• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Deaktivace automat. brzdění

Mikoln

nový člen
17
Zdravím všechny a mám jeden skromný dotaz... Lze provést v nastavení u M3 BP trvalou deaktivaci automatického brzdění? Několikrát se mi stalo,že vůz špatně vyhodnotil situaci a "dupnul" na brzdy, zcela bezdůvodně, např. chodec na krajnici, vůz stojící zčásti ve vozovce a další...vše případy,které jsem měl plně pod kontrolou. Mám už i strach,aby stihnul brzdit i případně za mnou jedoucí vůz. Už mám i podezření na to, že právě tímhle intenzívním zabržněním, mohlo dojít k deformaci brzdových kotoučů. (Už jsem tady řešil a informoval o problému a jak se k němu staví autoriz.servis v ÚL).
 
ze zkušenosti s mnoha Mazdami s touto funkcí můžu říct, že jedině v případě kdy provádím velice nestandardní manévr, Mazda hamtne na brzdu. Čili pokud nejezdíš na krev, dožadoval bych se v servisu kalibrace
 
Zdravím všechny a mám jeden skromný dotaz... Lze provést v nastavení u M3 BP trvalou deaktivaci automatického brzdění? Několikrát se mi stalo,že vůz špatně vyhodnotil situaci a "dupnul" na brzdy, zcela bezdůvodně, např. chodec na krajnici, vůz stojící zčásti ve vozovce a další...vše případy,které jsem měl plně pod kontrolou. Mám už i strach,aby stihnul brzdit i případně za mnou jedoucí vůz. Už mám i podezření na to, že právě tímhle intenzívním zabržněním, mohlo dojít k deformaci brzdových kotoučů. (Už jsem tady řešil a informoval o problému a jak se k němu staví autoriz.servis v ÚL).
Máš packet safety? Pokud je vůz stojící zčásti ve vozovce tak mi taky někdy řve BRZDI, ale pokud se věnuji řízení auto samo nezabrzdí. Na to brzdění byla už nějaká svolávačka. Upozornění nebo automatické brzdění na chodce u krajnice jsem nezaregistroval. https://svolavacky.cz/svolavaci-akce/mazda-3-2018-2019-4/
 
Děkuji za reakci. Paket Safety nemám, mám PLUS/STYLE/SOUND. Díval jsem se na odkaz k té svolávačce,cos mi poslal a vůz je právě v tomto rozmezí vyroben (první zaregisr.tech.způsobilosti pro provoz má 4.11.2019). Určitě to budu řešit s autor.servisem. Díky...
 
ze zkušenosti s mnoha Mazdami s touto funkcí můžu říct, že jedině v případě kdy provádím velice nestandardní manévr, Mazda hamtne na brzdu. Čili pokud nejezdíš na krev, dožadoval bych se v servisu kalibrace
Díky za odpověď. Toto se mi stává při běžné jízdě,jak jsem už psal,kdy mám situaci pod kontrolou.Je to podle mne bezdůvodně nebezpečná reakce a budu jí řešit s autoriz.servisem.Jak píše kolega Flustick, byla na to i svolávačka.Vůz byl jako předváděčka,ale zřejmě se na to vykašlali...
 
Zacal bych kontrolou podle VIN na https://www.mazda.cz/servis-a-prislusenstvi/svolavaci_akce/

Take jsem na to mel svolavacku a predtim se auto lekalo kdejakeho predmetu u cesty. Kdyz jsem si na to postezoval zde na foru, dostal jsem podobne odpovedi jako dal Vitus, ze jine modely to nedelaji, takze bud si vymyslim nebo jezdim jak prase... Po absolvovani svolavacky to rve uz jen v celkem ok pripadech a funguje, jak bych od toho ocekaval.
 
