• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Autíčkář.cz - Autíčkářova garáž: Mazda6 2.5 G194 Revolution se představuje

@KlikPet, tady jsi na MK, názory se tu respektují a diskutují, takže Tě nikdo nevydědí. :) Mimo to, já s Tebou dokonce v mnoha věcech souhlasím. Nezapomeň ale, že já vypínání 2 válců nemám, takže tohle neposoudím. Dále mám normální couvací kameru s přijatelným rozlišením. Paradoxně se rozlišení zhoršilo až po FL IPM 2018, takže opět je to Tvůj model auta, ale ne ten můj. ;)

Zavírání zadních pátých dveří, to je trapné, uznávám. Stejně tak zpětná zrcátka, tam bych také čekal automatické stmívání. Osvětlení interiéru se mi líbí, ale ne v Superbu. Laciné a téměř neviditelné, mimo jízdy za velkého šera nebo v noci. Pokud s tím Mazda přijde, tak doufám, že na úrovni prémie typu Mercedes nebo BMW, jinak mi to chybět nebude. Běžné žárovky jsem nahradil LED, čili problém vyřešen. Infotainment mi v Superbu přijde nepřehledný, i když s více funkcemi. Superb po FL na tom bude asi o dost líp, ale stávající verze nic moc extra není. A měkký lak má i Superb, tam si obě auta nemají co vyčítat. Viz moje fotky, co jsem nedávno dával odkaz:

Mazda 6 2.5i GL pohledem koncernisty

Podstatnější je pro mě motor, jízdní vlastnosti, komfort jízdy, hlučnost a výbava. Tam je na tom Mazda líp. Ty jsi vyjmenoval spíše věci, které považuji za podružné, proto jsem je nezmiňoval ve svém příspěvku.
 
Jen taková drobná poznámka do "porovnávací diskuse":
Abych předeslal, chci si letos koupit šestku, al enejsem jediný kdo do toho má co mluvit (jsem ženatý :) ).
Prolézal jsme kde co a co mne u šestky vadí je, že není možné mít zadní sedačky dělitelné 40:20:40 a ani není pod/za loketní opěrkou zadních sedadel otvor do kufru. V současném autě to taky nemám, takže se s tím srovnám, ale je škoda že to prostě není možné.
 
Čekal jsem reakce typu "tohle přece není důležité, důležitější jsou motor a jízdní vlastnosti", svým způsobem máte pravdu a já jsem si koneckonců přesně pro tyhle důvody Mazdu vybral. Pokud jde ale o nějakou vyváženost celého auta (v rámci segmentu, v porovnání s konkurenty), tak je na místě tyhle "detaily" zohlednit. A pravda je, že paradoxně po FL ta Mazda už třeba vůči Superbu nevyznívá tak jednoznačně, jako třeba před jedním/dvěma roky. Ale nechci tady rozpoutávat nějaké hádky a už vůbec tady nechci vyzdvihovat produkci konkurence. Uvnitř jsem stále mazďák, to mi věřte, i když už s trochou méně iluzí... :)
 
Dá se říct, že co napsal @KlikPet bych mohl klidně podepsat. Byť třeba couvací kamera pro mne nakonec nepředstavuje žádný problém. Ano její rozlišení je trapné v porovnání s konkurencí, ale pořád dostatečné a ani jedinkrát za ujetých 23 000km jsem nebyl v situaci, kdy bych lepší rozlišení potřeboval.
Ambientní osvětlení už jsem myslím zmiňoval i jednou u svého auta, že je to obrovská škoda. Daleko trapnější je to elektrické víko kufru a pro mne chybějící sedadla 40:20:40 jak napsal @DanCZer.
A infotainment zachraňuje naštěstí Android Auto, jak napsal @Ondrej K . Snad jen ty statistiky spotřeby mne štvou. Aby auto nebylo schopné ukázat průměrnou rychlost a čas jízdy - to uměla i Fabia 1 na svém "palubním počítači".

