• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatické vypnutí parkovací brzdy při rozjezdu

mr.neo

člen KLANu
52
Ahoj všichni potřeboval bych poradit, protože se s tím docela trápím. Mám M3 s automatem a nejsem schopen auto donutit, aby když nastartuji a snažím se vyjet z garáže (zpátečka) automaticky pustil ruční brzdu. Stejný problém je při jízdě dopředu.

V manuálu se píše:
Automatické uvolnění parkovací brzdy Je-li sešlápnut plynový pedál v době, kdy je parkovací brzda zatažena a jsou splněny všechny z následujících podmínek, elektrická parkovací brzda se automaticky uvolní. Když je parkovací brzda uvolněna, zhasne indikační kontrolka EPB na přístrojovém panelu i indikační
kontrolka ve spínači EPB.
Motor běží.
 Dveře řidiče jsou zavřeny.
 Je zapnut bezpečnostní pás řidiče.
 (Vozidlo s manuální převodovkou)
 (Vozidlo s automatickou
převodovkou)
Volicí páka je v poloze D, M nebo R.


Toto bohužel nikdy nefunguje a ruční brzda tam stále je.

Zkoušel jsem ji vypnout (aby se nezatahovala automaticky po zastavení), ale stejnak se nepovolí. Díky za radu.
 
Tak tohle me taky zajima! V navode k me M6 je to taky, a stejne jako tobe to tak nefunguje. Neni to treba nekde zapnout v nastavenich?

Par krat sem se pokousel pohnout se zatazenou brzdou a nikdy se neuvolnila sama. Pustim brzdovej pedal, slysim jak se motor/prevodovka namaha, ale vuz se nepohl ani o milimetr. Koukam co se deje, a jo, elektronicka rucka je zatazena, tak uvolnim a jedu...
 
Čau, mám manuál a párkrát se mi taky stalo, že se rozjíždím a ruční brzda stále zapnuta, teď vždycky před rozjetím proslapnu brzdu a od té doby bez problémů, ať už dozadu nebo dopředu, ale těžko říct zda to proslapnuti je právě to co pomohlo. Uvidíme třeba má někdo další zkušenosti.
 
Tak tohle me taky zajima! V navode k me M6 je to taky, a stejne jako tobe to tak nefunguje. Neni to treba nekde zapnout v nastavenich?

Par krat sem se pokousel pohnout se zatazenou brzdou a nikdy se neuvolnila sama. Pustim brzdovej pedal, slysim jak se motor/prevodovka namaha, ale vuz se nepohl ani o milimetr. Koukam co se deje, a jo, elektronicka rucka je zatazena, tak uvolnim a jedu...

No mám právě i M6 a tam se mi to nikdy nestalo, nebo-li vždycky jsem ji musel vypnout ručně.
 
Mám manual, ale když se brzda nechce odepnout, vždy to zatím bylo, že jsem neměl zapnutý bezpečnostní pásy. Na tlačítko odepla vždy.
 
Tak ted sem to poradne vyskousel na mym aute: ja musim po uvolneni brzdy opravdu hodne slapnout na plyn (to sem si doposud ani netroufnul) aby se parkovaci brzda uvolnila. Rekl bych ze vic nez do poloviny a rychle, jinak se motor vzpina, prevodovka trapi, auto se trese ale stoji na miste. Az pak se parkovaci brzda uvolni a nasleduje raznej skok vpred, jako kdyz vyrazi zacatecnik co neumi ovladat spojku.

To ma opravdu takhle fungovat? Ptam se protoze ten rozbeh je vylozene neprijemnej i pro mne jako ridice. Neco uplne jineho je kdyz se pohnu po zabrzdeni s aktivnim auto-holdem, to je krasne jemne a plynovej pedal staci jenom polechtat...
 
Co zkusit přidat plynu víc, ale rychle zase odstavit, prostě do pedálu plynu ťuknout? Tak to bez problémů funguje u konkurence s bleskem...
 
Tak ted sem to poradne vyskousel na mym aute: ja musim po uvolneni brzdy opravdu hodne slapnout na plyn (to sem si doposud ani netroufnul) aby se parkovaci brzda uvolnila. Rekl bych ze vic nez do poloviny a rychle, jinak se motor vzpina, prevodovka trapi, auto se trese ale stoji na miste. Az pak se parkovaci brzda uvolni a nasleduje raznej skok vpred, jako kdyz vyrazi zacatecnik co neumi ovladat spojku.

To ma opravdu takhle fungovat? Ptam se protoze ten rozbeh je vylozene neprijemnej i pro mne jako ridice. Neco uplne jineho je kdyz se pohnu po zabrzdeni s aktivnim auto-holdem, to je krasne jemne a plynovej pedal staci jenom polechtat...

Ted jsem přesně napasl do příspěvku to co jsi napsal. Opravdu si netroufám zmáčknout tak moc plyn. Já vždycky jen tak polechtám a už cítím jak se to vzpíná. Jako pro mě asi nejlepší to mít raději pořád vypnuté.

Tzn po zastavení a vypnutí motoru, aby se tam po zapnutí nedávala ručka. Ono to nepotřebuji v garáži (to stojí rovně) a v kopečku si ji tam prostě dám a pohlídám si to. Stejnak si na to tlačítko stále nemohu zvyknout.
 
