• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Autíčkář.cz - Autíčkářova garáž: Mazda6 2.5 G194 Revolution se představuje

KlikPet

rodinný člen KLANu
360
Zacatek dlouhodobeho testu nove Mazdy 6 s 2.5 litrovym benzinovym motorem. Zatim prvni cast najdete zde: https://www.autickar.cz/clanek/autickarova-garaz-mazda6-2-5i-revolution-se-predstavuje/ Autor se nevyhnul ani memu "oblibenemu" tematu vypinani dvou valcu. Osobne budu hodne zvedavy, jak konkretne toto bude komentovat dal po delsim najezdu...

Jinak ale (jak uz jsme na tomto serveru zvykli) velice vystizny popis, se kterym se ja se svymi zatim necelymi 15k najetymi km vetsinou stotoznuji. Co vy ostatni? ;)
 
Taky jsem na to včera večer koukal. Pěkně napsáno a klidně bych se pod to podepsal, protože má zkušenost je podobná.
Musím někde vyzkoušet i ty látková sedadla. Já si na ty v Takumi nijak nemůžu stěžovat, jsou hodně pohodlná i na delší cesty, tak by mě zajímalo jestli látková jsou úplně totožná a je akorát jiný "potah".
 
Měl jsem "standardní" látková sedadla v nové šestce, kterou jsem měl půjčenou jako náhradní vozidlo. Najel jsem s ní sice jen pár kilometrů, ale nemohl jsem si na nic stěžovat. Na dotek příjemný povrch a pohodlná byla myslím stejně, jako moje kožená. Navíc musím říct, že ve skutečnosti vypadají lépe, než na obrázcích. Jen třeba čokoláda ze svačinky mých dětí se mi z té kůže dostává určitě lépe, než případně z té látky ;)
 
Skoro mam strach, ze testuji tu, kterou budu mit k odberu nekdy na prelomu cervna a cervence :). Uplne stejnou...

Ja mam kuzi na sedackach rad vic vizualne, nez na pouzivani. Teda tu bilou. Na dotek "teplejsi" a jemnejsi textil mi je prijemnejsi, dvojnasob v lete pri neformalnich cestach (dovoleny apod.)... ac teda vyhrivani a odvetravani asi resi cast problemu. Kdyz dceri neco upadne - cokoladu ji v aute jist nenechavam - jde to vzdy uplne snadno otrit vlhkym hadrem... fleky jsem v zadnym aute nemel.

Co se tyka vzhledu, tak me se ta nova nahnedla barva textilu v Mazde 6 hrozne moc nelibi, stejne jako se mi nelibila ta hnedocerna kombinace kuze nebo Takumi, takze nove je to pro me nastejno, vsechno stejne "osklivy". Neutralne sedocerny textil v Mazde 6 2017 se mi libi vic, a jediny, co se mi libi jeste vic, je bila nebo bezova kuze, ve vetsine aut vc. nove 6.

Ohledne tvrdosti, tezko rict, vzdycky se mi zdalo, ze je to vicemene nastejno, ale rozdil je v pruznosti povrchu - kuze je jakoby pevnejsi a casem se lehounce povoluje, kdezto textil na vetsine autosedacek je povrchove pruzny, elasticky. Tim padem i se stejne mekkym molitanem je mekkci. Ale to je pouze moje osobni domnenka, nikdy jsem to negooglil :).
 
@Ondrej K Pěkná volba barvy;), Na těch fotkách v testu vypadá opravdu dobře. Jinak souhlasím s bílou barvou interiéru, taky se mi líbí nejvíc a interiér díky tomu působí i vzdušněji.
No když jsme vybírali auto my, tak skladovka s bílým interiérem bohužel nebyla a hnědá nakonec zvítězila, protože černou jsme nechtěli - navíc Takumi bylo zvoleno primárně kvůli přítelkyni, které opticky s bezrámečkovým zpětným zrcátkem příjde lepší výhled z auta ven - na testovací jízdu jsme měli obdobu Revolution Top a výhled s klasickým ji přišel víc stísněný. Bohužel má občas nevýhody ta nízká konfiguratelnost japonců no.

Jinak ještě poznámka k testu. On to vlastně není dlouhodobý test ale nové služební auto autora textu, předtím v průběhu roka až dvou vyšlo několik článků o jeho předchozím autě - Škodě Superb.
 