K Superbu jen to, že v ČR ho má opravdu každý druhý a některé detaily a třeba právě odhlučnění jsou opravdu strašné. Pro mne je etalon vyváženosti v této třídě Passat. Nicméně ten je tady v Belgii rozšířený stejně jako Superb v ČR a v mé práci ho někteří pracovníci fasují jako služební auta, což ho tehdy automaticky vyřadilo z výběru.

Každopádně tvůj pohled plně chápu a nedivím se mu. Kdyby byla 6ka bezchybné auto, tak bychom jich potkávali všude daleko více, než je tomu nyní. Což něčemu nasvědčuje.
 
Je to prostě o potřebách. Zjevně automobiloví novináři - nebo třeba Krabat a já - nepovažují to, co píšeš, za klíčové. Za mě:

Je to prostě o potřebách. Zjevně automobiloví novináři - nebo třeba Krabat a já - nepovažují to, co píšeš, za klíčové. Za mě:
... (přínos kamery je hlavně třeba pro mojí ženu, která má problém s tím, že svět je v zrcadle opačně)
Kamarádi, mě bavíte :) Citovat 3x tak hezky svoji manželku v diskusi o autech, to svědčí o vašem zápalu. Můžu přidat, že mi kdysi řekla, že mám radši auta, než jí.
 
Poslední úprava moderátorem:
Kdyby byla 6ka bezchybné auto, tak bychom jich potkávali všude daleko více, než je tomu nyní. Což něčemu nasvědčuje.

žádné auto není NEJ a bezchybné. 2 příklady z opačného konce.
1. Dacia se probojovala na 3.místo v prodejnosti a všichni jsou z toho v šoku. Přitom prodává nové a se zárukou "SUV" pod 200 tis. Kč (víc mě stála oprava plastů a světel po bouračce do Mazdy zezadu). A je vidět, že má příznivce i když já to nejsem.
2. Druhým nej-od-prodávanějším autem do 1 roku je BMW 3 (!). Konkrétně v nejslabší výbavě a bez motoru (4válec) - a přesto si ty lidi naivně dopřáli "luxus" prémie, aby zjistili, že si koupili pouze drahý odznáček a do roka ho ze ztrátou prodávají.
 
Poslední úprava moderátorem:
@Buddha Tak mne třeba Dacia nepřekvapuje. Stačí se podívat na vozový park v ČR a je jasné, že tady Dacia musí bodovat.
V ČR je nejduležitější pro většinu vlastníků aut poměr cena/užitná hodnota/prostor.

Jinak tuto statistiku, kde figuruje BMW jsem viděl také na internetu, ale pokud vím, tak se jedná o žebříček z USA. Pokud se tedy bavíme o stejném žebříčku, kde na 1. místě skončil C-klasse od MB. Nicméně jinak to nerozporuji a souhlasím, že některým jde akorát o ten znáček a pocit, že mají něco víc než ostatní.
 
Dá se říct, že co napsal @KlikPetKdyby byla 6ka bezchybné auto, tak bychom jich potkávali všude daleko více, než je tomu nyní. Což něčemu nasvědčuje.

Prave protoze lidi maji ruzne potreby si nemyslim, ze by kdykoliv v dohledne budoucnosti mohlo vzniknout auto, ktery je univerzalne "nejlepsi". Mozna vsichni budou jezdit vicemene stejnym autem, ale to bude kvuli regulaci a nasledne i (pseudo-)monopolni pozici par vyrobcu, kteri jedini dokazi regulaci vyhovet a zaroven ji budou lobbisticky nastavovat.

