• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test CX-5 vs CR-V vs Tuscon vs Forester

vladas75

rodinný člen KLANu
3 492
tak jsem se konečně dostal k přečtení testu Mazda CX-5 G165 AWD vs Honda CR-V 2.0 i-MMD AWD vs Subaru Forester e-Boxer vs Hyundai Tuscon 1.6 T-GDI.

Mazda dopadla dobře, nesouhlasím s tím drahým značkovým servisem, mě se zdály ceny srovnatelné s jinými automobilkami a moje obvyklá výtka je spotřeba :joy:. Nevím jak v testu jezdily, ale já ve stejné konfiguraci jezdil opět o litr navíc :joy::grinning::laughing:. A s tou tichostí nevím nevím, kardan tam prostě slyšet je
 

Přílohy

  • cx5.pdf
    9,2 MB · Zobrazení: 107
Poslední úprava:
Paráda, díky za sken testu. Forester je aktuálně horký (asi "nejteplejší") kandidát na náhradu CX-5, za pár týdnů ho budu mít konečně na víkend, tak uvidím sám. Mám radost, že jeho prostornost, pohodlí a ticho potvrzuje i tento test.

Co se týká spotřeby, taky se mi 7.6 u CX-5 nezdá, protože naše identická bere na kratších trasách a při běžném ježdění kolem 8.5. Jen dlouhé trasy a velmi klidná jízda to dokáže srazit někam kolem sedmi.
 
Hodne tech vetsich aut jde jen s automatem, CX-9 taktez. Myslim ze pro rodinne cestovani s detmi manual potreba neni, nebo je dokonce kontraproduktivni, zvlast ne u tak nudneho a oskliveho auta, jako je Forester :D. Vypada to, ze do prace uz dojizdet nebudu, takze si pro sebe muzu koupit treba MX-5 (nebo taky nic; Anniversary mne zklamala, ze je jen 1.5... byl jsem tak na 90 % pripraveny po ni skocit), a pro rodinu budeme potrebovat neco vetsiho, ale porad se snesitelnym footprintem, aby s tim zena mohla jezdit a parkovat sama na normalnich parkovacich mistech. Mne to akorat nesmi stvat pri rodinnem vyletniceni, kdy jsou ale moje naroky nevelke, protoze se spis kocham krasami hor, nez abych zavodil s jinymi auty :). Na pohodli podvozku, schopnost vyjet cokoliv, nizky otacky na dalnici, a prostornost interieru (v ramci kategorie) u Foresteru vsude ctu jen maximalni chvalu, navic Japonec a sympaticka znacka, takze vsechno ostatni bych asi odpustil. Hlavne jestli tam fakt jdou rozumne poskladat tri detsky sedacky vedle sebe :). V USA je to dost popularni auto a v tomhle ohledu ho mnoho matek velmi chvali.

Porad se totiz nechci smirit s S-Maxem, Berlingem, nepraktickym korabem (Santa Fe, CX-9), nebo predrazenou premii.
 
Forester je aktuálně horký (asi "nejteplejší") kandidát
To už je kousek a je praktičtější Outback. Já pokukoval právě po CR-V, dá se sehnat z tohoto výběru asi za nejlepší peníze. Samozřejmě RAV-4 nebo Volvo XC60 by bylo o něčem jiném, ale i finančně
 
To už je kousek a je praktičtější Outback. Já pokukoval právě po CR-V, dá se sehnat z tohoto výběru asi za nejlepší peníze. Samozřejmě RAV-4 nebo Volvo XC60 by bylo o něčem jiném, ale i finančně

RAV i XC60 jsou male. Outback je podle vseho uvnitr mensi/horsi s detskymi sedackami, nez Forester. Skoda ze v tomhle testu (vyse) nemerili presny rozmery mezi sedadly, nad sedadly, sirku lavic...
 
Potřebuju, ale nechci. To je ten problém :). Jak zde už jednou poznamenal asi shr3k, S-Max je asi nejblíž ideálu, ale Ford a krabice... Velký lodě typu Santa Fe a CX-9 už jsou docela drahý na neprémii (bojím se ztráty hodnoty) a blbě se s tím parkuje (široký = na příčném není šance vzadu vytahat děti ven; dlouhý = všude vyčnívá, podobně jako M6 Sedan). Hledání proto pokračuje. Fakt vkládám dost nadějí do Forestera, který nabízí vnější rozměry cca jako CX-5, ale uvnitř by měl být o dost větší a praktičtější, se skoro rovnou zadní lavicí.
 