Docela mě pobavil ten nekňuba, co tam v diskuzi porovnává motor 2.5 s 2.0TSI 280 koní v Supu. A ještě se ptá( ironicky), zda je rozdíl v dynamice poznat. :D
 
Oni na jednu stranu vidi velke vitezstvi Skody ve vetsine kriterii na tyhle strance, http://www.zeperfs.com/en/duel6528-6168.htm, ale na druhou stranu nevidi o tretinu (oprava) vyssi porizovaci cenu, nebo i to, ze ac v 0-Z je naskok Superbu drtivy, v pruznosti 40-140 uz to tak drtive neni (25 %), a v case na okruhu je rozdil 3 % - asi kazdej, kdo s autem jezdi, a nejen kouka do tabulek, vi, ze to posledni je spolu s pruznosti nejzasadnejsi... v kontextu ceny a papirove o pulku vyssimu vykonu a kroutaku Superbu tyhle hodnoty nejsou spatne :).

(A cenu teda beru z konfiguratoru aktualnich modelu v CR pri srovnatelny vybave - Sup LK 2.0 TSI v cerveny, 19", vybava doplnena na uroven Mazdy, 5 let zaruka -- 1'276'000 Kc; Cervena Mazda 6 SDN Takumi 2.5 v max vybave s petiletou zarukou cca 985 tis.)
 
Poslední úprava:
Viděl jsem :). Nikdo nepopírá, že Sup bude v běžném provozu prostě rychlejší. Jenže tito joudové nám to musí pořád zdůrazňovat. A další aspekty je nezajímají.
 
Neni nad to vest diskuzi o jine diskuzi jinde :D.

Fakt ale je, ze Mazda proti 2.0 TSI 4x4 jaksi nema co postavit. Ostatne to bude nejspis i ten duvod, proc treba @shr3k ted jezdi Insignii :D.
 
@hospodský Ok, pak beru zpět, co jsem napsal. Každopádně jsem tím chtěl hlavně říct, že to není klasický dlouhodobý test, jak jej známe, ale více osobní užívání daného vozu.
 
Neni nad to vest diskuzi o jine diskuzi jinde :D.

Fakt ale je, ze Mazda proti 2.0 TSI 4x4 jaksi nema co postavit. Ostatne to bude nejspis i ten duvod, proc treba @shr3k ted jezdi Insignii :D.

Tezky offtopic, ale neda mi to...

Mas pravdu. Taky je pravda, ze vykonnejsich aut a jeste s "odvaznymi" ridici jezdi mizive mnozstvi. Za ctyri roky jezdeni po D8 a okreskach tady na Ustecku mi, nepocitaje sportovni auta, jednou ujela O RS, jednou Mazda 6 (asi 2.5 nebo biTurbo diesel... zrychlovalo mu to "svizne" i pres 200, kdy u trojky dochazela prevodovka a u 165k sestky uz to 210+ moc nechce), parkrat nejaky sedmickovy nebo petkovy BMW, jeste vzacneji vetsi nebo snizeny Mercedesy nebo Audiny, ale ani jednou Mondeo, Passat, Superb, Insignie nebo cokoliv jinyho... pocitam situace, kdy se zjevne chce nekdo projet a ja mam chut taky, takze samozrejme relativne maly vzorek. Ale zas travim v aute 2h denne. Pokud lidi v tom ty motory maji, stejne je nikde viditelne nepouzivaji, ani pri predjizdeni. Ja totiz ve vysledku pochybuju, ze lidi tyhle uplne top motory v beznych autech maji. V nasich firemnich garazich, mimoradne uspesnych globalnich firem nebo bank, jsou temer vsechny "nove" Passaty a Superby v relativne socialnich vybavach, na mensich kolech, a nezridka porad diesely. Ony i ty BMW a Audiny byvaji spis s tema slabsima motorama. Na papire ma Skoda pekny auto, pro internetove diskutery taky dobry, ale v praxi si ho podle me temer nikdo nekupuje, na rozdil od tech Mazd 6 s 2.5 (proporcne vuci zbytku portfolia).

