• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Čištění škrtící klapky 2.0 DISI a obtížné starty

Petr :)

člen KLANu
32
Zdravím, před týdnem jsem si koupil taky 5ku 2,0 110kw 2012 najeto 121tkm byl jsem si to dvakrát projet, při projížďkách jsem zjistil vyteklý pravý zadní tlumič a špatný vlnovec výfuku, po rozumné dohodě jsem auto koupil. Úspěšně a s radostí jsem podepsal smlouvu a zaplatil, když jsme přišli k autu že odjedu auto nechtělo nastartovat na druhý pokus naskočilo, na můj udivený výraz mi prodejce řekl že to budou asi svíčky že to dlouho stálo. Sedl jsem do auta a odjel, cestou jsem si hrál se vším možným a zkoušel jsem i stop :D :D :D samozřejmě hned skočil do chyby. Natankoval jsem vervu 100 a na internetu jsem našel tip na vyčištění škrtící klapky že by to mohlo pomoci se starty. Po vyčištění klapky se nic nezměnilo a celkem mě udivovala spotřeba 9,6 kterou nedokážu dostat dolu snad jedině kdybych auto tlačil.
Koupil jsem tedy nové svíčky od Denza říkal jsem si dám mu to nej, starty za studena jsou dobré ale za tepla stále bída, občas vyjedou otáčky na volnoběh až k 1700 ot. už mě napadá jen jedna možnost co jsem vyčetl a tou je špatná lambda sonda nenapadá vás ještě nějaká možnost ? Chybu to žádnou nehází a za tepla to nestartuje vždy po určitém čase když to chcípnu a cca po 5 min nastartuji tak většinou ok ale po delší době stání to startuje cca 5s+. Předem děkuji za tipy.
 
Zdravím, před týdnem jsem si koupil taky 5ku 2,0 110kw 2012 najeto 121tkm byl jsem si to dvakrát projet, při projížďkách jsem zjistil vyteklý pravý zadní tlumič a špatný vlnovec výfuku, po rozumné dohodě jsem auto koupil. Úspěšně a s radostí jsem podepsal smlouvu a zaplatil, když jsme přišli k autu že odjedu auto nechtělo nastartovat na druhý pokus naskočilo, na můj udivený výraz mi prodejce řekl že to budou asi svíčky že to dlouho stálo. Sedl jsem do auta a odjel, cestou jsem si hrál se vším možným a zkoušel jsem i stop :D :D :D samozřejmě hned skočil do chyby. Natankoval jsem vervu 100 a na internetu jsem našel tip na vyčištění škrtící klapky že by to mohlo pomoci se starty. Po vyčištění klapky se nic nezměnilo a celkem mě udivovala spotřeba 9,6 kterou nedokážu dostat dolu snad jedině kdybych auto tlačil.
Koupil jsem tedy nové svíčky od Denza říkal jsem si dám mu to nej, starty za studena jsou dobré ale za tepla stále bída, občas vyjedou otáčky na volnoběh až k 1700 ot. už mě napadá jen jedna možnost co jsem vyčetl a tou je špatná lambda sonda nenapadá vás ještě nějaká možnost ? Chybu to žádnou nehází a za tepla to nestartuje vždy po určitém čase když to chcípnu a cca po 5 min nastartuji tak většinou ok ale po delší době stání to startuje cca 5s+. Předem děkuji za tipy.
S tím volnoběhem jak najednou vyjedou otáčky bych se zkusil jen zběžně kouknout jestli to nepřisává falešný vzduch - třeba i malá dírka v sání nebo zpuchřelá guma. To by mohlo i vysvětlit lehce zvýšenou spotřebu a ty blbý starty za tepla.
Ale tohle co popisuješ může způsobovat i víc věcí.
 
S tím volnoběhem jak najednou vyjedou otáčky bych se zkusil jen zběžně kouknout jestli to nepřisává falešný vzduch - třeba i malá dírka v sání nebo zpuchřelá guma. To by mohlo i vysvětlit lehce zvýšenou spotřebu a ty blbý starty za tepla.
Ale tohle co popisuješ může způsobovat i víc věcí.
děkuju podívám se na to.
 
děkuju podívám se na to.

