• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Cukání motoru

Libor CX-5

nový člen
20
Ahoj mazdaři,
nesetkal jste se někdo s cuknutím motoru u 2.2 D Skyactiv najeto cca 130.000? Jakoby vynechal, buď cukne jednou, nebo víckrát za sebou, vždy dám nohu z plynu a když znovu přidám, tak jede normálně. Jo a taky to nedělá vždy, jen občas. Kontrolka se žádná nerozsvítí. Tankuju jen lepší Vervu, nebo Eurooil + VIF
Díky za postřehy Libor
 

Popřípadě třeba zde najdeš stejný problém či řešení https://www.mazdaklan.cz/search/11821/?q=cukání&o=relevance ;)
 
A to čidlo o kterém se píše v odkaze také vyčištěno?
Pokud je myšleno čidlo plnícího tlaku tak to jsem čistil včera a nic ne nezměnilo. Vždy během jízdy to občas cukne, už se stalo, že to cukne několikrát za sebou, v tu chvíli jsem šlápl na pedál spojky a ono to přestalo a zase to jelo normálně. A mám teda pocit, že to začíná dělat častěji ?. Diagnostika samozřejmě nic ne ukázala, napichl mě to Shr3k.
 
Zdravím všechny,

Jsem tu nový a pouze běžný uživatel auta.

Zakoupil jsem ojetou Mazdu CX-5 2.2 Skyactiv-D, r.v. 2013, najeto cca 110 000 (Teď se zpětně dočítám, že benzín by byla lepší volba).

Při nízkých otáčkách (cca 1500-2000) když lehce přidám plyn tak auto začne cukat / poskakovat. Pokud na to šlápnu a dostanu se nad 2000 otáček, nebo sundám nohu z plynu, nebo zařadím neutrál, tak to přestane.

Prolezl jsem fórum a internet a nalezl tyto možné příčiny:

  • Vyměnit / vyčistit čidla – DPF filtru, čidlo tlaku výfukových plynů
  • Vyměnit filtry - vzduchové, palivové, DPF
    (filtry jsem již nechal vyměnit olejovej, naftovej, kabinovej, pylovej + olej)
  • Karbonizace – vyčistit sání motoru
  • Škrticí klapka motoru
  • Vydřená/opotřebovaná vačková hřídel
  • Poškozený vstřiky, nebo ten první (jednotka prý podle prvního vstřiku nastavuje ty ostatní)
Prosím o potvrzení/vyvrácení jednotlivých příčin a o radu čím začít a jak postupovat. Co bych mohl zvládnout sám (asi filtry, čidla), co ne (ten zbytek), přibližná cena oprav/dílů, případně jestli můžete doporučit servis/odborníka v západních Čechách, jsem z Plzeňského kraje.

Díky
 
Ahoj,
podle mých zkušeností to bude karbonizace, tzn. vyčistit sání a klapku sání. Nejlépe ručně.
Vačku určitě zkontrolovat, při tomhle motoru by to mohl být problém.
Se servisem ti neporadím.
 
Zkuste/Zkus Diesel servis pana Černíka. Otec na něj narazil náhodou, nicméně se vrací prakticky už jen tam.

Ostatně recenze na googlu 4,7 z 50 nebo kolika hovoří také jasně. Ano, je to Bosch servis, kdežto u Mazdy asi spíše hraje roli Denso atd.. ale zkus. Za to nic člověk nedá.


P.S : Mám stejný problém na koncernovém TDI. Dělá to ale jen v chladném počasí. Čím větší zima, tím horší projev. Ustane to po cca 20km jízdy, až se to všechno opravdu prohřeje. Po nalití silné dávky aditiva se projevy velmi zmírní. Já osobně vím, že jsou vstřiky na cestě do věčných lovišť
 
To je mylná informace.
Na tu jsem narazil zde na fóru:
 
Na tu jsem narazil zde na fóru:
I nadále je to mylná informace (možná tak z roku 2000). Každý vstřik se nastavuje jednotlivě.
 
Dost možná výstřel do tmy. Leč v mém minulém autě, dieselu od jiné značky, tenhle problém s cukáním dělala váha vzduchu. Není to tady taky možné?
 