Mel jsem o vikendu pujceneho Forestera, planuju sepsat nejaky vetsi srovnani s Mazdou CX-5, ale jen tak v cuku letu:
  • Zasnul jsem nad podvozkem; komfortni, pritom drzi a snese hooodne rychly tempo, naprosto neskutecny a bezkonkurencni jizdni klid a tlumeni dorazu na polni ceste/louce/zaplatach
  • Celkove karoserie pusobi navzdory slabym sloupkum hodne tuha, mozna i o neco tuzsi, nez u CX5
  • Skvela "usability"/pouzitelnost mnoha veci - super vyhled, bezva indikace auta ve slepem uhlu, kamera na pravy predni kolo, kvalita a indikace couvaci kamery, sklapeni zrcatek pri couvani, indikace vyjeti z pruhu, varovani pred prekazkou (obecne ty bezpecnostni systemy funguji az neskutecne, pritom neobtezuji), max A/C tlacitko, kolebky na hlasitost a tempomat na volantu, dosah na displej, skvele sviti a rychle prepina ve tme na tlumena, skvele a potichu stiraji sterace...
  • Skvele klidny a plynule jedouci adaptivni tempomat, Mazda se vubec nechyta
  • Pro subtilni postavu fantasticky tvar sedacek a lepsi el. serizovani sklonu sedaku, nez v 2019 Mazde 6
  • Motor s CVT jen na extremne klidnou jizdu, kdy toci nizky otacky (neni slyset), neznatelne radi (kam se hrabe hydromenic), relativne malo zere navzdory trvalemu 4x4 (za 274km jsem mel 8.7 a cast byla i nad limitem a plne nalozeny auto)... ale na predjizdeni na okresce nebo rychlost nad 130 na dalnici to neni; pri pozadavku na velky zrychleni je to vylozene prusvih, protoze pripojeni elektromotoru chvilku trva, nekdy je dokonce i v moment pozadavku spalovaci motor zcela zhasnuty (dela to i za jizdy, napr. v klesani), takze ho musi nejdriv nahodit, CVT se trapi... proste to dela psi kusy
  • Trochu podivny chod brzdoveho pedalu... asi jako v novy Mazde 3, ten hybrid s rekuperaci je proste znat, ale zvyknul jsem si
  • Velky aero hluk na dalnici
  • Interier budi dojem prostornosti a vzadu je o dost vic mista, pomaha plocha lavice, nizsi ostruvek, vetsi vzdalenost od prednich operadel, ale jinak kufr je cca nastejno, jen praktictejsi tvar, a vepredu mam skoro dojem vetsi prostornosti (i odkladacich prostor) v Mazde CX5; stvala me zadni roletka, ktera je uplne nedomyslena
  • Vnejsi design i vnitrni design a materialy jsou otresne. To je asi nejvetsi zklamani. Vedle stala Dacia Duster a ta uroven vnejsich ozdob a cingrlatek je zhruba nastejno, tisic materialu, tisic barev, skoro identicky kola... na muj vkus proste kolotoc. Jeste pred faceliftem pritom byl Forester krasne odmereny. A interier jeste horsi - laciny chod tlacitek, more tvrdych plastu, zejmena na dverich, ale i vrchu palubky, rezonance za jizdy (predvadecka mela 12tkm, skoro stejne jako nase CX5), a opet hromada ruznych dekoru, materialu, tvaru, kazdy displej jiny... proti odchazejici generaci Outbacku je to za me otresny.
Moje celkovy dojmy jsou smiseny. Kdyby se inzenyri Subaru spojili s designery Mazdy, byla by to vyhra. A jeste kdyby k tomu zmizely EU regulace na CO2, a mohli jsme mit lepsi motor. Ve vysledku si pro Forestera na jare nepujdeme, protoze s tim motorem bych nedokazal zit, a prostornost neni az o tolik vetsi, jak jsem mel podle vnejsiho designu a recenzi nastavena ocekavani. Nad designem bych privrel oci.