Je to jednodussi nez si myslis. Taky mi to delalo. Volnobeh pri jizde cca 1500ot/min, pri rychlosti pod 20km/h 850ot/min. Vycistit vahu vzduchu, zkoumat netesnosti sani, tlakovy sensor, EGR ventil apod., nic z toho jsem neudelal. Koukam na Car Scaner OBDII a tam napeti ve voze 11,9 V. Co? Vytahl jsem obe baterky. Velka byla v pohode, ale mala mela suchy jeden clanek. Dolil jsem, dobil jsem. Baterky vratil. I-Stop uz neblika a otacky volnobehu jsou pri vsech rychlost stejne, asi tech 850.
 
Je to jednodussi nez si myslis. Taky mi to delalo. Volnobeh pri jizde cca 1500ot/min, pri rychlosti pod 20km/h 850ot/min. Vycistit vahu vzduchu, zkoumat netesnosti sani, tlakovy sensor, EGR ventil apod., nic z toho jsem neudelal. Koukam na Car Scaner OBDII a tam napeti ve voze 11,9 V. Co? Vytahl jsem obe baterky. Velka byla v pohode, ale mala mela suchy jeden clanek. Dolil jsem, dobil jsem. Baterky vratil. I-Stop uz neblika a otacky volnobehu jsou pri vsech rychlost stejne, asi tech 850.
Děkuju za tip a baterky jsi odpojil a vše ok jo ? Někde jsem četl že už to odpojení by mohl být problém.
 
Děkuju za tip a baterky jsi odpojil a vše ok jo ? Někde jsem četl že už to odpojení by mohl být problém.

Slovo problem je prilis obecne, kdyztak dej odkaz, kde ten potencialni problem popisuji.

Zatim jsem si zadneho problemu nevsiml, spis opaku.

Mozna, ze tim mysli registraci baterie v systemu, ale to se dela u nove.

Vlastne ty baterky nemusis ani odpojovat. Je zkontroluj, jestli nemas clanky na suchu, tedy jestli tam mas puvodni baterie od Panasonicu.
Ja jsem mel na suchu jeden(ne uplne, ale uz byl vylezly z elektrolytu) a uz to blblo a pak blikalo a vubec. Dolil jsem trosicku destilky a hned mam o jednu blinkajici oranzovou protivku min.
 
Slovo problem je prilis obecne, kdyztak dej odkaz, kde ten potencialni problem popisuji.

Zatim jsem si zadneho problemu nevsiml, spis opaku.

Mozna, ze tim mysli registraci baterie v systemu, ale to se dela u nove.

Vlastne ty baterky nemusis ani odpojovat. Je zkontroluj, jestli nemas clanky na suchu, tedy jestli tam mas puvodni baterie od Panasonicu.
Ja jsem mel na suchu jeden(ne uplne, ale uz byl vylezly z elektrolytu) a uz to blblo a pak blikalo a vubec. Dolil jsem trosicku destilky a hned mam o jednu blinkajici oranzovou protivku min.

Tak jsem koukal velká baterie by šla dolít ale malá asi ne a mají kontrolní oko a to je OK.

IMG_20201007_124257.jpg
 
Tak jsem koukal velká baterie by šla dolít ale malá asi ne a mají kontrolní oko a to je OK.

Zobrazit přílohu 30907
Zdar, mala baterka urcite neni panasonic, uz je menena. Jestli na velke baterce jsou kruhove sroubovaci zatky s velkym krizem pro nadrozmerny krizovy sroubovak, tak by mohla byt jeste panasonic a tenhle rok ji dochazi sluzba. Budes muset koupit novou.
Nejprve si over jake ma napeti pred startem. Nemelo by byt nizsi nez 12,4V.
 
