• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel D184 - Nejnovější SH diesel s močovinou a zvýšenou kompresi

Včera mě chytla regenerace na dálnici, takže jsem zkoušel i dynamiku, jak jste tu psali o chybějících konících a neregistruju vůbec žádný rozdíl...

Jak jsi zkousel tu dynamiku? Regenerace probiha jen za splneni urcitych podminek a jednou z nich je spektrum otacek, resp.rychlost, safety first. Pokud probiha regenerace a jednotka zaznamena snahu o zrychleni, regenerace se z duvodu bezpecnosti prerusi. Resp.ma to tak vetsina automobilek, nevidim duvod, aby to mela Mazda jinak. Co jsem mival TDCi, tak nad 140km/h snad ani rege neprobiha.

Ad.pribyvani nafty v oleji - to mate co za MY? Resp.EURO kolik? Opet sahnu k TDCi - od EURO V (tusim 2011) melo DPF svuj vlastni vstrikovac, cili se zadne enormni davkovani nafty nekonalo a pribyvani nafty v oleji se stalo historii.
 
TDCi EURO V má vstřikovač přímo ve výfuku, od EURO 6 je to stejně jak mají ostatní, tedy přes dovstřik při výfuku.
 
Jak říká Sedvo, tzn. stejně jako Mazda, stejně jako celý koncern VW, apod.
Proto u všech těchto motorů máš rysku "X" a to už jsme zase u našeho trolla :) Jo a jeden velmi dobrý servisák mi říkal, že častější regenerace nejsou vůbec na škodu - samozřejmě kvůli filtru pevných částic a taky se tak nekarbonuje vnitřek motoru - prý trocha nafty v oleji není vůbec špatně, pokud nezanedbáš výměny.
Co se týče regenerace u D184, tak jak jsem psal, probíhá cca co 280km a je to poznat zvýšenou spotřebou. Při plným plynu nevím, jestli to zastaví regeneraci, protože jsem aktuální spotřebou přes 20l/100km a to jsem přes analog ukazatel. Digitální nepoužívám.
Jestli to pak zastaví a prodlouží to tím dobu regenerace zatím netuším.

Teď mám najeto necelých 15tkm a od poslední výměny oleje tedy do 8 tis.km a nic mi dle měrky nepřibylo. Tudíž u D184 vidím oproti předchozímu motoru poměrně slušný posun v rámci regenerací.
 
Jen malé upřesnění: SCR rozkládá NOx průběžně, jak se potřeba podle množství NOx ve výfukových plynech - při zvýšeném obsahu NOx a dostatečné teplotě dojde ke vstřiku AdBlue, jeho dalšímu rozkladu a následné reakci v katalyzátoru.
Není to tedy tak, že se SCR zasnese a pak proběhne vstřik AdBlue (není to analogie s DPF). Ale jinak souhlas, @sedvo to nejspíš správně myslel, jen napsané to vyznělo trochu nesprávně. :)
Pro chod za studena se používá LNT v rámci tělesa oxidačního katalyzátoru. Jakmile se systém zahřeje, je možné začít vstřikovat močovinu. K vyprášení LNT od dusíků pak slouží zvýšení teploty spalin při vypalování DPF.
 
Chlapi,
sorry, ale musel jsem se podělit.
Byla to sice jen 20-ti minutová trasa - směr D1 do Prahy - poslední benzina před Prahou až do Holešovic...
Jen tím chci ukázat jednu věc, že cesta ke svižné a úsporné jízdě tkví v tom, že se musíte co nejrychleji dostat na požadovanou rychlost, a pak jen udržovat - a to kdekoliv :)

Těch 6.1 je průměr za poslední 3000km. Jo a ještě jeden poznatek - řadí to ze 4 na 5 taky ve 160km/h stejně jako G165 u předchozí Mazdy. Nevím jestli je to záměr, ale je to zajímavá shoda (otáčky se u obou aut samozřejmě lišily ;))

IMG_20190812_002132336.jpg
 
já to nedal do rovnítka... jen jsem tím chtěl říct, že konstatní rychlost u M6 D184 znamená minimální spotřebu, proto i když jedu jak jsem pospal - ze 4-5 ve 160km/h, tak dokážu jezdit za 6.1 :) Prostě to v kombinaci umožňuje výrazně snížit spotřebu a přitom si užívat dynamickou jízdu... je to jen o tom, jak k tomu přistoupíš....
 
