Při zpětné montáži doporučím nejdřív zasunout modrej mezikus zpět a na něj pak nacvaknout osku ventilu (doporučím do hlavičky stříknout mazací sprej), za studena to jde pěkně blbě, měl jsem strach že oska praskne ale je pružná dost.
 
Skvelé, fajn návody. Takisto ma to čaká. Ale nechám to už na nejaký pekný jarný deň, zimu si klapky ešte poklepú.
 
Mě přijde že jak se ochladilo, bylo to slyšet víc. Je to jednoduchý a rychlý, měl jsem to udělat už dávno :D
 
100% súhlasím. V chlade to klepe viac a už včera to malo byť hotovo :)
 
Back
Top