Pripomina mi to vzdy diskuse o high-end kabelech u hi-fi audia... existuji, temer nikdo je nema, jsou krasne udelany a uzasne neovlivnujici zvuk (teoreticky), ale pro realne skvely zvuk jsou zcela zbytecne... nicmene jejich majitele i ne-majitele o jejich prinosu nebo placebo efektu muzou donekonecna spekulovat :). Coz mi ted pripomnelo jeste i treba nektery M-objektivy od Leicy... :).
 
Poslední úprava:
Z D8 mam stejne zkusenosti. Zrovna minuly mesic me nekdo predjel ... AMG C63s. A ze si to tak pamatuju? No protoze za cca posledni rok a pul to bylo jedine auto. Ale ono to bude tim, ze ja beztak jezdim po D8 jen kousek (sjizdim na 18. km). Kdyz jsem loni jel na vikend na Moravu po D1, tak me za ten vikend predjely 3 vozy. Shodou okolnosti to vsechno byly BWM.

Ale vis jak, lidi si do diskuzi tahaji lecjake argumenty, takze top motory jsou na snade ;).
 
ale ani jednou Mondeo, Passat, Superb, Insignie nebo cokoliv jinyho...

Z pohledu řidiče Superbu 2,0TDI 4x4 v ceně pomalu 1,2M Ti klidně napíšu, že s tím autem jezdím pomaleji než s Mazdou. Rychleji s ním ani jezdit nechci, protože je to nepohodlné auto. Nikdy jsem Vám tady nenapsal svůj názor na Superb vs Mazda 6, snad jen občas nějaké menší narážky. Dostal jsem tohle auto od firmy k dispozici, ale jezdím s ním jen proto, že musím. Už se těším na příští rok, kdy si budu moct vybrat něco jiného. A skutečně se bavím nad internetovými diskuzemi, které tohle auto doslova glorifikují, byť většinou nereaguji. Nemá to cenu. Kdo nemá s čím srovnávat, ten prostě neuvěří.

Předně, aby to bylo naprosto jasné, Superb je jen nepatrně starší než moje Mazda 6 a má najeto o něco víc. V podstatě stářím a nájezdem jsou to stejná auta. A teď naprosto a přísně nezaujatě:

Superb má větší kufr a na zadních sedačkách je více místa. To je jediná vlastnost, kde poráží Mazdu 6. Úmyslně píšu tučně a podtrhávám. Pokud mi kdokoliv z Vás nevěří, nabízím Vám zdarma možnost si obě auta projet. Ano, Superb je sice diesel a 4x4 a Mazda předokolka v benzínu, nicméně ani TSI není žádná výhra. Ale zpátky k mému služebáku. Opravdu bez přehání, zcela střízlivě tvrdím, že ve všem ostatním je Mazda 6 lepší.

Výkon Superbu v TDI slabota. Auto jede jen, když jsem sám a to pouze na nižší převodový stupeň. Pokud jsem naložený, autu se nechce zrychlovat. Po přesednutí z Mazdy si musím chvíli zvykat, protože se Superbem si rozhodně netroufnu předjíždět tak lehce, jako s Mazdou. Jízdní vlastnosti zcela bez komentáře, gumový volant Superbu bez zpětné vazby nebudu rozpitvávat. Nechutné bouchání tlumičů Superbu na příčných nerovnostech, strašné. Uhoupaný podvozek, který kolega přirovnal ke kočárku. Adaptivní tlumiče nic neřeší. Hrozný aerodynamický hluk, doslova hučení větru kolem zpětných zrcátek a bočních oken - a pak že Mazda 6 je hlučná. K smíchu! Zkuste si projet Superb ve 130 km/h a pochopíte. A to ani nerýpu do traktorového klepání dieselu. DSG převodovka cuká při každém rozjezdu. Manuál zase řadí přes zuby, není to krásné kovové cvaknutí. Je jedno, co si vyberete, na Mazdu nemá ani jedna převodovka. S oběma jsem najezdil tisíce km.