Tak konečně mi po 4.5tkm klesla informace o močce na 95%.... (asi zajímavá info pro Sikyla)
Je to měření nějak divný a jsem zvědav, kolik najedu na těch cca 9L... zatímto vypadá že to bude výrazně před 15K, tzn. by to mohli obstarat v servise při každé výměně oleje a bude od toho úplnej pokoj ;)
 
Poslední info ke spotřebě AdBlue.
aktuálně od dolití najeto 15.500km a zbývá nějakých 25% na cca 4.000km. Takže to vypadá, že těch 10l vydrží na cca 19.500km. Tak nevím, buď se oproti původnímu dolití (kdy byl motor v záběhu) něco změnilo nebo je to tím, že teď motoru víc nakládám (zvýšení spotřeby o cca 0.6l/100km - prostě se chci bavit. Každopádně při servisním intervalu oleje co 15tkm to vypadá, že močovina se bude dolévat stejně. Tudíž to obtěžuje asi tak jak olej :)
 
Tak si dovolím zakončit obhlídku své M6 D184 (duben 2019) a to po nájezdu 26tkm. Močka popsána výše.
Aktuální nájezd oleje 11tkm a při porovnání s hladinou čerstvě po výměně se hladina zvýšila o cca 3mm. Za další 4tkm bude pravidelná výměna. Nevím, jakou zkušenost mají jiní, ale připadá mi to v normě. Do rysky X je to ještě parník :)
Někdo tu zmiňoval problém se sedačkami ve výbavě Takumi Plus (s kůži Nappa).
Na fotografiích je jejich stav po 26tkm a to se považují za běžného evropana s váhou cca 87kg.
Připadá mi to docela v pohodě. Tak buď změnili materiál nebo mám speciální techniku nasedání, ale to fakt nevím :)

IMG_20191126_231449272.jpg IMG_20191126_231517463.jpg IMG_20191126_231525385.jpg
 
Nazdar chlapi,
dostat info, je mnohdy složité. Takže bych rád místní wikipedie (Shr3k, apod.) poprosil o info.
Jsem před třetí výměnou oleje ve 30.tis. (8 tis., 15 tis. 30 tis.).
Kontroloval jsem olej a stav opět stejný, jako po výměně (vím, že jsem tu psal 3mm více, ale asi je to v závislosti toho, jak moc je olej stečený - neměřím to ráno po prostáté noci).
Z toho usuzuji, že olej prostě nepřibývá ani neubývá.
Nicméně sundal jsem plastový kryt motoru a překvapilo mne, že z Common Railu jde 5 trubek. Říkám, si, pořád to má 4 válce a ta pátá trubka vede do filtru pevných částic (prostě ten brutál obrovskej válec za motorem, kde je i SCR).

Takže mne napadla otázka. Není náhodou vstřikování nafty prováděno přímo do filtru? Částečně by to vysvětlito tu krátkou dobu při regeneraci (cca 3.5 min.) a jakoukoliv absenci sníženého výkonu, jako tomu bývalo u předchozího dieslu bez močky.

Foto přikládám.

Tak, pokud najdete nějaký info, či mi to vysvětlíte budu rád. Nicméně pokud to tak je, tak u stávajících dieselů je ředění naftou minulostí a jediný problém, který by měl i náš Mazda troll by mohly být maximálně saze. Nicméně já jezdím poměrně hodně svižně a věřím, že se to dostatečně v těch 4-tis. kdy řadím profoukne :)

Mějte se a ať vám to jezdí!

IMG_20200107_222400551.jpg IMG_20200107_222445202.jpg
 
Nazdar chlapi,
dostat info, je mnohdy složité. Takže bych rád místní wikipedie (Shr3k, apod.) poprosil o info.
Jsem před třetí výměnou oleje ve 30.tis. (8 tis., 15 tis. 30 tis.).
Kontroloval jsem olej a stav opět stejný, jako po výměně (vím, že jsem tu psal 3mm více, ale asi je to v závislosti toho, jak moc je olej stečený - neměřím to ráno po prostáté noci).
Z toho usuzuji, že olej prostě nepřibývá ani neubývá.
Nicméně sundal jsem plastový kryt motoru a překvapilo mne, že z Common Railu jde 5 trubek. Říkám, si, pořád to má 4 válce a ta pátá trubka vede do filtru pevných částic (prostě ten brutál obrovskej válec za motorem, kde je i SCR).

Takže mne napadla otázka. Není náhodou vstřikování nafty prováděno přímo do filtru? Částečně by to vysvětlito tu krátkou dobu při regeneraci (cca 3.5 min.) a jakoukoliv absenci sníženého výkonu, jako tomu bývalo u předchozího dieslu bez močky.

Foto přikládám.

Tak, pokud najdete nějaký info, či mi to vysvětlíte budu rád. Nicméně pokud to tak je, tak u stávajících dieselů je ředění naftou minulostí a jediný problém, který by měl i náš Mazda troll by mohly být maximálně saze. Nicméně já jezdím poměrně hodně svižně a věřím, že se to dostatečně v těch 4-tis. kdy řadím profoukne :)

Mějte se a ať vám to jezdí!