mě už se to s GL taky asi 2x stalo... dojíždím kolonu, mám auto pod kontrolou nohu připravenou na brzdě a najednou mám ksicht na čelním skle... auto za mnou mělo co dělat a minimálně si musel myslet, že jsem totálně vypatlanej. po druhý auto před odbočovalo doprava a pouštělo na přechodu chodce, já už ho chtěl objízdět a dokonce už jsem manévr začínal (kola už nebyla rovně) a měl jsem opět dost rezervu i místa na objetí > znova brzdy... jen rychlá výstra BRZDI. dávám si na to dost bacha, ale zase to nechci v nastavení zcela vypnout, někdy se to může hodit, kdyz se fakt nevěnuješ řízení (rádio, děti atd.) nebo ti tam někdo vběhne. jen předesílám, že v obou případech jsem nejel vůbec rychle, tj. cca v rozmezí 30-50 km spíš ta nižší hranice a i po zabrždění byla rezerva vpředu
 
mě už se to s GL taky asi 2x stalo... dojíždím kolonu, mám auto pod kontrolou nohu připravenou na brzdě a najednou mám ksicht na čelním skle... auto za mnou mělo co dělat a minimálně si musel myslet, že jsem totálně vypatlanej. po druhý auto před odbočovalo doprava a pouštělo na přechodu chodce, já už ho chtěl objízdět a dokonce už jsem manévr začínal (kola už nebyla rovně) a měl jsem opět dost rezervu i místa na objetí > znova brzdy... jen rychlá výstra BRZDI. dávám si na to dost bacha, ale zase to nechci v nastavení zcela vypnout, někdy se to může hodit, kdyz se fakt nevěnuješ řízení (rádio, děti atd.) nebo ti tam někdo vběhne. jen předesílám, že v obou případech jsem nejel vůbec rychle, tj. cca v rozmezí 30-50 km spíš ta nižší hranice a i po zabrždění byla rezerva vpředu
No ono to vypnout ani prý nejde,jak mi řekli v servisu.Mělo by to jít upravit na diagnostice.
 
auto před odbočovalo doprava a pouštělo na přechodu chodce, já už ho chtěl objízdět a dokonce už jsem manévr začínal (kola už nebyla rovně) a měl jsem opět dost rezervu i místa na objetí > znova brzdy
S tímto případem již předem počítám, naučila mě zkušenost. Podobný případ je u nás v ulici skoro pokaždé - úzká ulička kde musí protijedoucí auto počkat před ní, než vyjedu. Jenže stojí proti mně a já před ním v rozšíření uhýbám doprava. Takže se k němu blížím dejme tomu třicítkou. Dvakrát se mi stalo, že na mě zařval BRAKE!, než jsem uhnul.
Pochopil jsem, že nemůže předvídat, že na poslední chvíli uhnu, protože jen vidí překážku a nevidí mi do hlavy. Co v obou případech pomáhá je, když mám lehce přišlápnutou brzdu - tak asistent ví, že jsem připraven brzdit a chová se zcela jinak, než když mám nohu na plynu.
 
I já pozkušenosti s tím už počítám. Jenže je to docela tristní, začít přibržďovat před každým chodcem na krajnici.A pokud přibzdit zapomenu a pojedou za mnou další, nevím,nevím, jestli i oni budou počítat s tím, že mi auto může začít náhle brzdit.
 
Chodců na krajnici moc nepotkávám, nezaznamenal jsem, takže nevím, jak se to chová. Cyklisty objíždím s dost velkou mezerou, takže mi to nebrzdí ani neřve BRAKE. Zaznamenal jsem, že mi někdy kvůli cyklistovi zpomaliil adapt. tempomat. Ale to bylo výjimečné. Tak jestli to opravdu není stejný problém, na který je pro M3 svolávačka.
 
Ahoj, poradí někdo, kde se dají koupit kvalitní brzdové destičky na M3 BP (2019). Kotouče bych měl, destičky bohužel jsem našel v nabídce prodejců jen na předchozí modely (BM). Díky za příp. radu.
 
Ahoj, da se SBS nastavit defaultni hodnota na vypnuto? Nechci mit v aute cokoliv, co mi saha na brzdy a musim to po kazdem startu vypinat. Je to celkem otravne.
 
