• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Drncání + vrzání brzd

Hrubesdusan

nový člen
23
Ahoj, mám CX-5 2022 a nevím jestli je to mnou, že mám přehnané nároky, nebo problém auta. Při jízdě na kostkách auto na to, že stojí milion, dost drncá, jednak uvnitř v kabině něco drnčí a od podvozku taky. I zpětné zrcátko se rozvibruje, odraz je rozmazaný. Jedná se o nový kus, mám najeto 18 000 km. A při zabrždění i následném povolení brzd a rozjetí přední brzdy vržou, v servise mi bylo řečeno že nemám tolik stlačovat brzdový pedál, což jsem zkoušel, ale změna žádná. A že vrzání je kvůli automatické převodovce. Má někdo podobné "problémy" Díky
 
Ahoj, mám 2021 najeto 30tis. a nic z toho co popisuješ díkybohu nepozoruju...tohle ti musí v záruce vyřešit, není to žigul z 85týho...
 
Ahoj, mám CX-5 2022 a nevím jestli je to mnou, že mám přehnané nároky, nebo problém auta. Při jízdě na kostkách auto na to, že stojí milion, dost drncá, jednak uvnitř v kabině něco drnčí a od podvozku taky. I zpětné zrcátko se rozvibruje, odraz je rozmazaný. Jedná se o nový kus, mám najeto 18 000 km. A při zabrždění i následném povolení brzd a rozjetí přední brzdy vržou, v servise mi bylo řečeno že nemám tolik stlačovat brzdový pedál, což jsem zkoušel, ale změna žádná. A že vrzání je kvůli automatické převodovce. Má někdo podobné "problémy" Díky
Mně se tedy už občas z interiéru nějaké pazvuky ozvou, sem tam nějaké povrznutí, sem tam nějaké zadrnčení, ale já mám najeto už skoro 60k km. Každopádně nic dramatického. Jo a podvozek také není úplně nejtišší, už jsem to tady někde psal, při křížení náprav nebo často při přejezdu přes retardér se od přední levé nápravy/tlumiče ozve takové jakoby lupnutí. V servisu samozřejmě nic... :rolleyes: No já ale už tohle po těch kilometrech a po té době (mám auto již třetím rokem) zas tolik neřeším ;) Ale rozumím ti...
 
Tak dnes jsem byl v AutoPalace a jeli jsme udělat zkušební jízdu ohledně lupnutí v přední nápravě při přejezdu nerovnosti. Slyšel to i přijímací technik a říkal, že je to jasný, přidají nějakou podložku na pružiny, že to znají. Ohledně vrzání brzd, že to dělají všechny modely Mazdy s automatickou převodovkou, ukazoval i email od oficiálního zastoupení Mazda ČR, myslím si ale své, např. že brzdy jsou poddimenzované na takové auto. A zrcátka nic, s tím nedokážou nic udělat, dnes jsem projížděl svůj Golf s 209 000 km a žádné drnčení, u auta za 1 100 000 Kč ano..:D Zde ale jestli nehraje roli velikost zrcátek, na Mazdě jsou skoro jednou tak větší než na VW.
 
Tak dnes jsem byl v AutoPalace a jeli jsme udělat zkušební jízdu ohledně lupnutí v přední nápravě při přejezdu nerovnosti. Slyšel to i přijímací technik a říkal, že je to jasný, přidají nějakou podložku na pružiny, že to znají. Ohledně vrzání brzd, že to dělají všechny modely Mazdy s automatickou převodovkou, ukazoval i email od oficiálního zastoupení Mazda ČR, myslím si ale své, např. že brzdy jsou poddimenzované na takové auto. A zrcátka nic, s tím nedokážou nic udělat, dnes jsem projížděl svůj Golf s 209 000 km a žádné drnčení, u auta za 1 100 000 Kč ano..:D Zde ale jestli nehraje roli velikost zrcátek, na Mazdě jsou skoro jednou tak větší než na VW.
Hmmm, ty máš r. 2022 a nemal si na pružinách podložky (návleky) ??? Alebo ti menili tie čo si mal za iné? Lebo od r. 2019 už majú podložky pod pružinami všetky CX-5... Daj vedieť, čo vlastne urobili v skutočnosti. Ja mám r. 2019, podložky mám od výroby a aj tak pri prejazde nerovností či prepružení prednej nápravy počujem pukanie. A v servise mi povedali, že keďže už podložky (návleky) mám, nemajú čo riešiť. Tak neviem čo mám robiť...
 