Dále, po každém nastartování mi něco drnčí v palubovce a povrzávají snad všechny výplně dveří. Asi nemusím dodávat, že Mazda ani nepípne. Sedačky (na webu je označují jako komfortní) nejsou dvakrát pohodlné a hlavně je v nich horko na záda. Mám výbavu z části kůže, z části látka (něco jako Alcantara), ale včera jsem se vracel z Košic a litoval, že nemají ventilaci. Zvuk Canton je doslova strašný, plechový, nemá basy a rádio neustále ztrácí signál. Bose v Mazdě 6 je jako Harman Kardon proti této parodii. :D Infotainment Škodovky sice nabízí víc, ale neumí přes BT korektně přehrávat MP3 z mého telefonu. Dokonce je nepřehraje ani z USB1 slotu, pouze z USB2. V interiéru mám sice efektní LED pásky, ale ty svítí jen když je tma. Přes den je jejich výkon tak slabý, že jsem je dlouho ani nepostřehl. :) Jo a samozřejmě mám verzi s močovinou, kterou dolévám každou chvíli, což je taky docela opruz.

Tahle sranda byla přitom o víc jak 300 tisíc Kč dražší a nemá výbavu, kterou mám v Mazdě. Neumí číst značky, nemá adaptivní tempomat, adaptivní LED světlomety, head-up displej nebo vyhřívaný volant. Není to špatné auto, tak to neberte. Naopak, je celkem dobré s moc hezkým designem. Ale slovo dobré přesně vystihuje Superb jako celek. Je jen dobrý, ne výjimečný. Tedy pokud se nevrátíme k prostornosti auta, kde je opravdu bez konkurence. Jenže já vzduch vozit nepotřebuji. Superb rozhodně nemá na Mazdu 6, ať už jakýkoliv novinář napíše cokoliv. Mě auto nepřesvědčilo a ani mé kolegy ne. Ti byli v pondělí zklamaní, že jsem na Slovensko vzal Superba a ne Mazdu. Pochopitelně, že jsem jinak velmi rád, že Škodovka prodává, protože nás částečně živí, ale soukromě bych si ji nekoupil - za ty peníze nenabízí odpovídající kvalitu.

Tak sorry, že jsem se zase rozepsal, ale už jsem dlouho ani nepípnul... :D
 
Naprosto souhlasím s Krabatem. Mám stejné zkušenosti jako ty. Sice mám jiný motor, ale taky jsem si tzoho už víc projel a Mazda je jednoznačně Top. Je to ale také můj soukromý názor.
 
Ještě taková perlička. Nedávno jsem i u Supa musel měnit zpětné zrcátko, takže očividně problém podobný, jako měla Mazda. Ke všemu jsou zrcátka strašlivě hlučná - někdy to sklápění budu muset nahrát na mobil. :)
 
Z pohledu řidiče Superbu 2,0TDI 4x4 v ceně pomalu 1,2M Ti klidně napíšu, že s tím autem jezdím pomaleji než s Mazdou. Rychleji s ním ani jezdit nechci, protože je to nepohodlné auto. Nikdy jsem Vám tady nenapsal svůj názor na Superb vs Mazda 6, snad jen občas nějaké menší narážky. Kdo nemá s čím srovnávat, ten prostě neuvěří.
Tak sorry, že jsem se zase rozepsal, ale už jsem dlouho ani nepípnul... :D

Poplivat vlastní auto, to je správné téma, takže se přidám :)
Udělal jsem nějakou údržbu a minulý týden jsem přezul bujného hřebce, (který byl kdysi předmětem nevyhlášené tipovací soutěže) na letní kopyta a chvíli jsem se kochal jeho temperamentem. Byl jsem nadšen. S ohledem na cenu a výkon to není zase tak velký překvapení.
Druhý den jsem s ním já blbec jel v ranních příměstských kolonách do práce (silničáři zahájili a do toho se vyrojili velikonoční jezdci) a byl jsem naprosto otráven. Neustále krotit nadbytečný výkon v minimálních rychlostech a předvídat bláznivé kousky strejců na silnici byla otrava.
Třetí den jsem vyrazil s Mazdou. Nachystán na otravnou nudu, jsem si pustil dost naplno Bose hudbu a relaxoval ( jestli se rozjíždění na 1st-3rd tak dá nazvat). Přesto jsem se cítil slušně a všimnul si, že vůbec nesleduju ten největší budík uprostřed - otáčkoměr. Mazdička totiž nepotřebuje budíky a zvuk motoru, protože informuje svého jezdce jemnými vibracemi do spojky či plynového pedálu možná i skeletu kabiny, takže to spojení jezdce s koněm nejsou jenom přiblblý marketingový kecy, ale kluci na tom dost zapracovali ! Ideální denní přibližovadlo. Nepamatuju se, že bych se v nějakém autě takhle cítil.
 