S manualem bych se nebal parkovat bez rucky, jenze v automatu je jenom jeden takovej "zub" co to drzi. Rekl bych, ze i male tuknuti do narazniku kdesi na parkovisti by ho mohlo ustrihnout...
 
Já už kolikrát zapomněl odbrzdit ale krom maličkého trhnutí nic extra. Rozhodně ne něco jako "půlku plynu a monstrózní cuknutí" :D Stejně nechápu co je tak těžkého na tom odbrzdit, zmáčknout start-stop a jet. Automatika jako pásání se. Ona se snad na každé křížovatce zatahuje?
 
Měl jsem to u M6 manuálu stejně, když jsem se rozjížděl na rovině jen s lehkým plynem. Pak jsem jednou nahodou zjistil, že když zařadím a se sešláplou spojkou lehce protočím motor než se rozjezdu, tak to vypne vždy. Občas jsem dřív při popojíždění ani na plyn nešlapal (manévrování v garáži po nastartování, kdy má motor vyšší otáčky) a taky držela potvora... :D

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
No řekl bych že to bude právě tím automatem, kde nemáte spojku, kterou by šel regulovat ten rozjezd s vyšším plynem. Jezdil jsem před tím s automatem (octa) a v určitých režimech vám může chybět, že druhá noha nestojí na spojce a naopak v případě, že vyrazí auto rychleji, tak to chvilinku trvá než pravá noha přeskočí na brzdu. Jinak mě M3 s manuálem uvolňuje spolehlivě, tedy pokud splním všechny podmínky :)
Nicméně bych strašně rád to automatické zabrždění vypnul. Při většině zastavení bych sám vůbec brzdu nezatahoval, neuvěřitelně mě to prudí. Připadám si jak když mi manželka ze strachu na rovině zatahovala ručku, jen tady je ta manželka strašně důsledná...
 
No řekl bych že to bude právě tím automatem, kde nemáte spojku, kterou by šel regulovat ten rozjezd s vyšším plynem. Jezdil jsem před tím s automatem (octa) a v určitých režimech vám může chybět, že druhá noha nestojí na spojce a naopak v případě, že vyrazí auto rychleji, tak to chvilinku trvá než pravá noha přeskočí na brzdu. Jinak mě M3 s manuálem uvolňuje spolehlivě, tedy pokud splním všechny podmínky :)
Nicméně bych strašně rád to automatické zabrždění vypnul. Při většině zastavení bych sám vůbec brzdu nezatahoval, neuvěřitelně mě to prudí. Připadám si jak když mi manželka ze strachu na rovině zatahovala ručku, jen tady je ta manželka strašně důsledná...
Ručka se sama zatahuje při zastavení, když dáš Pčko a odpoutáš se. Jediný co je třeba udělat je odbrzdit před rozjezdem. To snad není tak hrozný, ne?
 
Já celkem chápu, že je to funkce, která někomu může vyhovovat. Ale já bych měl rád možnost ji vypnout a tu nemám. Prostě chci mít manuální režim, kdy zatažená brzda bude jen když jít tahem za tlačítko zabrzdím. Zajímavý byl ten postup jak to vypnout. To bylo tak složité, že už jsem si říkal, že to musí být napořád... a pak po nastartování zjistíte, že je to znovu zapnuté!
 
Nechci se mylit, ale nejsou nahodou dva postupy na odblokovani brzdy? Jeden do dalsi jizdy a ten druhy je trvaly, ne?
 
Jestli je nějaký postup na trvalé odblokování brzdy, tak ten bych taky rád.
Trvalý myšleno do doby, než ji tlačítkem aktivuju, bez ohledu na vypnutí, zapnutí motoru.
 
Ok, prosel jsem si manual. Jsou tam dve varianty jak EPB vypnout. Ale dle manualu oba zpusoby funguji jen do dalsiho startu :(
 
Ja tedy nevim, mam AT G120 BNko 2017 a automaticky se mi brzda po zastaveni a P nezatahuje. Musim ji dat sam. Pokud je ele brzda aktivni..tak ji pri rozjezdech odbrzdim pouze "vetsim" plynem, jinak malym nepovoli a musim ji odjistit rucne. Je to o zvyk, jak moc pridat, aby povolila a "nevystrelili jste pritom na mesic"

Sent from my SM-T719 using Tapatalk
 
Mám Mazdu 3 2020. Ak naštartujem bez zapnutého bezpečnostného pásu - musím ručnú brzdu manuálne odbrzdiť. Ak ale si najprv zapnem pás a potom naštartujem, brzda sa zachová ako pri HOLDe. Keď sa pohnem, jemne sa uvoľní, takmer nebadateľne.
 
Mám Mazdu 3 2020. Ak naštartujem bez zapnutého bezpečnostného pásu - musím ručnú brzdu manuálne odbrzdiť. Ak ale si najprv zapnem pás a potom naštartujem, brzda sa zachová ako pri HOLDe. Keď sa pohnem, jemne sa uvoľní, takmer nebadateľne.
U manuálu je jedno, kdy si zapneš pás, jestli před nebo po nastartování, prostě ho musíš mít zapnutý. Pak se parkovací brzda odbrzdí po rozjezdu sama. Ale stejně to musí být u automatu, ne?
 
Back
Top