• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Jak ujet půl milionu km se 2.0 SKYACTIV-G?

Jirkav

výkonný člen KLANu
128
Když vidím, co sjíždí místo aut ze současných montážních linek, stále víc uvažuji o tom, že svou nynější Mazdu spotřebuji do mrtě, místo abych ji časem prodal a pořídil si novější. Průběžná ochrana před rezavěním by neměla být problém, i když výrobce tomu moc nedal. Podvozek mi připadá robustní, interiér trvanlivý. Po ujetí 150 000 km nemám žádný problém ani s motorem, ale co mám dělat a na co si dát pozor, aby ujel ještě aspoň dvakrát tolik? Originální olej Mazda měním po 13 000 km. Uvítám hlavně zkušenosti těch, co už nějaké statisíce nalítali.
 
Osobne s tim skusenost nemam, ale kdyz sem kupoval svou M6, potkal sem u prodejce taxikare co mel na praci koupenou CX5 s 2.5L benzinem. Prej za nakejch 5 let uz ma najeto pres 500 tisic km, tak pul na pul po meste a okoli. Rikal ze zadne vetsi potize nemel. Servisuje v autorizaku, olej v motoru meni po ~15tisic a v automatu po ~50tisic. Jinak jen spotrebnej material a nake prkotiny...
 
Časem jsem kromě zkrácení intervalu výměny oleje přišel ještě na dvě věci, které by motoru měly prodloužit životnost a skoro nic nestojí: zkrátím taky interval výměny vzduchového filtru na 40 tisíc km (předpis výrobce 60 tisíc km) a při každé příležitosti (dovolená v zahraničí) motor hezky proženu co nejdelší jízdou na hranici rychlostního limitu. To by mohlo redukovat karbon ve spalovacím prostoru, pokud se tam nějaký hromadí. Nějaké další náměty?
 
Aditivovaný prémiový benzín nebo přidávat VIF při každém tankování.
 
@shr3k: podvozek a spodek vozu ošetřuji a hlídám. Nevím ale, na co se zaměřit na karosérii. Jsou nějaké osvědčené postupy nebo notorická slabá místa?
 
Nevim co sis myslel, ale ja to tady psal uz nekolikrat: u "bezneho" auta prodavaneho v Evrope se dnes ocekava zivotnost kolem 300 tisic km. To je takovej beznej prumer, se kterym se pracuje pri navrhovani auta. Pracuju ve firme kde se navrhuji pohonne retezce a delaji zivotnosti zkousky (a taky dodavame skusebni stavy pro prakticky vsechny vyrobce), takze tyto hodnoty mam z prvni ruky.

Kdyz sem u toho, bezna "urban legend" je, ze nove auto neni dnes potreba nijak zajet, protoze se to dela uz ve vyrobe. Panove, na tzv. EOL-testy ("end of line", na konci montazni linky) se dostane jenom 15-20% vsech vyrobenejch motoru. Nejvice kusu (to snad mohu prozradit) testuje BMW, kolem 23-25% sve produkce. V prumeru takovej test trva 3-4 minuty, a z toho 1-2 minuty je dock/undock (pripojeni/odpojeni motoru na skusebni stav a vsechny "site"). Na vice jednoduse neni cas! Celej test je pak jenom nekolik "ramp" (z min na max otacky) ktere se nejdou ani pod polovicnim vykonem, plus "coast-down". Slouzi akorat tak na otestovani funkcnosti. Tolik k "zajeti" motoru uz ve vyrobe...
 
Náhodou jsem objevil popis motoru v mé Mazdě, kde je jeho očekávaná životnost uvedena! Bohužel ne tak optimistická, jak jsem si myslel: https://mymotorlist.com/engines/mazda/skyactiv-g-2-0/
300000km ti napíšou téměř u všech atmo čtyř válcových benzínu s podobným objemem.
Ale to vůbec neznamená že ten motor nechcípne třeba až v 500000km nebo jen v 100000km.

U mýho motoru 2ZR-FXE píšou taky 300000km a přitom jsou zdokumentovaný nájezdníci i s 800000km (mě na dílnu jezdí jedno C-HR s 450000km)

Spíš je zajímavý, že píšou o benzínu a dají tam fotku Sky-D.
 
Poslední úprava:
Back
Top