Pro nekoho, kdo jezdi klidne, chce v dany tride nejlepsi pruchodnost terenem, jizdni komfort (i diky CVT a nizkym otackam), uchazejici prostor (Kodiaq je lepsi, Mazda horsi), nejlepsi podvozek (podtrhuji trikrat), petiletou neomezenou zaruku, skvele funkcni bezpecnostni vybavu, a obecne super vybavu za slusny peniz (nadupana vybava stoji se slevou prodejce jen lehounce pres 900), a prekousne design, je to super volba.

forester.jpg
 
Poslední úprava:
Co to znamená?
Skvele klidny a plynule jedouci adaptivni tempomat, Mazda se vubec nechyta
Jediné 2 problémy adaptivního tempomatu Mazdy mi přijdou tyto: při přejíždění z pruhu do pruhu - pokud jsou v obou pruzích před vozem auta, tak když jede auto přede mnou pomaleji než mám nastavenou rychlost a dám blinkr vlevo, tak začne zrychlovat, ale po chvíli zjistí, že tam překáží auto v levém pruhu a prudčeji přibrzdí. A za druhé při jízdě v levém pruhu dálnice, pokud je v pravém pruhu kamion, často kvůli němu začne brzdit, přestože nepřekáží. Nevím, jak jsou na tom v tomto jiné systémy. Ostatní situace podle mě řeší bezpečně a plynule.
obecne ty bezpecnostni systemy funguji az neskutecne, pritom neobtezuji
U Forresteru bych se navíc bál, že za horší viditelnosti začne mít EyeSight problémy, zatímco Mazda má radar, který by měl fungovat pořád. Aspoň pro nouzové brzdění. Samozřejmě i Mazdí systém mívá problémy při oslnění sluncem, ale nepřijde mi to kritické. Za horšího počasí jsi nejel?
Motor s CVT jen na extremne klidnou jizdu, kdy toci nizky otacky (neni slyset), neznatelne radi (kam se hrabe hydromenic)
No, ona vlastně CVT neřadí, ale stojí za ty nepříjemnosti s kraválem a nefektivitou ve vyšších zátěžích a rychlostech? A když jsem jel prvně se svým Mazdím automatem, tak jsem řazení někdy ani nerozpoznal, tak zas takový rozdíl to asi nebude. S CVT jsem dosud jel jen pasivně jako spolujezdec, tak nemám přímou zkušenost.
 
Co to znamená?

Jediné 2 problémy adaptivního tempomatu Mazdy mi přijdou tyto: při přejíždění z pruhu do pruhu - pokud jsou v obou pruzích před vozem auta, tak když jede auto přede mnou pomaleji než mám nastavenou rychlost a dám blinkr vlevo, tak začne zrychlovat, ale po chvíli zjistí, že tam překáží auto v levém pruhu a prudčeji přibrzdí. A za druhé při jízdě v levém pruhu dálnice, pokud je v pravém pruhu kamion, často kvůli němu začne brzdit, přestože nepřekáží. Nevím, jak jsou na tom v tomto jiné systémy. Ostatní situace podle mě řeší bezpečně a plynule.

Prostě se to nedá snadno popsat, jede hladčeji. 6 občas prudčeji zabrzdí, nezrychluje hned při lehounkém vybočení a blinkru, občas se něčeho lekne. Přišlo mi, že Forester o poznání líp reaguje na veškerý provoz. On ten jeho Eyesight mimo jiné umí skvěle varovat třeba před chodcem, který zkříží dráhu, nebo stojícím autem na krajnici, jak jsem si vyzkoušel - a to zvukem a perfektně viditelnými diodami na místě heads up displeje; nesáhnul mi u toho ani jednou do řízení, pouze důrazně a smysluplně varoval.

Adaptivní na mojí 6 funguje prostě tak blbě, že ho skoro nepoužívám, a je velká škoda, že nejde přepnout na tradiční, jako na nové 3. Na Foresteru jsem s ním sice ujel asi 70 km, ale fungoval prostě pocitově o dost líp. Nejsem jediný, v pondělí po odevzdání auta jsem četl i pár recenzí, kde to taky někdo psal, jak funguje příkladně.

U Forresteru bych se navíc bál, že za horší viditelnosti začne mít EyeSight problémy, zatímco Mazda má radar, který by měl fungovat pořád. Aspoň pro nouzové brzdění. Samozřejmě i Mazdí systém mívá problémy při oslnění sluncem, ale nepřijde mi to kritické. Za horšího počasí jsi nejel?

Oslnění sluncem se mi na Foresteru i přes mnoho večerních cest při sluníčku nestalo, hrozné podmínky bohužel mezi pátečním a pondělním ránem nenastaly... V noci po tmě to fungovalo taky v pohodě. Určitě to nemá i radar? Jak pak dělá slepý úhel? Já měl za to, že eyesight je komplementární, nahrazuje to co má Mazda v "kastlíku" na skle, nikoliv radar co je v masce a v zadním nárazníku. Forester umí třeba zabránit nárazu při couvání a pochybuju, že na to používá couvací kameru a jiné jsem si nevšiml...