Novinari vesmes miluji Mazdy, protoze jezdi mnoha auty a maji velke srovnani, kde spis vynikne poctivost zakladu a chytre detaily to neutahnou. Take radi ridi, a uz v tom se hodne lisi od drtive vetsiny populace. Kazdy auto ma detaily jiny, ale presto kdyz stridam auta, nejsilnejsi prvni dojem zanechava zakladni ergonomie a chovani motoru a podvozku. Nejspis proto, ze clovek s tim ma intenzivni interakci v case jizdy. Ale na druhou stranu, pokud bych auta nestridal, nemel je nijak zvlast rad, a ridil z nutnosti a ne radosti, zvyknul bych si nejspis temer na cokoliv a hledal bych primarne prakticnost, v pripade prebytku penez nebo nejakeho socialniho postaveni jeste k tomu image; aspon takhle to ma nastavena drtiva vetsina mych kolegu nebo kamaradu.

Skodovky a Passaty se u nas prodavaji hodne ne protoze jsou nejlepsi, ale protoze ve vetsine zemi se prodavaji nejvice "lokalni" znacky (patriorismus), taky protoze Skoda cili na dobrou hodnotu za penize pro "prumer" trhu (flotily, normalni ridici - vsichni spis resi cenu "holatek", provozni naklady, prostornost, dostupnost/rychlost servisu...), a taky protoze lidi maji radi to, co maji ostatni; je to evolucne vrozene. Clovek neni prirozene riskantni tvor... podvedome nam mozek rika, ze co funguje pro ostatni, nejspis bude fungovat i pro nas. Casto nekdo rika, ze je to ceska zavist, ale je to vsude na svete vicemene stejne. S oblecenim, gadgetama, s mistama kam lidi chodi, s tim jake si stavi domy a jak delaji rekonstrukce, i s autama.

Mazda to neprojizdi na trhu kvuli detailum, jako je absence ambientniho osvetleni, ale protoze neumi dat obri slevy do flotil, neumi nabidnout v socialni vybave ekonomicky diesel s kratkou objednaci dobou na prohlidky, nema dostatecne robustni financni produkty, ma (i diky motorum nebo cene dilu, ktere jsou diky absenci socialnich vybav drazsi) drazsi pojisteni, je mnohem mene prostorna, nema masivni marketing ani velky pocet autosalonu, nevidaji ji lidi na ulici nebo v garazi v novostavbe tak casto; nema ji soused. Kolik lidi chodi oblecenych neprumerne, navzory aktualnimu masovemu trendu? Kolik lidi ma nemainstreamovy nazor treba na vzdelavani? Temer nikdo. Temer nikdo si nebude kupovat auto, ktere vypada jinak a je v nem plno veci jinak.
 
Poslední úprava:
Škodovka u nás prodá cca. 70% produkce pro firmy = individuální prodeje jsou tedy jen něco méně než třetina toho, co se vykáže jako prodané v ČR.
 
No ale @Ondrej K je evidentní že nemáš objektivní názor .... prostě KAMERA v nové M6 stojí za houby a v GL předchozí je super a kdyby si couval z parkování od domu do cesty, tak ti nepomůže se dívat do zrcátek, bo nic neuvidíš, protože jsi o 3 metry pozadu jak kamera, která je prostě v této situaci k nezaplacení (já couvám, takže to vím) !!! Ono je prostě problém to, že auto má být udělané na tu nejhorší variantu a ne na tu jednoduchou, takže musí být vynikající v extrému. INFO systém mi třeba vyhovuje, ale není tam ve kterém kole je nízký tlak, což je opravdu směšné, protože to systém ví a já osobně jak mi to hlásilo jsem nepoznal ve kterém to je napohled a tak jsem chodil s hadicí dokola jak šulin a zrovna to bylo to čtvrté kolo. Dále Ambient osvětlení měla třeba GH moje už, tak proč to panebože nemají následující modely, že by hodně SAKÉ se vypilo ??? Takže až na zavírání kufru souhlasím plně s @KlikPet a to mám už čtvrtou Mazdu.
 
No ale @Ondrej K je evidentní že nemáš objektivní názor .... prostě KAMERA v nové M6 stojí za houby a v GL předchozí je super a kdyby si couval z parkování od domu do cesty, tak ti nepomůže se dívat do zrcátek, bo nic neuvidíš, protože jsi o 3 metry pozadu jak kamera, která je prostě v této situaci k nezaplacení (já couvám, takže to vím) !! Ono je prostě problém to, že auto má být udělané na tu nejhorší variantu a ne na tu jednoduchou, takže musí být vynikající v extrému.