Vstřiky bych řešil až na posledním místě, mám 240.000km, moje byly na stolici a jsou stále v dobrém stavu.
Ale výměnou podložkami pod vstřiky se nic nezkazí.
Váha vzduchu se snadno vymontuje a pročistí speciálním přípravkem, ale většinou to nepomůže
 
Hlavne tohle pomerne v pohode urci kazda lepsi diagnostika a Live Data behem projizdky. Paklize ani diagnostika/diagnostik nic nezjisti z hodnot MAF, tlaku kde ceho atd. a korekce vstriku, tak az pak bude ouvej.

Takze v zasade plati to, co cca od roku 2000 u temer kazdeho auta (vztazeno k problemum tohoto razu, nepotrebuji samozrejme OBD konektor, abych zjistil,ze mam zadreny brzdovy trmen a taky by se to dost blbe nacitalo takova zavada :D ), napred diagnostika a pak popojedem :)
 
Ahoj,

tak jsem nechal motor/sání vyčistit pomocí vodíkové dekarbonizace.
Auto cuká stále, naopak mi spíš přijde že ještě více než předtím.

Mechanik mi řekl že to bylo zanesené hodně a hlavně DPF filtr a že se jeho regenerace spouští již po 80km namísto 400/500.
Dále mi přiložil tento výpis vstřiků (viz. příloha) a doporučil ty první dva vyměnit a vůbec s tím nečekat, zároveň dodal, že se na ně ale nekoukal a že si myslí že by to měli být od výrobce Denso.

Další věc, které jsem si všiml že při natankování plné nádrže mi ukazuje dojezd cca 480km. To mi s 56L nádrží přijde strašně málo. V TP píšou 5.4 / 4.1 / 4.6 ... chápu, že to je u novýho auta, ale čekal jsem že to bude třeba kolem 8L (Takhle to vychází skoro 12L) - může to mít s tím nějakou souvislost?

Vstřiky.PNG
 
Ani, ty dva první jsou opravdu špatné a protékají. Nicméně důležité jsou i hodnoty na 65, 100, 140 a 197 MPa, ne jen na 35 MPa (volnoběh).
 
Na to fakt bacha. Jak pise Shrek. Videl jsem na vlastni oci (byť u uplne jineho naftoveho motoru, avsak take common rail) nekolikrat praskly pist vlivem protekajiciho vstrikovace,coz logicky vyustilo v poskozeni vlozky a nasledne nakladnou opravu motoru.

Opravu nijak neoddalovat.

Vysoka spotreba je rekl bych primo umerna stavu vstrikovacu a nadmerne castym regeneracim dpf,kdy auto spotrebovava mnohem vice paliva.

Regeneaci dpf lze samo obvykle spoustet "nasilne" pres diagnostiku.

Osobne bych to opravdu udelal co mozna nejdrive tu opravu a neodkladal ani o den navic. Soucasne asi i vymenu palivoveho filtru. Idealne Mahle/Mann/original. Ke to blby,bude to stat nejake koruny, ale bude to zlomek v porovnani s pripadnymi katastrofami
 
No, chtěl bych vidět, jak vypadá to sání po tom zázračném vodíkovém čištění :)
Jinak regenerace se u tohoto typu motoru spouští co 200 - 250 km, já mám dojezd s plnou nádrží okolo 900 km, ale je to 62 litrů.
S regenerací stoupá spotřeba o několik litrů, takže dojezd se může razantně snižovat.
 
No, chtěl bych vidět, jak vypadá to sání po tom zázračném vodíkovém čištění :)
Jinak regenerace se u tohoto typu motoru spouští co 200 - 250 km, já mám dojezd s plnou nádrží okolo 900 km, ale je to 62 litrů.
S regenerací stoupá spotřeba o několik litrů, takže dojezd se může razantně snižovat.
Jestli se to dá zjistit nějak jednoduše, tak můžu zkusit nafotit, ale pořád sem jen BFU a mám strach v těchto "nových" elektrikou řízených motorech cokoliv rozebírat (doteď jsem jezdil s 1.9 TDI z roku 2001)
Tady je nějaké vysvětlení a jaký to má mít efekt, ale jestli to je skutečně pravda to snad brzo zjistím... Zatím jsem od té doby ujel jen pár km. Při další/delší cestě (opět do servisu to vypadá) zkusím sledovat jestli to jede lépe, případně jestli třeba trochu klesne spotřeba.
 
Back
Top