• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

autorizovaný CB AUTO České Budějovice

Lucia

člen KLANu
45
Přidávám zkušenost z budějovického zastoupení Mazdy: První kontakt telefonicky, velká ochota sehnat auto podle představ (i když v bílé keramice s bílými sedadly už prostě v republice ve čtyřkolce a automatu nebylo...).
Příprava auta cca 10 dní, chtěla jsem i rovnou přihlásit na značky a vyřídit pojistku.
Předání na mě až moc dlouhé a podrobné, ale budiž, mají to tak nastavené.
Abych jen nechválila, jedinou věc musím vytknout, a to je prázdná nádrž. A když prázdná, tak prázdná - přímo prodejcem mi bylo doporučeno jet na první benzinku 200 m od salonu, protože na tu druhou, kam jsem chtěla já (cca 3 km daleko) prý už bych dojet nemusela.... No, kdybych si kupovala holobyt od nejlacinějšího modelu z palety aut. výrobců, tak budiž - snad bych přežila i natankování a kdyby to chtěli cash přímo při převzetí (tak jsem platila přihlášení) - ale nedat do nádrže benzinu ani za dvě kilča, ať si ten kupující dá kafe tam, kde chce???
Ale jak říkám, jinak pohoda.
 
Přímo prodejcem mi bylo doporučeno jet na první benzinku 200 m od salonu, protože na tu druhou, kam jsem chtěla já (cca 3 km daleko) prý už bych dojet nemusela....

Kúpil som auto v rovnakej predajni s rovnakým odporučením, ale nakoniec som to riskol a došiel na Benzinu asi 2km ďaleko a nabral som 53L takže ešte cca 2-3L som tam mal.. Toto je ale bežné asi u všetkých predajcov, auto sa preberá s pár litrami v nádrži.

Ale dávam zapravdu - nebol to príjemný pocit z prvej jazdy novým autom..
 
Tak nejsem jediná... a já je omlouvala, že jim v dílně došly zásoby...
Ano, také jsme dojeli na vzdálenější čerpačku, protože jsme prostě nemohli uvěřit, že by tam dali litr. Spíš by měli zapřemýšlet nad podstatou. Mě by nevadilo, kdyby se před převzetím po telefonu zeptali, zda chci naplnit nádrž, vždyť bych jim to na míste rovnou zaplatila a byl by klid. Upřímně si myslím, že u vozů vyšší cenové hladiny by snad benzin na dojezd např. po městě kamkoli měl být v ceně, to ať se na mě nikdo nezlobí, však zrovna Mazda tedy nepatří jinak ke štědrým....Ale upozornit na to, že dál než k první pumpě nedojedu, to mě za těch poslaných 625t. Kč tedy dostalo.
 
Auta se tankují přímo u výrobce, na konci výrobní linky. Skutečně se dává jen pár litrů paliva a prodejce pak už tankování vůbec neřeší. Je to stejné u všech značek. Důvodem není jen cena, ale i bezpečnost, ekologie a váha auta při přepravě.

Když se budeme bavit jen o Mazdě, pak si uvědomte, že jedna loď uveze okolo 6000 aut. Pokud zprůměrujeme nádrže všech modelů, řekněme, že Mazdy mají velikost nádrže okolo 55 litrů. Ať se to líp počítá, pak v každém autě chybí asi 50 litrů paliva. Jeden litr nafty váží od 800 do 880g, benzín je pak o něco lehčí. Ten se pohybuje okolo 700 nebo 750g, pokud kalkulujeme s teplotou 20°C.

Takže 6000 aut x 50L x 0,8kg = 240 tun

Jinými slovy, jen při jedné přepravě z Hirošimi do Antverp veze loď o 240 tun méně, než kdyby byla všechna auta plně natankovaná. Předpisy ani nedovolují převážet plně natankovaná auta pro případ havárie, což už se několikrát stalo. Připomínám třeba tenhle případ:

https://auto.howstuffworks.com/car-...ardous-conditions/loose-mazdas-sink-ships.htm
 
To Krabat: Děkuji za osvětlení, nemyslela jsem tím samozřejmě už z výrobní linky vozit po hrdlo plné nádrže, ale když už připravují auto k odevzdání a leští venek / auto přihašují / montují detaily, otázka paliva by je nezabila. Vím, že salony bývají v civilizaci, takže dojezdové vzdálenosti k první pumpě jsou v kilometrech, ale i tak, trvám na tom (a snad nejsem úplně hnidopich), že zrovna tahle služba by nebyla od věci.
To auto nejede ani na profesionalitu prodejce, ani na mojí lásku k němu, ale vždycky na palivo. Já fakt netrvám na tom, aby to dělali z lásky ke kupujícímu, ale pětistovka se do ceny auta vejde mnohem více než tisíckrát. A když ne, já i kdokoli jiný bychom asi neprotestovali proti účtence k proplacení. Tož tak, jen moje zamyšlení. Není to první funglovka ze salonu, ale u jednoho byla plná nádrž jako dárek prodejce, u druhého byla čtvrtka nádrže a samozřejmě se prodejce o tom zmínil, že něco dolili pro klidnější dojezd, proplatit to už nechtěli. Taková blbost, ale mě by potěšila víc než nabídnuté kafe nebo klíčenka prodejce položená v autě v dárkové krabičce.
 