Vrzani brzd pri krizeni naprav nebo v rejdu pri pomale jizde/zastaveni/rozjezdu je tim, ze pokud uz je vytvorena na kotouci hranka, desticka se za ni ruzne prici vuci kotouci/brzdici, je to "vlastnost" plovouciho systemu, jaky pouziva Mazda a plno jinych vyrobcu. Desticka ma vuli a hybe se ve svem ulozeni. Kdo je citlivy, zaznamena to i na Mazde s manualem. Po case mi to delaji vsechny, staci trochu googlit, delaji to vicemene vsechna starsi auta s timhle typem ulozeni desticek.

Ruzny typy lupani z predni napravy je opet "vlastnost" asi vsech Mazd od prvni Skyactiv generace dal. Jde zrejme o zpusob ulozeni predni napravy, tlumicu, atp. - na zadne z mych 5 novych Mazd to nikdy nebylo nijak dramaticke a nijak to neovlivnovalo uzivani, ani se to casem nehorsilo nebo nemenilo. Na me prvni skyactiv, trojce, jsme to zkouseli ruzne honit v servisu, ale porad se to nejak objevovalo a nikdy se to zcela nevyresilo. U dalsich aut uz jsem to nijak zvlast neresil, jen pravidelne pripominam v servisu promazani pohyblivych mist, to urcite nezaskodi, ale taky to samo nic nevyresi.
 
Hmmm, ty máš r. 2022 a nemal si na pružinách podložky (návleky) ??? Alebo ti menili tie čo si mal za iné? Lebo od r. 2019 už majú podložky pod pružinami všetky CX-5... Daj vedieť, čo vlastne urobili v skutočnosti. Ja mám r. 2019, podložky mám od výroby a aj tak pri prejazde nerovností či prepružení prednej nápravy počujem pukanie. A v servise mi povedali, že keďže už podložky (návleky) mám, nemajú čo riešiť. Tak neviem čo mám robiť...
Ano, mám 2022, nic na autě se neměnilo, ty podložky tam asi nebudou, podle slov přijímacího technika. Nebo že by je měnili, o tom nic nevím. Už jsem na to lupání upozorňoval při první garanční prohlídce, zkontrolovali přední nápravu a prý nic volného nebylo. Ale je to jen prý, nemám jistotu že dělali a nedělali to a to, můžu se jen spoléhat na slova z protokolu, co se mu (přijímacímu technikovi) dostane pod ruce, pochybuji že se podílí na opravě aut.
 
...myslím si ale své, např. že brzdy jsou poddimenzované na takové auto...
v tom s tebou fakt souhlasím, ne že bych se s tím bál jezdit, ale při první jízdě jsem měl pocit, že ty brzdy jsou snad nějak poškozené, srovnání s brzdným účinkem předchozího vozu (Passat) to byl hodně velký rozdíl...
 
Včera jsem jel s vypůjčeným Karoqem a rozdíl v brzdném účinku znatelný ve prospěch Karoqa jednoznačně. Takový brzdičky na Mazdě no, uvidím příští týden co ty podložky, jestli pomohou.
 
Včera jsem byl v servise, namontovali podložky pod pružiny a lupání vypadá že je pryč. Uvidím časem, jinak jsem dostal náhradní vozidlo MX-30, pěkná jízda, až na ten slabší dojezd. Ale městské auto si myslím že super. A brzdy jí taky vržou.
 
Včera jsem byl v servise, namontovali podložky pod pružiny a lupání vypadá že je pryč. Uvidím časem, jinak jsem dostal náhradní vozidlo MX-30, pěkná jízda, až na ten slabší dojezd. Ale městské auto si myslím že super. A brzdy jí taky vržou.
Můžu poprosit o foto podložek? Jen pro kontrolu u mé cx5 2019
 
Když já ani nevím jak mají vypadat. Ale musím říct, že to pomohlo, najeto od servisu cca 600 km.

IMG_1358.jpeg IMG_1357.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
Včera jsem byl v servise, namontovali podložky pod pružiny a lupání vypadá že je pryč. Uvidím časem, jinak jsem dostal náhradní vozidlo MX-30, pěkná jízda, až na ten slabší dojezd. Ale městské auto si myslím že super. A brzdy jí taky vržou.
Přidám svůj koment k tématu "lupání" od přední nápravy... Také jsem to řešil v AP Spořilov a také mi nabídly a posléze pak i namontovali na pružiny (jak říkal technik) "punčošky". Po cca dvou měsících zatím žádné, ale opravdu žádné lupání! Jsem spokojen, byť už jsem si to musel zaplatit sám, protože mi v srpnu dojela standardní 3letá záruka a prodloužená záruka (kterou mám zaplacenou) toto nepokrývá. Cena i s prací cca 3000,- ale rozhodně toho nelituji :p
 
Back
Top