• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor G150 vs. G165 vs. X180

jirin_

výkonný člen KLANu
330
Ahoj borci,

mám Mazdu3 BM G165 MT (2016 těsně před faceliftem). Protože se toto auto dá pořád docela dobře prodat (400 tis.), pokukuju po nové trojce. Když už, raději bych samozřejmě něco silnějšího, takže X180, jenže co spotřeba? Prodejce mi radí si současné auto nechat :grinning:, protože mám dlouhodobou spotřebu 7 l a to jezdím docela pilu. X180 prý s mým stylem jízdy bude jezdit za 10-11 litrů, to jako fakt?

No a teď ten "nový" motor G150 - nová trojka je kvůli odhlučnění o dost těžší. Pojede to vůbec? :eek: Nevíte, jestli se to načipovat na vyšší výkon?

Co byste mi prosím obecně poradili? Ideálně z vlastních zkušeností.

Díky moc.
 
Poradil bych ti si se v té nové trojce projet. V G150 jsem ještě nejel, ale proti nové G120 a X180 je stará G165 pocitově raketa. Fakt je, že ta X180 neměla moc najeto, ale můj dojem z ní byl, že je ještě přichcíplejší než G120. Krom toho stará má lepší podvozek. Na druhou stranu ten nový interiér se mi fakt líbí.

Za novou bych být tebou měnil, pokud by pro tebe byl důležitější komfort (tišší, hezčí palubka) než pocit z řízení. Pro mě to jasně znamená, že se současné trojky hned tak nepustím.
 
zdar, člověče možná bych si tu současnou taky zatím nechal, pokud si s ní spokojený. Sky-X rozhodně není žádný trhač asfaltu a 180 koní je spíše papírových, úsporný motor to rozhodně není - spíše eko motor a pokud jezdíš "pilu" asi by tě spotřeba hodně zklamala, ta se u takové jízdy snadno pohybuje spíš u hranice 10l . Pokud by si chtěl BP, třeba kvůli novým technologiím, odhlučnění apod. asi bych volil G122 a počkat jak bude mít @shr3k mapy na odemknutí výkonu . A dá se sehnat za slušný peníz ( kromě kůže plná palba https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/18652364?goFrom=list ). Měl jsem půjčenou BP s najetými 7000 km a to jak tam všechno chrastilo a vrzalo bylo teda něco strašného
 
Poslední úprava:
Díky kluci, mně se líbí exteriér i ten interiér :cool: Je to fakt neuvěřitelně sexy auto! A převodovka bude u G122 a G150 stejná nebo to bude jako u BM (slabší motor a převodovka s dlouhými kvalty)? Do G122 by určitě nešel, už minimálně kvůli tom, že nemá tmavá kola :grinning: Je fakt, že svezení v mojí BM je super, jediné co mi pije krev je ta hlučnost. Na příští týden jsem si domluvil půjčení BP G150 na odpoledne. Tak uvidím. Bojím se, že se mi to nebude chtít vracet :joy:
 
Chvíli jsem si hypoteticky s touto myšlenkou taky pohrával, ale po přečtení a shlédnutí všeho možného ohledně nové BP si stojím za tím, že nejlepší dynamiku v M3 (BM/BN a BP) stále poskytuje origo G165 s krátkou převodovkou. Sky-X nás papírově všechny navnadila, ale realita je trochu někde jinde. Možná že Sky-X V6 v M6 na tom bude lépe, ale to je zatím ve hvězdách. Každopádně věřím, že časem se budou odemykat BP podobně jako BM/BN (G122->G150).

Napiš sem pak dojmy z G150ky až jí projedeš a porovnej s G165.
 
Chvíli jsem si hypoteticky s touto myšlenkou taky pohrával, ale po přečtení a shlédnutí všeho možného ohledně nové BP si stojím za tím, že nejlepší dynamiku v M3 (BM/BN a BP) stále poskytuje origo G165 s krátkou převodovkou. Sky-X nás papírově všechny navnadila, ale realita je trochu někde jinde. Možná že Sky-X V6 v M6 na tom bude lépe, ale to je zatím ve hvězdách. Každopádně věřím, že časem se budou odemykat BP podobně jako BM/BN (G122->G150).

Napiš sem pak dojmy z G150ky až jí projedeš a porovnej s G165.

