• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín 2.3 DISI klepání motoru kov na kov

wojcek

nový člen
14
Zdar borci.

Moji Mazdu CX-7 jsem dával do servisu na výměnu rozvodů a repas turba. Rozvody jsem chtěl vyměnit kvůli hodně nepřirozenému klepání kov na kov od hlavy, přece jen má kára najeto 311 000 km, ale klepání neustalo. Když je motor v záběru, tak mi přijde, že neklepe, když sundám nohu z plynu, je to brutální řehtačka, i na volnoběh. Klepání se nemění se zahřátým motorem. Nejspíš dám káru do Auto Palace v Brně, aby to zdiagnostikovali a řekli mi, kde by mohl být problém, můj mechanik neví. Nesetkal jste se s tím někdo?
 
Super. Mě to připadá, že by to dělal řetěz. Jsi si opravdu jistý, že ti ty rozvody udělal? A pokud ano, tak se vším všudy? Ten zvuk jde s chodem motoru a je to jako když rychle něco o sebe tře kovového. Což by dělal řetěz, kdyby byl málo napnutý/vytahaný. Snad ještě něco přihodí někdo další za tip.
 
Všechny díly, co měnil, mám v kufru. Dával jsem mu originální rozvodovou sadu (díly se řešily tady na fóru). Teď jsem volal do Auto Palace a tam mi řekli, že to může být cokoli, ať to dovezu. V pondělí budu moudřejší. Třeba do té doby někdo přihodí do placu nějakou radu.
 
To bude asi rozumné. Ještě mě napadla nějaká kladka, ale ten zvuk mi moc nesedí. Kladky většinou začnou vrzat. Párkrát jsem viděl, že i tak trochu "ševeleli". Ale toto se tomu moc nepodobá.
 
Jestli ten zvuk jde víc ze strany vzduchovýho filtru tak by to mohlo být vysokotlaký čerpadlo. Odpovídá tomu i frekvence "rachtání". Na druhý straně (u rozvodů) to může být slyšet protože se to přenáší přes vačku na kterou je čerpadlo přímo napojený
 
To čerpadlo mě napadlo taky. Je pravda, že auto při jízdě začalo i cukat, jako by byly nežádoucí detonace při spalování. Dá se to nějak ověřit?
 
Detonace ověříš přes diagnostiku (KNOCK) a vysokotlaký čerpadlo je tam taky, kde můžeš zkouknout tlak a jeho úbytek v různých provozních situacích. Ale po mechanický stránce ti nezbyde nic jinýho než ho demontovat a kouknout na ty díly "prostě okem"
 
Paráda! V pondělí zajedu do servisu, nechám to napíchnout. Díval jsem se rovnou na net, za kolik se pohybuje (kdyby to opravdu bylo ono) nebo za kolik by byl repas, ale našel jsem jen použitá čerpadla neznámého stavu. Nebo potom eBay, tam se pohybuje za cca 9500 Kč + CLO a DPH. Nemáš tip na někoho v okolí Brna, kdo se tím zabývá?
 
Borci, bylo to tím vysokotlakým čerpadlem. Sundal jsem ho a po rozebrání jsem zjistil, že bylo plné karbonu. Kompletně jsem ho vyčistil a složil zpátky, nyní je motor tichounký, jako když byl nový. Zvedl se i výkon, auto jde neskutečně za plynem. Když jsem byl u toho rozebírání, sundal jsem i víko ventilů a podíval se na vůli mezi hydroštely a vačkami. Nějaká vůle tam je, ale nic hrozného, ani ne 0,1 mm. Zkontroloval jsem taky předepnutí řetězu, taky OK. Díky za podporu!
 
Díky! Tahle Mazdice bude jezdit ještě dlouho, jen jí musím dát péči, jakou jí předchozí majitelé nedopřáli.
 
To rád slyším. 2.3 DISI je fajn motor, ale chce hodně péče a málo kdo z normálních lidí jí to dopřál. Až budu mít někdy garáž a výbavu, tak koupím nějaké MPS a udělám GO. :)
 
Back
Top