Myslim, ze kazdy nazor je uz z podstaty subjektivni :). Novou sestku jsem mel pujcenou trikrat, vim o kolik (a jak) je kamera horsi proti GL. Obecne nevim, proc by kamera mela byt (i objektivne) nutna pro kazdeho.

Driv umel podle zrcatek a pohledem dozadu couvat "kazdy", pred deseti lety jsem zil v centru Prahy a nemel jsem problem, ze bych neodhadnul delku mista, nebo ze bych nedokazal zaparkovat bez doteku byt treba i s rezervou jen 30/30 cm pred/za; doma to mam za dum ze silnice 20 metru, nemam problem se vyhnout vycnivajicim stromum, trefit do brany, objet druhy auto, studnu a vycnivajici odtok okapu. Takze subjektivne kameru nepotrebuju, vadi mi se do ni divat i na soucasne GL, zrcatka a pohled skrz zadni okno povazuju za lepsi, byt nevidim malou plochu bezprostredne za hmotou auta. Ale jak jsem psal uz puvodne, chapu, ze to nekdo takhle podle zrcatek (a pripadne "pipaku" senzoru) neumi nebo nechce. Ale to porad neda z kamery objektivne nutnou zalezitost. Navic - jako kdyby ta Mazdacka kamera v letosni sestce byla nepouzitelna... Ona jen proste nema hezky obraz, ale videt v ni objekty jsou.

Jak jsem psal, kazdej ocekavame od auta jiny veci. Mazdy se prodavaji, a dokud se prodavaji, tak zrejme nemusi byt vynikajici v KAZDEM extremu :)
 
Dřív byla dělána auta pro řidiče, a bylo z nich vidět.
Jo a taky každej vozil v autě tlakoměr, aby věděl který kolo je málo nafouknutý, já ho vozím i teď a proto mi netrápí, že mi M3 nehlásí který kolo má nižší tlak. Kdo neumí dneska couvat bez kamery, může si koupit auto s parkovacím asistentem a má po problému. :cool:
 
K té kameře, nedávno jsem koukal na recenzi nového Porsche Panamera a zpětná kamera tam také nebyla pozitivně hodnocena (byť tedy lepší než u Mazdy 6). Jak vidno, i v o dost dražším autě mohou být podobné problémy. Ale taky to moc nechápu. Na druhou stranu, svůj účel v pohodě plní.

Tlačítko na elektrické otevírání kufru mi nepřijde vlastně jinak zásadní benefit, mnohem lepší by bylo pohybové čidlo, které by otevřelo kufr při pohybu nohy. Když mám plné ruce, tak je už jedno jestli musím něco stisknout a nebo stisknout a lehce zabrat, abych kufr otevřel.

Ambientní osvětlení se třeba mě osobně hrozně moc nelíbí a není mi ani příjemné. To je ale věc vkusu. Mně se zase nelíbí design řadící páky, který mi přijde dost zastaralý a i ty použité materiály neladí s tím jinak super interiérem.
 
Ono už to tady někdo v nějaké z diskuzí psal. A příjde mi to docela reálné. Ty kamery budou způsobeny nejspíše tím, že 6ka má pořád ještě starou verzi Mazda Connect a podle mne prostě někdo ve vedení řekl, v nové verzi bude 360° kamera a až následně se zjistilo, že to vlastně starý systém neutáhne a nejspíše by vyšší rozlišení už prostě výkonově (možná i parametry samotného displeje?) nedokázal vykreslovat.
Což samozřejmě Mazdu nijak neomlouvá a došlo tady případně k velkému podcenění. Každopádně co jsem viděl, nová 3ka s novou verzí systému už tento problém nemá.
 
Back
Top