Díky za příspěvěk. Ano, určitě se ozvu. V pondělí v 16 hod jdu na to :cool: Já doufám, že se G150 bude dát odemknout na G165. Třeba je to jen uměle zaškrcená G165, aby měli rovnoměrný rozptyl mezi G122, G150 a X180. Kdyby tam dali G165, X180 by jim nikdo nekupoval. Takto mi to dává smysl, otázka, jestli je to pravda :)
 
Aby se G150 dala otevřít na pomocí sériových map na G165, tak by nejdřív G165 musela v BP existovat. I když je to pořád Skyactiv 2.0 atmo benzín, rozdílů mezi BP a BM/BN je určitě spoustu. Od použité ECU, kde staré mapy nenahraješ do nového modelu, deaktivace válců, mild-hybrid systému atd atd. Především šlo také o to, že G165 byla nejméně čistý motor co se týče emisí, bohužel dneska se hraje i na to. Suma sumárum G122->G150 s nejvyšší pravděpodobností bude možné, ale nikam dál se bez výkonostních úprav nedostaneš. Ani tady nejde o těch 15k, ale celkově o váhu, řízení, podvozek, převodovku. Nakonec jsem si uvědomil, že jsem s BN nadmíru spokojenej.
 
Kalibraci samozřejmě nejde použít 1:1 ale lze, až to bude možné, upravit jednotlivé mapy. 165k měla tak leda nejvyšší emise CO2 díky spotřebě, jinak jsou auta stejných modelových roků laděna stejně (raily, směsi, předstihy, časování atd.), pokud mají stejný hardware motoru.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Zdravim :)
mam takove dilema, snad mi to tady nekdo vysvetli :D

Máme doma BM G165 rok 2015. To auto je naprosto úžasné a popravdě nevím, jestli jsem řídil někdy něco lepšího. Vždy mě zajímalo jak moc se liší od verze BM G120, kterou jsem nikdy neměl možnost zkusit. Ale dle článků jako například tento (https://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/05/20-skyactiv-88kw-vs-121kw/) , jsem prostě nabyl dojmu, že rozdíl je hlavně nad 4000 otáček a možná i převodovka bude "mírně" méně sportovní. S těmito dojmy jsme se ženou šli projet (asi na hodinu) novou BP g122 s tím, že to asi bude menší raketa ale ne zas takový rozdíl a že prostě budem mít dvě M3 :D Sky X je dost drahý a g150 ještě u dealerů nemaj, navíc jsme čekali, že rozdíl mezi g122 a g150 bude spíše softwarový, tak jak jsme předpokládali u g120 a g165 verze BM.
Takže g122:
Nasednu do auta a jako všechno pěkný, design nádhera, výbava luxus..... ale po pár minutách se dostavilo obrovské zklamání. Jako chápu, je to atmo, musí se točit, predvadečka najeto 3500 ale.... ono to prostě nejede. Jakože ale opravdu nic. A nejen výkon ale i zábava je tatam. Dost mi to připomínalo novou Kiu ceed se základem atmo 1.4 cvvt. (trochu prehanim) Točim točim, furt nic a u 5000 už me to ani nebavi. ale možná je to jen rozmazlenost z g165, jejiž převodovka se asi bude lišit více než jsme si mysleli. Jako jasně pořád lepší než většina konkurentů s 3válcem.... ale od M3 jsem prostě čekal něco více. Nečekal jsem že to bude dobré jako g165 samozřejmě, ale takovýhke propastný rozdíl mě vykolejil. Přeci jen obsah je stejný, navíc by so to melo pomáhat mild hybridem a rozdíl 5 let vývoje. Odešli jsme zklamaní a přemýšlíme co dál.
Přesto koupit a později přemapovat na g150? bude to rozdíl? Popravdě i převodovka mě přišla dlouhá až přespříliš.
Jsem v pokušení koupit BM 120 po faceliftu 2017, ušetřím pytel peněz a možná to bude lepši svezení. Anebo prostě ne Mazdu.

BP je fakt pěkné auto, ale přeci jen je to investice a svezení je to hlavní.

Za názory předem děkuji
 
:)
Zdravim :)
mam takove dilema, snad mi to tady nekdo vysvetli :D

Máme doma BM G165 rok 2015. To auto je naprosto úžasné a popravdě nevím, jestli jsem řídil někdy něco lepšího. Vždy mě zajímalo jak moc se liší od verze BM G120, kterou jsem nikdy neměl možnost zkusit. Ale dle článků jako například tento (https://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/05/20-skyactiv-88kw-vs-121kw/) , jsem prostě nabyl dojmu, že rozdíl je hlavně nad 4000 otáček a možná i převodovka bude "mírně" méně sportovní. S těmito dojmy jsme se ženou šli projet (asi na hodinu) novou BP g122 s tím, že to asi bude menší raketa ale ne zas takový rozdíl a že prostě budem mít dvě M3 :D Sky X je dost drahý a g150 ještě u dealerů nemaj, navíc jsme čekali, že rozdíl mezi g122 a g150 bude spíše softwarový, tak jak jsme předpokládali u g120 a g165 verze BM.
Takže g122:
Nasednu do auta a jako všechno pěkný, design nádhera, výbava luxus..... ale po pár minutách se dostavilo obrovské zklamání. Jako chápu, je to atmo, musí se točit, predvadečka najeto 3500 ale.... ono to prostě nejede. Jakože ale opravdu nic. A nejen výkon ale i zábava je tatam. Dost mi to připomínalo novou Kiu ceed se základem atmo 1.4 cvvt. (trochu prehanim) Točim točim, furt nic a u 5000 už me to ani nebavi. ale možná je to jen rozmazlenost z g165, jejiž převodovka se asi bude lišit více než jsme si mysleli. Jako jasně pořád lepší než většina konkurentů s 3válcem.... ale od M3 jsem prostě čekal něco více. Nečekal jsem že to bude dobré jako g165 samozřejmě, ale takovýhke propastný rozdíl mě vykolejil. Přeci jen obsah je stejný, navíc by so to melo pomáhat mild hybridem a rozdíl 5 let vývoje. Odešli jsme zklamaní a přemýšlíme co dál.
Přesto koupit a později přemapovat na g150? bude to rozdíl? Popravdě i převodovka mě přišla dlouhá až přespříliš.
Jsem v pokušení koupit BM 120 po faceliftu 2017, ušetřím pytel peněz a možná to bude lepši svezení. Anebo prostě ne Mazdu.