Já spíš ocením, že mi na tachometru nového auta svítí nájezd 2km, tedy skutečně jen minimálně nezbytná manipulace s autem. ;) Vůbec nepotřebuji, aby mi s ním někdo jezdil poprvé tankovat. Ale chápu, že tohle každý vnímá jinak.
 
Vidíte, minimální manipulaci s autem považuji za samozřejmost, o tom žádná. Ano, priority má každý jiné,máte pravdu.
 
Auta se tankují přímo u výrobce, na konci výrobní linky. Skutečně se dává jen pár litrů paliva a prodejce pak už tankování vůbec neřeší. Je to stejné u všech značek. Důvodem není jen cena, ale i bezpečnost, ekologie a váha auta při přepravě.

Když se budeme bavit jen o Mazdě, pak si uvědomte, že jedna loď uveze okolo 6000 aut. Pokud zprůměrujeme nádrže všech modelů, řekněme, že Mazdy mají velikost nádrže okolo 55 litrů. Ať se to líp počítá, pak v každém autě chybí asi 50 litrů paliva. Jeden litr nafty váží od 800 do 880g, benzín je pak o něco lehčí. Ten se pohybuje okolo 700 nebo 750g, pokud kalkulujeme s teplotou 20°C.

Takže 6000 aut x 50L x 0,8kg = 240 tun

Jinými slovy, jen při jedné přepravě z Hirošimi do Antverp veze loď o 240 tun méně, než kdyby byla všechna auta plně natankovaná. Předpisy ani nedovolují převážet plně natankovaná auta pro případ havárie, což už se několikrát stalo. Připomínám třeba tenhle případ:

https://auto.howstuffworks.com/car-...ardous-conditions/loose-mazdas-sink-ships.htm
Precizní zdůvodnění! Nějaké manipulační litříky tam být musejí, auta se přece několikrát vykládají a nakládají. Jen by mě ještě zajímalo, jak je to s pojištěním: kdyby prodejce cestou na benzínku havaroval, je auto pojištěné, nebo ne? Jinak bych to neřešil, na nějakých 20-30 km tam palivo určitě bude...;)
(Moje "vtipná" reakce na prodejce, když mě taky směřoval na nejbližší benzínku: "Cože, vy ten auťák nepředáváte s plnou nádrží???")
 
Kanister s 10L benzínu, ktoré sa dolejú pred odovzdaním rieši väčšinu vašich otázok. Auto sa nepohne a nájazd poskočí na 100km..
 
Jen by mě ještě zajímalo, jak je to s pojištěním: kdyby prodejce cestou na benzínku havaroval, je auto pojištěné, nebo ne?

Prodejce zásadně vozidlo nepřeváží po vlastní ose, jedině na přívěsu apod. Pokud by s ním přeci jen musel vyjet kamkoliv mimo areál prodejny, pak jej musí vybavit registrační značkou. Je to běžný postup. Pokaždé, když si chceš vyzkoušet předváděcí vozidlo, které nemá značku, prodejce přinese nějakou ze skříně a nacvakne ji do rámečku. Není to ta zelená papírová značka, ale klasická plechová, jako normální SPZ. Tyhle zvláštní registrační značky se používají pro manipulaci s vozidly u prodejců a dovozců. Vztahuje se na ně pojištění, nebo by se mělo vztahovat. Jako i v tomto případě platí, že pokud si prodejce pojištění nedohodne, tak jdou veškerá rizika za ním.
 
Já jsem navíc v době převzetí vozidla už měla auto pojištěné, oni jistě navíc pojistku mají na každý prd... Po telefonu jsem je požádala, aby auto připravili a přihlásili, odsouhlasila jsem i pojistku, protože jsem jela do cizího města hafo km, převážela auto zpět, dvacet let jsem jezdila s manuálem a tohle byl automat, který jsem řídila párkrát...

Je to vážně skoro hovadina a vyřešit by se to dalo, ne že ne, byla by to i ta poslední třešnička na dortu, když už si člověk kupuje nové auto párkrát v životě. Takhle oni kolem Vás tancují a s podáním ruky a přáním pěkné první cesty vám řeknou, že dál než k nejbližší benzině asi nedojedete, to zarazí a zamrzí. Na plné nádrží netrvá nikdo, chápu, že dárky mají své limity, ale dojezd je snad něco jiného,
Mazdu by to jistě nepoložilo. Navíc já bych souhlasila i s proplacením, nemám problém. A svět na tom nevisí, chápu.
 