Ahoj tak jdu aktualizovat stav, Mazdu jsem měl v servisu na výměně tlumičů a následné kontrole proč to nestartuje po všelijakém zkoušení měření atd. mi bylo řečeno že autu nic není, že by to mohla být ta již zmiňovaná baterka. Neměl jsem moc čas řešit baterku a tak jsem s tím jezdil, ovšem dnes jsem se konečně dokopal a koupil novou baterii vyměnil a pro velký úspěch startování za tepla po určité době prostě trvá dlouho. Stará baterie měla cca 50% startovací výkon ( po jízdě) Už mi dochází nápady a servisákovi taky, sání je těsné, tlaky na válcích ok, svíčky nové, lambda sondy ok, EGR taky v cajku. Předem děkuju za každý tip.
 
Zdravím, před týdnem jsem si koupil taky 5ku 2,0 110kw 2012 najeto 121tkm byl jsem si to dvakrát projet, při projížďkách jsem zjistil vyteklý pravý zadní tlumič a špatný vlnovec výfuku, po rozumné dohodě jsem auto koupil. Úspěšně a s radostí jsem podepsal smlouvu a zaplatil, když jsme přišli k autu že odjedu auto nechtělo nastartovat na druhý pokus naskočilo, na můj udivený výraz mi prodejce řekl že to budou asi svíčky že to dlouho stálo. Sedl jsem do auta a odjel, cestou jsem si hrál se vším možným a zkoušel jsem i stop :D :D :D samozřejmě hned skočil do chyby. Natankoval jsem vervu 100 a na internetu jsem našel tip na vyčištění škrtící klapky že by to mohlo pomoci se starty. Po vyčištění klapky se nic nezměnilo a celkem mě udivovala spotřeba 9,6 kterou nedokážu dostat dolu snad jedině kdybych auto tlačil.
Koupil jsem tedy nové svíčky od Denza říkal jsem si dám mu to nej, starty za studena jsou dobré ale za tepla stále bída, občas vyjedou otáčky na volnoběh až k 1700 ot. už mě napadá jen jedna možnost co jsem vyčetl a tou je špatná lambda sonda nenapadá vás ještě nějaká možnost ? Chybu to žádnou nehází a za tepla to nestartuje vždy po určitém čase když to chcípnu a cca po 5 min nastartuji tak většinou ok ale po delší době stání to startuje cca 5s+. Předem děkuji za tipy.
ahoj k te spotrebe, zkus si tu dlouhodobou vymazat jetli to jde teda, ja mam CR a tam to jde .. a pak uvidis jakou mas dlouhodobou ... ja si to treba obcas pro kontrolu mazu kdyz jedu nekam daleko atd
 
Ahoj tak jdu aktualizovat stav, Mazdu jsem měl v servisu na výměně tlumičů a následné kontrole proč to nestartuje po všelijakém zkoušení měření atd. mi bylo řečeno že autu nic není, že by to mohla být ta již zmiňovaná baterka. Neměl jsem moc čas řešit baterku a tak jsem s tím jezdil, ovšem dnes jsem se konečně dokopal a koupil novou baterii vyměnil a pro velký úspěch startování za tepla po určité době prostě trvá dlouho. Stará baterie měla cca 50% startovací výkon ( po jízdě) Už mi dochází nápady a servisákovi taky, sání je těsné, tlaky na válcích ok, svíčky nové, lambda sondy ok, EGR taky v cajku. Předem děkuju za každý tip.
Ahoj,

před půl rokem jsem měnil startér. Točil pomalu. Skoro jsem to nepoznal. Postupně se to horšílo až to nakonec občas "koplo" zpatky. V tomto stavu to bylo nutno startovat dlouho. Po výměně startéru chytá na první otočení.
Mej se fajn Mjoeln.
 
Mazda 5 2.0 DISI: Problém zo štartom zohriatého motora vyriešilo u mňa zaslepenie EGR! Ventil je netesný, ale diagnostika ukáže, že pracuje správne.
Motor sa na voľnobehu správal zvláštne - nepravidelné vibrácie sa dostávali do kabíny, v otáčkach všetko v poriadku. Aj mne predajca odporúčal vymeniť sviečky...
 
Back
Top