BP je fakt pěkné auto, ale přeci jen je to investice a svezení je to hlavní.

Za názory předem děkuji
Máš úplnou pravdu. Máme týden BP G150 a oproti BM G165 je to tragédie. Aby člověk jezdil po městě na dvojku. Teprve auto zajíždím a nechodím přes 4000 otáček, takže teď vlastně řídím G122 :) Ale nemyslím, že se to po zajetí výrazně zlepší. Kup si BN G165 to bude nejlepší volba.
 
:)
Máš úplnou pravdu. Máme týden BP G150 a oproti BM G165 je to tragédie. Aby člověk jezdil po městě na dvojku. Teprve auto zajíždím a nechodím přes 4000 otáček, takže teď vlastně řídím G122 :) Ale nemyslím, že se to po zajetí výrazně zlepší. Kup si BN G165 to bude nejlepší volba.
Dik za odpověď, g165 uz prave mame (lisi se to pred a po faceliftu hodne?) a jako mozna bychom koupili i druhou ale tezko se shani. Moc jich není.... myslíš že by bylo ok koupit 88kw, kterých je hodně a přečipovat? prevodovka se sice nezmění ale aspon něco....

jo a nepotěšil jsi me s tou g150, tak trochu jsem ve skrytu duše doufal, že to bude řešení :p
 
Ne, když přečipuješ G120 na G165 tak dostaneš nudné auto s dlouhýma převodama. Klíčem k úspěchu je ta převodovka u G165.
 
V kolika takových prečipovaných jsi jel, že to bylo tak nudné? ;)

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
Ahoj, takze myslis, ze by to mohlo pomoct? nemam moc tušení jak je v BM/N 88kw prevodovka poskládaná :)
jinak co si myslis o mem dobroduzstvi v BP g122 výše? budu rád za všechny názory... dík
 
Každá BP jde s PE motorem upravit stejným způsobem jako BM/BN. Nemusí se zůstávat při zemi továrních naladění.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Můj? Nedá, ale zase tomu dá třeba omezovač na 6800 nebo i výš.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
G120 vůbec nekupuj! Já si tenkrát bláhově taky myslel,že koupím g120, odemknu a budu happy. Špatná volba a doteď toho lituji. Ten tzv. čip je sice dobrý, ale opravdu získáš jen otevřený vršek od těch cca 4tis otáček. Od spodu a ve středním pásmu bude motor pořád líný. Pokud někdo tvrdí,že po úpravě jede motor lépe i dole,nevěř tomu...

Ovšem na druhou stranu musím podotknout,že já mám odemknutí motoru od Disi tune. Třeba Shr3k má jiné a lepší mapy k dispozici.
Nicméně nic to nemění na tom,že g120 s dlouhatáskymi kvalty není žádný trhač asfaltu. Pořád to bude takové tupé i po úpravě.

Jednoduše řečeno,motor g120 zabíjí dlouhá převodovka.

Nejlepší řešení a to bych chtěl i v budoucnu zrealizovat, je dát do g120 převodovku z g165.
 
Ja myslim ze pri santeni do 100km/h ten rozdiel nespoznas kedze prve dva stupne su velmi podobne. Pri G120 je dlhy 3 prevodovy stupen. Na dlhsie presuny po dialnici je ta G120 lepsia volba ale zas na take mozes kupit auto inej znacky lepsie utlmene a G165 si nechat na zabavu. Aby som to zhrnul odomknuta G120 je dobry kompromis ked mas len jedno auto a chces ho univerzalnejsie tj aj nejaku zabavu do tych 100 kmh a zaroven aj na dialnicne presuny. Zabavou asi nikdy nevyrovna G165 ale na dialnici ci spotrebe sa karta otaca v jej prospech. Zavisi co hladas.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Back
Top