• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Deaktivace aktivni kapoty

Jirka H.

nový člen
1
Nevite, jak deaktivovat aktivní kapotu na M6 (8/2018)? Srazil jsem malickou srnku při 60 km/h, prakticky žádné škody, AŽ NA aktivní kapotu, kt se aktivovala a prizvedla. Šok nastal v servisu: cena opravy 208.000 Kč a 5 týdnu oprava. Co ta vec nerozbila na autě sama, má Mazda nařízeno vyměnit v servisních předpisech. Mam hrůzu z představy, že tohle nastane znovu při sebemenším ťukecu. Co s tim? Odpojit ty vystřelovací patrony od cidla. Poradíte prosim někdo jak? Event. zaplatím deaktivaci.
 
Říkám to furt. Od roku 2000-2004 se AUTA přestala vyrábět.
 
Který je to servis jak už tady víme...není servis jako servis... co prosím tě všechno chtějí měnit? pochopil bych kdyby byly střelný sáčky, rozbitej radar, světla v háji, ale kvůli kapotě 200 tis? Nevtrdím, že pojišťovna dnes platí kde co (když jsem viděl rozpočet na opravu dveří BMW a Passatu) , ale tohle by podle mne ani nezaplatila. K tomu když si představím kolik auto stojí..to by ti to dali na totalku ne?
 
Neřešte 200tis. ale poraďte kde deaktivovat
nevím jak by se na to pak tvářila zrovna např. pojišťovna popř. i policie v případě nehody, třeba kdyby si nedej bože vzal chodce - kvůli tomu tam je asi tento bezpečnostní prvek. To je jako si nechat deaktivovat různé airbagy, aby ti při vystřelení neponičili tapec , palubku atd
 
No nemyslim.ze by zrovna nekdo u PCR resil jestli se aktivoval nebo neaktivoval nejaky bezpecnostni prvek..to jen na okraj. A samozrejme zajimalo by me to z pohledu ceny kvuli tomu ze ten prvek tam mam taky a tak bych aspon vedel ze i pri takove banalite me muze cekat zasadnejsi oprava...kterou treba u nas v servisu nemusime zvladnout.
 
Důvod navíc, nejezdit bez připojištění střetu se zvěří. I když mám pochybnosti, jestli by likvidátor schválil kapotu za dvěstě litrů... Taky by mě zajímalo, který servis a co všechno chtěli měnit. Servisními předpisy se Mazda může ohánět v záruce, jinak je to vždy na dohodě s majitelem a pojišťovnou, co se bude měnit a za kolik.
 
200tis? To menia preventívne aj motor, nie?
Čo okrem pántov a tej patrony sa vlastne spotrebovalo? Máš nejaký rozpad tej ceny, čo všetko chcú meniť?

Ja len že asi by nemalo zmysel deaktivovať niečo, čo môže chodcovi zachrániť život a reálne stojí 10-15tis (viac by som za to asi nedal). Prikláňam sa k analógii k airbagom, ktoré tiež občas spôsobia viac škody ako úžitku (už aspoň nevystreľuje airbag, keď spolujazdec sedí doma) a napriek tomu ich nikto nevypína kvôli ochrane interiéru.
 
Jako 200 tis. se mi nezdá, mám s tímto ale osobní zkušenost s BMW 530D (cca 2014-2015), kdy jsem trefil na parkovišti takový ten plastový ohebný sloupek při rozjezdu přímo čelem auta (ohraničoval parkovací místa a z auta nešel vidět, ) - autu nic nebylo, nicméně kapota vystřelila a cena tehdy v BMW asi 90 tis (4 patrony, 4 panty a práce). Ale tak to je premie.

Tady si myslím, že záleží, jak ta srnka byla trefená, jestli přeci jen něco neschytal/nehnul i znak Mazdy, za kterým jsou schované radary, nebo třeba led matrix světlo. Nicméně i v těchto případech by cena byla nejspíš nižší - autor příspěvku bude jistě mít u nacenění od servisu i napsáno, co vše se musí měnit a proč.
 
a taky je z podivem délka té práce...proč 5 týdnů..pochopím že řeknou dovezte to za 5 týdnů nejsou lidi, ale přeci tohle je otázka na jeden den práce at je to jak je to.
 
@Reddwarf Tak to já zase chápu po mých problémech s převodovkou. Jezdit se s tou kapotou totiž nedá a něco očividně není skladem. A 4-6 týdnů je teď běžná dodací doba z Japonska.
 
Ale jo ja chapu dodani ...tvoje patalie jsem taky cetl..ale prave on psal prace. A myslis ze jezdit se neda? Proc? Nejde nastartovat motor? Jede to v nouzaku? To asi ne...takze auto predpokadam kvuli tomu neni nepojizdne a chova se tak jako kazde jine ktere tuto specialitu nema. Podobne jak jede auto s airbagem nebo bez, s cidly na tlak vzduchu nebo bez. Je to bezpecnostni prvek. Tzn. asi nemusi fungovat neco na 100 % ale auto urcite pojede...tak jako auto ktere nema ve vybave radar cidla apod. nadstavby
 
Jako za mě je pojízdné nouzově. Protože ta kapota, alespoň to tak bylo u BMW, vím že to tak je u koncernu, nejde "zacvaknout" zpět ale je v celé své ploše povyskočená o pár cm nahoře. Tzn. asi auto bude hlásit minimálně na přístrojovém panelu otevřenou kapotu. Tady nevím jak se chová Mazda..jestli bude i pípat třeba. Každopádně já bych se při vyšší rychlosti bál i otevření kapoty jako celku.
 
Aha jj tak to je mozne, ale zase jestli je kapota neporusena mela by sedet bez ohledu na patrony. Teda samozrejme pokud je vystrelena s tou asi jezdit nepujde to je jasne
 
Já před rokem taky trefil srnce a čekal jsem v autorizáku 4 týdny na nárazník. Škodu 100.000 pokryla pojistka na zvěř, kapota ale nevystřelila. Stálo mne to celkem 500 Kč - spoluúčast.
 
No jenže ta kapota by porušená měla být. Oproti jiným značkám, který používají pyrotechnický patrony na pantech kapoty, tak Mazda používá takový "buchary" (fakt nevím jak to pojmenovat), který vlastně zespodu do tý kapoty vystřelí a bouchnou do ní. Přiznám se že video jak tohle přesně u Mazdy funguje jsem neviděl, tak nevím jak moc to tu kapotu poškodí, ale bez úhony jí to podle mě nenechá.
 
Back
Top