Opravdu si nemyslím, že tohle by měl být standard. Asi se Vám pokusí vyjít vstříc, když o to předem požádáte, ale... Nedokážu si představit, že mají tak málo práce, aby jezdili tankovat nové auťáky včetně všech rizik s tím spojených, nebo vozili kanystry sem a tam. Benefitů si můžu vymyslet řadu (ostatně před časem Mazda dávala v akci palivo na rok zdarma). Hodnotit prodejce podle toho, kolik má auto v nádrži paliva, mi přijde přehnané...o_O
 
To ajfel:
Nechtěla jsem rozpoutat takovouhle debatu kvůli pár litrům benzinu, byl to jen povzdech, svět na tom nestojí... V mém původním hodnotícím příspěvku je to také jen dovětek, nic víc, nic míň... jinak CB Auto splnilo vše, co slíbilo, nemám k jednání a ke koupi jedinou výhradu. Jak to bude se servisními službami, to se uvidí za rok, odtamtud jsem nikdy auto neměla.
 
Aby sme tu len nehanili, pripájam svoju pozitívnu skúsenosť s CB Auto...

Na testovacej jazde v CarStar Praha sme sa rozhodli, že CX-5 je to pravé auto pre nás, ale keďže sme nechceli čakať 4 mesiace, rozhodli sme sa pre skladové auto. V Prahe nám také neboli schopní v tom čase zohnať, tak sme hľadali sami, až sme na internete narazili na inzerát ponúkajúci nové auto presne podľa našich predstáv za fajn cenu (mimochodom stále aktívny na https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/cx-5/17940536) aj keď pre nás až ďaleko v Budějoviciach.

Telefonicky som si overil, že auto je voľné a predbežne som ho rezervoval. Nasledovala prvá osobná návšteva s prehliadkou auta a spísaním rezervácie. Do týždňa bolo auto pripravené (nechceli sme ho prihlásiť) a ako termín odovzdania sme si zvolili sobotu, čo mi ušetrilo deň dovolenky. Keďže bola zima (polovica decembra), kúpili sme k autu rovno aj zimné pneu 17" na diskoch, ktoré nám obuli na auto pred prebraním, pričom pôvodné letné 19" zabrali úplne celý kufor.
Do ČB sme prišli ranným vlakom, predajca nás prišiel vyzdvihnúť na stanicu a za cca 2 hodiny po podrobnom prebratí auta a vysvetlení každého tlačítka a položiek v menu sme sa vydali najprv nájsť nejakú normálnu benzínku a potom na cestu domov.

S prístupom predajcu som veľmi spokojný, aj keď jedna drobnosť by sa predsa našla, keď sme si nechali orientačne naceniť poistenie a toho sme sa nedočkali ani po dvoch telefonátoch, tak sme si ho radšej vybavili svojpomocne. Konečnú kalkuláciu nám nakoniec zaslal až deň pred prebratím a to už som poistenie mal (a lacnejšie).
 
Poslední úprava:
Tak to jste měl štěstí, v létě 2019 už mi bylo řečeno, že auta rozhodně v sobotu nepředávají... ať Vám hezky jezdí, taky jsem po CX-5 koukala, ale pro mě jako jediného uživatele vozu je to zbytečně velké....ale krásné.
 
9.4 jsem vyzvedl AUTO CB vůz Mazda 6 2,5 143kw,zkušenosti zatím mám pouze pozitivní,komunikace probíhala většinou telefonicky a nebo emailem z důvodu opatření,před koupí vozu jsem se na vůz zajel podívat a vše v rámci opatření v tuto dobu bylo bez problému. včera po domluvě vůz připraven i s natankovanou plnou nádrží.
Komunikace dle mě na skvělé úrovni.
 
Pridam svou skusenost: kupoval sem auto v AT a bylo to stejne: nadrz prakticky prazdna a doporuceno jet na prvni benzinku hned vedle prodejny. Jenze ta byla zavrena protoze jim prave prijela plnici cisterna a cekat buhvi jak dlouho az otevrou se mi nechtelo. Ke druhe par km daleko sem jen tak-tak prijel (plno krizovatek, furt rozjizdeni a brzdeni, ve Vidni se tezko jezdi usporne). PP hlasil dojezd 0km, a uz sem jen cekal ze mi to zdechne!

Strasna pitomost hned na zacatek. Dobra, necekam ze mi automaticky daji plnou nadrz, ale snad tam muzou nalejt alespon 5 litru, kdyz uz kupuju auto za tolik penez...
 
Pridam svou skusenost: kupoval sem auto v AT a bylo to stejne: nadrz prakticky prazdna a doporuceno jet na prvni benzinku hned vedle prodejny. Jenze ta byla zavrena protoze jim prave prijela plnici cisterna a cekat buhvi jak dlouho az.......
Jen asi ve špatném vlákně toto je Pro prodejce CB AUTO
 
Chtel sem jen rict, ze to tak bude asi u kazdeho prodejce (at uz je to z jakehokoli duvodu). Takze OP tohle nemusi vytykat CB Auto...
 
Back
Top