• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Akčný člen var. časovania ventilov

marosan

nový člen
2
Zdravím,

Chcel by som vás znalejších poprosiť o pomoc. Jedná sa o Mazdu 6 GY, r.v. 2005, 2.0, benzín, 108kW. Mazda je po výmene piestnych krúžkov, prebrúsení hlavy, guferá ventilov atď. => pretesnenie z dôvodu vysokej spotreby oleja.

Pri skladaní - čistení olejovej vane našiel mechanik ulomený diel v oleji. Takže preliezol celé auto a našiel chybu na akčnom člene, ktorý ovláda variabilné časovanie sacích ventilov

Vraj to má iba originál Mazda, ale za 20 000 CZK.

Vedeli by ste mi poradiť, či by to pasovalo ešte z iného motora (ak si dobre pamätám, 2.3 vznikla prevŕtaním z 2.0) v z dôvodu rozšírenia hľadania z áut na ND?

Nemal by niekto na predaj tento akčný člen?

Poznáte niekto vrakáč, kde by sa to dalo zohnať?

Vopred veľmi pekne ďakujem za pomoc.
 

Přílohy

  • 17616_2018-11-22-21-00-56-window.png
    17616_2018-11-22-21-00-56-window.png
    1,2 MB · Zobrazení: 22
  • 17617_img-20181122-191829.jpg
    17617_img-20181122-191829.jpg
    285,2 KB · Zobrazení: 22
Jen bych ještě doplnil, že v tomhle případě je téměř nutnost vyměnit i rozvodový řetěz.
A je velmi doporučeno při týhle operaci vyměnit i napínák řetězu, ozubený kola kliky i druhý vačky a případně i vodící lišty.
 
Ešte raz ďakujem za pomoc.

Zvyšok rozvodu bude nový, pretože reťaz bola vyťahaná. Akurát sme sa zatiaľ zasekli na tomto dieli. Auto je rozobraté už viac ako mesiac od 16.10.18 - dlho sa čakalo na srovnáni hlavy z dôvodu časovej vyťaženosti firmy, ktorá realizovala repas hlavy. Tento víkend malo byť auto hotové, a keď som sa na to najviac tešil, dostla som info o tejto poruche a vyzerá to tak, že najbližšie 2-3 týždne znova bez auta :(
 
Back
Top