Vím, že mě tady teď asi vydědíte, ale dovolím si trochu polemizovat a možná se i trochu zastat té „české modly“ Superba. Mám novou 6ku nějakých 8 měsíců, najeto mám něco kolem 15.000 km, troufnu si tedy říct, že mám to auto už docela dost ošahané. Nemůžu si pomoct, ale v těch všech hodnocení nové Mazdy 6 mi chybí více kritičností, možná lépe řečeno více objektivity.

Pokud bych měl novou Mazdu 6 srovnat právě se Superbem, nebylo by to ani zdaleka tak černobílé, jak píše @Krabat . Superba jsem měl zapůjčeného týden jako náhradní vůz, navíc jej má můj bratr, takže příležitostně se v něm svezu. Ano, Mazda je na tom v řadě věcí lépe, o dost lépe - geniální podvozek, zábavný motor, úroveň odhlučnění nebo třeba design a zpracování interiéru, tady není sporu. Ale nemůžu si pomoci, Superb mi zkrátka přijde jako mnohem vyváženější auto. Mazda v řadě věcí exceluje, ale v řadě věcí mě hrozně štve.

Tak předně, můj dojem z mého vozu kazí zfušované vypínání dvou válců. Mám tady na to vlákno, nebudu se tedy rozepisovat o detailech, ale tohle je věc, kvůli které bych si tohle auto s tímto motorem už příště nekoupil! Netvrdím, že to, co to dělá mě, musí dělat všem, asi mám opravdu jen smůlu na kus, ale mé auto to hodně degraduje. Pokusím se tohle v mém hodnocení co možná nejvíce potlačit, protože věřím, že tento projev není standard. Pak je tu ale sousty detailů, které více či méně kazí dojem z jinak skvělého auta:
  1. Couvací kamera. O tom už toho bylo napsáno dost, jedním slovem ostuda. Mně osobně to přijde jako odfláknutá práce. Do teď nerozumím tomu, jak tohle mohlo někde na vedení při přípravě auta projít… Panové sorry, ale to by v této podobě v koncernu neprošlo.
  2. Zavírání víka kufru. Proč nemá Mazda automatické zavírání víka kufru? Ano, je to zbytečnost, ale u auta za bez mála za milión… Prostě bych to uvítal, zvlášť, když CX-5ka to má. Srovnání s koncernem? Tohle můžete mít už i v Oktávce.
  3. Zpětná zrcátka bez funkce automatického ztmavování. Tohle také příliš nechápu. Vnitřní zpětné zrcátko se ztmavuje, vnější zpětná zrcátka jsou ale bez této funkce (výbava Revolution Top). Opět, nepřijde vám to zbytečně nedotažené? Mimochodem, v Superbu standard...
  4. Osvětlení interiéru/exteriéru. Obyčejné zažloutlé žárovky v interiéru (LEDky až od výbavy Takumi), podivná a pro mne nepochopitelná směs klasických a LED žárovek v osvětlení exteriéru (o tom tady už bylo také psáno)
  5. Absence ambientního osvětlení. K osvětlení ještě jedna výtka. Škoda, že tak perfektní interiér nemá alespoň nějaké ambientní podsvícení. Někomu se to může zdát příliš pouťové, mně se třeba tohle líbí. Dotváří to příjemnou atmosféru v autě, zvyšuje to pocit luxusu (o který při návrhu interiéru nové Mazdy 6 tvůrcům bezesporu šlo). Jak říkám, jinak perfektní interiér Mazdy 6 by si tohle zasloužil (nemluvě o tom, že tohle měla už i naše 8 let stará fiesta…). V Superbu zrovna tohle myslím funguje, jak má...
  6. Infotainment. Nic, co by mně vyloženě uráželo, ale třeba zrovna koncern je tady minimálně o jednu generaci dál. Ať už grafikou, nebo i přítomnými funkcemi.
  7. V neposlední řadě šíleně měkký lak, který už po pár set kilometrech zdobila řada ďolíčků.
Řada z vás řekne, že to jsou detaily, které nemohou zastřít geniální jízdní vlastnosti nebo zábavný atmosférický motor. Ano, jsou to detaily, ale z mého pohledu právě tyhle detaily dotvářejí auto jako celek a určitě bych je nepodceňoval. Jeden příklad za všechny. Zrovna před týdnem, kdy jsem si to v noci valil 600 km po dálnici z Rakouska domů, bych býval více využil to ztmavování vnějších zpětných zrcátek spíš, než bezpochyby skvělý podvozek, kterého jsem při přímočaré jízdě po dálnici příliš nevyužil…