Tak v menu to vypnout jde, ale nevím zda se to při vypnutí a nastartování znovu nezapne. Ale třeba asistent udržení v jízdním pruhu se v menu vypne a už se sám nezapne. Jinak mně to zahlásilo jen jednou ať brzdím, když auto odbočovalo do odbočovacího pruhu a já jel rychleji za ním. Mám ale nastavenou včasné varování. Jinak ani chodec, cyklista či auta u krajnice to nehlásilo.
 
to @juraj1 . Je to tvoje věc, ale vypínat aktivní prvky bezpečnosti mi nepřijde jako dobrý nápad. Když někoho nebo něco přehlédneš nebo si nevšimneš je průšvih. Taky nevím co by na to řekla pojišťovna, by mphla cuknout pří úhradě nějaké škody, šak se chytají kdečeho aby nemuseli platit. Já bych to teda nevypínal, protože mi to zachránilo auto před čelní srážkou s vozem který najednou zastavil předemnou a nebyl vůbec vidět, protože svítilo dost blbě slunko přímo do očí, ani stínítko nepomohlo. Je to na Tobě ;)
 
Ahoj, poradí někdo, kde se dají koupit kvalitní brzdové destičky na M3 BP (2019). Kotouče bych měl, destičky bohužel jsem našel v nabídce prodejců jen na předchozí modely (BM). Díky za příp. radu.
Osobne doporučujem brzdové diely od EBC Brakes (Redstuff alebo Yellowstuff), avšak momentálne na M3 BP (2019) majú iba kotúče: https://ebcbrakesdirect.com/automotive/mazda/3/2-2019-/27557

V cenovke do 2tis. Kč za komplet sadu dostičiek na "predok" je to neporovnateľné s čímkoľvek OE/Aftermarket dostupným na trhu...

Ak ale hľadáš niečo za rozumnú cenu a akceptuješ kompromis aj v kvalite, tak by sa dali použiť napr. BREMBO P 49 065: https://www.bremboparts.com/europe/cs/catalogue/pad/P_49_065
 
Poslední úprava:
@mastif Ja je vypinam, protoze me tyto prvky aktivni bezpecnosti uz malem 2x zabily. Poprve, kdyz mi auto bezduvodne duplo na brzdy ve 130km/h az na 40km/h pote, co vyhodnotilo auto sjizdejici z dalnice ve svem vlastnim pruhu jako hrozbu, borec za mnou nastesti mel dvojnasobny rozestup a diky tomu se mi nepodival do kufru. Nevim, co bych delal, kdybych se s tim dvoutunovym SUV potkal :) Podruhe to bylo jeste ten samy den, kdy me chtel asistent pro udrzovani v jizdnim pruhu poslat do lesa pri validnim projizdeni mirne zatacky. Jestli mam nest zodpovednost za auto, nic mi do toho nebude sahat. Pokud mi do toho neco bude sahat, neponesu zodpovednost za cokoliv, co se s tim muze podelat.
 
to @juraj1 . S asistentem udržení v pruhu souhlasím že je to blbost, mám ho vypnutý, ale bavíme se o brzdovém asistentu a ten naopak jak jsem psal zachránil kvůli mé nepozornosti auto a možná i mně. Pokud jak píšeš ti auto chtělo brzdit kousek od vyjetí ze salonu, takto asi nemělo přehraný software na což byla svolávačka. Po přehrání ti to pořád brzdí i když není důvod ? to bych zkusil řešit se servisem. Vypnout se dá, nebo alespon snížit citlivost v nastavení.
 
Podruhe to bylo jeste ten samy den, kdy me chtel asistent pro udrzovani v jizdnim pruhu poslat do lesa pri validnim projizdeni mirne zatacky. Jestli mam nest zodpovednost za auto, nic mi do toho nebude sahat. Pokud mi do toho neco bude sahat, neponesu zodpovednost za cokoliv, co se s tim muze podelat.
Standardní nastavení asistenta jízdy v pruhu je šíleně otravné, pořád sahá do volantu. Ale když si pohraješ s nastavením, dá se nastavit třeba na pozdní zásah, ale zvukové upozornění. Takže jak to mám já, myslím, že při mikrospánku na dálnici by mě to fakt vzbudilo. A o to stojím.
 
Back
Top