Zobrazit přílohu 25680 Zobrazit přílohu 25681
Druhý přívod do railu z leva (podle tvojí fotky) je z vysokotlakého čerpadla.
 
Aha, tak tady logika nefunguje, prostě znalosti vítězí, protože mít u DPF čerpadlo je hustý, zvlášť, když vidím, že další hlavní přívod jde odněkud zepředu...
No tak nic, ale i tak je olej v poho po 15tkm...
Max6 díky
 
Zadní kotouč po 36 tis. km....
Zbytek podvozku vypadá jak vyjetej z fabriky... ;)
Vím, že tu někdo řešil i částečné ojetí kotouče, tady to vypadá, že se ojíždí komplet ke krajům...

IMG_20200311_161258134.jpg
 
Hezká fotka. Ten podvozek jsi nějak ošetřoval, nebo to mají tak dobře udělaný teď?
 
Ani jsem se toho nedotkl. Jak já to dostal, tak to jezdí. Jen to pravidelně myju a snažím se, aby na tom solanka nebyla moc dlouho.
Předchozí M6 2013 vypadala po čtyřech letech taky ok, ale co to má žena a parkuje to přes zimu v garáži, tak už se do toho řez zakousla, ale nic hroznyho po 5-ti letech a 160 tis.km - vše je tam původní. Tedy až na kotouče a desky, ale jinak fakt vše původní - za tohle Mazdě tleskam.
 
Ahoj chlapi,
dlouho jsem tu nic nepsal, protože koronáč trochu zbrzdil mé nájezdy (Praha - Olomouc)
Mazda přestala u M6 s prodejem dieselu, takže mám trochu raritní motor (oproti těm 129kW, kdy si tu sharujete ty tortury, co vám připravuje)
Aktuálně mám na M6 s D184 další výměnu oleje v 45 tis. (jezdím co 15K km) a nepochopím jednu věc. Dnes mi v servise dali nový olej a nalijou ho tam půl centimetru nad horní rysku... Proč?
Naštěstí u D184 mi olej v nafte nepřibývá, takže jsem ok, ale stejně nechápu proč.
Druhá věc, nad kterou se pozastavuji je spotřeba močoviny. Je tam "jen" 10l nádrž, což dost recenzentů hodnotilo negativně, ale já mám na ní zatím najeto od posledního plnění 13 tis. km a ukazatel mi hlásí náplň na 60% s dojezdem přes 9400km...
Co sakra dělám jinak, že to nežere močovinu?
Jinak za posledních 5K km průměr 6.5l/100km, kdy jsem začal dovolenou v Rakousích (6.1l/100km i s výjezdama na Vilacher-Alpen Strasse, apod.). Za tu dynamiku co to dává... goood :)

Jo a chytl jsem i u tohoto modelu "mazdí nemoc" zvanou nefungující zpětné zrcátko - tentokrát to schytalo levé u řidiče, takže to jde v rámci garančky na výměnu. U původní M6 (GJ G165, 2014), která je po výměně obou zrcátek v rámci garančky zatím vše funguje OK...

Toliko poslední report se zkušenostma s nejnovějším dieselem v M6. Mějte se a buďte všichni pozitivní a "negativní" zároveň
 
Olej nad horní rysku je špatně. Nic se tomu motoru asi nestane, protože X je na měrce ještě mnohem výš, ale min/max je jasně dané a nevidím důvod to nedodržet. S tou močovinou kvůli doplňování v kufru je tvé zjištění nízké spotřeby asi výhra. Náš bývalý Rencek Trafic od nového měl nějaký bug a i po najetí několika 10tis. km spotřeboval jen asi 5% nádrže a ani svolávačka na tom nic nezměnila. Traveller 2.0 bl uehdi je jiná písnička. Ten po pár tisících km si žádá doplnění 14l-15l močoviny.
 
Hoj a máte nějkdo nějaký tip, jak to odpustit aspoň na horní rysku? Nebo se na to vysrat...
Pod auto a povolovat šroub se mi nechce... nebo hadičkou místo měrky a odebrat přes stříkačku?
A nebo se na to vysrat, když jsou případy, kdy to jezdí i s hladinou naředěnou k "X" a vlastně to nevadí...

Jen teď v chladných měsících je ftipny, jak při studeném motoru auto točí pořád nad 2 tis. a když člověk odstaví plyn, tak to plachtí na volnoběch. Po mírném zahřátí zase vše jako v léte. Asi aby se to rychleji zahřálo a při odstaveným plynu zbytečně netočilo motorem (asi by to chládlo, když to nepálí).

Jinak naštěstí nemám o čem psát...
 
Stříkačkou to nejde, ta hadička musí mít skoro metr, ale viděl jsem prodávat odsávačky na olej v autodílech.
 
Back
Top