No, ona vlastně CVT neřadí, ale stojí za ty nepříjemnosti s kraválem a nefektivitou ve vyšších zátěžích a rychlostech? A když jsem jel prvně se svým Mazdím automatem, tak jsem řazení někdy ani nerozpoznal, tak zas takový rozdíl to asi nebude. S CVT jsem dosud jel jen pasivně jako spolujezdec, tak nemám přímou zkušenost.

CVT v podání Subaru "řadí". Normálně si hází virtuální kvalty. Ale má jich při manuálním řazení sedm, obecně ten konec je pomerně do pomala (140 km/h cca 2700 - 2800 ot), takže není problém aby držel při klidné jízdě pořád nízké otáčky, a díky počtu virtuálních stupňů s nima prostě skáče jen po malejch kouskách - i když jede na plný automat, tak prostě jakoby "řadí", nenechává otáčky na místě, skokově se mění, jen prostě o kousek a bez jakéhokoliv cuknutí, velmi rychle (i v manuál módu) a plynule... navíc má nějaký "override", že na konci umí dát ještě nižší otáčky v plném automatu, než na virtuální sedmičku. Takže asi jako by jich měl osm.

Při klidné jízdě dle předpisů, i s nějakýma zrcyhlením za obcema, nebo na přípojném pruhu, ale bez "kickdownu", jsem v podstatě neviděl otáčky překročit 2500 ot. V kopci jo, to si klidně dá na 3500 a drží to na nich někdy až zbytečně dlouho, ale to zas bude tou slabostí motoru (auto není úplně lehké a je slabší, než dvoulitr Mazdy; EV na výpomoc nepřipojuje nikdy na delší dobu, jen nárazově).

Každá Mazda, co jsem s automatem řídil (v posledních letech 6, CX5 a nová 3), občasně cukne, že ten přechod mezi stupni není zcela plynulý. Nepřecházel jsem třeba z koncernu s DSG, to bych možná byl unesený hladkostí řazení, takže proto jsem k tomu tak přísný. Když se soustředím, řadím hladčeji i s manuálem, i při podřazení s (falešnými, dvojitý vyšlápnutí nedávám) meziplyny. CVT, i s virtuálními stupni, prostě necuká. Vůbec.
 
Poslední úprava:
O Subaru jsem uvažoval před více než 2 roky, ale nakonec vyhrála Mazda mj. kvůli srovnání s CVT a EyeSight - tehdy zdůrazňovali, že má jen stereokamery. Tedy směrem dopředu. Dozadu asi má "rohové" radary. Ale jestli radar mezitím přidali i dopředu, to nevím. JInak mně Mazdí asistenty reagují i na chodce i cyklisty - ale neoznamují to, jak uvádíš - to je dobrá funkce.
 
CVT, i s virtuálními stupni, prostě necuká. Vůbec.
Tak z principu jak funguje, nemá ani jak. To by musel být ojeté nerovnoměrně kužely - třeba by v nich musely být rýhy. Držím se hesla - pro malý výkon/moment CVT - proč by ne, ale cokoliv výkonnějšího a nedejbože třeba se 400 Nm a víc, to asi nebude fungovat. :D
 
Ano.

Jak Forester prostorem a výkonem zklamal, začal jsem koukat po Outbacku, a o něm v testech novináři píšou, že ta 2.5 s CVT jede docela v pohodě. Bohužel ale Outback bude mít 2021 facelift, a v rámci něj opět zprzněný design zvenčí i uvnitř, milion ozdobných lišt, v interiéru zas lesklý plasty a velkou dotykovou obrazovku na výšku, takže to je showstopper. Leda příští rok super dobře koupit letošní model :D
 
Tak to už rovnou můžu CX9... Já nějak doufal, že bude existovat ne-obrovský auto do kterýho se dobře poskládají tři děti. Existuje, Berlingo :cold_sweat: Ale taky jsem doufal, že by takový auto mohlo skvěle jet, což se o Berlingu říct nedá; má ho tchyně, diesel, automat, delší verze, max výbava... není to špatné, je docela i tiché a pohodlné, ale řídí se to pořád jako dodávka. A navíc kvalita Citroen.
 
Back
Top