Takže pokud bych měl Mazdu 6 srovnat se Superbem, napsal bych to asi takhle. Souhlasím s @Krabat , Superb je prostě jen dobré auto, ale je dobrý vždy a ve všem. Mazda je v mnoha věcech výborná, vynikající, ale v řadě věcech je třeba jen chvalitebná a v několika málo věcech v přímém srovnání bohužel prostě propadá. Takže z mého pohledu na tom v průměru bude o něco lépe, než Superb, ale lepší známku než 2 bych jí ve srovnání s 3 Superba nedal. A pozor, to opravdu do hodnocení nepočítám můj problém s dvěma válci, který s Mazdou řeším už přes půl roku a nikdo si s tím neví rady. To bychom byli úplně někde jinde… Superb má vedle toho všeho jednu velkou nevýhodu. Je ho všude plno, silnice jsou přesuperbovatělé, takže to auto nás všechny štve už pouhou existencí. Pokud k tomu přidáme vesměs glorifikované recenze a slepý neobjektivní pohled Čechů „patriotů“, je to na facku.

Abych to trochu odlehčil, mojí Mazdu bych s trochou té nadsázky přirovnal ke své manželce. Je krásná, má spousty dobrých vlastností, v řadě věcech mě ale hrozně štve. Nic to ale nemění na tom, že jí miluju. Taková je Mazda 6 ;)
 
Vyváženě, objektivně a s nadhledem napsáno ! Moc s tím nelze polemizovat.
Já si myslím, že to obojí je splněný účel. Superb (který moc neznám) a ještě více Passat (2 jsem měl včetně CC) jsou auta, která vás ničím nepříjemně nepřekvapí. Nic důležitého jim nechybí jízdním projevem, bezpečností, prostorností a nešokují cenou, takže neutrpí hrozivou ztrátu, kdo si je pořídí. Nepřekvapí ale ani pozitivně, člověk se do nich nemůže zamilovat. Nic vás na nich neohromí. Jsou praktická, ale nudná. To neznamená špatná.
Mazda věnuje část úsilí a kapacit na okouzlení zejména v jízdní části a designu, což pro mě je v dané ceně lákavé, tak ji rád odpustím nedotažení do celkového ladění praktičnosti. Je pravda, že si ji nevyberu k 12 hod jízdě, abych byl férový.
 
Je to prostě o potřebách. Zjevně automobiloví novináři - nebo třeba Krabat a já - nepovažují to, co píšeš, za klíčové. Za mě:

- já třeba nevím, co by mi mohlo v infotainmentu chybět... na spotřebu koukám denně, odskod z AA a dva "kliky", jinak tam lezu jednou za měsíc, když jedu unavený delší cestu, abych si dočasně zapnul aktivní LKA... to je vše
- ambientní osvětlení nebo LED v interiéru jsou mě osobně neskutečně nepříjemné i pokud auto stojí, a dvojnásob kdyby někdo to ostřejší bílé světlo rozsvítil ve směrové lampičce za jízdy
- robotizované otevírání/zavírání víka kufru mě na půjčených CX-5 iritovalo, hlavně protože to trvá; a šestku mám sedan = zavírá se téměř "samo"
- couvací kamera je horší, ale ne nepoužitelná a hlavně já osobně spíš koukám do real-time live zrcátek s rozlišením nekolika tetrapixelů a k tomu poslouchám senzory (přínos kamery je hlavně třeba pro mojí ženu, která má problém s tím, že svět je v zrcadle opačně)
- o samozatmavovacích vnějších zpětných zrcátkách jsem dosud nikdy neslyšel/nevšimnul si... což možná i znamená, že mě to netrápí, ač existují

Každý má prostě citlivost na jiné věci :). Já třeba spíš na pocit z řízení, image a v neposlední řadě cenu (ve smyslu, že nechápu, proč dávat za auto víc, než je nutné). Tak je bezva, že existují auta, která uspokojí toho i onoho.
 
Back
Top